Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2007, 15:12   #61
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de logica van ... als er genoeg mensen zot genoeg doen ... moeten we dat allemaal maar doen ...
Maar wanneer is iemand dan zot?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 15:17   #62
Marlboro
Banneling

Standaard

Merchtem

Een Merchtemnaar die een petitie tekende omdat er te snel werd gereden in zijn straat, werd zelf geflitst tegen 81 km per uur. Zijn rijbewijs werd ingetrokken. Burgemeester Eddie De Block (Open VLD): 'In enkele smalle straatjes in Merchtem geldt een tijdelijke snelheidsbeperking van 30 km per uur omdat die straatjes veel sluipverkeer te verwerken krijgen sinds het afsluiten van de Wolvertemsesteenweg voor werken. Er kwam een petitie met een honderdtal handtekeningen, en de politie controleerde er in twee dagen tijd 875 wagens. Daarvan reden er 50 te snel, onder wie die bewoner.'

Bron: Het Nieuwsblad
Oud 3 mei 2007, 15:27   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Maar wanneer is iemand dan zot?
volgens jou :

Citaat:
En wat is te vlug rijden?Ik rijd altijd 150-160 op de autosnelweg.
Ik kom veel meer zotte toeren tegen als ik 120 rijdt zenne.Dan komt de één na de ander zich er tussen wringen,net voor mijnen neus zich toevoegen enz...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 15:30   #64
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens jou :
Kan je evengoed zeggen dat het zot is om 120 te rijden.90 is veiliger.
Oud 3 mei 2007, 15:32   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je evengoed zeggen dat het zot is om 120 te rijden.90 is veiliger.
ik heb dat niet zot genoemd hé, dat deed jij.

maar hier ging het over 200km/u tussen gewoon verkeer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 15:45   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die gumball is wel verantwoord.Het probleem ligt bij sommige bestuurders.
Er zijn weldegelijk heel wat mensen bij die helemaal geen 200 of meer rijden maarja,das geen nieuws natuurlijk,geen sensatie voor de media en dat zullen ze dan ook nooit of zo goed als nooit laten tonen.

Ik heb niets tegen mensen die zich een ferme bak kunnen aanschaffen.Ik zou ook heel graag een ferrari in mijn bezit willen hebben maarja,met mijn loontje van 1200 euro in de maand zal dat nooit lukken.
Ne Ferrari zou ik nu nooit kopen zie, of ik zou echt geld teveel moeten hebben...

Maar kom ne Aston Martin of nen Bentley Continental GT, maar ik zou daar ook nie continue 200 mee vlammen, ik zou het doodzonde vinden moest dat ding geplooid geraken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 15:59   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ne Ferrari zou ik nu nooit kopen zie, of ik zou echt geld teveel moeten hebben...

Maar kom ne Aston Martin of nen Bentley Continental GT, maar ik zou daar ook nie continue 200 mee vlammen, ik zou het doodzonde vinden moest dat ding geplooid geraken.
Tegen 200 per uur is zo een apparaat niet geplooid. Tegen 200 per uur ligt ie helemaal uiteen, samen met de bestuurder. De opruimdienst kan dan de motor 100 m verder gaan zoeken en hier en daar een piston in de struiken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 17:12   #68
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Er is niets mooiers dan een knalrooie ferrari met het paard(logo)in mooier zilver.(Zoals je in films ziet).
Oud 3 mei 2007, 19:07   #69
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Er is niets mooiers dan een knalrooie ferrari met het paard(logo)in mooier zilver.(Zoals je in films ziet).
Geef mij maar een lamborghini, maar wel niet zo'n gele als onze tom...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 20:06   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Als voor u veiligheid en saai gelijkstaat... noem het dan maar saai...

