Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 14:46   #461
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
De dag dat er G E E N wet hierover komt maar men LEERT omgaan met diversiteit van het eigen volk of een ander op DIE dag zal men zich aanpassen zowel in alle volks groepen hier als elders.

Eerst moet er dringend gepoetst worden in de hogere loge's en andere wat meer dichter bij het volk gemeenschappen die ni beseffen dat ze corrupt zen en zo leven & denken.

Aanpassen is zekers de boodschap maar men kan dat niet eisen zoals men nu doet & mensen uitsluit , ja voor sommige zijtge nen anti ....das zen dan just diegeen die u ni kennen en liever % cijfers en stemmen zien of euro's in plaats van eens ne keer naar nen medemens te luisteren al dan niet met een laag statuut .

Ik ken islamieten die behoorlijk westerlijk denken zelfs vlaams belang steunen; ook ken ik er die echt wel traditioneel leven en laten leven lol maar niet radicaal.
Tjah in alles hebtge vormen van radikaal denken in alle lagen van de bevolking .

Khem ier zo'n islam en joodse pet moh denktge da ik daar mee op straat loop ai :-s dan zegt men dat men in een veilige maatschapij leeft tsss .

Mocht ik rechter politicus of top manager zen maakt mij dat niet uit wat men draagt hangt of aan heeft MAAR mocht men zich verwoorden zo van meneer ik ben een waardige/vrome ...enz en ik vindt dat ....dan denk ik toch even 2 keer na wa ik ga antwoorden

Mocht het je een troost zijn ik begrijp zekers uw denken en merk ook op dat vergrijste verzuring niet enkel bij de autochtonen te merken zijn ook allochtonen hebben last van verzuurde oudjes en hun comunaal denken .
Kijk hé mijn familie zen ook wa verzuurt en verdraaien dat naar mij toe moh ja ik zen dan ni den enige met zo'n ouders en is inderdaad triest dat star denken van bepaalde mensen en groepen.
Ik denk te begrijpen wat u bedoelt. En ik waardeer uw mening. U doet tenminste een lofwaardige poging om mee te gaan in de discussie en u doet dit op uw manier. Dat is waardevol.

Maar, om terug te komen op ons onderwerp, men moet toch rekening houden met de gewoonten (ook in kledij) van het land waarin men woont. Dat zult u toch met mij eens zijn? Een Europese vrouw die in Marokko woont, gaat toch ook niet haar boodschappen gaan doen in minirok. Niet dat dat verkeerd is,maar je past je wat aan aan de gewoonten van het land waar je woont, ook wat de kledij betreft. Niet?

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 14:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 16:14   #462
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moogt me niet verkeerd begrijpen. Ik pleit alleen voor een islam, of eender welke godsdienst, die zich aanpast aan de eisen van onze tijd.

Ik zal u een vraag stellen: islamitische vrouwen moeten zich zedig kleden. OK. Geen probleem voor mij. Neem nu de islamitische vrouwen die in ons land wonen en leven. Moeten zij nu ingepakt zijn van kop tot teen? Ze kunnen zich toch ook zedig kleden op een Westerse manier. Ze leven nu toch in het Westen. Of niet? Dat is iets wat de mensen hier niet begrijpen. Aanpassen is toch de boodschap. Dat lijkt me de evidentie zelf. Als ik zoiets stel, dan ben ik toch geen anti-moslim. Of wel?
Nee. Eigenlijk is het probleem dat vele moslims vinden dat "westers" per definitie synoniem staat voor "niet-islamitisch" (o.a. onder invloed van landen zoals Saoedie-Arabië die beweren dat ze de "zuivere/echte" islam aanhangen). Natuurlijk is dat klinkklare onzin voor elk weldenkend mens maar moslims wordt ook al van jongsaf aangeleerd om "de islam" nooit in vraag te stellen. En zo krijg je een soort van vicieuze cirkel die moeilijk te doorbreken is.

In die zin zal het je dan ook niet verbazen dat velen zich blijven vastklampen aan "de wetten van de woestijn", voor hen "de islam", en het zichzelf moeilijk maken om aan te passen aan de tijd/omgeving waarin ze leven.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:22   #463
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee. Eigenlijk is het probleem dat vele moslims vinden dat "westers" per definitie synoniem staat voor "niet-islamitisch" (o.a. onder invloed van landen zoals Saoedie-Arabië die beweren dat ze de "zuivere/echte" islam aanhangen). Natuurlijk is dat klinkklare onzin voor elk weldenkend mens maar moslims wordt ook al van jongsaf aangeleerd om "de islam" nooit in vraag te stellen. En zo krijg je een soort van vicieuze cirkel die moeilijk te doorbreken is.

