Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 11:29   #21
johan tserclaes
Banneling

Standaard

Alle gebruik moet strafbaar zijn.Voor drughandelaars moet de doodstraf gelden.Nultolerantie voor gebruikers en handelaars.
johan tserclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 13:02   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat jij nooit meer een broek mag dragen.
Oud 4 mei 2007, 17:26   #23
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan tserclaes Bekijk bericht
Alle gebruik moet strafbaar zijn.Voor drughandelaars moet de doodstraf gelden.Nultolerantie voor gebruikers en handelaars.
God, zo stoer...

Ik wou dat ik nog maar half zo ruig was als u, man, mijn leven zou zoveel cooler zijn.
Oud 4 mei 2007, 17:27   #24
warrekop
Vreemdeling

warrekop's schermafbeelding

Standaard

En dat pleit dan voor verdraagzaamheid? Zo'n uitspraken getuigen alleen maar van onwetendheid!
Moest je af en toe ééntje roken zou je zo niet spreken!
Je klinkt me gefrustreerd loebas.. of oe ist nu? lombas!
warrekop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 17:31   #25
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Nu, wat de drugswetgeving betreft, ik heb daar een gemengd gevoel bij.
Aan de ene kant zijn er veel mensen die verantwoord met cannabis omkunnen, aan de andere kant zijn er sterke aanwijzingen dat gebruik in de jeugd op latere leeftijd psychose kan veroorzaken.
Dit maakt dat mijn inziens een verbod voor jongeren zeker gerechtvaardigd is. We weten allemaal hoe onverantwoord pubers kunnen zijn, een beetje bescherming tegen zichzelf kan dan geen kwaad.

De huidige wetgeving is compleet belachelijk. 1 plant mag, maar zoals de topicstarter aanhaalde, daar haal je wel net iets meer dan 3 gram af .

Aan warrekop: heb je veel last van slapeloosheid ? welke medicatie neem/nam je ?

Laatst gewijzigd door alharb : 4 mei 2007 om 17:32.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 17:38   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warrekop Bekijk bericht
En dat pleit dan voor verdraagzaamheid? Zo'n uitspraken getuigen alleen maar van onwetendheid!
Moest je af en toe ééntje roken zou je zo niet spreken!
Je klinkt me gefrustreerd loebas.. of oe ist nu? lombas!
Onwetendheid? Beschuldig jij me van onwetendheid?
Oud 4 mei 2007, 17:45   #27
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht

De huidige wetgeving is compleet belachelijk. 1 plant mag, maar zoals de topicstarter aanhaalde, daar haal je wel net iets meer dan 3 gram af .
U bent lichtjes verward, oogsten van 1 of meerdere planten is kweken handel en bezit. Laatste keer dat ik moest voorkomen was dat strafbaar met tot 5 jaar gevangenisstraf.

Als u gaat beweren dat er een gedoogbeleid is in Belgie spreek dan is met de mensen van TUP. Die hebben ondertussen begrepen dat er geen gedoogbeleid is in Belgie.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 4 mei 2007 om 17:46.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 17:47   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Onwetendheid? Beschuldig jij me van onwetendheid?
Weet je dat dan niet? Ben je zo onwetend?

=D

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 18:00   #29
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vind da de jeugd zelf wel kan beslissen wat al dan niet goed voor hen is.
Wie daarmee niet accoord gaat, neemt de jeugd niet serieus.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 18:31   #30
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Er is heel wat verwarring rond de drugswetgeving.

Om het simplistisch en in een notendop samen te vatten blijft cannabis in de strafwet staan.
Het bezit, invoeren en de verkoop van Cannabis blijft dus een strafrechterlijk misdrijf.
Er is nu een omzendbrief die bepaald dat de politiediensten niet verplicht zijn een PV op te maken wanneer het gaat om bezit voor eigen gebruik. De politie kan dit echter steeds doen en moet dit doen indien er aanwijzingen zijn van wat men noemt problematisch gebruik. (bv. verslaving, veroorzaken van overlast, gebruiken in het bijzijn van minderjarigen -een verzwarende omstandigheid)
Het probleem is nu dat deze regeling een absolute rechtsonzekerheid in het leven roept en de verwarring die er na de gebrekkige communicatie vanwege de regering is geweest alleen nog maar doet toenemen.