Zou u het ook zo saai vinden als men u persoonlijk laat opdraven om bvb een kind van 4 vanonder een van zulke racewagens te komen peuteren? Tot hiertoe nog geen ongelukken, maar voor hoelang nog? Daarenboven is natuurlijk 'nog geen accidenten gebeurd' GEEN reden om de wet inzake straatracen aan de laars te lappen...

Wil u met een ferrari, maybach, driewieler rijden, allemaal geen probleem, maar dat wil niet zeggen dat je je verantwoordelijkheid niet moet nemen, of je wat meer mag... Of mogen mensen die de boetes wel ZEER gemakkelijk kunnen betalen eens lachen omdat deze verkeersregels 'niet voor hen' zijn?
Ge hebt gelijk, maar schaf dan wel "alle openbare straatkoersen af hé!" (gelijk de ronde van frankrijk en parijs dakar en de honderden kermiskoersen.
Daar lopen "ook" kinderen....nietwaar?

En we leven verder in onze saaiheid.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 mei 2007 om 20:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 20:25   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, maar schaf dan wel "alle openbare straatkoersen af hé!" (gelijk de ronde van frankrijk en parijs dakar en de honderden kermiskoersen.
Daar lopen "ook" kinderen....nietwaar?

En we leven verder in onze saaiheid.
Ge kunt gaan parachute springen. Diepzeeduiken. Bergbergbeklimmen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 20:36   #72
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Allé, het moest er toch van komen: Een of andere Gumballer veroorzaakte gisteren (2 mei) een ongeval in Macedonie met één dode tot gevolg in het aangereden voertuig. En nog geprobeerd om vluchtmisdrijf te plegen...

Bron:
http://www.iht.com/articles/ap/2007/...ly-Arrests.php
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 20:57   #73
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Ik rij al een tijdje BMW, beroepshalve met een 320d en sinds kort privé met een M5.
Officieel is deze wagen beperkt tot 250 km/h maar daar geloof ik geen snars van.
Op een Duitse snelweg (quasi verlaten want op een zaterdagmorgen rond 4 uur) haalde ik op teller een goede 280 zonder echt met de voet op de bodem te zitten.
In het dagelijks Belgisch verkeer geniet ik vooral van de fenomenale acceleraties en verder hou ik mij plus minus aan de snelheidsbeperkingen, te zeggen 130 op teller op autoweg.
Ik heb nog nooit een verkeersongeval of snelheidsovertreding gehad. Ben ik nu een gevaar op de weg?
Oud 3 mei 2007, 21:09   #74
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik rij al een tijdje BMW, beroepshalve met een 320d en sinds kort privé met een M5.
Officieel is deze wagen beperkt tot 250 km/h maar daar geloof ik geen snars van.
Op een Duitse snelweg (quasi verlaten want op een zaterdagmorgen rond 4 uur) haalde ik op teller een goede 280 zonder echt met de voet op de bodem te zitten.
In het dagelijks Belgisch verkeer geniet ik vooral van de fenomenale acceleraties en verder hou ik mij plus minus aan de snelheidsbeperkingen, te zeggen 130 op teller op autoweg.
Ik heb nog nooit een verkeersongeval of snelheidsovertreding gehad. Ben ik nu een gevaar op de weg?
Ik zou zelfs durven beweren dat mensen die heel snel rijden minder ongelukken veroorzaken, als ze zo snel rijden zijn het geen groentjes meer hé...!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 3 mei 2007, 21:11   #75
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Op wikipedia staat er inderdaad men een snelheidsbegrenzer van 250km heeft zitten maar zonder dat de 330km per uur kan halen...
Is het mogelijk om zo'n snelheidsbegrenzer weg te halen als hij er toch zou zitten..?

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 3 mei 2007 om 21:11.
Oud 3 mei 2007, 21:31   #76
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Allé, het moest er toch van komen: Een of andere Gumballer veroorzaakte gisteren (2 mei) een ongeval in Macedonie met één dode tot gevolg in het aangereden voertuig. En nog geprobeerd om vluchtmisdrijf te plegen...

