![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit voor de introductie en financiering van alternatieve psychoactieve technologieën (iedereen met een beetje creativiteit kan zelf voldoende niet-schadelijke alternatieven bedenken). Citaat:
De voordelen van cannabis (een zich ontspannende bevolking), wegen niet op tegen de nadelen ervan. Citaat:
Ik ben niet voor criminalisering alleen, en voor een ruime aanpak. Maar ge moogt de criminalisering als strategie toch niet a priori uitsluiten vind ik. Da's waar, daarom ben ik eerder voorstander van een "uitdoofbeleid", dat drugsverslaafden en potentiële verslaafden weglokt naar niet-schadelijke alternatieven. Laatst gewijzigd door C2C : 14 mei 2007 om 00:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Vandaar dat de medische wereld vreest binnenkort overspoeld te zullen worden door een epidemie van psychoses. Echt hoor, mijn eigen dokter heeft mij dat verteld. En de wetenschap begint daar inderdaad steeds sterkere aanwijzingen voor te vinden. Ik raad u en uw vrienden aan om te investeren in tantrische sex. Dat is zeer gezond voor de hersenen en voor het lichaam, heeft een zeer sterke psychoactieve werking, en het kost ook een pak minder geld. Laatst gewijzigd door C2C : 14 mei 2007 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je kan mensen niet verplichten die alternatieven te gebruiken. Draai en keer het hoe je het wilt. Dat alternatief zal niet die drug zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De voordelen (en kosten) van de effectieve bestrijding van cannabis wegen niet op tegen de voordelen en kosten van het toelaten (of zelfs beheren) van (een) cannabis(beleid). Citaat:
En als het geen cannabis is. Wat dan wel? Stok vinden als je wilt slaan si niet moeilijk. Ook al is het jezelf. Citaat:
Da's waar, daarom ben ik eerder voorstander van een "uitdoofbeleid", dat drugsverslaafden en potentiële verslaafden weglokt naar niet-schadelijke alternatieven.[/quote] |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Even voor de duidelijkheid: ik ben geen cannabisgebruiker, noch enige andere drugs, buiten zelden alcohol en soms cafeïne.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
overigens.. 'k vraag me af hoe C2C staat tegenover tabak...het maatschappelijke kostenplaatje moet haast vele male hoger zijn dan die van cannabis Laatst gewijzigd door praha : 14 mei 2007 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BTW, 't is hier wat friskes vandaag. Laat ons die global warming propaganda ook maar zetten waar 'm thuishoort zeker (bij het huisvuil) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Effe aandachtshoerig doen hierover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien omdat uw eigen brein ondertussen al te beneveld is ? ![]() Waarom hebde feitelijk da spul nodig ? ok, ik drink ook graag nekeer nen Gin-Tonic of nen Trappist, ne Mojito gaat er ook wel in op tijd en stond, maar niet in grote hoeveelheden, en ook al niet om mij "lekker" te voelen... (gewoon voor de smaak). als ge dat spul pakt om weg te zijn van de wereld, steekt dan een keiharde trance, of metalplaat, of wa new-wave of new-age op uwen ipod en gaat u ergens met uw gat in 't gras zetten, blik op oneindig, na een tijdje zulde ook wel zweven, zonder die chemischen brol in uw brains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Dan kunnen ze evengoed alcoholvrij maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Vreemd dat iedereeen blijkbaar over dit zinnetje heeft gelezen in het artikel waarnaar de openingspost verwijst:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Nee heb ik zeker niet over gelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb echt een schijthekel aan dit topic en aan de schrijvers van dit artikel.
Er staat letterlijk: Bijna een op de vier jonge drugsgebruikers die professionele hulp zoeken, doet dat voor een problematisch cannabisgebruik. Mensen, lees die zin nou eens goed. Het is pure angstzaaierij van De Standaard. De meeste mensen zijn te dom om de zin goed te begrijpen/lezen, en denken ofwel dat 1 op de 4 jongeren cannabis gebruikt (zoals het leest als je naar het topic kijkt), en de andere mensen lezen hem wel goed, maar omdat de toon van het artikel negatief is, interpreteren ze het ook zo. Denk er nou zelf een keertje over na: Hoeveel mensen gebruiken er cannabis in België? Heel weinig. Hoeveel van die gebruikers zoeken professionele hulp? Heel, heel, heel erg weinig. Waarom noemt het artikel geen aantallen, alleen percentages? Omdat de mensen dit soort kleine aantallen irrelevant zouden vinden en het artikel daarom als onzinning zouden bestempelen. Is het goed of slecht dat een op de vier jonge mensen die professionele hulp zoeken met hun drugsprobleem met cannabis-gerelateerde problemen komen? Aan de ene kant niet goed, want ze hebben hulp nodig, aan de andere kant goed, want dat ze cannabis-problemen hebben betekent dat ze NIET hard-drugs problemen hebben, wat erger is. Daarbij zijn het jongeren!, Het is heel positief dat ze hulp durven te zoeken. Iets wat een paar jaar geleden vast nog wel taboe was. Serieus dames en heren, leer een keertje objectief naar het nieuws kijken. Dit soort artikeltjes stuwt de hele massa van het volk één richting op, en dat is precies wat ze daarboven willen.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 14 mei 2007 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De uitlaatgassen van onze auto's veroorzaken lonkanker en nog vanalles...
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon schandalig! Compleet verbieden en keihard optreden tegen gebruikers maar vooral tegen dealers, die financieel volledig moeten gepluimd worden en in de bak gegooid! De praatjes die daar nu over worden verkocht, van overheidswege dan nog, geven enkel de indruk dat er weinig of niets aan de hand is, en dat iedereen het gerust mag proberen, zonder veel moeite en kosten te moeten doen... Waarom aan de inbrekers in spe niet de mogelijkheid geven om een lijstje in te dienen met wat ze graag zouden hebben? De overheid bezorgt hen het nodige en we zijn van heel wat inbraken verlost, en van de gevaren die deze toestanden meebrengen. Even logisch... en pervers. Hoeveel softdruggebruikers schakelen er met de tijd over naar harddrugs? Men is het hier weer aan het bagatelliseren en minimaliseren zoals nog een paar probleempjes in dit land, waar bepaalde groepen belang bij hebben... Laatst gewijzigd door andev : 14 mei 2007 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bedankt Groen!, SP.a en VLD ! >>Ze functioneren niet meer normaal in hun relatie, op school of op hun werk.
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Vroeger zouden diezelfde jongeren aan andere drugs en alcohol (wat gevaarlijker is) verslaafd geweest zijn. Niks aan de hand, in tegenstelling wat voor een paniekzaaierij dat artikel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |