![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALLE talen hebben hopen dialecten. Ik heb nog nooit een Spanjaard, Fransman, Engelsman, Turk of Marokkaan horen beweren dat de officieel gebruikte versie van hun taal 'niet echt bekt'. Dat doen blijkbaar enkel verbelziekte Vlamingen zoals jij die niets liever doen dan hun afkomst verloochenen. De taalstrijd die steevast gewonnen wordt door Vlamingen wordt overigens niet in het 'Vlaams' gevoerd maar in de taal die volgens jou 'niet goed bekt'.
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel Nederlanders zijn nog nét iets arroganter dan walen... (maar eigenlijk moet ik hier wel zeggen: Hollanders)
En nu weer : als de kippen erbij om de leeuw (beer effe aangepast aan de situatie ![]() Dat "lekkers" mag je voor je eigen cultuur behouden...
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verstaat dus elk woord van het Nederlands journaal. De Nederlanders verstaan het onze ook probleemloos. Het 'bekt' volgens jou wel niet goed, maar zouden we elkaar ook verstaan in het 'Vlaams' dat JOU toevallig wél bekt? En welk 'Vlaams' zou dat dan moeten zijn? Dat uit West-Vlaanderen, dat uit Antwerpen of dat uit Limburg?
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja, in de loop van die 177 jaar zijn er een aantal zaken die we elkaar zouden kunnen verwijten. Ik kan ze ook allemaal opnoemen. Meer dan de helft ervan is ook nog eens ''gestuurd'' door ''externe factoren''. Maar er zijn veel meer zaken die we met elkaar overeenkomen. Dit soort verwijten is kortzichtig en helpt niemand verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zeveren! Je hebt zélf gezegd dat het AN jou niet bekt! Jij spreekt dus ook dialect! ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 mei 2007 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe meer die zich ermee bemoeien, hoe vervreemder "onze" taal wordt... BTW, jullie voelen toch dat ik jullie zit te "jennen" he ![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Jullie kunnen al heel de tijd jullie eigen zin doen en hebben nu besloten om nog wat meer territorium bij te eisen! Jullie beginnen blijkbaar door te hebben dat jullie roem al een tijdje voorbij gegaan is, allé na 200 jaar begon het tijd te worden! En nu willen jullie natuurlijk nog eens snel in de graaibak tasten om een kleine slimme ontwikkelde hoogstaande provincie binnen te doen! Gewoon DEGOUTANT!!!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 3 mei 2007 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch kunnen de Belgen het niet laten om zich continue af te zetten tegen Nederlanders. Dit alleen maar omdat ze leven in een mislukte staat zonder intrinsieke waarde. Hollanderhaat is een middel om zichzelf een identiteit aan te meten, en een gevoel van eigenwaarde te creeeren. In de loop der tijd ben ik me steeds meer gaan ergeren aan dit kinderachtige gedrag. Het moet maar eens afgelopen zijn met die shit. En voordat het zover is wil ik Vlaanderen en Nederland absoluut niet samen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch is het zo. Ik ben inderdaad tegen NL+VL, maar ik zou normaal NOOIT zeggen dat we bvb beter af waren in Belgie dan met NL. Maar ik moest hem er gewoon "inkoppen" he
![]() Wij ZIJN een ander volk. En ik respecteer de NLers als BUREN, en veel als collegas. Dus géén groot nederland.
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen IS in 1830 afgescheiden van Nederland. Wat Franse straatbendes volstonden om de klus te klaren.
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom heb je "gemeentes" en burgemeesters? Waarom niet alles ineens nationaal regelen? Waarom provincies? idem dito... Nee, EIGENHEID is een groot goed. Gaan die Nederlanders gaan voor een GROOT VLAANDEREN? Zeker niet. Waarom dan andersom wel... zit daar niet een ietsiepietsie grootheidswaanzin achter? Een ietsiepietsie Imperialisme?
![]() |