Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 00:46   #221
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forza fre Bekijk bericht
Ons denken is zo eng geworden dat we r meteen vanuit gaan dat het om een geplande misdaad gaat. Slechts 1 keer wordt aangehaald dat het misschien wel zou kunnen gaan om de verdoezeling van een verkeersopngeval.
Het maakt er de daad niet minder erg op, laat dat duidelijk zijn.
Wtf? Hoevaak worden verkeersslachtoffers in zakken gewikkeld en in het kanaal gedumpt? Deze moord heeft geen zak te maken met verkeersveiligheid of algemene veiligheid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 01:10   #222
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wtf? Hoevaak worden verkeersslachtoffers in zakken gewikkeld en in het kanaal gedumpt? Deze moord heeft geen zak te maken met verkeersveiligheid of algemene veiligheid.
Verkeersslachtoffers worden naar mijn weten altijd in een zak gestopt of bedekt, maar in het kanaal dumpen

Deze moord heeft idd niets te maken met verkeersveiligheid maar heeft weldegelijk te maken met veiligheid.
Waarom is heel simpel;een mens moet zich veilig kunnen voelen.Een mens moet zonder probleem 24 op 24 uur veilig naar het werk kunnen gaan,naar huis van fuif kunnen gaan en noem maar op.
Met veilig bedoel ik natuurlijk in eerste instantie dat je niet ontvoerd word,verkracht word,gewoon voor de fun in elkaar geslagen word ect....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 01:14   #223
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Verkeersslachtoffers worden naar mijn weten altijd in een zak gestopt of bedekt, maar in het kanaal dumpen
Lollig

Citaat:
Deze moord heeft idd niets te maken met verkeersveiligheid maar heeft weldegelijk te maken met veiligheid.
Waarom is heel simpel;een mens moet zich veilig kunnen voelen.Een mens moet zonder probleem 24 op 24 uur veilig naar het werk kunnen gaan,naar huis van fuif kunnen gaan en noem maar op.
Met veilig bedoel ik natuurlijk in eerste instantie dat je niet ontvoerd word,verkracht word,gewoon voor de fun in elkaar geslagen word ect....
Goed standpunt, maar hoe ga je zoiets realiseren?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 01:23   #224
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Lollig

Dat kan niemand,punt,jammer genoeg.
Het ligt al zeg ik het tegen m'n zin ook een heel klein stukje aan je eigen.
Een meiske die helemaal alleen naar huis rijdt 's nachts?Ik zou niet willen dat mijn dochter zoiets doet en jaja,ik weet wel dat dat ook voor de ouders ook niet mogelijk is om 24/24 op iemand nog te passen die 18j is.
Ik zou allesins als ouder mijn best doen en alles klaar en duidelijk stellen en tja,als deze dan niet luisterd,men zal mij niets kunnen verwijten achteraf.

De dag van vandaag vind ik het veel erger geworden dan vroeger en ook veel gevaarlijker en vooral meiskes moeten toch extra opletten vind ik maarja,velen willen dat maar niet snappen,helaas.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 01:44   #225
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forza fre Bekijk bericht
Ons denken is zo eng geworden dat we r meteen vanuit gaan dat het om een geplande misdaad gaat. Slechts 1 keer wordt aangehaald dat het misschien wel zou kunnen gaan om de verdoezeling van een verkeersopngeval.
Het maakt er de daad niet minder erg op, laat dat duidelijk zijn.

Maar ik wil mij beperken tot oprecht mijn medeleven te betuigen aan de ouders die een kind verloren zijn.

Het hoe, wat en waarom zal hen altijd ahtervolgen, zelfs al wordt de zaak uitgeklaard.
Net zoals eenieder die een dierbare verliest, gelijk welke de doodsoorzaak was.
Alleen zeer spijtig dat deze mensen er gratis en ongewild een gans mediacircus bijgeleverd krijgen.

Tot slot aan allen die het onveiligheidsgevoel overroepen.
Dit is een spijtig voorval dat zich gelukkig zelden voordoet, dat terwijl er wekelijks mensen stomdronken ongevallen met dodelijke afloop veroorzaken op onze vlaamse wegen.
En aan alle conservatievelingen onder jullie, stop de bekritisering van het recht op uitgaan, dergelijke uitlatingen getuigen van respectloosheid voor uw medemens, de slachtoffers in het bijzonder.
Inderdaad wel degelijk ook een mogelijkheid.
Oud 5 mei 2007, 02:24   #226
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Moeilijk om over dit onderwerp te praten,maar zinloos geweld moeten we kunnen ombuigen naar een discussie waar iedereen eens goed kan over na denken,alzo heeft het dan toch een klein beetje maatschappelijke zin ..
Oud 5 mei 2007, 02:57   #227
willem1940NLD

