![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als mensen hulp zoeken voor een probleem, begint doorgaans de oplossing voor het probleem. Het feit dat de wetgeving rond drugs minder streng is, zorgt er ook voor dat mensen sneller hulp zoeken bij problematisch gebruik. Juist omdat men geen vervolging moet vrezen wanneer men voor zijn gebruik uitkomt. Ik heb minstens 1 vriend verloren aan drugs. Maar we hadden hem kunnen redden als politie en justitie er niet zo op uit waren hem met alle macht de bak in te draaien, zodat hij van alle hulp verstoken kon blijven en volledig tenonder gaan. Mensen die pleiten voor de terugkeer naar dergelijk beleid, willen geen probleem oplossen of mensen helpen. Ze willen mensen doen boeten zonder meer, zelfs al hebben ze niets anders misdaan dan een drug nemen.
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tto slot: ALLE druggebruikers hebben een probleem: of ze zich nu wezenloos drinken, roken, spuiten of snuiven; allemaal ontvluchten ze de realiteit, meestal uit een ernstig gebrek aan zelfvertrouwen. D�*t is de steeds weerkerende constante die ik bij bijna alle geïnterviewden heb vastgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat een onzin. Alsof escapisme een probleem zou zijn. Als ik naar een goede film ga kijken, ontvlucht ik ook graag de realiteit. Als ik een goede plaat opleg en er eens voor ga zitten, is dat ook om de realiteit te ontvluchten en me te verliezen in mijn eigen fantasie. Maar zodra je een flesje opentrekt daarbij, heb je opeens een probleem en een ernstig gebrek aan zelfvertrouwen. Het is pas als je die fase van tijdelijk escapisme permanent wil maken, wanneer je niet meer wilt terugkeren naar de realiteit, dat er een probleem is. En dat is altijd een kleine minderheid.
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Op die manier maakt ge er geen gewoonte van, maar blijft het iets "speciaals". maar bij dit alles geldt natuurlijk: ge moet er mee kunnen omgaan. Vreemd genoeg ken ik maar een paar mensen die dat niet kunnen maar die zijn daar dus ook mee gestopt, gewoonweg omdat ze er niks aan hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Nog een uitgangspunt om de "psychopatische effecten" te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voil�*, dat is de nuance die ik zocht. Je begrijpt toch dat de post waarop ik reageerde die nuance miste? Tot 'Alle druggebruikers' behoren evengoed mensen die gewoon eens een glaasje wijn drinken, en af en toe de fles eens ledigen wanneer ze daar zin in hebben.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vriend had hulp nodig zegt, ge , maar zolang hij zelf niet inziet dat hij vergif binnenneemt, of dat het zijn dood wordt, kan er hem eerlijk gezegd niemand helpen, u kan het geprobeerd hebben, maar zolang ze zelf niet willen, is er geen beginnen aan. Mijn vader was verstokte roker, wel een serieuse waarschuwing, later, is hij plots gestopt, maar dat was uit eigen wil en besef, de dood loerde om het hoekje, hij heeft de waarschuwing op tijd gesnapt en ingegrepen, uw vriend heeft pech gehad, en daar hebt u of de politie geen schuld aan. Om die rommel te pakken, daar kiesde zelf voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Maar CANNABIS?? mensen toch, ik weet echt niet waarover jullie soms praten. Ooit al eens gerookt? roken vrienden van jullie dat? beseffen jullie waar het over gaat? Hier is verdomme nog nóoit een dode van gevallen, en dat in tegenstelling tot ettelijke alcoliekers. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 mei 2007 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me echt niet voorstellen wat er lollig aan is, om nie meer te weten wat ge aan 't doen zijt. integendeel, ik heb daar eerder problemen mee. En ja als ik nen Trappist drink is da voor de smaak, en niet voor den alcool die daar inzit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als gij cannabis wilt roken, doe je ermee wat je wilt, recreatief, of de ene joint na de andere, kan mij eerlijk gezegd geen fluit geven, maar als uw aders dichtgeslibt zijn, of uw brein, verschrompelt, moete ook nie komen lullen, ge hebt gekozen voor het leven dat je wou leiden, en je draagt daar ook als een grote jongen de gevolgen van. En ik weet waarover ik spreek ik moet ook met een aantal beperkingen leven, nu en dan met de nodige zondigingen, waarvan ik de mogelijke gevolgen heel goed ken en besef, maar ik ga daar nie over zagen. ik pak mijn pillekes, en hou me zo goed en zo kwaad aan mijn dieet. Maar af en toe eet ik mijn pakske frieten met mayonaisse of drink ik ne stevige Trappist en als ik daar 10 jaar vroeger door de put in ga, tja dan heb ik dat toch gehad hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den alcool geeft juist de smaak aan dat bier hé...
Daarom heet het nu eenmaal bier, anders noemt het limonade, ook niet gezond trouwens... Kan er hier nu echt niemand gewoon een pint drinken, zonder de bedoeling te hebben hem zat te zuipen ? of in de wind te zijn ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik quasi altijd frisdrank drink. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Voor de volledigheid. http://www.hobbybrouwen.nl/artikel/D...k_van_bier.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge zou uwen alcool kunnnen verdampen, maar dan gaat er ook een deel aroma weg hé... |
|
![]() |
![]() |