In die zin zal het je dan ook niet verbazen dat velen zich blijven vastklampen aan "de wetten van de woestijn", voor hen "de islam", en het zichzelf moeilijk maken om aan te passen aan de tijd/omgeving waarin ze leven.

Dat wist ik al als niet moslim....hetzelfde is ook waar bij westerse gemeenschappen waar katholisime en protestanten indoctrines uitvoeren al dan niet bewust op eigen volk .
Tussen de christene zit dan weer enorm grote diversiteit maarja ge ziet veel verschillen geloofs vormen niet van elkaar zelfs hun wetten en geschriften schelen niet veel...een beetje .

Feit dan er conservatief en tegengesteld gereageerd wordt in AL de geloofs vormen van de aarde zegt ons al veel .
Mochten we eerder van onze naasten leren dan zouden ze hier in westerse wereld wa nadenken als er iemand zich verwond bij het bidden ipv het te veroordelen of zelfs oordelen zonder kennis van de zaken .

Wat u omschrijft zonder al te veel namen te noemen vindt ik terug bij Samadhi & andere vormen van de islaam .
Ik zou zeggen laat je niet doen verkondig je SOCIAAl bewustzijn van uw gemeenschap want geheel de aarde weet noch ziet was er is .

By the way ge zijt ne slimmen kerel en kent uw volk goed of het nu hier is of elders...merkte ik .

Bismi lahi......... houden zo
mohiem

Voor de iets of wat blanke broeders en zusters hier ....weet wat geschreven is , geschreven werd & geschreven zal worden - selah
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:25   #464
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk te begrijpen wat u bedoelt. En ik waardeer uw mening. U doet tenminste een lofwaardige poging om mee te gaan in de discussie en u doet dit op uw manier. Dat is waardevol.

Maar, om terug te komen op ons onderwerp, men moet toch rekening houden met de gewoonten (ook in kledij) van het land waarin men woont. Dat zult u toch met mij eens zijn? Een Europese vrouw die in Marokko woont, gaat toch ook niet haar boodschappen gaan doen in minirok. Niet dat dat verkeerd is,maar je past je wat aan aan de gewoonten van het land waar je woont, ook wat de kledij betreft. Niet?
.....alez dan...JA...content?

Elke vorm van gemeenschap moet persé kafferen op de andere gemeenschappen iets wat ik niet graag meedoe maar ja in ELK land moet je jezelf aanpassen wil je sociaal zijn of sociaal contact vaardig zijn...ect .
Dermee dat in dit land zoveel communicatie probs zijn & in de States aaah zoooo zit da lol

* Je naasten ZIJN jezelf
g'd maakte de mens naar ZIJN beeld
wij zijn
Oud 8 mei 2007, 17:27   #465
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de iets of wat blanke broeders en zusters hier ....weet wat geschreven is , geschreven werd & geschreven zal worden - selah
U hebt me nog steeds niet geantwoord. Ik zal dus de vraag opnieuw stellen:

Geef eens een klaar en duidelijk anwoord. Niet rond de pot draaien. Moeten de moslima -terwijl ze zedig zich blijven kleden-zich aanpassen in hun kledij aan de kledingsgewoonten van het land waarin ze wonen?

Laatst gewijzigd door system : 8 mei 2007 om 17:30.
Oud 8 mei 2007, 17:35   #466
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt me nog steeds niet geantwoord. Ik zal dus de vraag opnieuw stellen:

Geef eens een klaar en duidelijk anwoord. Niet rond de pot draaien. Moeten de moslima -terwijl ze zedig zich blijven kleden-zich aanpassen in hun kledij aan de kledingsgewoonten van het land waarin ze wonen?

Ik antwoorde dus wel met JA - MAAR .
Oud 8 mei 2007, 17:41   #467
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik antwoorde dus wel met JA - MAAR .
U gaf dit antwoord:

Citaat:
De dag dat er G E E N wet hierover komt maar men LEERT omgaan met diversiteit van het eigen volk of een ander op DIE dag zal men zich aanpassen zowel in alle volks groepen hier als elders.