Standaard

Discussie over zulke gebeurtenissen heeft geringe waarde, vermindert niet de doffe ellende dat mensen zulke dingen doen en daarmee slachtoffers maken.
Oud 5 mei 2007, 09:29   #228
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de strafmaatregelen terug ernstig te maken.
Het huidige beleid is om te lachen. Daders worden in België vertroeteld.
Als men weet dat bij bijv het stelen van een handtas, om zomaar wat te noemen, de hand wordt afgehakt, gaat men daar wel eerst eens 3x over nadenken. Pedo? Ballen eraf! Moord? De strop! Oog om oog, is het enige dat indruk maakt.
Oud 5 mei 2007, 09:43   #229
Polarbear
Vreemdeling

Standaard

Van mij mogen ze de doodstraf terug invoeren...
Polarbear is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:11   #230
Blackwidow
Schepen

Standaard

Wie sprak hier weer van politieke recuperatie? Kay-gell?
Krant vandaag GVA

Deken Diest noemt moord 'schok voor gemeenschap'

"Wat er met Annick Van Uytsel is gebeurd, is een schok voor de gemeenschap. Het is het pijnlijkste wat ik hier in Diest heb meegemaakt." Dat zegt Felix Van Meerbergen, de deken van Diest. "Waar niets meer heilig is, is niets meer veilig", aldus de deken. Vanuit Schaffen wordt dinsdagavond een stille tocht naar de Grote Markt in Diest georganiseerd voor het vermoorde meisje. De Diestse parochies zullen actief deelnemen aan de optocht.

"Ik heb vandaag alvast duizend kaarsjes besteld en vraag ook dat de moslims mee opstappen. Vandaag leg ik daarvoor nog de nodige contacten met de moslimgemeenschap", zegt Van Meerbergen.

De deken verklaart zich tot slot opgetogen over "wat mensen bindt over het dramatische heen."
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:51   #231
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ik ga alvast mee stappen dinsdagavond

Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 11:52.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 12:15   #232
forza fre
Vreemdeling

forza fre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het enige wat ik duidelijk wou stellen is dat we zo vergiftigd zijn in ons hoofd, dat we automatisch en znder verdere informatie, onmiddelijk seriemoordenaars en verkrachters voor onze ogen zien als we dergelijk nieuws vernemen.
Eris een leefwereld gecreërd waar de helft zich onveilig voelt en de andere helft dat gevoel wil laten botvieren onder het motto de ene zijn dood is de ander zijn brood.

Tot zover mijn pleidooi, iedere verder discussie omtrent dit onderwerp kan beter in een ander discusseforum geplaatst worden, want dit heeft verder weinig meer te maken met het verlies dat de familie van Annick moet verwerken.
forza fre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 12:37   #233
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polarbear Bekijk bericht
op basis van de waan van de dag mag men niet de wet veranderen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 14:04   #234
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is inderdaad compleet irrelevant. Niet alleen omdat zo'n zaken op elk tijdstip van de dag kunnen gebeuren, maar vooral ook omdat het hier over een 18-jarig meisje gaat. Meerderjarig dus.
Dus: ze was meerderjarig, we moeten er niet teveel mee inzitten? Als ze nog meer zeventien was, was het erger, want dan kon ze zichzelf nog niet verdedigen?

Citaat:
Maar mensen hebben nu eenmaal de noodzaak om redenen te zoeken waarmee ze zichzelf kunnen wijsmaken dat zij zo'n zaken zouden kunnen voorkomen. Compleet onterecht natuurlijk. Want dat valt jammer genoeg niet te vermijden. Op geen enkele manier...
Voorkomen kan je inderdaad helemaal nooit, maar je kan wel meisjes wapenen door ze bv wettelijk toegang te geven tot pepperspray, zoals in onze buurlanden het geval is.
Als ze zoiets, of de inmiddels ook verboden, maar veel onschuldigere "smurfenspay" op zak zouden mogen hebben, waren ze weerbaarder tegen gewelddadige gekken.
We zullen het nooit echt weten, maar misschien had ze met de juiste middelen nog kunnen reageren, voor ze een klap op haar hoofd kreeg.

Het probleem is dat het op seconden kan aankomen en de politie kan niet rond elk meisje in onze maatschappij patrouilleren. Daarom zou ik er voor pleiten dat onze meisjes weerbaar gemaakt worden. Ik zou zelfverdediging verplicht maken op school. Dan nog kunnen we niet alles uitsluiten, maar kunnen we hier en daar wel en verschil maken tussen leven en dood.

Ik pleit er dus voor dat ze niet-dodelijke, maar efficiënte wapens als pepperspray, traangas, smurfenspray en dergelijke zouden legaliseren en zouden toelaten. Dat zou meteen ook de stap naar illegaal vuurwapenbezit verminderen, omdat mensen zich dan op een legale manier kunnen verweren.
Oud 5 mei 2007, 14:07   #235
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polarbear Bekijk bericht
Van mij ook. De linksen schermen met het feit dat het niet genoeg afschrikkend werkt, oké. Anderzijds maakt het wel plaats in de gevangenissen en schrapt het een groot deel van het budget, als we de hopeloze psychopathen uit hun leiden kunnen verlossen.
Dat geld kunnen we dan misschien investeren in kleine kruimeldieven, die we misschien van erger kunnen behoeden.
Oud 5 mei 2007, 14:23   #236
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dus: ze was meerderjarig, we moeten er niet teveel mee inzitten? Als ze nog meer zeventien was, was het erger, want dan kon ze zichzelf nog niet verdedigen?
nee, gelieve je ziekelijke redeneringen niet op mij te projecteren aub!
Maar meerderjarigen beslissen wel zelf waar ze wanneer gaan en staan.

En het is belachelijk om te denken dat wapens zo'n zaken kunnen voorkomen of dat ze je zullen toelaten je te verdedigen. De realiteit is jammer genoeg anders. Of denk jij nu echt dat de wereld er op zou verbeteren indien we allemaal met onmiddellijk gebruiksklare wapens zouden rondlopen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 14:31   #237
Boadicea

Standaard

Citaat:
nee, gelieve je ziekelijke redeneringen niet op mij te projecteren aub!
Maar meerderjarigen beslissen wel zelf waar ze wanneer gaan en staan.

En het is belachelijk om te denken dat wapens zo'n zaken kunnen voorkomen of dat ze je zullen toelaten je te verdedigen. De realiteit is jammer genoeg anders. Of denk jij nu echt dat de wereld er op zou verbeteren indien we allemaal met onmiddellijk gebruiksklare wapens zouden rondlopen.
Juist, meerderjarigen beslissen zelf hun gaan en staan, maar bljkbaar betekent het nog niet dat ze ook voor hun eigen veiligheid kunnen instaan.

En mensen die zich verweren, komen er meestal wel met kleerscheuren, maar niet altijd dood vanaf. Daarnaast: als ze de dader ook immobiel krijgen, heeft de politie minder moeite met hem op te pakken.
Trouwens: ik pleit nergens voor dodelijke wapens, maar hulpmiddelen, als pepperspray. De politie gebruikt toch ook traangas, indien nodig.

En ja, weten dat je slachtoffer zich ook kan verweren, schrikt volgens mij meer af, zeker dan ons huidig wettelijk systeem. Moest ik een misdaad willen beramen, ik zou ook twee keer nadenken, moest ik weten dat ik er met erg prikkende ogen en zonder buit vanaf kan komen. Daarnaast loop je op die manier niet ver en gemakkelijker tegen de lamp.
Vermits de politie ook niet alles kan, moeten de burgers in mijn ogen zo opgevoed worden, dat ze kunnen meehelpen in het behoud van een veilige samenleving.
Oud 5 mei 2007, 14:31   #238
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of denk jij nu echt dat de wereld er op zou verbeteren indien we allemaal met onmiddellijk gebruiksklare wapens zouden rondlopen.
Er zou in ieder geval minder volk rondlopen op deze aardkloot, minder volk wil zeggen, minder CO2, minder opwarming van de aarde, minder CO2 taks ......
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 14:35   #239
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Er zou in ieder geval minder volk rondlopen op deze aardkloot, minder volk wil zeggen, minder CO2, minder opwarming van de aarde, minder CO2 taks ......
... en minder criminelen.
Oud 5 mei 2007, 14:38   #240
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
op basis van de waan van de dag mag men niet de wet veranderen.
Dus verplicht je mij mee om tegen wil en dank de "hotelkosten" van een manneke als Dutroux mee te helpen betalen?
En de families Marchal, Lambreckx, Russo, Lejeune en ga zo verder ook. Is dat rechtvaardig?
Jij mag wat mij betreft betalen voor deze verloren kosten, maar in ons huidig systeem veroordeel je anderen tot hetzelfde en ik spendeer mijn geld liever aan nuttigere dingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be