![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar het zou dan toch wel eens mogen uit zijn met "Holland" zoals men ook vaak zegt in het buitenland, zoals Tantist ook zegt :"niet Belgisch, niet Hollands, wel Nederlands" ![]() Op voorhand discussiëren over de naam is zo stom als discussiëren over de naam van je kind als je vruchtbaarheidsproblemen hebt trouwens...... ![]()
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() De naam was en is dan ook geen punt van discussie. Ik geef alleen aan wat mijn voorkeur is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Knuppel,
Ik zou mijn verontschuldigingen willen aanbieden voor mijn ongepaste uitval van enkele dagen geleden. De nachten hebben raad gebracht, wat ik deed was compleet misplaatst en ik voel me beschaamd over wat ik heb gedaan. Sorry voor wat ik heb gezegd! Geen kwade gevoelens meer? (hoewel we tegenstanders blijven he ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Kan ik er vanuit gaan, aangezien je/u het eerste deel van mijn post negeert, dat de eerdere stelling terug getrokken wordt of blijft deze gehandhaafd zonder onderbouwing? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik vind het eigenlijk jammer dat de naam geen punt van discussie is. Ten eerste omdat ik Groot-Nederland een vieze bijklank vind hebben. Ten tweede omdat het een verkeerde indruk geeft van een mogelijke Vlaams-Nederlandse samenwerking. En ten derde omdat het weinig zal helpen Vlamingen, die niet zo overtuigd zijn van de wenselijkheid van intensieve samwenwerking met Nederland, over de streep te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() Kaap,
In onze basistekst zul je nergens de termen ''Groot-Nederland'' of ''Heel-Nederland'' tegenkomen. Wel: Nederlanden, Lage Landen, Zuidelijke Nederlanden etc., juist en ook om verkeerde uitleg tegen te gaan. We willen een vergaande samenwerking op basis van gelijkwaardigheid. Dat kan nu. Afhankelijkheidssituaties zijn uit den boze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een zwak voor de naam 'Erasmische Republiek der Verenigde Nederlanden', maar ik weet ook wel dat zoiets niet erg realistisch is.
Het ligt niet zo goed in de mond, hé. Het doet zelfs een beetje denken aan 'Former Yugoslav Republic Of Macedonia'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Ik denk dat in het verleden wel gebleken is dat voldoende Vlamingen wensten samen te werken , zo bvb op het vlak vd Taalunie en Benelux ondanks enkele luidruchtige anti-Nederlandse Flaminganten hier op dit forum.
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft liever vandaag dan morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Als dat kan helpen om misvattingen over samenwerking te voorkomen, is dat geen slecht idee. "Dietsland" is ook zo'n beladen begrip dat wat mij betreft de prullenbak in kan. Maar er moet ook weer niet de nadruk op worden gelegd: het gaat om de inhoud, niet om welke begrippen en symbolen wel of niet gebruikt moeten/mogen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Maar laten we het voorlopig houden op dat begrip waar we het wel over eens kunnen worden: de Nederlanden. In hoeverre het verenigd, een republiek of erasmiaans moet worden, daarover verschillen de meningen nog. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Je moet ergens beginnen. Een confederatie is een goede basis om de samenwerking verder te verdiepen en tegelijkertijd biedt het een houvast tegen achterdocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als ik een vind, stuur ik het je
![]() |