Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2007, 16:25   #101
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat zo'n daden verschrikkelijk zijn. Maar ze recupereren voor politieke doeleinden is totaal misplaatst. Zeker wanneer dit louter op basis van vooroordelen gebeurt waardoor foutieve veronderstellingen worden gemaakt. En men zelfs nadat daar op gewezen werd, blijft doorgaan met dat te doen.
Alle fouten MOETEN gebruikt worden op politiek vlak, hoe ga je ze anders oplossen? Door ze te verzwijgen?
Wat er gebeurt met allochtone jongeren en jeugdcriminaliteit heeft niets meer te maken met foute veronderstellingen, dit zou gekunt hebben indien het uitzonderingen waren maar dat is het al lang niet meer.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 16:27   #102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat klopt waarschijnlijk wel Jantje, maar over het algemeen gaat het bij bendevorming niet om jongens die Wim heten maar vaak om jongeren die met een reeds geweldadig verleden naar Vlaanderen komen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Afrikaanse kindsoldaten, of jongeren uit Oostbloklanden die opgroeiden in geweld en vaak hier weinig structuur vinden wat hun leven in andere en betere banen leidt.
Wat niet betekent dat dit geen Wim kan zijn geweest die dit deed, maar voor mij doet dit er eigenlijk niet toe.
En Edina? Als Circe Mohammed zou heten, kijk je dan ook toe wanneer de vergelijking met mestkevers wordt gemaakt of hol je dan richting moderator?
Gelijkheid is er voor iedereen dus behandel ook Circe of anderen die jou mening niet delen eens met wat meer respect.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:24   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt waarschijnlijk wel Jantje, maar over het algemeen gaat het bij bendevorming niet om jongens die Wim heten maar vaak om jongeren die met een reeds geweldadig verleden naar Vlaanderen komen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Afrikaanse kindsoldaten, of jongeren uit Oostbloklanden die opgroeiden in geweld en vaak hier weinig structuur vinden wat hun leven in andere en betere banen leidt.
Wat niet betekent dat dit geen Wim kan zijn geweest die dit deed, maar voor mij doet dit er eigenlijk niet toe.
En Edina? Als Circe Mohammed zou heten, kijk je dan ook toe wanneer de vergelijking met mestkevers wordt gemaakt of hol je dan richting moderator?
Gelijkheid is er voor iedereen dus behandel ook Circe of anderen die jou mening niet delen eens met wat meer respect.
Dat er veel jongeren zijn die naar hier komen met reeds een agresief verleden is zelfs reeds lang geweten.
Maar dit is dus ook een fout van onze egoistische maatschappij, want wij laten ze ginder gewoon aan hun lot over en als ze tot hier geraken, dan word hen wat geld in de handen geduwd en denken de leiders van onze maatschappij dat ze een goede daad hebben gedaan en hun schuld hebben afgelost.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 20:38   #104
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is werkelijk niemand die graag beroofd, verkracht en vermoord wordt. Ook linkse pacifisten niet. Het idee alleen al is bespottelijk. Van het idee om geweld met geweld te bestrijden, krijg ik echter koude rillingen. Mensen die geweld prediken als oplossing, vind ik dus inderdaad gevaarlijk.
Oef, maar sommige geven hier wel de indruk dat ze compleet geen idee hebben hoe ze de criminaliteit moeten bestrijden.
Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van geweld, maar ik vrees dat je in sommige omstandigheden niet anders kan dan met tegengeweld reageren. Mijn visie is er één dat de minst gewelddadige oplossing voor een probleem de beste is, maar niet alles valt met diplomatie op te lossen.
Oud 7 mei 2007, 13:19   #105
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je je hierin lelijk vergist... De daders in deze zaak zouden trouwens uit welgestelde families komen...
Ik twijfel niet dat het in deze zaak om autochtone rijkeluiskindjes gaat maar mag ik vragen wat uw bron in deze is daar zover ik weet de officiële persmededeling enkel sprak over 4 aangehouden Belgen.
Kwestie van zelf ook steeds zo goed mogelijk op de hoogte te zijn.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 14:05   #106
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Ik hoop dat Sarkozy wint en dat zoals beloofd door het crapuul de hel losbreekt in Frankrijk, en als het regent in Frankrijk dan druppelt het in Brussel. Misschien is er wel een kleine revolutie nodig om terug orde op zaken te stellen.
Ik deel je verontwaardiging, maar dat laatste is er te veel aan.

Sarkozy is de meest hypocriete Jood van heel het Franse establishment.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 14:44   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
De daders in deze zaak zouden trouwens uit welgestelde families komen...

Even had ik dit gemist! Een prachtige staaltje van pocosofische gedachtengang Edina!

Even op een rijtje:

- allochtonen zijn armeluiskindjes
- armeluiskindjes mogen crimineel zijn
- autochtonen zijn rijkeluiskindjes
- rijkeluiskindjes mogen niet crimineel zijn.

Het groote verschil is nu dus verantwoord: in dit geval waren het rijkeluiskindjes DUS zijn ze fout, in het geval Demoor waren het armeluiskindjes dus zijn ze niet in staat om het onderscheid tussen crimineel en niet-crimineel te maken!

