![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom moeten zelfstandigen een pensioen van de gemeenschap ontvangen?
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() U wordt uitgezogen door het patronaat, niet door de slachtoffers ervan.
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Doet mij teveel aan het stemmenkopen van de traditionele partijen denken.En tegelijkertijd ook nog eens de lasten verlagen.Ik wil dat nog zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft er al iemand een aannemer besteld om die muur te bouwen die vlaanderen van wallonie en brussel moet scheiden ?
Of weet iemand een ander middel om een volksverhuizing (van europese burgers) tegen te gaan, als het sociale vangnet aan de ene kant merkelijk beter wordt dan aan de andere kant? Wat willen diezelfde separatisten met de duizenden vlamingen die in brussel hun kost verdienen, en waarvan de bedrijven dan bijdragen aan de brusselse sociale zekerheid. Moeten die vlamingen ook mee de put in ? Of is er iemand die hoopt dat de andere kant zal doorstorten, ondanks het tekort dat ontstaat? Vlaanderen zal overspoeld worden door zich niet aanpassende waalse steuntrekkers. Onze eigen sociale zekerheid zal door de verhoogde vraag en de verhoogde uitkering (want dat is wortel waarmee de separatisten goedgelovige burgers willen lokken) kelderen tot een lager niveau dan nu. Hele delen van vlaanderen zullen verder verfranst worden, en onafhankelijkheid verder weg dan ooit. Zo dom kunnen die mannen toch niet zijn, is de kortstondige macht van hun getal in een net onafhankelijk vlaanderen zo verlokkelijk, dat ze onze toekomst willen vergooien ? Laatst gewijzigd door spherelike : 4 mei 2007 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeuw* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En mocht uw geniale geest (toen hij nog wakker was) oplossingen bedacht hebben voor de aangehaalde problemen, laat die dan gerust weten (als ge weer wakker zijt). Eigenlijk is dat de bedoeling van dit forum. Laatst gewijzigd door spherelike : 4 mei 2007 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen als toerist naar Turkije, de VS, Australië en god weet zelfs naar de Ardennen. Is er een reden waarom we dat niet meer zouden kunnen? Je pleidooi zegt dat hopen Walen naar Vlaanderen zouden vluchten. Prima, hier geef je toe dat Wallonië gestoeld is op een model dat niet werkt en dat op zich niet houdbaar is. Was het dat wat je wou zeggen? Opdracht volbracht zou ik zeggen. Laat die Walen maar naar hier komen. We hebben genoeg overheidsinitiatieven vanuit de Vlaamse overheid om de mensen Nederlands te leren 'at no cost' en we hebben genoeg jobs die ingevuld moeten worden. Die Walen zullen er enkel maar beter van worden. De staat Wallonië die enkel teert op verval omdat hun politieke heersers nu net teren op dat verval kan er enkel maar beter van worden. En schatje, er werken al een hoop Walen in Vlaanderen. Ik weet niet waar jij werkt, maar ik werk in de Brusselse rand en hier werken heel wat Walen en Brusselaars. Sommigen willen het Nederlands niet leren en die moeten dan maar Engels met me spreken. En als dat laatste hen niet lukt dan mogen ze oprotten want dan gebaar ik van boerkenaas. Maar... ik zie veel van die ambitieuze Franstaligen die hun best doen om Nederlands te leren en minstens een woordje mee te spreken. Die mensen zijn in mijn ogen ook Vlamingen (jij moet hen verfoeien nu) en ik respecteer hen en doe een woordje terug in het Engels of Frans als ze even niet uit hun woorden geraken. Zo zie je maar. Je kan gerust pleiten voor een franstalig België maar de financier en de verdraagzame gasten... dat zijn de Vlamingen. En dat er extreme partijen hier bestaan heeft alles dan niet alles te maken met wat de PS ooit heeft gedaan, nu doet en nog zal doen. Mogen we de Walen aanrekenen op wat de PS veroorzaakt? Ja, ze stemmen ervoor. Flahaut is lijsttrekker bij de volgende verkiezingen en we weten wat die kerel allemaal heeft gedaan. Zal hij weer tot topper van de PS worden gestemd? Ik denk het wel ja. Dus de Walen dragen schuld. QED
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 mei 2007 om 20:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een waal zal altijd een waal blijven.Jij bent dus van mening dat een waal die nederlands kan opeens een vlaming is?lol. Nogmaals;respect voor walen die nederlands willen leren maar ze zullen altijd een waal blijven en zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik denk, is dat je wel gek moet zijn, om te blijven werken in een deel van het land, waar je meer zal moeten afdragen, om de zaak daar recht te houden, en minder zal krijgen als je iets nodig hebt. Tenzij je "de waal" als achterlijk en dom beschouwd, ben ik er bijna zeker van, dat het werkende deel zeker die bedenking zal maken. Het uitkeringsbehoeftige deel kan net dezelfde redenering maken, ze dragen niet bij, maar kunnen aan de ene kant meer krijgen dan aan de andere kant. Hier wordt tot in den treure gezegd dat men van overal ter wereld afzakt naar hier voor onze verworvenheden. Als we die nu ook in twee snelheden gaan opzettendoor te splitsen, wat zou onze naaste buren dan tegenhouden om naar hier af te zakken ? Als jij in de brussselse rand werkt, zal je ook wel weten dat dat "nederlands leren" eigenlijk eigenlijk een utopie is en praat tegen de vaak. Eeen grote Geeeeeuw van mijnentwege eou hier wel op zijn plaats zijn. Citaat:
Waar jij mijn gebrek aan respect vor walen zou halen, is me een raadsel, alweer een eigen mening die je aan mij toeschrijft ? Bij ons spreekt ieder zijn eigen taal, en de andere wordt verondersteld dat te begrijpen. En dat lijkt vrij goed. Net door mijn respect voor hen, zie ik hen als mens, als individu, en niet als "waal". Mijn collega's hebben net alls ik evenveel bijgedragen tot de nationale sociale zekerheid, in de hoop (net als ik) dat als ze het nodig hebben, ze hieruit steun zullen krijgen. Leg jij dan eens uit, waarom mijn collega Veerle (ja waal metdie naam) die evenveel bijgedragen heeft, in de toekomst minder zou mogen krijgen, omdat ze aan de andere kant van een denkbeeldige lijn wonen ? Leg ook eens uit waarom een andere collega die net over die denkbeeldige lijn gaan wonen is om dat de bouwgrond daar goedkoper is, minder zou moeten krijgen bij gelijke bijdrage ? U kunt ook zeggen wat u daarvan zou vinden als het omgekeerd het geval zou zijn. Het noodlot ? Hoe gaat u bij een splitsing (zonder geld in de spaarpot) de rechten van al diegenen die al jaren bijdragen, waarborgen na de splitsing? EEn vraag die nog openstaat van vorige post : Hoe zie jij de bijdrage van individuen en bedrijven die in een ander landsdeel wereken ? Ter vergelijking, de problemen met grensarbeiders zijn na vele decennia nog steeds actueel. Dus dat verhaal van een fluitje van een cent om te splitsen, vergeet het maar. Citaat:
Bovendien zijn er heel wat walen die NIET PS stemmen, maar dat is al te detaillistisch zeker? "De Walen", dat is werkbaarder om wat gemeenplaatsen over werkbereidheid, profitariaat,..... te debiteren. Bij mij hebben zelfs de gematigde nationalistische partijen afgedaan, ik pik het niet dat zij met uitgezochte cijfers afgekomen zijn om de transferts aan te klagen, op een moment dat zij met diezelfde cijfers ook het omgekeerde (in andere deelgebieden) kanden aantonen. Dat is mensen bewust bedriegen. Jammergenoeg zijn er mensen die willen bedrogen worden, omdat hun eigenlijke doel niet bij die centen ligt, die centen zijn enkel een middel om nog wat egoisten voor hun kar te spannen. De transferts komen voornamellijk uit ongelijke bijdragen tot het systeem, door de hogere tewerkstellingsgraad en niet door profitariaat en overconsumptie is er aan beide zijden, naargelang het deeldomein nu eens aan de ene kant, dan weer aan de andere kant. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet als ze hier komen wonen en bereid zijn zich aan te passen aan de normen en waarden die in Vlaanderen gelden. Dus: Nederlands leren, 'Vlaming onder de Vlamingen' worden en ook en vooral: voor de verdediging van hun belangen niet langer een beroep willen doen op politici uit Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men kan vlamingen onder de vlamingen worden maar wie niet in vlaanderen is geboren kan ook nooit aanzien worden als een echte vlaming. Een waal blijft een waal,een turk blijft een turk voor mij. Maar als ze hun lot met de onze delen zijn ze vlaming onder de vlamingen maar niet kan er niet omheen om hun afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als een waal in VL komt wonen en vlaams leert, IS dat een vlaming! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Rijkeluiszoontjes van franstalige villabewoners in de "vlaamse Rand" zijn dus wel Vlaming, in tegenstelling tot nen boerenzoon in de westhoek? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 mei 2007 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Knap toch , solidariteit , sociale zekerheid ..
Waar gaat de wereld naartoe als we nog niet eens solidair kunnen zijn met onze eigen landgenoten , van welke afkomst ook. Als er een opslag van de pensioenen komt , moet dat ook gelden voor de Walen en de immigranten, zij zijn ook waardige Belgen. Maarja , blijkbaar zijn enkele slachtoffers van onze consumptiemaatschappij het daar niet mee eens ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Aaaaaah zalig toch, lang leve een 'links' beleid, en lang leve de Vlaamse werk mens... euh zijn geld dan toch...
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Heeft u er misschien al eens over nagedacht dat immigratie nodig zal zijn , door de vergrijzing van de maatschappij ? Ik ben namelijk niet van plan om tot mijn 80 jaar te gaan werken voor alle pensioenen die onze generatie alleen toch niet betaald zal krijgen.
En nee , toch geen links, progressief beleid ? Leve de conumptiemaatschappij die velen van ons al verbitterd heeft. Jammer dat er nog geen ironieteken op mijn toetsenbord staat . |
![]() |
![]() |