Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 12:13   #101
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Het zal uw dochter maar wezen...je mag er niet aan denken. Als ze de dader vinden, tegen de muur er mee...'t zou wie weet een potentiële copy-cat afschrikken, er zitten er hier in ons land blijkbaar genoeg die een tikkende tijdbom zijn.
Mijn deelneming aan de nabestaanden...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:16   #102
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het zal uw dochter maar wezen...je mag er niet aan denken. Als ze de dader vinden, tegen de muur er mee...'t zou wie weet een potentiële copy-cat afschrikken, er zitten er hier in ons land blijkbaar genoeg die een tikkende tijdbom zijn.
Mijn deelneming aan de nabestaanden...

Ik zou echt wild worden als mijn kind zoiets moest overkomen.
Oud 4 mei 2007, 12:22   #103
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
'k Zou al doorflippen als iemand dat aan mijn dieren zou doen....denk dat ze je moeten platspuiten om geen fatale hartaanval te krijgen bij zo iets gruwelijks. Zelf zonder rechtstreekse link begint ieder rationeel weldenkend mens al een wat hogere bloeddruk te vertonen bij dergelijke zaken. Eigenlijk ben je beter af als je dit allemaal NIET weet....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:25   #104
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k Zou al doorflippen als iemand dat aan mijn dieren zou doen....denk dat ze je moeten platspuiten om geen fatale hartaanval te krijgen bij zo iets gruwelijks. Zelf zonder rechtstreekse link begint ieder rationeel weldenkend mens al een wat hogere bloeddruk te vertonen bij dergelijke zaken. Eigenlijk ben je beter af als je dit allemaal NIET weet....
Het is natuurlijk wel belangrijk om te weten wat er speelt in de wereld hé.
Persoonlijk stijgt mijn bloeddruk er ook wat van, maar het is ook dankzij de pers dat er zoveel mensen zijn komen helpen zoeken en er zijn ook massaal affiches rond gegaan..
Oud 4 mei 2007, 12:25   #105
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
Ma jonge toch, de regering verhofstad heeft ervoor gezorgd dat de wet Lejeune een recht geworden is i.p.v. een gunst. Er was trouwens maar 1 partij die tegen gestemd heeft, je mag drie keer raden wie...
Dat doet niets af aan hetgeen ik stelde. Je suggereert trouwens dat de wet Lejeune automatisch toegepast wordt. Dat is niet het geval.
Citaat:
Nu vlug op de 'democratische' partijen stemmen dan kunnen ze de strafmaat nog wat verlagen. En dan klagen dat recidieve criminelen in onze maatschappij rondlopen (en misdaden kunnen blijven plegen) i.p.v. in de cel te zitten. Je krijgt op dat gebied natuurlijk een beetje waar je om vraagt.
Zijn er onderzoeken, cijfers, aanwijzingen,... waaruit blijkt dat er in België meer zware criminaliteit voorkomt t.g.v. de wet Lejeune?

Ik ben overigens niet per se voor die wet. Maar we mogen ons toch al eens iets afvragen ook, hé.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 4 mei 2007 om 12:26.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:29   #106
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je dan een kind ?
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:30   #107
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Heb je dan een kind ?

(Nog niet) nee.
Oud 4 mei 2007, 12:38   #108
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik vind het vooral erg voor de familie zolang in onzekerheid en dan nog zo'n triest einde.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:45   #109
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik vind het vooral erg voor de familie zolang in onzekerheid en dan nog zo'n triest einde.
Ik ben 'blij' dat we ze gevonden hebben alvast. Het is zeer pijnlijk en de komende weken/maanden zullen ondraaglijk zijn voor de ouders. Doch als ik zelf (als toekomstige) ouder mag kiezen, verkies ik een slecht einde in plaats van jaren van onzekerheid. Nu dat ze gevonden is, kan politie en gerecht zich fixeren op het zoeken van de moordenaar. Nu zullen ze gerichter naar sporen zoeken, nu weten ze dat er een dader is. Hadden ze haar niet gevonden, dan zou de moordenaar ook nooit gevonden worden
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 13:21   #110
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mean though I am, not wholly so,
Since quickened by Thy breath;
Oh, lead me wheresoe'er I go,
Through this day's life or death.