Anderzijds is het zo dat Cannabis lang niet zo onschuldig is als men steeds beweert. Het werkt zeer zeker verslavend bij langdurig gebruik, het kan een psychotisch eefect hebben en het kan zware psychische problemen veroorzaken die soms een blijvende neurotische en psychische schade tot gevolg heeft.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 18:42   #31
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Het is blijkbaar electoraal niet aantrekkelijk genoeg om op te komen voor legalisering van softdrugs. Zouden politici er misschien meer stemmen mee verliezen dan winnen?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 18:48   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk zou het decriminaliseren van drugs geen issue moeten zijn, het verbieden ervan zou verboden moeten zijn.
Oud 4 mei 2007, 18:53   #33
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Eigenlijk zou het decriminaliseren van drugs geen issue moeten zijn, het verbieden ervan zou verboden moeten zijn.
- leuke quote -
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 20:41   #34
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan tserclaes Bekijk bericht
Mijn waarde Johan,

Ter uwer stichting en educatie : In België - net zoals in talloze andere beschaafde landen - werd eerlang de doodstraf afgeschaft. Dit geldt evenzeer voor drughandelaars als bijvoorbeeld belijders van het goede bestuur - een in populariteit toenemende oplichterspraktijk.

Gelukkig voor U, hanteert België geen nultolerantie beleid wat betreft het ontberen van een fundamenteel begrip van de alhier geldende maatschappelijke principes.

Straffeloos, doch desondanks steeds de uwe,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 22:04   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Niemand leutert erover dat sommige geneesmiddelen alleen verkrijgbaar zijn op doktersvoorschrift.
Je kan deze zaken dus enkel kopen wanneer je daarvoor toestemming krijgt van een arts. Je kan ze niet kopen, als je even zin hebt om ze te gebruiken, zelfs niet als je er een kick van krijgt.

Daarover leutert dus niemand.

Ik vind dat er over de drugs die nu illegaal zijn, ook niet geleuterd moet worden. Ze zijn voor een te groot aantal mensen te gevaarlijk.
En het is niet omdat er andere gevaarlijke dingen toch vrij verkrijgbaar zijn (tabak, alkohol, elke dag frieten ...) dat we alle gevaarlijke dingen op de vrije markt moeten gooien.

We leven in een maatschappij. Dat wil zeggen wat we onder mekaar interakteren. Hoe "moderner" de maatschappij, hoe meer interaktie.
We hebben daar voordelen van, we hebben daar nadelen van.
Een nadeel is dat gevaarlijke dingen verboden moeten worden. Anders ontwricht je de maatschappij, en dat zou wel eens stukken erger kunnen zijn dat we vermoeden.

Zo kiezen we voor een maatschappij waar de zieken opgevangen worden, en waar geen hongerigen in de goot liggen kreperen.
Maar als het zo verder gaat met de drugs, dan zal de ziekenkas het niet meer kunnen dragen, dan komt er een maatschappij met twee snelheden: zij die kunnen werken en verdienen, en zij die in de goot - letterlijk - terecht zullen komen (want in de psichiatrie zullen ze niet ingeraken ...).

Het individueel belang is erg hoog, erg belangrijk; maar het kollektief belang is net iets belangrijker.

Volgens mij moet de maatschappij een duidelijk sinjaal geven dat drugs foei zijn. Daar hoort verbod van drugs, en daar hoort repressie tegen drugs bij. En zeker tegen dealers en tegenover minderjarigen: harde repressie.

Ieder ander beleid leidt tot asociale toestanden: een duale samenleving.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 22:08   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, de prullemand in met al die inmenging in de geneeskunde. Vrijheid voor de pillen en de zwakkeren.
Oud 4 mei 2007, 22:24   #37
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warrekop Bekijk bericht
Aan iedereen:
Jullie mening, ervaringen..