En dat alles zonder discriminatoir te zijn!

Proficiat Edina! You made your point!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2007 om 14:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:04   #108
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Even had ik dit gemist! Een prachtige staaltje van pocosofische gedachtengang Edina!

Even op een rijtje:

- allochtonen zijn armeluiskindjes
- armeluiskindjes mogen crimineel zijn
- autochtonen zijn rijkeluiskindjes
- rijkeluiskindjes mogen niet crimineel zijn.

Het groote verschil is nu dus verantwoord: in dit geval waren het rijkeluiskindjes DUS zijn ze fout, in het geval Demoor waren het armeluiskindjes dus zijn ze niet in staat om het onderscheid tussen crimineel en niet-crimineel te maken!

En dat alles zonder discriminatoir te zijn!

Proficiat Edina! You made your point!
Nog altijd je blunder hier niet verteerd, Circe?

Ik heb nergens beweerd dat allochtonen per definite arm zijn of dat autochtonen per definite rijk zijn. De opmerking waar je op reageert, maakte ik als reactie op de post van Jantje die beweerde dat daders steeds uit dezelfde klasse kwamen, namelijk de armere klasse. (het zal wel "toeval" zijn dat je mijn oorspronkelijke post waaruit je citeerde niet kan eenvoudig kan gaan bekijken via het pijltje zeker...)

Waar je uit diezelfde zin haalt dat ik zou vinden dat armen wel en rijken niet crimineel mogen zijn is me al evenzeer een raadsel. Dat zal dan wel weer die soms op hol slaande fantasie van jou zijn zeker?

En waarom je Demoor hier weer moet bij betrekken, is me al helemaal een raadsel. Ik heb mij nog nooit over schuld of onschuld van de 2 beklaagden uitgesproken daar nog steeds niet geweten is in die zaak wat er precies is gebeurd (itt tot deze zaak waar er filmbeelden zijn). Dat zal de rechtbank dus wel bepalen.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 mei 2007 om 15:06.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:10   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoezo Edina?
Stap je nu ineens af van je mantra dat er meer criminaliteit voorkomt bij allochtonen omdat het armeluiskindjes zijn?
Ik dacht dat dit toch een standaard pocosofische stelregel was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 mei 2007, 15:11   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog altijd je blunder hier niet verteerd, Circe?

Ik heb nergens beweerd dat allochtonen per definite arm zijn of dat autochtonen per definite rijk zijn. De opmerking waar je op reageert, maakte ik als reactie op de post van Jantje die beweerde dat daders steeds uit dezelfde klasse kwamen, namelijk de armere klasse.

Waar je uit diezelfde zin haalt armen wel en rijken niet crimineel mogen zijn is me al evenzeer een raadsel. Dat zal dan wel weer die soms op hol slaande fantasie van jou zijn zeker?

En waarom je Demoor hier weer moet bij betrekken, is me een raadsel. Ik heb mij nog nooit over schuld of onschuld van de 2 beklaagden uitgesproken daar nog steeds niet geweten is in die zaak wat er precies is gebeurd (itt tot deze zaak waar er filmbeelden zijn). Dat zal de rechtbank dus wel bepalen.
lezen kan je dus ook al niet.

Ik heb nergens gezegd, dat ze uit de arme klasse komen, maar dat ze arm zijn naar hun normen en dat ze alle middelen gebruiken om in de maatschappij de positie te bekomen die zij willen bereiken.

Het is idd wel steeds dezelfde klasse die zich op dit pad begeeft.
De misnoegden.

En de meeste misnoegde komen idd uit de armere klasse, en zij worden vaak misbruikt door de rijkere criminele klasse.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:13   #111
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo Edina?
Stap je nu ineens af van je mantra dat er meer criminaliteit voorkomt bij allochtonen omdat het armeluiskindjes zijn?
Het is idd een verkeerde stelling dat bij lagere socio-economische klasse meer criminaliteit voorkomt.
Het enige dat je kan zeggen is dat er andere criminaliteit is.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:21   #112
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik vrees dat je je hierin lelijk vergist... De daders in deze zaak zouden trouwens uit welgestelde families komen...

Ik twijfel niet dat het in deze zaak om autochtone rijkeluiskindjes gaat maar mag ik vragen wat uw bron in deze is daar zover ik weet de officiële persmededeling enkel sprak over 4 aangehouden Belgen.
Kwestie van zelf ook steeds zo goed mogelijk op de hoogte te zijn.

... op deze post (105) van Wimpeus had ik eigenlijk ook wel graag wat meer inlichtingen... want daar is nergens niets over te vinden, blijkbaar. Even mysterieus als de drie trouwlustige koppels van Van Bellingen...
Zeg nu zelf, "autochtonen", wat zijn dat tegenwoordig? Wie hier geboren is, uit de Xste generatie enz is autochtoon, gelijk of dat ze zeggen...
Enfin, de vraag zal niet in de smaak vallen, maar wat meer verduidelijkingen zouden toch leuk zijn! Waren het echte "oude" Vlamingen, mensen uit de Oostbloklanden, of van waar ook ter wereld, of wat? Wanneer daar geheimzinnig wordt over gedaan begint een mens zich vragen te stellen, nietwaar?

