Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2007, 10:54   #61
Marlboro
Banneling

Standaard

Dat mee guido de moor is weer eens 1pot nat.
Men durft dan nog de schuld op de man steken wat wel makkelijk is natuurlijk aangezien de man zich niet kan verdedigen en tja,de oplossing is dan zeer makkelijk,beetje foefelen en verdoezelen en de allochtoontjes gaan gaan alweer vrij uit.

Ook niet vergeten dat die grote groep allochtonen de flikken hebben tegen gehouden doen deze de daders aan het achtervolgen waren,wedden dat die gasten geen sanctie hebben gekregen.We zouden het wij eens moeten doen,ik denk dat ik rap mee m'n bakkes tegen de muur zou geboenkd worden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 10:56   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik kan best begrijpen dat nogal wat mensen wraakgevoelens koesteren wanneer dergelijke afschuwelijke voorvallen plaatsvinden, maar een rechtsstaat kan het zich niet veroorloven daar op in te gaan.

Wij zijn als beschaafde samenleving gedwongen tot een reactie die van die beschaving getuigt, maar dat betekent allerminst dat bestraffing uit den boze is.

Zoals jullie wellicht al weten ben ik nog steeds principieel tegenstander van de doodstraf, en dat zal ik blijven. Dat de opgepakte jongeren een zware straf moeten krijgen, zal ik zeker niet ontkennen, en dat geldt zowel voor die éne die maar niet kon ophouden op zijn slachtoffer in te trappen als voor die anderen die niet ingrepen.

Nu het steeds duidelijker blijkt dat de confrontatie van daders met hun slachtoffer (en/of familieleden) en de bemiddelende aanpak wel degelijk positieve resultaten oplevert, moet er maar eens ernstig werk van worden gemaakt.

En nogmaals, ter verduidelijking: zowel voor autochtone als allochtone criminelen moeten dezelfde regels gelden.

Elke afwijking van de geldende rechtsregels is een ondermijning van de rechtsstaat, en het is daar al erg genoeg mee gesteld.

Dit is mijn mening, en ik kan begrijpen/aanvaarden dat niet iedereen die deelt.
Dit is al lang geen rechtstaat meer, op papier misschien wel ja maar in de praktijk...neen

Deze week is nogmaals bewezen dat het geen rechtstaat is. Fraudezaken van hooggeplaatste magistraten in ons land word tegengewerkt door het gerecht zelf zodat er uiteindelijk geen straffen komen omdat ze het als verjaard kunnen klasseren.

Maak jezelf geen illuzies, belgie heeft geen rechtspraak meer, toch niet die zorgt voor gerechtigheid.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 11:39   #63
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn idd ook nog andere oorzaken, maar als je die dieper gaat onderzoeken kom je ook weer terug op dezelfde oorzaken.

En ook de initiatieven die men in de steden uitbouwd, zijn nog steeds op consumptie gericht. Aan veel ervan kan je gewoon niet deelnemen zonder dat je geld hebt. Andere zijn juist de oorzaak van bendevormingen.

Deze zijn dus ook vaker juist de oorzaken van de problemen dan een oplossing er voor.

Je moet de problemen van onze maatschappij als een ziekte zien.
En je komt al snel tot de ondekking dat men enorm veel geld uitgeeft aan het genezen van deze ziekte, tot amputaties van hele ledematen toe en totaal niets doet voor de preventie tegen deze ziekte.

Zo is een andere oorzaak van deze ziekte, te veel vrije tijd voor de jongeren en te weinig mogelijkheden om zelf op een eerlijke manier een cent te verdienen.

Zelf de jongeren van 16 en 17 jaar krijgen het steeds moeilijker om een jobje te vinden voor in het weekend. Dit omdat men aan hen dezelfde eisen begind te stellen als aan een gewone werknemer.
Of omdat de bedrijven die hen indienst nemen gewoon misbruik maken van hun onervarenheid op de arbeidsmarkt.

Een paar dagen geleden gingen mijn 16 jarige dochter en twee vriendinnen soliciteren voor weekendjobjes bij de Quick en Mac, ze mochten direct alle 3 beginnen.
Ze kregen een contract van 8uur per weekend aangeboden.
Maar er stond wel in dat ze gedurende het hele weekend beschikbaar moesten zijn en daar blijven als ze begonnen. En daar moesten wachten onbetaald, tussen twee piektijden in, maar dat ze die tijd tussen de pieken niet werkte en dus niet betaald zouden worden. ze moesten dus voor de mooie ogen van de gerant daar maar een hele dag en avond rondlopen en enkel werken als het druk werd en dus enkel die tijd betaald krijgen. Met andere worden, daar 8 tot 12 uur per dag aanwezig zijn om slechts 4 uur betaald te krijgen.