Eerst moet er dringend gepoetst worden in de hogere loge's en andere wat meer dichter bij het volk gemeenschappen die ni beseffen dat ze corrupt zen en zo leven & denken.

Aanpassen is zekers de boodschap maar men kan dat niet eisen zoals men nu doet & mensen uitsluit , ja voor sommige zijtge nen anti ....das zen dan just diegeen die u ni kennen en liever % cijfers en stemmen zien of euro's in plaats van eens ne keer naar nen medemens te luisteren al dan niet met een laag statuut .
Daar kan ik niet zoveel van maken. Misschien kunt u me dit uitleggen, want ik weet nog steeds niet of moslima zich, ja dan neen, moeten aanpassen aan de kledingsgewoonten hier in ons land.

Oud 8 mei 2007, 21:29   #468
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
U gaf dit antwoord:

Daar kan ik niet zoveel van maken. Misschien kunt u me dit uitleggen, want ik weet nog steeds niet of moslima zich, ja dan neen, moeten aanpassen aan de kledingsgewoonten hier in ons land.

Ja zo staat geschreven en ieders van ons dient de wet te kennen .
Maar vindt wel dat een mens mag vrij zijn in kleding enzovoort maar ja wet is wet hé .

Laatst gewijzigd door duncan : 8 mei 2007 om 21:30.
Oud 9 mei 2007, 09:33   #469
duncan
Banneling

Standaard

jezus vs mohammed = appelen met peren beide zijn 1 in hun leringen
Oud 9 mei 2007, 10:50   #470
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
wie volgt u ??
Ik volg niemand. Wel voel ik mij geïnspireerd door oa :
  • de Veda's en de Edda's
  • Boedha
  • Adolf Hitler, Alfred Rosenberg, Heinrich Himmler, Rudolf Hess
  • Oswald Spengler, Arthur Müller van den Bruck, Julius Evola, Savitri Devi
  • Alain de Benoist, Pierre Krebs, Guillaume Faye, Jean Haudry
Middenoosterse "verlossingsmythes" en hun afleidingen dienen enkel om het individu in het gareel te houden in een min of meer kapitalistische samenleving en kunnen mij hoegenaamd niet boeien.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 mei 2007 om 10:52.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 10:51   #471
system
Banneling

Standaard

Citaat:
jezus vs mohammed = appelen met peren beide zijn 1 in hun leringen
Het is koddig uitgedrukt, maar het is de nagel op de kop.
Oud 10 mei 2007, 18:37   #472
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

Gonna kick some white black & brown ass here YAH know

nagels & koppen ; koppen & nagels slaan zag ik al genoeg in men vorige leven(s).

Ik schreef enkel wat geweten is ...maar ....den boek (bijbel) zegt ook dat hij/zij het AL omvat ...iets wat zelfs VOOR christus( de gezalfde) gekend was .

Mani bvb werd aan de deur genagelt ergens waar nu irak ligt +- .
Mani was ook iemand die zei " ey jongens " we zen allemaal een stukske stof da lichaam heet maar ni echt is + eeuwig levend en kunnen praten met alles zonder dat we het weten.

Bij die lering keek ieder 1 verbaast men lachtte en werd veroordeelt tot levend aan de deur genagelt te worden....dan christus ...pfff we leren ook niks van de geschiedenis zelfs in dit landje België ook pfff .

Thnx for antwoordje
Oud 10 mei 2007, 18:38   #473
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

ge moest is weten hoe koddig ik kan zen lol haha...
Oud 10 mei 2007, 20:20   #474
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Islam leert zo goed als hetzelfde als het Christendom, dat is waar.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 20:23   #475
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ik volg niemand. Wel voel ik mij geïnspireerd door oa :
  • de Veda's en de Edda's
  • Boedha
  • Adolf Hitler, Alfred Rosenberg, Heinrich Himmler, Rudolf Hess
  • Oswald Spengler, Arthur Müller van den Bruck, Julius Evola, Savitri Devi
  • Alain de Benoist, Pierre Krebs, Guillaume Faye, Jean Haudry
Middenoosterse "verlossingsmythes" en hun afleidingen dienen enkel om het individu in het gareel te houden in een min of meer kapitalistische samenleving en kunnen mij hoegenaamd niet boeien.
En ook specifiek door de Bhagavad Gîta?

