![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( waar ik helemaal niet mee wil zeggen dat die videobeelden niet afdoende zouden kunnen zijn om die kloothummels achter slot en grendel te proppen ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
een kleine repressie ? ![]() okay laten we daar dan bij houden : maar dan kom je natuurlijk wel een beetje in de shit wat je dan moet doen met een zware moordenaar ofzo ja, ik zie die kleine ( of grote ) repressie ( al gebruik ik liever het begrip straf ) vanuit een schending van 'ieders belang' dat ieders belang bestaat erin dat er een minimum aan elementaire opgelegde samenlevengregels ( ja, ik weet dat je dit niet graag hoort ) dient gerespecteerd te worden om wat orde op zaken te houden... bij overtreding van die regels is het maatschappelijke bestel als éénheid rechtstreeks 'aangevallen' want zoals jij dat ziet... tjah hoe zie jij dat eigenlijk ? zover ik kan uitmaken zie je die kleine repressie dan ook als komende van diegene(n) die rechtstreeks leed berokkend zijn neem terug het voorbeeld van je vriendin.... welk meerrecht heb jij ten opzichte van een andere vriend, collega, zelfs totale anonieme medemens om je de uitvoer van die kleine repressie te claimen ? passionele moord, burenpesterijen idem dito het rechtstreekse leed of de rechtstreekse schade die wordt vergoed naar het slachtoffer(s) toe... bij ontbreken ( moord ) zijn dat de nabestaanden de straf voor het delict an sich die gaat echter uit van de gehele maatschappij ik zie het probleem niet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 10 mei 2007 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat nu ? doodstraf / geen doodstraf is dan ook geen keuzen die dient gemaakt te worden door de betrokkene 't zou schoon zijn... jij rijdt bv mijn wagen in de prak, je bent in fout en je verzekering betaalt me netjes bedrag x terug en verhoogt jouw BM ( bezie dat dan als straf ) echter ik neem daar geen genoegen mee daar mijn wagen al wat ouder was en ik van het uitgekeerde bedrag die niet kan vervangen en ik zie mij genoodzaakt jouw inboedel dan maar openbaar te verkopen ( saldo hou ik bij voor het ongemak ) bovendien vind ik dat gasten zoals jij die zomaar wagens in de prak rijden en die dan niet feilloos kunnen vergoeden beter openbaar aan de schandpaal gezet worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie moet die ballen nog hebben ?
tenslotte ... stel je voor dat ge met die ballen dan een kind zou verwekken bij een vrouw ... dan loopt die vrouw met de vrucht van een misdadiger rond ... en zodoende wordt die misdaad dan wat voortgezet ( ed. C2C ) Laatst gewijzigd door praha : 10 mei 2007 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als ge express iemand die ik graag zie vermoord en ik kom u 5 jaar later op straat tegen...Wat nu?Ja, dat hangt van de mensen af.Sommigen worden dan zelf ook ineens moordenaars.Nemen het recht in eigen handen...En als zoiets gebeurd, dan ligt de verantwoordelijkheid volledig bij het systeem dat het mogelijk maakt dat ge na 5 jaar terug als vrij man rondloopt, alhoewel ge (minstens) één moord op uw geweten hebt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
om het min of meer een objectief karakter te geven zijn daar algemenen procedures voor die ergens hun roots kennen uit een collectief aanvoelen dus doodstraf/ geen doodstraf : dient niet te worden beslist door de betrokkene(n) Citaat:
je spreekt hier over express maar de man is ziek ( remember ? ) het is toch té gek dat je het resultaat ( de man heeft het gedaan ) van het ene 'wetenschapeijke' onderzoek met 101% zekerheid neemt en het andere resultaat volledig naast je neer zou leggen en tjah als die slachtoffers dan plots moordenaars zouden worden is dat helemaal niet de verantwoordelijkheid van het systeem .... dat is (s)linkse praat die ge hier verkoopt hé, carlgustaaf ![]() neenee... 'k vrees dat ge dan voor lang in den bak gaat vliegen moord op een totaal onschuldig iemand ... misschien wat verzachtende omstandigheden maar dat zal dan zijn Laatst gewijzigd door praha : 11 mei 2007 om 00:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bedoelde ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn weinig of geen voordelen verbonden aan de doodstraf.
