![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Deze moord heeft idd niets te maken met verkeersveiligheid maar heeft weldegelijk te maken met veiligheid. Waarom is heel simpel;een mens moet zich veilig kunnen voelen.Een mens moet zonder probleem 24 op 24 uur veilig naar het werk kunnen gaan,naar huis van fuif kunnen gaan en noem maar op. Met veilig bedoel ik natuurlijk in eerste instantie dat je niet ontvoerd word,verkracht word,gewoon voor de fun in elkaar geslagen word ect.... |
|
|
|
|
|
|
#223 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het ligt al zeg ik het tegen m'n zin ook een heel klein stukje aan je eigen. Een meiske die helemaal alleen naar huis rijdt 's nachts?Ik zou niet willen dat mijn dochter zoiets doet en jaja,ik weet wel dat dat ook voor de ouders ook niet mogelijk is om 24/24 op iemand nog te passen die 18j is. Ik zou allesins als ouder mijn best doen en alles klaar en duidelijk stellen en tja,als deze dan niet luisterd,men zal mij niets kunnen verwijten achteraf. De dag van vandaag vind ik het veel erger geworden dan vroeger en ook veel gevaarlijker en vooral meiskes moeten toch extra opletten vind ik maarja,velen willen dat maar niet snappen,helaas. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moeilijk om over dit onderwerp te praten,maar zinloos geweld moeten we kunnen ombuigen naar een discussie waar iedereen eens goed kan over na denken,alzo heeft het dan toch een klein beetje maatschappelijke zin ..
|
|
|
#227 |
|
|
Discussie over zulke gebeurtenissen heeft geringe waarde, vermindert niet de doffe ellende dat mensen zulke dingen doen en daarmee slachtoffers maken.
|
|
|
#228 |
|
Gouverneur
|
Door de strafmaatregelen terug ernstig te maken.
Het huidige beleid is om te lachen. Daders worden in België vertroeteld. Als men weet dat bij bijv het stelen van een handtas, om zomaar wat te noemen, de hand wordt afgehakt, gaat men daar wel eerst eens 3x over nadenken. Pedo? Ballen eraf! Moord? De strop! Oog om oog, is het enige dat indruk maakt.
|
|
|
#229 |
|
Vreemdeling
|
Van mij mogen ze de doodstraf terug invoeren...
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Schepen
|
Wie sprak hier weer van politieke recuperatie? Kay-gell?
Krant vandaag GVA Deken Diest noemt moord 'schok voor gemeenschap' "Wat er met Annick Van Uytsel is gebeurd, is een schok voor de gemeenschap. Het is het pijnlijkste wat ik hier in Diest heb meegemaakt." Dat zegt Felix Van Meerbergen, de deken van Diest. "Waar niets meer heilig is, is niets meer veilig", aldus de deken. Vanuit Schaffen wordt dinsdagavond een stille tocht naar de Grote Markt in Diest georganiseerd voor het vermoorde meisje. De Diestse parochies zullen actief deelnemen aan de optocht. "Ik heb vandaag alvast duizend kaarsjes besteld en vraag ook dat de moslims mee opstappen. Vandaag leg ik daarvoor nog de nodige contacten met de moslimgemeenschap", zegt Van Meerbergen. De deken verklaart zich tot slot opgetogen over "wat mensen bindt over het dramatische heen." |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Minister-President
|
Ik ga alvast mee stappen dinsdagavond
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 11:52. |
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Het enige wat ik duidelijk wou stellen is dat we zo vergiftigd zijn in ons hoofd, dat we automatisch en znder verdere informatie, onmiddelijk seriemoordenaars en verkrachters voor onze ogen zien als we dergelijk nieuws vernemen. Eris een leefwereld gecreërd waar de helft zich onveilig voelt en de andere helft dat gevoel wil laten botvieren onder het motto de ene zijn dood is de ander zijn brood. Tot zover mijn pleidooi, iedere verder discussie omtrent dit onderwerp kan beter in een ander discusseforum geplaatst worden, want dit heeft verder weinig meer te maken met het verlies dat de familie van Annick moet verwerken. |
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#234 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Als ze zoiets, of de inmiddels ook verboden, maar veel onschuldigere "smurfenspay" op zak zouden mogen hebben, waren ze weerbaarder tegen gewelddadige gekken. We zullen het nooit echt weten, maar misschien had ze met de juiste middelen nog kunnen reageren, voor ze een klap op haar hoofd kreeg. Het probleem is dat het op seconden kan aankomen en de politie kan niet rond elk meisje in onze maatschappij patrouilleren. Daarom zou ik er voor pleiten dat onze meisjes weerbaar gemaakt worden. Ik zou zelfverdediging verplicht maken op school. Dan nog kunnen we niet alles uitsluiten, maar kunnen we hier en daar wel en verschil maken tussen leven en dood. Ik pleit er dus voor dat ze niet-dodelijke, maar efficiënte wapens als pepperspray, traangas, smurfenspray en dergelijke zouden legaliseren en zouden toelaten. Dat zou meteen ook de stap naar illegaal vuurwapenbezit verminderen, omdat mensen zich dan op een legale manier kunnen verweren. |
||
|
|
|
|
|
#235 |
|
|
Van mij ook. De linksen schermen met het feit dat het niet genoeg afschrikkend werkt, oké. Anderzijds maakt het wel plaats in de gevangenissen en schrapt het een groot deel van het budget, als we de hopeloze psychopathen uit hun leiden kunnen verlossen.
Dat geld kunnen we dan misschien investeren in kleine kruimeldieven, die we misschien van erger kunnen behoeden. |
|
|
|
|
|
#236 | |
|
|
Citaat:
Maar meerderjarigen beslissen wel zelf waar ze wanneer gaan en staan. En het is belachelijk om te denken dat wapens zo'n zaken kunnen voorkomen of dat ze je zullen toelaten je te verdedigen. De realiteit is jammer genoeg anders. Of denk jij nu echt dat de wereld er op zou verbeteren indien we allemaal met onmiddellijk gebruiksklare wapens zouden rondlopen. |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
|
Citaat:
En mensen die zich verweren, komen er meestal wel met kleerscheuren, maar niet altijd dood vanaf. Daarnaast: als ze de dader ook immobiel krijgen, heeft de politie minder moeite met hem op te pakken. Trouwens: ik pleit nergens voor dodelijke wapens, maar hulpmiddelen, als pepperspray. De politie gebruikt toch ook traangas, indien nodig. En ja, weten dat je slachtoffer zich ook kan verweren, schrikt volgens mij meer af, zeker dan ons huidig wettelijk systeem. Moest ik een misdaad willen beramen, ik zou ook twee keer nadenken, moest ik weten dat ik er met erg prikkende ogen en zonder buit vanaf kan komen. Daarnaast loop je op die manier niet ver en gemakkelijker tegen de lamp. Vermits de politie ook niet alles kan, moeten de burgers in mijn ogen zo opgevoed worden, dat ze kunnen meehelpen in het behoud van een veilige samenleving. |
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Minister-President
|
Er zou in ieder geval minder volk rondlopen op deze aardkloot, minder volk wil zeggen, minder CO2, minder opwarming van de aarde, minder CO2 taks ......
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
|
... en minder criminelen.
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
|
Citaat:
En de families Marchal, Lambreckx, Russo, Lejeune en ga zo verder ook. Is dat rechtvaardig? Jij mag wat mij betreft betalen voor deze verloren kosten, maar in ons huidig systeem veroordeel je anderen tot hetzelfde en ik spendeer mijn geld liever aan nuttigere dingen. |
|
|
|
|