![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van San wordt inderdaad nog gebruikt, vooral in de opleiding pol&soc waar zij geboekstaafd staat als toonbeeld van hoe iemand te nekken die boodschappen spuit waar je als regeringspartij geen weg mee weet.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn het 'regeringspartijen'. En verder heeft ze gewoon een foute methodologie gebruikt. Tenzij je ses-klasse irrelevant vindt. Dan heeft ze haar onderzoek heel goed uitgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
1. haar onderzoek kwam er op vraag van Verwilghen, minister van justitie, die een onderzoek bestelde naar de relatie tussen ethniciteit en criminaliteit. 2. in Van Sans onderzoeksvoorstel stonden drie delen beschreven, met het derde deel een uitgebreide daderstudie. Door boycot uit de regering en door de regering royaal gesponsorde "intelligentsia" (De Ruyver) is ze echter moeten ophouden na deel 1, een opsomming van de cijfers. U kunt dit voldoende uitgebreid nalezen in de talloze interviews die Van San hierover reeds heeft gepleegd in de media.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B) Daar heb ik geen enkel probleem mee, en ik hoop dat dat ook voor u geldt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Online;2648840][quote=djimi;2648822]
Citaat:
Als het gaat over de 'verrijking' die de multiculturele samenleving met zich meebrengt/meebracht, moet ik zeker twee niveau's onderscheiden : Er is ten eerste mijn eigen leventje. Wat dat betreft wil ik niet te veel in detail treden, maar ik kan u alvast het volgende vertellen : de 'rijkdom' die ik aan de multiculturele samenleving en de immigratie te danken heb is niet van materiële aard. Dat wil zeggen : veel poen heb ik er nog niet aan overgehouden. Zo erg is dat nu ook weer niet. Ik kan toch onmogelijk alles bezitten wat ik ooit eventueel zou kunnen verlangen, dus probeer ik zo weinig mogelijk te verlangen (dat geeft minder kopzorgen, wat alleszins een voordeel is). En het is precies die desinteresse die ik geleerd heb van persoonlijke contacten met 'vreemdelingen', mensen die ofwèl een andere levensinstelling hebben (veel minder materialistisch) ofwèl zo beduidend armer waren/zijn dan mij dat ik me langzamerhand begon te schamen voor mijn hebberigheid, waaraan ik spijtig genoeg een tijdlang leed. Ik heb aan die contacten trouwens ook een paar zeer diepgaande vriendschappen overgehouden met mensen die mij nu nog steeds helpen mijn eigen samenleving ook eens van 'een andere kant' te bekijken. Wat ik nu heb leren zien strookt niet altijd met de visie die ik had toen ik nog veilig en wel uitsluitend met 'ons soort mensen' optrok. Dat zijn voor mij alvast twee heel belangrijke 'rijkdommen' geworden : vriendschap, en een groter (zelf)bewustzijn. Wat de multiculturele samenleving mij ook bijbracht, is een beter begrip van mijn eigen cultuur, van de waardevolle elementen daarin, van alles wat de moeite van het verdedigen loont (en dat is echt wel heel wat). Ik denk niet dat het mogelijk ware geweest datzelfde begrip op een andere manier te verkrijgen, maar ik kan me natuurlijk altijd vergissen. Anderzijds zie ik nu ook beter bepaalde 'mankementen', en ik kan uit verschillende andere culturen putten om daar iets aan te verhelpen. Ik, of wij, heb(ben) niet de héle waarheid in pacht! De confrontatie met verschillende opvattingen heeft mijn eigen visie niet alleen bijgestuurd en gewijzigd, maar daarna ook sterker gemaakt, precies omdat ik gedwongen werd er over na te denken en er argumenten pro voor te vinden. En dat is een werk dat nooit af is. Daarnaast is er de vele kennis die ik onmogelijk uit boeken had kunnen halen: kennis over levenswijzen en gewoonten, muziek, schrijvers, dorpen in landen waarvan we als toerist enkel een façade te zien krijgen, ... Zelfs uit 'negatieve' ervaringen heb ik veel bijgeleerd: ik heb geleerd van mij af te bijten met een felheid die ik voordien voor onmogelijk had gehouden, ik heb mijzelf leren waarderen op een manier die ik voordien niet kende, ... Wat het tweede niveau betreft: dat is een zaak van de samenleving ALS GEHEEL. Er zijn mensen voor wie de 'multicultuur' gelijkstaat met 'niks dan problemen', er zijn echter ook heel veel mensen voor wie de 'monocultuur' een gruwel betekent. Ik kan onmogelijk in naam van iedereen spreken, maar ik zou wel vriendelijk kunnen vragen dat 'we' tenminste een poging doen ons niet blind te staren op het onmiddellijke profijt (de kosten-baten-analyse zonder meer), en ons misschien wat minder krampachtig opstellen