Men mag deze discussie ook niet voeren aan de hand van individuele voorbeelden die meestal gepaard gaan met hoog oplopende emoties. Wanneer men spreekt over een bestraffingsysteem, moet men dat doen op een zekere afstand en op een rationele manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bestraffing mag dus nooit een wraakactie zijn. De doodstraf is een juridische wraakactie en verhinderd dat het slachtoffer of zijn nabestaanden ooit nog vergoed geraken voor het leed en de ellende die hen is aangedaan. Daarom ook dat ik tegen gewone opsluitingstraffen ben. Verplicht werken in dienst van de gemeenschap en/of het slachtoffer en zo de veroorzaakte schade vergoeden is volgens mij een veel efficientere straf. Voor sommige zaken zou zelfs geen opsluiten moeten bestaan, maar een zuivere werkstraf. Zoals het lopen van een paar uur per dag in een stroom-opwekkingstredmolen. Klink inhumaan, maar is in vele opzichten veel humaner dan het opsluiten. Want door de werkstraf lijd enkel de gestrafte onder de straf en niet zijn familie, die met het huidige systeem gewoon de echte gestraften zijn. Een crimineel die in de gevangenis zit, heeft er kost en inwoonst, terwijl zijn echtgenoot en kinderen vaak van honger omkomen en op straat moeten leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als een systeem die kerel vij laat, zijn ze dus wél totaal verantwoordelijk voor alles wat die nog zou kunnen mispeuteren daarna.dat is niet (s)links, dat is niet rechts, dat is logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Neen, ik pleit hier niet voor het doden van zwaar zieken, die wel eens besmettelijk kunnen zijn.Het gaat hier over MOORDENAARS, die door één of andere psychiater ontoerekeningsvatbaar verklaard worden, vijf (of 10, doiet er niet toe) jaar later zogezegd genezen gevonden worden, en terug inde natuur losgelaten.Ik vind dat zo een "zieke" die mensen aanvalt en kapotmaakt, maar voor eens en altijd genezen moet worden van zijn kwaal.Definitief, met een spuit vergif in zijn kont... Wat Aids-patiënten betreft, als er bewezen is dat ze met OPZET, of uit krimineel verzuim, andere mensen besmet hebben, mogen ze ook terechtgesteld worden natuurlijk: hun ziektekiemen zijn in dat geval gebruikt als wapen, even goed alsof ze iemand cyaankali, ratten-of ander vergif toegediend hadden.En nu we toch over vergif bezig zijn: stop de heroïne-handelaars ook maar in het doodstraf-pakket.Van hero ga je ook kapot...Duidelijker zo?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen voor duivenmelkers. Want deze lieve diertjes massaal uitpersen - waar trouwens geen melk in zit - is een gruwelijke misdaad. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zij die mensen besmetten nadat ze op de hoogte waren dat ze besmet zijn, dienen eigenlijk behandeld te worden als moordenaars met voorbedachte rade. Want zij kennen de gevolgen van deze ziekte en weten hoe ze besmetting van andere moeten voorkomen. Klinkt hard, maar is spijtig genoeg een zuivere waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wat bedoelt ge daar nu verder mee ? voor zover hier verder geen verborgen boodschap insteekt... zeg je net hetzelfde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar je mag gerust sceptisch zijn over zijn/haar 'miraculeuze' genezing ... doe ik ook dat laatste onderlijnde is overigens totaal irrelevant betreffende het probleem en ruikt weer al te sterk naar zuiver revanche Citaat:
dus vanuit die argumentatie moet je óf preventief iedereen elimineren óf iedereen constant screenen op nakende waanzin Citaat:
dat zijn ze dan ook ( het systeem dus ) al, volgens mij echter gemeenschappelijke verantwoordelijkheid daar ben je weinig mee tenzij je d'r één of meerdere personen bij naam kunt uitpikken |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |