Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2007, 20:07   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Omdat bij dit accident de betreffende persoon nooit in de lucht zou zijn gesmeten tov die personenwagen. De persoon werd nu opgeschept en knalde met zijn hoofd tegen de rechtse steunbalk van de voorruit van de auto. 3 uur later was hij dood.

Deze accident was gebeurd bij 30 per uur.
Bij een Hummer komt die persoon gewoon onder de wielen terecht (of krijgt zijn schedel gemept tegen de optionele bull bar). Ik heb ooit mijn voet eens gehad onder 1 wiel van een heel lichte en oude honda civic, maar je ribbenkast of je buik overleven zo'n 5-tonner niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 20:11   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Zorg dan dat jij veilig rijdt hé, zul je nooit een lijk vanonder je banden moeten halen...
Dat is je reinste onzin. Ik woon pas recent in Leuven na op het platteland (enfin... rustig dorpke) geleefd te hebben en ik merk dat je verdomd moet oppassen om geen fietser onder je wielen te krijgen. Die schieten gewoon over kruispunten dat het geen naam heeft. Zelfs als voetganger moet je hier bang zijn van fietsers. Maar... met dat alles moet je als automobilist nog steeds zorgen dat ze niet onder je wielen raken. Beetje meer opvoeding voor de fietsers is nodig in sommige steden. Blijkbaar wil Tobback ook daar eindelijk eens een tandje bijsteken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 mei 2007, 20:12   #83
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bij een Hummer komt die persoon gewoon onder de wielen terecht (of krijgt zijn schedel gemept tegen de optionele bull bar). Ik heb ooit mijn voet eens gehad onder 1 wiel van een heel lichte en oude honda civic, maar je ribbenkast of je buik overleven zo'n 5-tonner niet.

Een Hummer is inderdaad gevaarlijker op sommige gebieden zoals gewone auto's als ford gevaarlijker zijn op de andere gebieden.

Maar een auto op zich is niet gevaarlijk maar de persoon. En op gebied van rijopleiding komen we behoorlijk wat te kort.

Tevens kan men ook de infrastructuur aanpassen zodat zwakke weggebruikers zo weinig mogelijk in contact komen voertuigen.

Ipv te zeiken over voertuigen kan beter is bekijken hoe men ongelukken kan vermijden ipv de schade tot een minimum te houden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 20:14   #84
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Dat is je reinste onzin. Ik woon pas recent in Leuven na op het platteland (enfin... rustig dorpke) geleefd te hebben en ik merk dat je verdomd moet oppassen om geen fietser onder je wielen te krijgen. Die schieten gewoon over kruispunten dat het geen naam heeft. Zelfs als voetganger moet je hier bang zijn van fietsers. Maar... met dat alles moet je als automobilist nog steeds zorgen dat ze niet onder je wielen raken. Beetje meer opvoeding voor de fietsers is nodig in sommige steden. Blijkbaar wil Tobback ook daar eindelijk eens een tandje bijsteken.
Als ze de auto's willen 'tegenhouden' ben ik een zot op de fiets en als ik dan in een auto mag rijden en na een tijdje wel zal doen gaan ze de fietsers 'tegenhouden' rijd ik als een zot in men auto!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 6 mei 2007 om 20:14.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 20:14   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hummers, Suv's, Jeeps...noem maar op, zijn belachelijke autos voor op de openbare weg mee rond te rijden. Tzijn de meest asociale autos die er zijn.

Ik ken wat mensen die zich bezighouden met crash tests en die hebben nogal bedenkingen bij het feit dat als je een aanrijding hebt tussen een personenwagen en een SUV/Hummer/Jeep het hoofd van de persoon in de personenwagen mooi op de hoogte van de impact zit. Vrij dodelijk dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 20:17   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Hummer is inderdaad gevaarlijker op sommige gebieden zoals gewone auto's als ford gevaarlijker zijn op de andere gebieden.

Maar een auto op zich is niet gevaarlijk maar de persoon. En op gebied van rijopleiding komen we behoorlijk wat te kort.

Tevens kan men ook de infrastructuur aanpassen zodat zwakke weggebruikers zo weinig mogelijk in contact komen voertuigen.

Ipv te zeiken over voertuigen kan beter is bekijken hoe men ongelukken kan vermijden ipv de schade tot een minimum te houden.
Om het argument van gevaarlijk voertuig te elimineren zult u de rij opleiding even zwaar moeten maken als pakweg die van piloot.

In de huidige situatie moet men aan alle fronten werken, ook aan het auto ontwerp.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 21:38   #87
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 21:56   #88
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zeik niet. Ik stel enkel vast dat een voetganger maar beter geraakt wordt door een gewone personenwagen dan door een mega-jeep met bull-bar erop.

En je moet er niet omheen draaien... je kan doen wat je wil... accidenten zullen toch gebeuren. Dat is normaal. Ik denk zelfs dat ik binnenkort een accident ga voorhebben want met die flitspalen om de 5 meter op de ring rond leuven kijk ik meer naar mijn snelheidsmeter dan naar de voetpaden.

Maar als er een accident gebeurt dan liefst eentje waarbij de fietser of voetganger maximale kans op slechts lichte verwondingen heeft. En je vorige voorbeelden maken daarbij niet veel goed. Je kan uiteraard heel slecht onder een gewone personenauto terecht komen. Maar de kans is kleiner omdat de bumpers en het hele design van de betere merken tegenwoordig aangepast is om ook te zorgen dat voetgangers of fietsers meer kans maken om niet op slag dood te zijn.

En daarom moet je nog niet in een geitje rijden hoor... ik denk dat een geitje (den 2CV) meer schade aanricht dan een moderne wagen tegen dezelfde snelheid. Ik wil niet in aanraking komen met die ijzeren bumpers van zo'n geitje...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 mei 2007, 22:01   #89
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Daarjuist iets handig ontdekt bij de bmw van vaderlief.
Als je daarmee bergop moet vertrekken kan je gewoon de rem lossen, de wagen houd zich dan 2 seconden stil en begint dan pas achteruit te rijden. Echt handig
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 22:06   #90
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Daarjuist iets handig ontdekt bij de bmw van vaderlief.
Als je daarmee bergop moet vertrekken kan je gewoon de rem lossen, de wagen houd zich dan 2 seconden stil en begint dan pas achteruit te rijden. Echt handig
Stond je op het punt je wagen van je vader in de prak te rijden tot dat je eindelijk inzag dat er toch iets goeds aan was?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 22:13   #91
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Ik spring met elke wagen zacht om, zelfs met een lada
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 08:02   #92
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

*kwijl*
Oud 7 mei 2007, 09:05   #93
skaldis
Banneling

Standaard

mijn droomauto :

haha
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be