Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2007, 20:49   #81
Cals
Vreemdeling

Cals's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
WIJ hebben Nederland NIET verraden he...
Nee vlamingen hebben Nederland niet verraden, het waren de voorvaderen van die 40% die jullie sinds jaar en dag sponsoren, duur grapje b.t.w.
Cals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 20:49   #82
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we zeggen niet dat het goed is nu, maar inderdaad BETER
Dat durf ik te betwijfelen. In welke opzichten dan?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 20:56   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou ook beter zijn. Het "bekt" bij ons nu echt niet goed, dat kunstmatige AN
Jouw probleem is dat je aan jezelf de hele wereld denkt te kennen.
ALLE talen hebben hopen dialecten. Ik heb nog nooit een Spanjaard, Fransman, Engelsman, Turk of Marokkaan horen beweren dat de officieel gebruikte versie van hun taal 'niet echt bekt'. Dat doen blijkbaar enkel verbelziekte Vlamingen zoals jij die niets liever doen dan hun afkomst verloochenen.

De taalstrijd die steevast gewonnen wordt door Vlamingen wordt overigens niet in het 'Vlaams' gevoerd maar in de taal die volgens jou 'niet goed bekt'.
Oud 3 mei 2007, 20:56   #84
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat durf ik te betwijfelen. In welke opzichten dan?
Wel Nederlanders zijn nog nét iets arroganter dan walen... (maar eigenlijk moet ik hier wel zeggen: Hollanders)

En nu weer : als de kippen erbij om de leeuw (beer effe aangepast aan de situatie ) die nog niet geschoten is al te villen en het vel al te verkopen... Neenee, deze leeuw behoudt zijn velletje en ruilt dat NIET voor een oranje jasje, strikje, lintje, hemdje, broekje, gelaatsverf, etc...

Dat "lekkers" mag je voor je eigen cultuur behouden...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:00   #85
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jouw probleem is dat je aan jezelf de hele wereld denkt te kennen.
ALLE talen hebben hopen dialecten. Ik heb nog nooit een Spanjaard, Fransman, Engelsman, Turk of Marokkaan horen beweren dat de officieel gebruikte versie van hun taal 'niet echt bekt'. Dat doen blijkbaar enkel verbelziekte Vlamingen zoals jij die niets liever doen dan hun afkomst verloochenen.

De taalstrijd die steevast gewonnen wordt door Vlamingen wordt overigens niet in het 'Vlaams' gevoerd maar in de taal die volgens jou 'niet goed bekt'.
QED : net DAT zei ik: ALLEEN WIJ doen iets aan dat AN, in nederland houden ze het op hun dialekt. Leer lezen aub

.
Oud 3 mei 2007, 21:03   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En JA ik versta elk woord van het nederlands Journaal. Niet als ze een fries aan het woord laten he...
Fries in dan ook geen Nederlands maar Fries.

Je verstaat dus elk woord van het Nederlands journaal. De Nederlanders verstaan het onze ook probleemloos. Het 'bekt' volgens jou wel niet goed, maar zouden we elkaar ook verstaan in het 'Vlaams' dat JOU toevallig wél bekt? En welk 'Vlaams' zou dat dan moeten zijn? Dat uit West-Vlaanderen, dat uit Antwerpen of dat uit Limburg?
Oud 3 mei 2007, 21:03   #87
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Valt best mee hoor. Maar ik vind wel dat de Vlamingen hun excuses moeten aanbieden vanwege de smerige wijze waarop wij Nederlanders altijd behandeld worden.
Van iemand met jouw nickname zou ik toch meer wijsheid verwachten.

Ja, in de loop van die 177 jaar zijn er een aantal zaken die we elkaar zouden kunnen verwijten. Ik kan ze ook allemaal opnoemen. Meer dan de helft ervan is ook nog eens ''gestuurd'' door ''externe factoren''.