Daarna zijn ze in een paar broodjeszaken en pizzabars gaan horen.
Ook die wilden dat ze aan koortjes hingen en steeds beschikbaar waren wanneer de uitbuiters het wilde en ook daar kregen ze geen vaste uren op hun contacten.
Zulke zaken veroorzaken dus problemen met de jongeren.
De jongeren willen immers ook zekerheid en regelmaat.
Maar ook een eerlijke behandeling en geen uitbuiting.
En daar ligt het begin van de problemen.

Alles kost geld en ze krijgen geen kans meer om op een eerlijk manier zonder uitbuiting en misbruik van hen dit te verdienen.

De gevolgen van die gedrag tegenover hen zijn duidelijk.
Dag Jantje,

Ik wil zeker niet ontkennen dat er problemen zijn, hoor. En ik ben allerminst opgetogen over het blinde materialisme dat een essentieel onderdeel blijkt van de pankapitalistische cultuur. Ik ben net als u verontwaardigd over de houding van die 'uitbuiters' in Quick, McDonalds en andere ondernemingen. En ik vind het eveneens erg belangrijk dat symptoombestrijding niet verward wordt met het aanpakken van de 'ziekte' of er gewoon de plaats van inneemt.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat heel veel jonge mensen zich NIET tot het soort gedrag gaan verlagen waarover het in deze topic gaat. En dat is toch ook een teken?

Ik voel heel veel sympathie voor de jongeren die ernstig op zoek gaan naar werkbare en 'gezonde' alternatieven voor de doldraaiende consumptiemaatschappij, en sta steeds klaar om hen daarbij te helpen, mochten ze mijn advies en steun willen. Ik weet zeker dat u ook 'zo iemand' bent.

Vriendelijk groet,

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 11:46   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dit is al lang geen rechtstaat meer, op papier misschien wel ja maar in de praktijk...neen

Deze week is nogmaals bewezen dat het geen rechtstaat is. Fraudezaken van hooggeplaatste magistraten in ons land word tegengewerkt door het gerecht zelf zodat er uiteindelijk geen straffen komen omdat ze het als verjaard kunnen klasseren.

Maak jezelf geen illuzies, belgie heeft geen rechtspraak meer, toch niet die zorgt voor gerechtigheid.

Ik zal zeker niet beweren dat de rechtsstaat die we kennen perfect werkt, hé.

Dat vind ik echter zeker geen reden om die maar gelijk buitenspel te zetten.
Integendeel, de rechtsstaat moet dringend versterkt en verbeterd worden, en dat is volgens mij zelfs een absolute prioriteit. De samenleving kan daar alleen maar wel bij varen.

Er zijn - zelfs binnen de gerechtelijke wereld - heel wat mensen die dat ook vinden, en dat doet mij veel plezier.
Oud 6 mei 2007, 11:58   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dag Jantje,

Ik wil zeker niet ontkennen dat er problemen zijn, hoor. En ik ben allerminst opgetogen over het blinde materialisme dat een essentieel onderdeel blijkt van de pankapitalistische cultuur. Ik ben net als u verontwaardigd over de houding van die 'uitbuiters' in Quick, McDonalds en andere ondernemingen. En ik vind het eveneens erg belangrijk dat symptoombestrijding niet verward wordt met het aanpakken van de 'ziekte' of er gewoon de plaats van inneemt.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat heel veel jonge mensen zich NIET tot het soort gedrag gaan verlagen waarover het in deze topic gaat. En dat is toch ook een teken?

Ik voel heel veel sympathie voor de jongeren die ernstig op zoek gaan naar werkbare en 'gezonde' alternatieven voor de doldraaiende consumptiemaatschappij, en sta steeds klaar om hen daarbij te helpen, mochten ze mijn advies en steun willen. Ik weet zeker dat u ook 'zo iemand' bent.

Vriendelijk groet,

djimi
Natuurlijk zijn niet alle jongeren, probleemjongeren.