tegenover 'de allochtonen', die ons - of we dat nu leuk vinden of niet - sowieso heel veel over onszelf te leren hebben. Zij houden ons hoedanook een spiegel voor, en wat daarin te zien valt is wellicht niet altijd even prettig, en stemt zeker niet altijd overeen met wat wij dènken dat er in te zien valt. Moeten we de ogen sluiten voor diegenen met wie het moeilijker gaat of zelfs faliekant 'verkeerd' dreigt af te lopen? Neen, dat vraagt geen enkel zinnig mens. Moeten we �*l de anderen waar we - om het maar eens plattekes te zeggen - wèl wat aan hebben dan maar tegelijk mee afschrijven? Ik dacht het niet. En zal 'de multicultuur' ons ooit 'iets opleveren'? Wees maar gerust, dat zal het, en wat dat dan precies gaat worden, hebben we voor een groot deel zelf in de hand. "you reap what you sow" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Partijlid
|
![]() [quote=AdrianHealey;2649361]Da's raar, ik ben die nog niet tegengekomen. Niet dat ik pol en soc echt doe, maar ik leer die cursussen wel in vrije tijd. Welk vak aan welke universiteit?[/quote]
Berufsverbot aan het organiseren, Adrian? |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Niet doen, Djimi, je niet zwak tonen als je in het onderwijs staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En tot (voorlopig, sans doute) slot: 2 kleine anecdotes:
- Met mijn broer en een vriend waren we een hele dag en een hele nacht doorgefietst richting Ste.-Marie-de-la-Mer, een afstand van zo'n 320 kilometer, van St.-Dizier tot in Beaune. Toen we ons 's morgens doodvermoeid op een paar bankjes voor een kerkje te rusten wilden leggen, werden we benaderd door een oudere man, een Algerijn, die de motor van z'n kleine, met meubels volgestouwde camionette niet meer aan de praat kreeg. Hij vroeg ons in gebrekkig Duits en wat Frans 'met haar op' of we hem alstublieft wilden helpen. Wij waren de enigen die op dat vroege uur in dat kleine stadje te zien waren. De camionette stond op een parking iets verderop. We hadden gerust iets kunnen mompelen van 'comprend pas' of erger, maar we besloten die man toch te helpen. Na twee keer proberen startte de camionette. Die oudere man was erg dankbaar en vroeg ons of hij iets voor ons kon doen. We vroegen hem waar hij heen moest, en toen hij antwoordde 'Marseille' zeiden we voor de grap dat hij ons eventueel tot Avignon kon meenemen. Tot onze grote verbazing vond hij dat geen probleem. Na wat geduw en getrek hadden onze drie fietsen (!) mèt bagage een plaatsje gevonden tussen de meubels, en konden wij met z'n drieën vooraan en dus naast hem plaats nemen. Comfortabel was wel anders, maar zo'n goede vijf uur later stonden we met z'n drieën inderdaad in Avignon, een hele week vroeger dan oorspronkelijk gepland. Het feit dat een tafelblad lichtjes beschadigd was geraakt doordat één van de fietsen er een beetje te ruw was overheen geschoven, deerde hem niet. In Lyon hield onze chauffeur een korte koffiepauze en trakteerde ons mee. Tijdens de hele rit bleef die man vertellen, in zijn gebrekkig Frans-Duits mengtaaltje, over hoe blij hij wel was dat hij nu toch nog op tijd zijn boot naar Algiers zou halen, over zijn familie en zijn dorpsgenoten die hij al twee jaar niet meer had gezien, over de sympathieke Europeanen die hij op z'n werk in Duitsland en elders had leren kennen, over de jonge mensen die alle hen geboden kansen met beide handen moesten grijpen, ... maar ook over de 'donkere kantjes' van zijn bestaan als gastarbeider. Een hele wereld is daar voor ons opengegaan. Toen wij tenslotte afscheid namen (de boot wachtte niet) had hij tranen in de ogen, en stelde ons zelfs voor mee naar Algiers te komen, zodat wij d�*�*r onze vakantie konden doorbrengen. Wij waren heel graag op dat aanbod ingegaan, maar onze ouders hadden afgesproken ons een week later in Avignon te komen opzoeken, zodat het zaakje niet doorging. Spijtig, eigenlijk. - Met een vriend moest ik ooit, in Duitsland, met de auto van Düsseldorf, via Frankfurt, naar München, voor een optreden, en we hadden in Düsseldorf al heel wat tijd verloren. We waren dus vrij gehaast, eigenlijk. Ter hoogte van Köln was het beginnen regenen, en hoe verder zuidwaarts we reden, hoe erger het werd. Een goede tien kilometer voor we Stuttgart zouden voorbijrijden, kregen we motorpech. Wat we ook probeerden, de auto wilde niet meer starten. Er zat niets anders op dan hulp te zoeken. GSM hadden we niet, en de dichtstbijzijnde 'Raststätte' (we gebruikten de 'Autobahn') lag even voorbij Stuttgart. In de gietende regen gingen we dan maar wat met