Laatst gewijzigd door andev : 7 mei 2007 om 15:26.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:50   #113
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo Edina?
Kan je even quoten waar ik dat "mantra" zou hebben verkondigd.
Oud 7 mei 2007, 15:59   #114
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je even quoten waar ik dat "mantra" zou hebben verkondigd.
Ben je je klassieke excuustruus van de kansarmheid ineens vergeten Edina?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 16:05   #115
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... op deze post (105) van Wimpeus had ik eigenlijk ook wel graag wat meer inlichtingen... want daar is nergens niets over te vinden, blijkbaar. Even mysterieus als de drie trouwlustige koppels van Van Bellingen...
Werd vermeld in het nieuws van VTM vorige week.

Citaat:
Zeg nu zelf, "autochtonen", wat zijn dat tegenwoordig? Wie hier geboren is, uit de Xste generatie enz is autochtoon, gelijk of dat ze zeggen...
Enfin, de vraag zal niet in de smaak vallen, maar wat meer verduidelijkingen zouden toch leuk zijn! Waren het echte "oude" Vlamingen, mensen uit de Oostbloklanden, of van waar ook ter wereld, of wat? Wanneer daar geheimzinnig wordt over gedaan begint een mens zich vragen te stellen, nietwaar?
Er wordt helemaal niet geheimzinnig over gedaan. Alleen wordt er weinig aandacht aan de afkomst besteed omdat dit nu eenmaal niet echt relevant is. Verder zijn autochtonen hetgeen het woord zelf zegt. Nieuwe belgen noemt men ook nog steeds allochtoon trouwens. Waarom hebben jullie het toch zo moeilijk met de realiteit eigenlijk?
Oud 7 mei 2007, 16:08   #116
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werd vermeld in het nieuws van VTM vorige week.

Er wordt helemaal niet geheimzinnig over gedaan. Alleen wordt er weinig aandacht aan de afkomst besteed omdat dit nu eenmaal niet echt relevant is. Verder zijn autochtonen hetgeen het woord zelf zegt. Nieuwe belgen noemt men ook nog steeds allochtoon trouwens. Waarom hebben jullie het toch zo moeilijk met de realiteit eigenlijk?

Afkomst is wel belangrijk.
Door de afkomst te verzwijgen wekt enkel maar verzinsels op en net het omgekeerde wat men wil bereiken.

Geen sensuur, vertel gewoon hoe de vork aan de steel zit zodat de mensen zelf kunnen uitmaken wat ze moeten geloven.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 16:14   #117
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Afkomst is wel belangrijk.
Door de afkomst te verzwijgen wekt enkel maar verzinsels op en net het omgekeerde wat men wil bereiken.
De afkomst wordt dan ook helemaal niet verzwegen. Alleen wordt er niet meer aandacht dan nodig aan besteed. Wat maakt de afkomst van de daders in hemelsnaam uit?!? Verandert dat iets aan de ernst van de feiten? of is het belangrijk omdat het dan politiek gerecupereerd kan worden?
Oud 7 mei 2007, 16:23   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De afkomst wordt dan ook helemaal niet verzwegen. Alleen wordt er niet meer aandacht dan nodig aan besteed. Wat maakt de afkomst van de daders in hemelsnaam uit?!? Verandert dat iets aan de ernst van de feiten? of is het belangrijk omdat het dan politiek gerecupereerd kan worden?
Volgens jou verandert er zelfs vanalles naargelang de dikte van de portemonnaie van de mama en de papa?

Me dunkt dat de oorzaak van het wangedrag van "jongeren" echter héél dikwijls afhankelijk is van de kijk die die gastjes aangeleerd krijgen op de maatschappij. Hoe hun maatschappijbeeld eruitziet dus.
En d�*�*r knelt regelmatig het schoentje dacht ik.

Oud 7 mei 2007, 16:28   #119
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens jou verandert er zelfs vanalles naargelang de dikte van de portemonnaie van de mama en de papa?
Is dat niet lastig zo'n ongebreidelde fanatsie? Waar heb ik beweerd dat dit een verschil maakt?

Citaat:
Me dunkt dat de oorzaak van het wangedrag van "jongeren" echter héél dikwijls afhankelijk is van de kijk die die gastjes aangeleerd krijgen op de maatschappij. Hoe hun maatschappijbeeld eruitziet dus.
En d�*�*r knelt regelmatig het schoentje dacht ik.
Ja, en die kijk op de maatschappij die ze aangeleerd krijgen, heeft alweer niets met afkomst te maken.
Oud 7 mei 2007, 16:33   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en die kijk op de maatschappij die ze aangeleerd krijgen, heeft alweer niets met afkomst te maken.
Laat me raden.... met de opdeling in de maatschappij tussen uebermenschen en untermenschen die extra yizyah taksen moeten betalen als "bescherming" om geen kopje kleiner te worden gemaakt?????

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be