This day, be bread and peace my lot:
All else beneath the sun,
Thou know'st if best bestowed or not;
And let Thy will be done.

(Alexander Pope)

Oud 4 mei 2007, 13:41   #111
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Annick is een nicht van mij, dus toen ik deze thread zag langskomen, dacht ik 'mooi, een teken van medeleven'. Maar de manier waarop sommige reageren, is echt te erg voor woorden!
Wij leven mee. Zeker de ouders onder ons doen dat. Wie zou er niet mee leven? Ik heb zelf tienerdochters en ze waren zaterdag ook op stap. Ik heb van in het begin zitten denken aan Annick zelf en aan wat haar ouders moeten meemaken. Alleen vind ik dit forum niet de juiste plaats om medeleven uit te drukken. Ik doe dat nu omdat u een lid van de familie bent.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 14:04   #112
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Zijn er onderzoeken, cijfers, aanwijzingen,... waaruit blijkt dat er in België meer zware criminaliteit voorkomt t.g.v. de wet Lejeune?
Je pakt het totaal verkeerd aan. Dat zwaaien met statistieken en gemiddeldes is puur bedrog (niet vanwege jijzelf, ik denk aan de politici)

Julie, Melissa, An en Eefje zouden vandaag nog leven indien er GEEN wet lejeune was. En zo zijn er nog meer mensen die vandaag zouden leven indien sommigen niet op het idee waren gekomen om sociale experimenten te doen met criminelen.

Het is een onrecht. Het had niet mogen gebeuren. Het is zonde. Wraakroepend. Dat en niet het feit dat Lejeune "slechts" zou zorgen voor 0,xx% meer moorden is waar het op staat.

Het feit dat er ook maar één mens sterft omdat een moordenaar zijn straf niet heeft uigezeten zal altijd veel meer verontwaardiging uitlokken dan drie mensen die in een auto-ongeluk omkomen - en terecht. In het eerste geval hebben wij te maken met schreeuwend onrecht. In het tweede geval met de fataliteit.

Het gaat om gerechtigheid, niet om statistieken.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 14:07   #113
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Je pakt het totaal verkeerd aan. Dat zwaaien met statistieken en gemiddeldes is puur bedrog (niet vanwege jijzelf, ik denk aan de politici)

Julie, Melissa, An en Eefje zouden vandaag nog leven indien er GEEN wet lejeune was. En zo zijn er nog meer mensen die vandaag zouden leven indien sommigen niet op het idee waren gekomen om sociale experimenten te doen met criminelen.

Het is een onrecht. Het had niet mogen gebeuren. Het is zonde. Wraakroepend. Dat en niet het feit dat Lejeune "slechts" zou zorgen voor 0,xx% meer moorden is waar het op staat.

Het feit dat er ook maar één mens sterft omdat een moordenaar zijn straf niet heeft uigezeten zal altijd veel meer verontwaardiging uitlokken dan drie mensen die in een auto-ongeluk omkomen - en terecht. In het eerste geval hebben wij te maken met schreeuwend onrecht. In het tweede geval met de fataliteit.

Het gaat om gerechtigheid, niet om statistieken.
die wet Lejeune geeft ook een totaal fout signaal ... naar slachtoffers/nabestaanden, maar ook naar daders en rechters.

een straf is een straf. de wet is de wet. ... dat signaal moet dringend gegeven/hersteld worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 14:10   #114
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat een vechtpartij niets te maken heeft met de moord op Annick.
U wil er gewoon allochtonen bijsleuren, dat noem ik recuperatie.
Niemand sleurt er allochtonen bij. Men maakt melding van een vechtpartij, toevallig weer door allochtonen, en die info kan belangrijk zijn in het onderzoek. Niets meer, niets minder. Niemand wordt beschuldigd.