Maar er zijn veel meer zaken die we met elkaar overeenkomen. Dit soort verwijten is kortzichtig en helpt niemand verder.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:04   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
QED : net DAT zei ik: ALLEEN WIJ doen iets aan dat AN, in nederland houden ze het op hun dialekt. Leer lezen aub

Niet zeveren! Je hebt zélf gezegd dat het AN jou niet bekt! Jij spreekt dus ook dialect!
Oud 3 mei 2007, 21:08   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Nederlanders zijn nog nét iets arroganter dan walen... (maar eigenlijk moet ik hier wel zeggen: Hollanders)
Scrol gewoon eens effen terug en vergelijk je eigen taal met die van de Nederlanders.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 mei 2007 om 21:08.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:08   #90
Cals
Vreemdeling

Cals's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oranje jasje, strikje, lintje, hemdje, broekje, gelaatsverf, etc...
Dat is maar een voorbeeld wat je aanhaalt,wij houden van ORANJE en daar zijn wij om een vlaams woord te gebruiken fier op, waarvoor staat vlaanderen bekend in de WERELD!!!!!!
Cals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:09   #91
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet zeveren! Je hebt zélf gezegd dat het AN jou niet bekt! Jij spreekt dus ook dialect!
Weinigen die dat niet doen. Maar mijn AN is behoorlijk goed hoor. En geef nu toe: als je echt de regeltjes van het Nederalnds volgt, dan zit je toch met een rare taal? En dat kan inderdaad NIET gezegd worden van het Frans of het Spaans. Die hebben dan ook geen taalkomitee van idioten zoals wij (VL + NL)
Hoe meer die zich ermee bemoeien, hoe vervreemder "onze" taal wordt...

BTW, jullie voelen toch dat ik jullie zit te "jennen" he .

.
Oud 3 mei 2007, 21:12   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BTW, jullie voelen toch dat ik jullie zit te "jennen" he .
Je bubbelmodus pakt niet.
Oud 3 mei 2007, 21:13   #93
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Ja, in de loop van die 177 jaar zijn er een aantal zaken die we elkaar zouden kunnen verwijten. Ik kan ze ook allemaal opnoemen. Meer dan de helft ervan is ook nog eens ''gestuurd'' door ''externe factoren''.

Maar er zijn veel meer zaken die we met elkaar overeenkomen. Dit soort verwijten is kortzichtig en helpt niemand verder.
Alles wordt gestuurd door externe factoren!!!???

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:16   #94
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Alles wordt gestuurd door externe factoren!!!???
Neen. Beter lezen.

Maar belgicistische anti-nederlandse propaganda heeft niets met de onderlinge verstandhouding tussen vlamingen en nederlanders te maken, bijvoorbeeld.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:18   #95
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cals Bekijk bericht
Dat is maar een voorbeeld wat je aanhaalt,wij houden van ORANJE en daar zijn wij om een Vlaams woord te gebruiken fier op, waarvoor staat Vlaanderen bekend in de WERELD!!!!!!
Als achter die Wereld vraagtekens horen te staan en dit dus als een belediging op te vatten is wil ik er toch even op wijzen dat je een klein detail over het hoofd ziet? Vlaanderen zit vast in een Belgische constructie, maar dat wist jij toch ook hé?

Jullie kunnen al heel de tijd jullie eigen zin doen en hebben nu besloten om nog wat meer territorium bij te eisen!

Jullie beginnen blijkbaar door te hebben dat jullie roem al een tijdje voorbij gegaan is, allé na 200 jaar begon het tijd te worden!

En nu willen jullie natuurlijk nog eens snel in de graaibak tasten om een kleine slimme ontwikkelde hoogstaande provincie binnen te doen!

Gewoon DEGOUTANT!!!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 3 mei 2007 om 21:20.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:18   #96
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Maar dat is het nou net. Het zijn toch niet de Nederlanders die rondlopen met kinderachtige ressentimenten jegens Belgen? De betrekkingen tussen Duitsland en Nederland zijn 60 jaar na de oorlog volkomen genormaliseerd. En dan zou het teveel gevraagd zijn van de Belgen om na bijna 200 jaar op een volwassen manier met Nederlanders om te gaan?