Bron:
Was gewoon een kwestie van tijd. Het verbaast me trouwens dat er niet meer ongelukken veroorzaakt zijn door die idioten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:40   #77
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Op wikipedia staat er inderdaad men een snelheidsbegrenzer van 250km heeft zitten maar zonder dat de 330km per uur kan halen...
Is het mogelijk om zo'n snelheidsbegrenzer weg te halen als hij er toch zou zitten..?
Ik geloof dat BMW dat enkel doet voor chauffeurs die bij hen een rijvaardigheidscursus volgen of hebben gevolgd. Er zijn uiteraard ook nog de "onafhankelijke" garagisten die die begrenzer er af krijgen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 07:09   #78
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht

Bron:
Idd:
Citaat:
Twee deelnemers aan de omstreden Gumball-rally hebben een fataal ongeluk veroorzaakt met de Porsche 911 Turbo Techart waar zij in reden. Een Volkswagen Golf, bestuurd door de 67-jarige Vladimir Cepuljoski, werd met hoge snelheid frontaal geraakt door de Porsche van Team 74. De Golf was geen deelnemer aan de Gumball-rally. Een passagier uit de Golf ligt op de intensive care. Het is nog niet zeker of zij het zal halen.

Het ongeluk gebeurde op de Struga-Qafasanweg in Macedonië vlakbij een benzinestation. De bestuurder overleed ter plekke, zijn vrouw verkeert in kritieke toestand en is overgebracht naar de Intensive Care in Skopje.

Na de aanrijding is Team 74 er vandoor gegaan in een BMW met Russische kentekenplaten, later zijn zij echter alsnog aangehouden door de politie van Macedonië bij de grens met Albanië.

Volgens ooggetuigen haalde de Porsche de stoet met andere hardrijdende Gumballers vlakbij een kruispunt in. Het zou volgens hen gaan om een Porsche met Russische platen. Ooggetuigen melden dat de Porsche misschien 200 kilometer per uur reed.

Bron: http://www.autogespot.com/index.php?id=200
Effe tegen 200km/u proberen voorbijsteken op een kruispunt.. da's nie bepaald de professionele rijstijl die je verwacht ... en dan nog vluchtmisdrijf plegen :'( Zo'n piloten geven de Gumball Rally een slechte naam !
Oud 4 mei 2007, 09:24   #79
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Gumball3000 rally beëindigd

Als teken van respect heeft de organisatie van de Gumball3000 de rally beëindigd, nadat een deelnemer aan de rally een voorbijganger dood had gereden. De rally is donderdagavond stilgelegd in Bratislava.

''We zijn zeer bedroefd over wat er is gebeurd en vinden dat de rally moet worden gestopt als teken van respect aan Vladimir Cepulyoski, die vandaag omkwam bij een ongeval waaraan een deelnemer van de rally betrokken was'', zeiden de organisatoren gisteren op hun website.

Het is de eerste keer in negen jaar dat de rally wordt stilgelegd.
Oud 4 mei 2007, 09:53   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Die zijn electronisch gechipt hé, ...

Bovendien geeft uw km teller niet de echte snelheid aan, daar zit een verschil op.

Vorige week nog eens gemeten, mijne km teler gaf bijna 140 aan en mijne GPS gaf 132 km / u dat is al een redelijk verschil,

Bovendien wordt die begrenzing gedaan op het aantal toeren denk ik.
(zoals ge de cruise control ook eigenlijk afstelt op het aantal toeren dat ge op dat moment doet)

Iemand die goed zijn wagen kent, en precies weet te schakelen wanneer het moet zal op die manier met het zelfde aantal toeren meer snelheid halen.

Ik denk dat daar het verschil ergens moet zitten, trouwens waarom zou je zoveel PK 's kopen, om dan uw motor te laten begrenzen, ? Ik weet dat BMW dat standaard doet, maar eigenlijk is dat toch een beetje bij de haren getrokken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be