Aan politici die net die stem te kort hebben:
Los het op en je krijgt mijn stem!!
Kan niemand dit eens goed doen? Die "DRUGSWETGEVING"
Tegenslag
Ik rij al bijna 10jaar over en weer (minimaal wekelijks) en ben nog nooit tegengehouden.
En inderdaad, de drugswetgeving mag zeer snel worden aangepast. Ofwel moeten gevallen zoals u en ik zeer zwaar bestraft worden, of moet de wetgeving aangepast worden en het mogelijk worden om een coffeeshop in belgie te openen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 23:04   #38
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard don't criminalise, but legalise! www.coffeeshop.freeuk.com

Niets van aantrekken. Ik ben actief op een aantal forums en de kans dat een Fransman gepakt word is groter dan een Belg omdat Frankrijk geen buurland is.
Je moet al je cannabis afgeven en een kleine boete betalen (iets van een 100 € voor 10 gram) and that's it. Je moet eens niet voorkomen.
Indien je stoned bent moet je enkel 4 uur op het kantoor wachten en mag je weer vertrekken.
Streken als Bergen op Zoom en Terneuzen zijn nu af te raden omdat het joint hit team sinds die razzia's zich amuseert ginder.
Hoe dan ook ik ga al jaren zo om de 2 weken een lading halen.
Ik zie dat altijd als een uitstap met vrienden, beetje kickeren in de coffeeshop en wat roken.
We nemen een grote lading zodanig dat we genoeg hebben voor een paar weken, er zijn ook coffeeshops die meer dan 5 gram per persoon verkopen.
Maastricht is erg duur en toeristisch, best mijden. Bergen op Zoom en Roosendaal is al de wiet vochtig of nat en sluiten de maar 4 actieve shops om 20:00 uur stipt.
Breda is een erg goeie streek, zeker bij coffeeshop de Baron (forumer Breda kan dat beamen )

Het allerbeste aan de grens is Tilburg, speciale 5 gram acties (30 € voor 5gr White Whidow), veel keuze en minder toeristisch en de flikken zijn pro toeristen. Daar is het gedoogbeleid echter ontstaan.
www.coffeeshopshiva.nl (kan je als belg zoveel gram halen dat je wilt)
www.toermalijn.com (beste shop in Tilburg met meer dan 25 soorten zoals Amnesia Haze, Super Silver Haze, Kushage, Diamond Haze,...)
www.thegrasscompany.nl (shop met drie verdiepen)
Op de terugweg stoppen we altijd bij de mcdonalds in Breda (E19) La place noemt die en is langs beide kanten van de snelweg.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 23:27   #39
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Laat die wet zoals ze is...

Veel toffer alst illegaal is, niet?
is een risico voor de Volsgezondheid omdat er ongeveer een half miljoen cannabisgebruikers zijn in België. Je laat deze mensen dus over aan de illegale en criminele markt en het laatste wat je wilt is je zoon aan de hard drugs zien zitten.
Hoe dan ook ben ik een succesvol werker ondanks mijn dagelijks cannabisgebruik zoals velen op het forum. Van alcohol moet ik echter niet veel weten, maakt te agressief vind ik. Natuurlijk weet mijnen baas dat niet, zo van die stijfburgerlijke vaders je kent dat wel. Het zijn typisch die ouderen die er tegen zijn. Neem nu feremans, ook al is hij links is hij zelfs tegen cannabis.
Dat is de leeftijd en de generatie die spreekt. Ze flippen op het woord drugs.
Het is gek en grappig hoe dom en naïef ouders zijn op dat vlak.

Aan knuppel en al die dat tegen zijn: stel dat je kind het later gebruikt, zou jij je dan gefaald voelen als vader in je opvoeding ? Het is juist door zulke houdingen dat er nooit communicatie zal zijn met je kinderen hierover. Dan gaan ze het zeker achter uwe rug doen. Heeft niets te maken met een strenge of conservatieve opvoeding en ook niet met 'slechte vrienden'.
Te veel ouders houden niet van hun kinderen, ze shotten ze al buiten op hun 18 en denken aan hun eigen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 23:29   #40
duncan
Banneling

Standaard

aaaaarghhh koffeuuuu
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be