Maar een paar enkelingen zijn wel voldoende om een sneeuwbal-effect te veroorzaken.
In de USA kent men de gevolgen nu al heel goed en weet men niet meer hoe het optelossen, wij zijn de zelfde weg op aan het gaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 11:59   #66
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet je beter informeren. De daders zijn wel degelijk autochtonen en geen nieuwe Belgen. Voor mij verandert dat nochtans niets aan de zaak hoor... voor anderen blijkbaar wel. En dat is ronduit zielig!
Edina, voor mij maakt het niet uit waar het vandaan komt. Krapuul is krapuul en ik geloof dat wie iemand voor de lol in coma trapt onder die noemer valt, al kan jij er misschien wat meer dure poco woorden aan verspillen.
Oud 6 mei 2007, 12:03   #67
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dat mee guido de moor is weer eens 1pot nat.
Men durft dan nog de schuld op de man steken wat wel makkelijk is natuurlijk aangezien de man zich niet kan verdedigen en tja,de oplossing is dan zeer makkelijk,beetje foefelen en verdoezelen en de allochtoontjes gaan gaan alweer vrij uit.

Ook niet vergeten dat die grote groep allochtonen de flikken hebben tegen gehouden doen deze de daders aan het achtervolgen waren,wedden dat die gasten geen sanctie hebben gekregen.We zouden het wij eens moeten doen,ik denk dat ik rap mee m'n bakkes tegen de muur zou geboenkd worden.
En dan schrikken de Edina's en dergelijke er zo van dat bepaalde mensen het zo beu worden, dat ze radicaal beginnen worden.

Die linkse pacifisten, die graag beroofd, verkracht en vermoord worden, als ultieme multiculturele verrijking en daad van verdraagzaamheid, vinden mensen die het niet met hen eens zijn als gevaarlijk.

Natuurlijk is iemand die terugslaat gevaarlijk. De arme, gepamperde importcrimineeltjes, die hun politiek zo nauw aan het hart liggen, zouden er wel eens iets aan over kunnen houden. En het autochtoon crapuul verdient dezelfde behandeling als het allochtoon, alleen kunnen we het niet terugsturen en zullen we het zelf moeten sanctioneren.
Oud 6 mei 2007, 12:13   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

... linkse pacifisten, die graag beroofd, verkracht en vermoord worden ...
Ik ken niemand op wie dit etiket van toepassing is.

Ik ben zelf waarschijnlijk een 'linkse' en zeker en vast een pacifist, maar ik word alleszins niet graag beroofd, verkracht noch vermoord.
Ik heb me dan ook een aantal behoorlijk efficiënte geweldloze zelfverdedigingstechnieken laten aanleren, die het mij mogelijk maken vrij onbezorgd de wereld rondom mij te betreden.
Oud 6 mei 2007, 12:14   #69
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als gij het zelfs al zegt...
ist das nicht waar misschien .
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 12:14   #70
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik ken niemand op wie dit etiket van toepassing is.

Ik ben zelf waarschijnlijk een 'linkse' en zeker en vast een pacifist, maar ik word alleszins niet graag beroofd, verkracht noch vermoord.
Ik heb me dan ook een aantal behoorlijk efficiënte geweldloze zelfverdedigingstechnieken laten aanleren, die het mij mogelijk maken vrij onbezorgd de wereld rondom mij te betreden.
Oef, dan is er nog hoop.
Oud 6 mei 2007, 12:21   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Natuurlijk zijn niet alle jongeren, probleemjongeren.

Maar een paar enkelingen zijn wel voldoende om een sneeuwbal-effect te veroorzaken.
In de USA kent men de gevolgen nu al heel goed en weet men niet meer hoe het optelossen, wij zijn de zelfde weg op aan het gaan.
Het sneeuwbal-effect waar u het over heeft, kan alleen maar bestaan als er niet, te laat of te weinig efficiënt opgetreden wordt.

We doen er in elk geval niet slecht aan van het voorbeeld van de USA te leren, en aldus misschien te voorkomen dat het probleem bij ons gelijkaardige proporties krijgt.

