![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben dan wel meer luxe dan wij hadden, maar of deze echt de verloren vrijheden compenseerd is voor mij maar de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee gemakkelijker en gezelliger zeker niet, maar het onze was ook niet altijd gemakkelijk en gezellig, als ik zie dat die gasten tegenwoordig bijna geen huiswerk meer krijgen, dan heb ik daar een dubbel gevoel bij, Ja tijd genoeg om op de playstation te rammen, maar ze leren nie meer werken, dus krijgen ze gegarandeerd problemen in de hoge school of unief, of op hun werk later... Dat is zo een van die compleet verkeerde signalen, van de linkse betuttelende mietjesmaatschappij, in hun strijd om het allemaal "makkelijk" te maken, maken ze het allemaal moeilijk... onlangs hoorde ik nog zo, van ja, hij is in de modder gevallen of had wat boxen gekregen, ... ik zij zo, van hé, 's is ne jongen hé, die moeten van hune velo toeteren en wa kletsen krijgen en teruggeven, wat wilde dat da later worden misschien ? Dat hoort er gewoon bij, met uw bakkes eens goe van uw velo of de schuifaf toeteren, zolang ge dat overleefd kunde daar alleen maar slimmer en wijzer uit worden, en da beeteke bloed da droogt wel op. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() betere manier om wat orde en stiptheid te leren is er niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij waren vroeger zelf jantje van om de hoek. Kapote broek, of een ruit kapot, was voor mama en papa betalen. Nu kan je er donder op zeggen, dat als je kinderen op straat ziet met een bal, de politie reeds op komst is. Nee, wij maken het onze kids echt niet gemakkelijk en gunnen of leren ze eigenlijk niets meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben niet zo veel ouder, maar er is al een wezenlijk verschil tussen 10 laat staan 20 of 30 jaar geleden... En dan bedoel ik van wat een kind zowiezo al krijgt, (in de middenklasse hé, ) Ne kleinen van 12 heeft meestal ne playstation of X-box, ne GSM, Ne PSP of Gameboy, soms al een eigen TV op zijn kamer, ne stereo en of MP3 speler, wordt naar school gevoerd met den SUV of monovolume van pa of ma... Als ik 12 was kreeg ik mijnen eerste grote Velo, en mochten we spelen met den afgedankte casetterecorder van Pa en ne Pickup die we ergens versierd hadden, (natuurlijk leerden we daar wel uit om die pokkedingen te verbinden met mekaar, of te repareren enz... ) Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om op mijn 15 nen PC voor mekaar te krijgen, en wij hadden da nodig voor 't school... als ik daar extra hardware voor wou kon ik bij nen pc boer gaan werken, in 't weekend... en op mijn 18 mocht ik met mijn vader zijn bescheiden 2 ' hands middenklasser rijden... Dat is een heel verschil, op amper 1 generatie, pas op, ik ben daar niet kwaad om, in tegendeel, ik ben eigenlijk blij dak het nog gehad heb op die manier, ik weet tenminste hoe ge stereo's aan mekaar koppelt, ![]() en kan nu de rommel van mijn "verwende" neefkes repareren een aansluiten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En neen dat is geen goeie ontwikkeling, maar moeder haar eerste loonbrief verteld me dat ze in 1975, 22.000 frank per maand verdiende, fulltime!! Ondertussen dertig jaar later verdient mama, bijna het 4-voudige! Het compenseert toch allemaal een beetje! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nieuwe auto kostte 5 maandlonen en die zelfde auto kost nu vaak meer dan 10 maandlonen. Een liter benzine kost nog geen 1/20ste van een netto uurloon, nu kost diesel vaak al meer dan 1/10 van een brutto uurloon. Een brood kost 15bfr, en het gemiddelde brutto uurloon was 150 bfr dus 1/10de van een brutto uurloon voor een brood. Nu kost een brood vaak 2€ en is het gemiddelde brutto uurloon 10€, dus 1/5de van een brutto uurloon Je kan dus stellen dat de levenskost gemiddeld is verdubbeld tegenover het gemiddelde uurloon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nieuwe pc koste vroeger 2 brutomaandlonen en tegenwoordig kost hij nog amper 1/2 brutomaandloon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() een jobke bestond erin van in de zon te zitten, 's avonds wa op te ruimen en geld te tellen... ![]() en het andere was copy'kes maken, voor een firma die dat schandalig veel betaalde en ons dan nog in de watten legde met gratis luch, drank en ijscréme om ons toch maar te houden, om in de zomer heel den dag copykes te maken voor een proces voor te bereiden in de states. (dat moest goed gedaan worden, en was nu niet echt spannend werk... ) maar ik had da rap al wa verder gebracht, (ah ja technisch handig,) en had al rap een productiemachien, mijne maat kon zelf zijn roes uitslapen, ik duwde gewoon op copy, en moest gewoon zien dat er genoeg inkt en papier in da machien zat... (we hadden da al rap zo gespeeld dat wij enkel de makkelijke dossiers kregen ) (zogezegd omdat het productiemachien dat wij hadden, dan veel makkelijker en efficienter kon draaien... ![]() ![]() ![]() Ja da verdiende nie slecht, meer dan 300 ballen per uur, om papier in een machien te laden en op een knoppeke te drukken, en had die voze wet er nie geweest dat ge nie meer dan X mocht verdienen en langer dan X tijd mocht werken, had ik daar nog het dubbele kunnen scheppen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je dan aan die ouders vraagt waarom ze hu kinderen met de uato brengen, krijg je als antwoord dat het te gevaarlijk is aan de schoolpoort, om met de fiets te komen.
Al die ouders die hun kinderen met de auto brengen en zitten te wringen voor een parkeerplaats, maken het wel heel gevaarlijk hier aan de schoolpoort, hoor. En dan mag je niet reageren of in de lach schieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, een cliché misschien, maar het komt wel van ergens hé...
en met de Dacia Logan gevoerd worden of 8 km door de gutsende regen op uw veloke, met een bachke over uw kop is nog altijd een serieuse verbetering, nietwaar ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet overdrijven he, de kinderen van de lagere scholen wonen geen 8km van de school vandaan. sommige worden zelfs voor 500meter me de auto gebracht. Echt waar.
|
![]() |
![]() |