Toch kunnen de Belgen het niet laten om zich continue af te zetten tegen Nederlanders. Dit alleen maar omdat ze leven in een mislukte staat zonder intrinsieke waarde. Hollanderhaat is een middel om zichzelf een identiteit aan te meten, en een gevoel van eigenwaarde te creeeren.

In de loop der tijd ben ik me steeds meer gaan ergeren aan dit kinderachtige gedrag. Het moet maar eens afgelopen zijn met die shit. En voordat het zover is wil ik Vlaanderen en Nederland absoluut niet samen zien.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:24   #97
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je bubbelmodus pakt niet.
Toch is het zo. Ik ben inderdaad tegen NL+VL, maar ik zou normaal NOOIT zeggen dat we bvb beter af waren in Belgie dan met NL. Maar ik moest hem er gewoon "inkoppen" he . Je kan natuurijk nooit weten wat de geschiedenis zou gebracht hebben, maar ik denk dat het afscheiden van VLAANDEREN van een groot-nederland meer dan een ietsiepietse moeilijker zou zijn dan de problemen die we nu hebben om Belgie te splitten.

Wij ZIJN een ander volk. En ik respecteer de NLers als BUREN, en veel als collegas. Dus géén groot nederland.

.
Oud 3 mei 2007, 21:25   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is het nou net. Het zijn toch niet de Nederlanders die rondlopen met kinderachtige ressentimenten jegens Belgen? De betrekkingen tussen Duitsland en Nederland zijn 60 jaar na de oorlog volkomen genormaliseerd. En dan zou het teveel gevraagd zijn van de Belgen om na bijna 200 jaar op een volwassen manier met Nederlanders om te gaan?

Toch kunnen de Belgen het niet laten om zich continue af te zetten tegen Nederlanders. Dit alleen maar omdat ze leven in een mislukte staat zonder intrinsieke waarde. Hollanderhaat is een middel om zichzelf een identiteit aan te meten, en een gevoel van eigenwaarde te creeeren.

In de loop der tijd ben ik me steeds meer gaan ergeren aan dit kinderachtige gedrag. Het moet maar eens afgelopen zijn met die shit. En voordat het zover is wil ik Vlaanderen en Nederland absoluut niet samen zien.
Al wat jij hier beschrijft is niks anders dan het gevolg van 177 jaar verbelzieking van de Vlamingen.
Oud 3 mei 2007, 21:28   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch is het zo. Ik ben inderdaad tegen NL+VL, maar ik zou normaal NOOIT zeggen dat we bvb beter af waren in Belgie dan met NL. Maar ik moest hem er gewoon "inkoppen" he . Je kan natuurijk nooit weten wat de geschiedenis zou gebracht hebben, maar ik denk dat het afscheiden van VLAANDEREN van een groot-nederland meer dan een ietsiepietse moeilijker zou zijn dan de problemen die we nu hebben om Belgie te splitten.

Wij ZIJN een ander volk. En ik respecteer de NLers als BUREN, en veel als collegas. Dus géén groot nederland.

Vlaanderen IS in 1830 afgescheiden van Nederland. Wat Franse straatbendes volstonden om de klus te klaren.
Oud 3 mei 2007, 21:29   #100
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar het is net die "uitbreidingsdrang" en het "kleineren" door NL dat dat afzetten stimuleert. Laat Vlaanderen Vlaanderen. Oostenrijk is ook Duitstalig, maar géén Duitsland. Waarom moet dat verdraaid bijeen?

Waarom heb je "gemeentes" en burgemeesters? Waarom niet alles ineens nationaal regelen? Waarom provincies? idem dito... Nee, EIGENHEID is een groot goed.

Gaan die Nederlanders gaan voor een GROOT VLAANDEREN? Zeker niet. Waarom dan andersom wel... zit daar niet een ietsiepietsie grootheidswaanzin achter? Een ietsiepietsie Imperialisme?

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be