Nochtans wil ik u er op wijzen dat zelfs in de USA massa's jonge mensen rondlopen die géén problemen veroorzaken. Er zijn bovendien ook veel jongeren die mee op zoek gaan naar mogelijke oplossingen, of alternatieve leefvormen op poten helpen zetten.
Oud 6 mei 2007, 12:22   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oef, dan is er nog hoop.
'Zolang er leven is, ...' , niet?
Oud 6 mei 2007, 12:22   #73
Boadicea

Standaard

Citaat:
'Zolang er leven is, ...' , niet?
Yep!!!
Oud 6 mei 2007, 12:24   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep!!!
Blij dat we het toch ergens over eens geraakt zijn !
Oud 6 mei 2007, 12:25   #75
Boadicea

Standaard

Citaat:
Blij dat we het toch ergens over eens geraakt zijn !
O, ik kijk naar het idee, niet naar de persoon. Volgens mij geraken de meeste mensen met wat goodwill het op bepaalde punten soms wel eens met elkaar eens.
Oud 6 mei 2007, 12:28   #76
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, ik kijk naar het idee, niet naar de persoon. Volgens mij geraken de meeste mensen met wat goodwill het op bepaalde punten soms wel eens met elkaar eens.
Lang leve de 'goodwill' !
Oud 6 mei 2007, 12:33   #77
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een paar turken hebben eens een geladen geweer op me gericht en wat pittige anti-arabische koosnaampjes toegeworpen. De security stond gelukkig niet ver af, en ze zullen allicht beseft hebben hoe laf ze bezig waren, en gingen weg.

Maar weet je, dan ga je terug de fuifzaal binnen naar uw sletje en je voelt u leven. Als je om zo'n dingen al zo hard gepakt bent dat je niet meer buitendurft, sluit uzelf dan maar op ergens en begeef u niet buiten uw beperkt leefwereldje, want je bent niet rijp voor wat er buiten ligt.

Turken die anti-arabische naampjes toewerpen, heb je dan echt verstaan dat het anti-arabisch was wat die Turken riepen tegen je. Ze wilden misschien je kontneuken en er ging misschien een nieuwe wereld voor je open gaan .

Wel ik moet toegeven dat ik tov een bende van +/-10 man niet echt opgewassen was. Maar ik ben dan ook geen Bruce-Lee Raven he.

En dat waren een stelletje debielen die zich volspoten met steroïden destijds want een paar had ik al gezien in een sportclub. Ze konden wel niets maar 10 man is toch veel. Ajja ondertussen(18jaar later) zijn er twee die zelfmoord gepleegd hebben Dit heb ik gehoord v/d uitbater van de sportzaal.

Och raven en ivm met dat beperkt leefwereldje, ik ga daar niet op in gaan want dat zegt al genoeg over jezelf.
Net zoals ik op bekrompen commentaar van marokkanen niet in ga.

Totaal aantal berichten: 5.770 (5,10 berichten per dag)

Ammai aan het aantal berichtjes te zien, beperkt uw leefwereld zich ook maar............................

Laatst gewijzigd door colargo : 6 mei 2007 om 12:45.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 12:33   #78
Boadicea

Standaard

Citaat:
Lang leve de 'goodwill' !
Juist! Ik vind het alleen jammer dat deze bij bepaalde personen, zowel links als rechts, zoek blijkt te zijn.
Oud 6 mei 2007, 12:40   #79
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist! Ik vind het alleen jammer dat deze bij bepaalde personen, zowel links als rechts, zoek blijkt te zijn.
Daar ben ik het ook mee eens.
Ik zou zeggen: laat je er niet door ontmoedigen.

'De volhouder wint', om er nog maar eens een cliché bij te slepen.

Laatst gewijzigd door djimi : 6 mei 2007 om 12:41.
Oud 6 mei 2007, 12:53   #80
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn als beschaafde samenleving gedwongen tot een reactie die van die beschaving getuigt, maar dat betekent allerminst dat bestraffing uit den boze is.

Zoals jullie wellicht al weten ben ik nog steeds principieel tegenstander van de doodstraf, en dat zal ik blijven. Dat de opgepakte jongeren een zware straf moeten krijgen, zal ik zeker niet ontkennen, en dat geldt zowel voor die éne die maar niet kon ophouden op zijn slachtoffer in te trappen als voor die anderen die niet ingrepen.

Nu het steeds duidelijker blijkt dat de confrontatie van daders met hun slachtoffer (en/of familieleden) en de bemiddelende aanpak wel degelijk positieve resultaten oplevert, moet er maar eens ernstig werk van worden gemaakt.

En nogmaals, ter verduidelijking: zowel voor autochtone als allochtone criminelen moeten dezelfde regels gelden.

Elke afwijking van de geldende rechtsregels is een ondermijning van de rechtsstaat, en het is daar al erg genoeg mee gesteld.
Daar ben ik het volkomen mee eens.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be