Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2007, 14:40   #21
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Zonder de steun van de bevolking, kan een verzetsbeweging nooit overleven.
"Steun" ? is dat de nieuwe geëikte PC uitdrukking om aan te duiden dat de palestijnse terroristen ook hun eigen bevolking terroriseren?

Laatst gewijzigd door sodoirt : 29 april 2007 om 14:41.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 17:35   #22
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Tiens! Toch toevallig dat het niet meer objectief is wanneer men Joods klinkende namen tegenkomt en expliciet gaat vet maken. Laat me dan ook toe te twijfelen dat je geen antisemiet bent.
Meen jij te zeggen dat als ik hier een artikel zou citeren van een moslim, dat gebruik maakt van een onderzoek waarvan zowel auteur als co-autor islamitisch zijn en daarenboven nog eens deel uit maken van een instantie opgericht door een moslim, om de situatie in het midden oosten te analyseren, jij helemaal geen bezwaren zou hebben bij de objectiviteit van deze bronnen?
Mijn punt was, ik wil gerust aannemen dat Hezbollah de media heeft gemanipuleerd, maar in conflictsituaties proberen de strijdende partijen praktisch altijd de media te manipuleren. Bovendien is het goed geweten dat aan Israel gelieerde organisaties in de VS eveneens de media trachten te beinvloeden, en dat Israel in de bezette gebieden de media vaak beperkingen oplegd. Dus als er al sprake kan zijn van succesvolle mediamanipulatie zal het zijn dat de ene manipulatiecampagne net iets succesvoller is gebleken dan de andere.
Oud 29 april 2007, 18:11   #23
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bosstraat5 Bekijk bericht
ik haat niemand
ben niet tegen "de joden"
en ben niet tegen Judaisme

maar ik ben in 2002 samen met zo'n 4 a 5 miljard mensen op de wereld, plots, zonder het zelf te beseffen, antisemiet geworden.

2002: Webster's Third New International Dictionary (Unabridged), re-printed in 2002, provides a new definition of Anti Semitism which has not been updated since 1956. It reads,
"Anti-Semitism: (1) hostility toward Jews as a religious or racial minority group, often accompanied by social, political or economic discrimination (2) opposition to Zionism (3) sympathy for the opponents of Israel."
It was definition (2) and (3) that were added in the 2002 edition, just before the USA decided to invade Iraq under orders from the State of Rothschild, I mean Israel. Also this year, the Prime Minister of Israel, war criminal, Ariel Sharon, orders the massacre in the Jenin refugee camp in the West Bank. Best get that definition updated to protect these criminals.

Anti-Semitism is a term which is bandied about too loosely. If it continues to be used indiscriminately and vituperatively about all who attempt to discuss Jewish characteristics and Jewish world-power, it will, in time, arrive at the estate of respectability and honor.

(Henry Ford 'The International Jew' 1920)
Ik ook dan-(
Oud 29 april 2007, 19:02   #24
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Meen jij te zeggen dat als ik hier een artikel zou citeren van een moslim, dat gebruik maakt van een onderzoek waarvan zowel auteur als co-autor islamitisch zijn en daarenboven nog eens deel uit maken van een instantie opgericht door een moslim, om de situatie in het midden oosten te analyseren, jij helemaal geen bezwaren zou hebben bij de objectiviteit van deze bronnen?
Mijn punt was, ik wil gerust aannemen dat Hezbollah de media heeft gemanipuleerd, maar in conflictsituaties proberen de strijdende partijen praktisch altijd de media te manipuleren. Bovendien is het goed geweten dat aan Israel gelieerde organisaties in de VS eveneens de media trachten te beinvloeden, en dat Israel in de bezette gebieden de media vaak beperkingen oplegd. Dus als er al sprake kan zijn van succesvolle mediamanipulatie zal het zijn dat de ene manipulatiecampagne net iets succesvoller is gebleken dan de andere.
Van iemand die oproept tot een racistsich getinte boycot verwacht ik niet dat jij met islamisten en andere terroristen het minste probleem hebt. Indien je echt geen antisemiet zou zijn dan roep je op tot een boycot van China voor de 60 jarige bezetting en ethnic cleansing van Tiber of voor een boycot van marokkaanse producten voor hun 30jarige bezetting, ethnci cleansing en de 2500 km lange muur in de westelijke Sahara.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 29 april 2007 om 19:02.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 19:16   #25
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Men wordt niet geboren als VB'er. Vooralsnog is het VB nog niet tot een religie uitgegroeid. Dat komt nog misschien als Karel Dillen heilig wordt verklaard. Voorlopig is dat echter nog niet het geval. Ik ben benieuwd naar het programma van de volgende Ijzerwake. Een VB'er kiest dus voor het racisme in het VB. De luidste leuze van het VB was hun vreemdelingenstandpunt, hetgeen neerkomt op pure racisme dat nadien onder druk is afgezwakt naar discriminatie. Dat zogezegde miljoen VB-kiezers heeft dus doelbewust voor racisme gekozen.
Hier kan geen enkele VB-stemmer zich uitpraten.
"Ja maar Ke Nan, ik heb op het VB gestemd als proteststem, niet uit racisme. Ik heb helemaal niks tegen den Ali die bij ons neffe woont. Da's ne wijze gast. En lekkere koekskes dat die kunnen maken. Neen Ke Nan, ik ben echt gene racist."
Stierenkloten zeg ik u. Door op het VB te stemmen geef je de VB-mandaten een vrijbrief om het belangrijkste uit hun programma te verwezenlijken. Een stem voor het VB is een stem voor racisme.
Nochtans ben je mis. Er zijn al voldoende boeken geschreven over het VB en het vreemdelingenstandpunt brengt de meeste kiezers mee ja maar zeker niet allemaal. No way dat er zoveel racisten bestaan. Stemplicht, privé problemen, een superboete geincasseerd, ongelukkig zijn, flamingant zijn, ontevreden over de politiek of maatschappij, geilen op de benen van Anke,... kunnen allemaal aparte redenen zijn voor mensen. Ook jij zal vast VB kiezers kennen die niet racistisch zijn, er zijn voor die mensen vaak andere redenen je moet er eens op letten.

Ik denk dat het vooral bejaarden zijn die niet buiten durven in die zin dat zij het makkelijkste slachtoffer zijn van handtassendiefstal door één of andere allochtoon die geld nodig heeft om een lijn te leggen.
Ik woon in een huis dus dan heb je minder last van wijken of buren met vol migranten, dat is totaal anders en word je meer mee geconfronteerd volgens mij.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 19:25   #26
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van iemand die oproept tot een racistsich getinte boycot verwacht ik niet dat jij met islamisten en andere terroristen het minste probleem hebt.
Ik heb al eerder heel duidelijk gesteld dat ik Hezbollah gespuis van de ergste soort vind en dat de ontvoering van de Israelische soldaten een onverantwoordelijke daad was tav zowel Israel als Libanon. Wat niet wegneemt dat ik de vergelding van Israel eveneens buiten alle proporties vond, en dat ik vind dat Israel en aanverwante denktanks, mediawatchdogs, lobbygroepen en 'onafhankelijke instituten' niet te hoog van de toren moet blazen als het op mediamanipulatie aan komt.

Citaat:
Indien je echt geen antisemiet zou zijn dan roep je op tot een boycot van China voor de 60 jarige bezetting en ethnic cleansing van Tiber of voor een boycot van marokkaanse producten voor hun 30jarige bezetting, ethnci cleansing en de 2500 km lange muur in de westelijke Sahara.
Graag, ik heb immers enkel een probleem met de bezetting en annexatie van land dat niet tot Israel behoort, dit strookt immers niet met mijn volksnationalistische principes, die zowel de Israeli's als de Palestijen een levensvatbare staat gunnen. Trouwens goed dat je impliciet toegeeft dat Israel behoort tot het selecte clubje van landen dat in de 21ste eeuw nog aan kolonialisme doet.
Oud 30 april 2007, 09:38   #27
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.nkusa.org/

De media en Israel? Bekijk dit interview met George Galloway eens.
http://video.google.com/videoplay?do...790&q=galloway
Die is zeker een heel (on)geloofwaardige bron.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:15   #28
bosstraat5
Banneling

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door bosstraat5 : 10 mei 2007 om 12:18.
bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 13:58   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
foutje
inderdaad foutje, in je originele bericht stonden er andere zaken
Oud 10 mei 2007, 15:29   #30
bosstraat5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
inderdaad foutje, in je originele bericht stonden er andere zaken
het originele bericht(dat ik zonder succes trachtte te verbergen!) is hier ergens
"ik ben antisemiet en wie niet?"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=88366&page=3
Oud 10 mei 2007, 15:40   #31
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig kunnen we veel leren van de Palestijnse media. Vooral de kinderprogramma's met een nep Mickey Mouse zijn heel pedagogisch.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 16:09   #32
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Gelukkig kunnen we veel leren van de Palestijnse media. Vooral de kinderprogramma's met een nep Mickey Mouse zijn heel pedagogisch.
Niemand kan Fox News overtreffen.