Wil je nu nog eens zeggen wat er precies gerecupereerd wordt ? Want ik krijg zo de indruk dat dat het grote modewoord aan het worden is van zodra er Nieuwe Vlamingen rechtstreeks of onrechtstreeks vermeld worden in onfrisse zaken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 14:18   #115
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Niemand sleurt er allochtonen bij. Men maakt melding van een vechtpartij, toevallig weer door allochtonen, en die info kan belangrijk zijn in het onderzoek. Niets meer, niets minder.
Ik denk dat de politie dat wel zal uitmaken, daar heb ik meer vertrouwen in dan in jou.

Citaat:
Niemand wordt beschuldigd.
Wil je nu nog eens zeggen wat er precies gerecupereerd wordt ? Want ik krijg zo de indruk dat dat het grote modewoord aan het worden is van zodra er Nieuwe Vlamingen rechtstreeks of onrechtstreeks vermeld worden in onfrisse zaken.
Je reinste onzin, van mij mag jji zoveel draadjes posten over criminele allochtonen als je wil.

Maar als je een vechtpartij met allochtonen gaat vermelden in een draad over een vermoord meisje wanneer er geen reden is om aan te nemen dat er een verband is tussen de twee, dan ben je in mijn ogen aan recuperatie bezig.
Oud 4 mei 2007, 14:24   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er bekruipt mij hier heel de tijd t gevoel dat de dader(s) hier wel eens zouden kunnen zitten meelezen ...

raar, en onwaarschijnlijk, ik weet t wel, maar toch ...
De dader leest ook mee hé, allé hier misschien niet op het forum , maar in elk geval de gazetten, tv , ... enz...

en hoogstwaarschijnlijk kickt hij er nog op ook .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 14:29   #117
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de politie dat wel zal uitmaken, daar heb ik meer vertrouwen in dan in jou.

Je reinste onzin, van mij mag jji zoveel draadjes posten over criminele allochtonen als je wil.

Maar als je een vechtpartij met allochtonen gaat vermelden in een draad over een vermoord meisje wanneer er geen reden is om aan te nemen dat er een verband is tussen de twee, dan ben je in mijn ogen aan recuperatie bezig.
Waarom zou ik dit in godsnaam politiek willen recupereren?
Ik pikte gewoon in op een reactie die vertelde dat er gevechten waren met allochtone jongeren en bevestigde gewoon dat ik dat ook gehoord had. Of die vechtpartij relevant is dat zal de toekomst uitwijzen.
Mijn reactie dat ik alle geweldaden beu ben is misschien wel niet helemaal on topic maar om daar politieke recuperatie in te zien
Oud 4 mei 2007, 14:31   #118
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Waarom zou ik dit in godsnaam politiek willen recupereren?
Ik pikte gewoon in op een reactie die vertelde dat er gevechten waren met allochtone jongeren en bevestigde gewoon dat ik dat ook gehoord had. Of die vechtpartij relevant is dat zal de toekomst uitwijzen.
Mijn reactie dat ik alle geweldaden beu ben is misschien wel niet helemaal on topic maar om daar politieke recuperatie in te zien

Ik zie wat ik zie
Oud 4 mei 2007, 14:54   #119
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Rip

en die mensen die hier nu over politiek aant zeveren zijn..
Ge moest u schamen...

Dit heeft niets met politiek te maken

Laatst gewijzigd door Duvelke : 4 mei 2007 om 14:55.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 15:07   #120
Banneling

Standaard

Citaat:

Vandaar dat je zo gepikeerd reageert zeker.

Citaat:
Ik denk dat de politie wel zal uitmaken of er een verband is of niet, daar heb ik meer vertrouwen in dan in jou.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be