de armen staan zwaaien, in de hoop dat één van de voorbijrazende auto's zou stoppen en iemand - het deed er al gauw niet meer toe wie precies - ons zou helpen. Na een dik half uur waren we echt doorweekt en waren reeds honderden auto's ons voorbijgereden. We begonnen langzamerhand alle hoop op te geven en overlegden of we er niet beter aan deden te voet naar Stuttgart te trekken. We hadden nog geen besluit genomen toen plots een vrij versleten 'rammelbak' vertraagde, ons voorbijreed en dan zo'n honderd meter achterwaarts op ons kwam afgetuft. Uit de wagen sprong een jonge Turk, die duidelijk op weg was naar een of ander feest (later vernamen we dat het om het huwelijksfeest van een neef ging). 'Problem?' 'Ja, dat zal nogal es nie!' ... Nog geen twee minuten later zaten we in een lekker warme aftandse kar, waarin zich ook nog een jonge vrouw en twee kleine meisjes (zijn vrouw en dochtertjes) en een bejaarde vrouw (zijn moeder) bevonden. Dat we bijna onmiddellijk voor een flinke natte plek op de achterbank hadden gezorgd, was 'nix Problem, nix Problem'. De familie liet ons in Stuttgart bij een soort automechanieker uitstappen, een vage bekende van de vrouw van de chauffeur. Een kleine twee uur later konden we uiteindelijk, met onze eigen inderhaast nagekeken en herstelde auto verder, richting München. Het ging om een gebroken kabel, maar aangezien noch mijn vriend noch ikzelf grote lichten waren als het op auto's aankwam zouden wij de oorzaak van ons probleem wellicht nu nog aan het zoeken zijn. Toen wij onze portefeuille bovenhaalden om te betalen keek de automechanieker ons ontzet en lichtjes beledigd aan. 'Nein, nein, nix zahlen, ist frei, ist frei' en dan 'Freund'. Mijn vriend, zelf een Duitser, vertelde mij later, toen we reeds - en net op tijd - München binnenreden, dat hij zich diep schaamde wanneer hij terugdacht aan de dagen waarin hij zich mee vrolijk maakte over 'die Scheisstürken' ofte 'die Kanakken'. Het werd een prachtoptreden in München. Laatst gewijzigd door djimi : 8 mei 2007 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, als u graag met kloten rammelt, ... Wat voor jou 'schemielige slijmzakkerij' is, is dat niet noodzakelijk voor een ander. Smaken kunnen en mogen verschillen, heb ik mij ooit laten wijsmaken. 'Wij leven namelijk in een hoogstaande - zelfs superieure cultuur', of was dat dan toch gewoon praat voor de vaak? Heeft u eigenlijk ooit teksten van de Nederlandstalige artiesten die ik hier opsom gelezen? Bent u bang te moeten toegeven dat die voor jonge anderstalige studenten best wel - gruwel gruwel - leerrijk, leerzaam of interessant zouden kunnen zijn? Denkt u ècht dat dit geen bruikbare toegangspoortjes tot 'de cultuur van de Nederlandstalige gewesten' zouden kunnen worden? En, misschien een nog betere vraag, wat stelt u dan in de plaats voor? Osdorp Posse? Belgian Asociality? Boerenzonen Op Speed? Katastroof? Laatst gewijzigd door djimi : 8 mei 2007 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
2. De vraag is dan. Waarom heeft niemand anders het dan overgenomen... Juist ja. Omdat het op zich niets zegt. En het was verre van geschikt voor beleid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=frituur oswald;2649822]Hoe bedoel je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sta me toe daar een lichtelijk minder naïeve visie op na te houden.
![]() |
#155 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En volgens Edina zijn dat dus autochtone rijkeluiskinderen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, die doorgaans ook rotverwend en gepamperd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben ook al eens aangevallen door een hele bende gastjes die er ongeveer zo uitzagen en ik kan je verzekeren dat er geeneen daarvan een bruin smoeltje had, integendeel, ik weet van minstens een van die gastjes dat hij in een chique, villa in een blanke wijk woont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ras, stand of wat dan ook heeft er niets mee te maken. Criminelen hebben tegenwoordig gewoon meer rechten en zijn beter beschermd, dan hun slachtoffers. Zelfs zo erg, dat je als slachtoffer goed moet oppassen of jij bent de crimineel en het krapul het slachoffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was een onderzoek dat niet bruikbaar was. Waarom denk je dat het VB - bijvoorbeeld - het onderzoek niet hebben laten afmaken? Ach, mij hoef je niet te geloven. Maar ik heb VB-vrienden die het Van San rapport niet gebruiken. En dat is niet omdat ze de linkse praat geloven. |
|
![]() |
![]() |