![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welk besturingssysteem gebruikt u? | |||
Windows Vista |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,61% |
Windows XP |
![]() ![]() ![]() |
36 | 58,06% |
Windows Server 2003 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,61% |
Windows 2000 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,45% |
Windows 98 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,23% |
Windows 95 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,61% |
Mac OS X |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,29% |
Linux |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,68% |
Solaris |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,61% |
FreeBSD |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
NetBSD |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
OpenBSD |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ander (verklaar!) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,84% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Quake 4, Doom 3: http://zerowing.idsoftware.com:6969/
Unreal Tournament: http://unreal.epicgames.com/TournamentVersions.htm
![]() |
#63 |
Schepen
|
![]() Ik gebruik Windows XP, maar heb ook Fedora Core 4 geïnstalleerd. Jammer genoeg werkt mijn Linksys Wireless-G USB Network Adapter daar niet mee.
![]()
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een knappe mensen hier allemaal.
![]() Mijn fiets en auto hebben ook sturen. De een is rond de ander een gebogen stuk staaf met een diameter van 22 mm. ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 2 mei 2007 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Was dat maar algemeen, he L_NL?
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch, ter verdediging voor even: * ze weten welke XP legaal is en welke illegaal (genuine advantage program). toch krijgen illegale gebruikers nog steeds de critical security updates. * ze hebben ook hun ondersteuning voor XP uitgebreid. Windows 2000 pro (wat een bedrijfssysteem hoort te zijn) werd enorm lang ondersteund en de facto zijn ze het nog aan het ondersteunen want ik merk dat enkele van mijn win2000 servers nog steeds security updates ontvangen. Maar mogelijk is dat niet meer het geval voor de client versie win200 pro. In elk geval gaat XP worden ondersteund tot minstens 2011. Lijkt me billijk als ze Vista begin 2007 op de markt brengen en XP wss niet meer de nodige hardware ondersteuning kan leveren tegen 2011. Dus op dat punt kan je hen niet raken. Vuile truukjes hebben ze genoeg natuurlijk: * het is PC makers verboden om nog computers met XP te verkopen vanaf januari 2008 (Eigenlijk wilden ze dat met de komst van Vista, XP niet meer mocht worden meegeleverd met een PC, maar de gebruikers en bedrijven hebben een klaagzang aangehoffen dat het geen naam heeft en dat heeft gewerkt) * directX 10 en een hele hoop ander lekkers zal nooit geleverd worden voor XP. (al koester ik daar de stille droom dat sales van pc games - ook die ms - zal tegenvallen als ze enkel werken met vista, een OS dat toch 2 tot 3 keer duurder is dan XP)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 mei 2007 om 20:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Windows XP, minste miseri, en voor persoonlijk gebruik wil ik niks anders doen dan een paar keer next en oke klikken.
Voor professioneel gebruik ik een samensmelting van Linux Fedora Core en windows xp, met een mapping tussen de linux home directory en het windows filesysteem
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 4 mei 2007 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne... Dell zit op een paniekboot dus die bieden alles aan. Die zagen een jaartje de cijfers naar beneden gaan. Niet verwonderlijk... in hun contracten met bedrijven hebben ze ineens unilateraal de prijzen verhoogd. Resultaat: het bedrijf waar ik werk en vele anderen pikten dat niet en schakelden binnen de maand over op HP en Lenovo. Intussen lijkt Dell het overleg weer te hebben ontdekt en de waarde van het zich houden aan afspraken. Sindsdien is Dell weer onze leverancier (zelfs voor laptops). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 mei 2007 om 20:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() opmerkelijk Linux haalt in deze poll een beter resultaat dan Vista
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Voor een niet-leek bestaat er nauwelijks iets als support. Dat is zoeken in de api's & documentatie van frameworks, en uwe plan trekken.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Ik dacht dat M$ identiek was met vuile trukjes.
Zouden we technisch niet verder gestaan hebben zonder het M$-monopolie? Hoeveel goede ontwikkelingen hebben ze van kleine bedrijven afgekocht om ze vervolgens in de kast te steken (eerst uitmelken van het bestaande)? Hoeveel van die bedrijfjes die niet wilden verkopen werden via de rechtbank gekraakt? Ik ben de exacte naam vergeten, maar enkele jaren geleden stond M$ op het punt zo'n bedrijf over te nemen dat spam verspreid (what the hell moesten ze daarmee?). De onderhandelingen sprongen af, maar Windows Defender gaf toevallig (?) wel een melding 'ongevaarlijk' voor de spyware van dat bedrijf!!! Andere anti-spyware programma's verwijderden die zaken onmiddellijk. M$ bezorgd om de veiligheid? Tenzij het geld opbrengt. Laatst gewijzigd door cor : 5 mei 2007 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker en vast.
Citaat:
Trouwens het opkopen van bedrijfjes om hun technologie in de kast te steken is zeker geen M$ monopolie. Ik kan je genoeg bedrijven opnoemen die daar aan meedoen. Creative Labs o.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk hier eens: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie Uitgelegd van naaldje tot draadje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() En kijk hier eens:
http://map.ubuntu-be.org/index.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik vind de huidige situatie met één monopolie absoluut niet gezond. M$ beslist een nieuw OS uit te brengen en alle softwareproducenten moeten maar zien dat hun artikel erop draait. En dan moeten ze nog zwaar betalen voor een M$-goedkeuring. Ook de klant wordt verplicht mee te gaan, ook als hij eigenlijk tevreden is met het huidige OS (op termijn geen support meer), en moet er in veel gevallen zelfs nieuwe hardware voor aanschaffen. Ik zou het normaal vinden als verschillende producenten een OS maken waartussen de klanten kunnen kiezen (concurrentie!), en dat een producent bij een nieuwe versie van zijn OS zorgt dat de belangrijkste derde-partij software erop draait. Bij problemen kiest de klant wie hij verkiest. De klant kiest ook of de mogelijkheden van een nieuwe versie interessant genoeg zijn om te upgraden. En met enkele afspraken om bestandskenmerken e.d. te standaardiseren zijn veel problemen opgelost. In de audio-wereld kan dat ook (weliswaar dikwijls met moeite). Wie niet meedoet vliegt eruit. Nee, ik loop niet meer mee in dat molentje. Binnenkort schakel ik over naar Linux-Ubuntu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/qua...0-demo.x86.run
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() die FTP is even overbelast ... Too many users ...
Quake 4 is er voor Linux ze ![]() Zie http://www.linux.com/article.pl?sid=05/11/07/1547208 |
![]() |
![]() |