Oud 10 mei 2007, 18:00   #33
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Mijn punt was, ik wil gerust aannemen dat Hezbollah de media heeft gemanipuleerd, maar in conflictsituaties proberen de strijdende partijen praktisch altijd de media te manipuleren.
Correct, maar dat betekent niet dat onze media die propaganda kritiekloos moeten overnemen. Als ze geen probleem hebben met kritiek op Israël dan zou men dezelfde houding verwachten tegenover Hezbollah, Hamas enz. maar wringt nu daar net niet het schoentje.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 18:05   #34
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Zonder de steun van de bevolking, kan een verzetsbeweging nooit overleven. Die 'terroristen' (een terechte term als ze operaties tegen Israëlische burgers uitvoeren) waar u over spreekt, maken deel uit v/h Palestijnse volk.
Ook al correct. Zolang de palestijnse bevolking zich niet ondubbelzinnig en massaal tegen het terrorisme keert zal het een probleem blijven. De betere vraag is waarom zoveel palestijnen achter organisaties als Hamas en Hezbollah blijven staan. Zou de corruptie van het Fatah-bewind daar niet de voornaamste oorzaak van zijn?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 09:04   #35
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ook al correct. Zolang de palestijnse bevolking zich niet ondubbelzinnig en massaal tegen het terrorisme keert zal het een probleem blijven. De betere vraag is waarom zoveel palestijnen achter organisaties als Hamas en Hezbollah blijven staan. Zou de corruptie van het Fatah-bewind daar niet de voornaamste oorzaak van zijn?
misschien omdat Hamas en Hezbollah scholen en ziekhuizen bouwt
en Hezbollah als enige de wederopbouw financiert in libanon
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 14:18   #36
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
misschien omdat Hamas en Hezbollah scholen en ziekhuizen bouwt
en Hezbollah als enige de wederopbouw financiert in libanon
Dat is totaal niet correct. De EU, VN en VS pompen jaarlijks miljoenen in die regio. De VN hebben zelfs een aparte hulporganisatie voor de Palestijnen.
Oud 11 mei 2007, 14:26   #37
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Dat is totaal niet correct. De EU, VN en VS pompen jaarlijks miljoenen in die regio. De VN hebben zelfs een aparte hulporganisatie voor de Palestijnen.

op de EU, VN en VS kunnen ze daar bij verkiezingen niet stemmen hoor
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 14:32   #38
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
op de EU, VN en VS kunnen ze daar bij verkiezingen niet stemmen hoor
Neen, dat is zo.
In Palestina is er gewoon geen beweging die pleit voor compromissen en vrede, daar waar die in Israël en het westen wél bestaan. Fatah komt mogelijk nog wat in de buurt, maar extremistische organisaties als Al Aqsa zijn gewoon de gewapende vleugel van Fatah.
Dat zegt toch wel iets over het mentaliteitsverschil en/of de macht van en indoctrinatie door de extremisten.
Oud 11 mei 2007, 18:09   #39
bosstraat5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Neen, dat is zo.
In Palestina is er gewoon geen beweging die pleit voor compromissen en vrede, daar waar die in Israël en het westen wél bestaan. Fatah komt mogelijk nog wat in de buurt, maar extremistische organisaties als Al Aqsa zijn gewoon de gewapende vleugel van Fatah.
Dat zegt toch wel iets over het mentaliteitsverschil en/of de macht van en indoctrinatie door de extremisten.
Dat is waar alharb. Ik denk dat die palestijnen gewoon van slechte wil zijn. Het is eigenlijk puur Islamofasjisme.

slaapwellekes
Oud 11 mei 2007, 23:08   #40
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat is waar alharb. Ik denk dat die palestijnen gewoon van slechte wil zijn. Het is eigenlijk puur Islamofasjisme.

slaapwellekes
Heb je ook nog argumenten, of is dat weer teveel gevraagd ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be