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2007 om 20:28.
Oud 10 mei 2007, 22:28   #476
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Islam leert zo goed als hetzelfde als het Christendom, dat is waar.
Onzin,
Het christendom en de Islam heeft een totaal verschillend godsbeeld.

Voor het Christendom is God transcendent EN immanent.
Voor de Islam is God PUUR transcendent.

Wie in de Islam zegt dat God vlees geworden is, mag snel lopen: dat is ondenkbaar in de Islam: God is onaanraakbaar. Terwijl het in het Christendom God nét mens is geworden, zich 'verlaagd' heeft en zélfs geleden voor ons, in Jezus Christus. Voor de Islam is die gedachte beledigend.

Bovendien geloven we als christenen dat God in de mensen leeft als de H.Geest. Zeer typisch voor de immanentie van God. Zo'n immanent godsbeeld is voor moslims ketterij, ontbreekt volledig in de Islam.
Oud 11 mei 2007, 09:53   #477
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Onzin,
Het christendom en de Islam heeft een totaal verschillend godsbeeld.

Voor het Christendom is God transcendent EN immanent.
Voor de Islam is God PUUR transcendent.

Wie in de Islam zegt dat God vlees geworden is, mag snel lopen: dat is ondenkbaar in de Islam: God is onaanraakbaar. Terwijl het in het Christendom God nét mens is geworden, zich 'verlaagd' heeft en zélfs geleden voor ons, in Jezus Christus. Voor de Islam is die gedachte beledigend.

Bovendien geloven we als christenen dat God in de mensen leeft als de H.Geest. Zeer typisch voor de immanentie van God. Zo'n immanent godsbeeld is voor moslims ketterij, ontbreekt volledig in de Islam.
Behalve de idee dat "God" op aarde is gekomen in de persoon van Jezus, zijn de verschillen tussen Jodendom, Christendom en Islam hoofdzakelijk cultureel bepaald en niet echt essentieel. Alledrie geloven ze in een persoonlijke God die vanuit de hemel op de aarde neerkijkt en die van de mens verwacht dat hij zich aan een hele reeks regeltjes (dogma's) houdt, om een goed mens te zijn en zo dus bij hem in de gratie te kunnen vallen. Of de beloning voor dat goed leven nu rijstpap met gouden lepeltjes of een heel stel jonge maagden is, de idee blijft grotendeels hetzelfde.

Daarenboven wordt Jezus erkend als een historische figuur door alledrie de religies. Joden verwerpen hem echter als een valse profeet, terwijl Christenen hem vergoddelijkten en Moslims hem als één van de vele mindere profeten beschouwen. Daarnaast zijn er ook nog oude verlorengegane tradities van het Christendom die Jezus ook als "maar" een profeet beschouwden, maar welliswaar als de belangrijkste profeet.

Laten we trouwens evenmin vergeten dat zowel het Christendom als de Islam ontstonden uit het Jodendom, maar dat zowel het Catholicisme en Islam gemengd zijn met heidense tradities uit de streek van oorsprong. De meer opmerkelijke verschillen zijn van heidense oorsprongen. Als je een Christendom gezuiverd van heidense elementen bekijkt (vb. het Puriteinse Protestantisme), dan zijn de verschillen met het Jodendom nog maar erg miniem.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 11 mei 2007 om 09:56.
Oud 11 mei 2007, 10:14   #478
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve de idee dat "God" op aarde is gekomen in de persoon van Jezus, zijn de verschillen tussen Jodendom, Christendom en Islam hoofdzakelijk cultureel bepaald en niet echt essentieel. Alledrie geloven ze in een persoonlijke God die vanuit de hemel op de aarde neerkijkt en die van de mens verwacht dat hij zich aan een hele reeks regeltjes (dogma's) houdt, om een goed mens te zijn en zo dus bij hem in de gratie te kunnen vallen. Of de beloning voor dat goed leven nu rijstpap met gouden lepeltjes of een heel stel jonge maagden is, de idee blijft grotendeels hetzelfde.

Daarenboven wordt Jezus erkend als een historische figuur door alledrie de religies. Joden verwerpen hem echter als een valse profeet, terwijl Christenen hem vergoddelijkten en Moslims hem als één van de vele mindere profeten beschouwen. Daarnaast zijn er ook nog oude verlorengegane tradities van het Christendom die Jezus ook als "maar" een profeet beschouwden, maar welliswaar als de belangrijkste profeet.

Laten we trouwens evenmin vergeten dat zowel het Christendom als de Islam ontstonden uit het Jodendom, maar dat zowel het Catholicisme en Islam gemengd zijn met heidense tradities uit de streek van oorsprong. De meer opmerkelijke verschillen zijn van heidense oorsprongen. Als je een Christendom gezuiverd van heidense elementen bekijkt (vb. het Puriteinse Protestantisme), dan zijn de verschillen met het Jodendom nog maar erg miniem.
En ook het oude jodendom zal zijn 'heidense elementen' hebben gehad.

Laatst gewijzigd door system : 11 mei 2007 om 10:15.
Oud 11 mei 2007, 10:23   #479
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
En ook het oude jodendom zal zijn 'heidense elementen' hebben gehad.
De Kabbala is samengesteld door Babylonische Joden en is grotendeels gebaseerd op de Babylonische en Assyrische esoterie. De Kabbala staat echter min of meer los van de klassieke Joodse leer uit de Thora en de Talmoed. Ik ben niet echt bekend met heidense invloeden in Thora en Talmoed, al zullen er ongetwijfeld in beperkte mate heidense invloeden zijn doorgesijpeld. Tenslotte werd ook de Talmoed geschreven tijdens de Babylonische periode.

Hoe dan ook verschilt de Joodse leer sterk van de heidense tradities zoals we die in bijvoorbeeld India, vóór-Christelijk West-Europa en Mesopotamië kenden. Deze laatsten hebben echter veel met elkaar gemeen en scheppen het vermoeden van een gemeenschappelijke oorsprong.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 11 mei 2007 om 10:25.
Oud 11 mei 2007, 10:29   #480
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Behalve de idee dat "God" op aarde is gekomen in de persoon van Jezus, zijn de verschillen tussen Jodendom, Christendom en Islam hoofdzakelijk cultureel bepaald en niet echt essentieel.
De incarnatie is ongelofelijk essentieel, en énorm revolutionair in godsdienstwetenschappelijk opzicht: Zeker als de Heer zegt: "Ik noem u thans geen dienaars meer maar vrienden."
Ondenkbaar bij de Islam, (dat letterlijk 'onderwerping' betekent) en voor een moslim alles in het teken staat van onderworpen dienaar zijn voor de onaanraakbare God.
Citaat:
Alledrie geloven ze in een persoonlijke God die vanuit de hemel op de aarde neerkijkt en die van de mens verwacht dat hij zich aan een hele reeks regeltjes (dogma's) houdt,
Bij het christendom is er toch een grote nuance door de immanentie van God (de H.Geest).
Citaat:
om een goed mens te zijn en zo dus bij hem in de gratie te kunnen vallen. Of de beloning voor dat goed leven nu rijstpap met gouden lepeltjes of een heel stel jonge maagden is, de idee blijft grotendeels hetzelfde.
In de katholieke hemel wordt helemaal geen rijstpap geserveerd: in andere threads heb ik al op gewezen naar die misvatting: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=152

Citaat:

Daarenboven wordt Jezus erkend als een historische figuur door alledrie de religies.
Uiteraard, en ook door niet-confessionele of atheïstische historici
Citaat:
Joden verwerpen hem echter als een valse profeet, terwijl Christenen hem vergoddelijkten en Moslims hem als één van de vele mindere profeten beschouwen. Daarnaast zijn er ook nog oude verlorengegane tradities van het Christendom die Jezus ook als "maar" een profeet beschouwden, maar welliswaar als de belangrijkste profeet.

Als je de bijbel leest vanuit een Oud-testamentische bril dan kom je idd uit tot een joodspuriteins protestants christendom. Maar dat is een andere visie en kerkbeleving als de Jonge Kerk en de eerste christenen, die ontstaan is in Thessaloniki, Corinthe, Efese en Rome: In deze heidense gemeenten (naast Jerusalem) ontstond de Kerk (cfr. de brieven van Paulus).

Het christendom is bedoeld voor de heidenen. (Jezus zei: Ik ben het licht voor de Heidenen). Dit wegdenken doet afbreuk aan het christendom.

Laatst gewijzigd door Judokus : 11 mei 2007 om 10:32.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be