![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch wel, net zoals moord uit wettige zelfverdediging nog altijd moord is. Het kan verschoond worden, eventueel; maar je kan niet zeggen dat het geen onrecht is: het is weldegelijk een overschrijding van de grenzen die het recht stelt.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel simpel als ik honger heb steel ik voedsel,en dat meen ik....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
- In de eerste plaats proberen het te krijgen op de gewone manier: werken en kopen. - Als dat niet lukt (en dat k�*n, dat wil ik wel toegeven, al lijkt het me in België eerder uitzondering) zijn er voldoende initiatieven in de privé-sector die erop gericht zijn om mensen te helpen; niet in het minst kan je bij je eigen vrienden of familie langsgaan... - Er is een uitgebreid sociaal vangnet - we betalen er alleszins genoeg belastingen voor - met OCMW's en heel de santenkraam. - Als die drie mogelijkheden uitgeput zijn, kan je nog steeds aan mensen vragen of ze je iets willen geven. Maar die mogelijkheden zijn iets te eenvoudig voor wie er van overtuigd is dat 'nood breekt wet' van toepassing is. Mensen hebben echter nogal snel de neiging om hun eigen situatie als onoverkomelijke nood voor te stellen. Het is makkelijk hé, je vermijdt de ambetante optie om zelf te proberen je leed te verzachten. Het zijn zulke ideologieën ("mocht de staat maar genoeg geld geven aan mij, d�*n zou ik...") die de armoede voor een groot stuk in stand houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Het Vlaams Belang is by the way voorstander van nultolerantie.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Voil�*, dat bedoel ik dus. Kijk duveltje, zó moeilijk was dat nu toch niet.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee,we moeten structureel de dingen veranderen,het gaat niet op dat ik voor en heel week hard te moeten werken juist 1.000€ net verdien,en 350€ moet afstaan aan mijn huisjesmelker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De bereidheid van mensen om hun naasten te helpen is groter dan je doorgaans zou denken. Zeker in een familie of vriendenkring.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Of nee, wacht: ik ken tientallen gezinnen die zorgen voor een zoon of dochter met een ernstige mentale handicap of een (schoon)ouder in huis hebben opgenomen enz.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Dat is tenminste iemand met karakter die oude kerel.
Er zijn hier mensen die zeiden dat hij maar moest gaan bedelen, ik dacht pertang dat bedelen verboden was. Alleszins, als ik de wet moest overtreden om te kunnen overleven zou ik toch ook gaan stelen inplaats van te bedelen. Dat pensioenstelsel hier, dat maakt toch deel uit van het sociale zekerheidsstelsel dat de hele wereld ons benijdt? Dat is toch wat ik verhoflakei eens heb horen zeggen. Werkt zeer goed dat systeem, geef de mensen te weinig pensioen om te overleven zodat die misdaad moeten plegen om te overleven en steek ze dan in den bak. Als gevangenen hebben ze dan geen rechten meer zodoende kan men dat habbekrats pensioen ook nog afpakken. Trouwens, stelen van de kerk, kan dat wel een misdaad zijn? Tenslotte steken de mensen toch geld in die offerblok omdat dat gebruikt zou worden voor het goede doel in het algemeen dan. Mensen die tekort komen helpen lijkt me toch wel een heel goed doel. God zou daar zeker zeer tevreden met zijn nee? Tenminste als hij niet alleen in bepaalde mensen hun verbeelding bestond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Dat het geld bedoeld is om mensen te helpen, geeft Pirard nog niet het recht om zijn eigen situatie als prioritair te beschouwen. Misschien wou de Kerk het geld gebruiken om Afrikaanse kinderen te vaccineren tegen polio, ik zeg maar iets. Je moet al een serieuze egotripper zijn om te beweren dat je méér nood hebt aan dat geld dan Afrikaanse kinderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is IDD wel een feit dat je weinig meer hoort over goede doelen van de kerk ...
Ze zullen er nog wel zijn , maar toch ... Het zou de reputatie van de kerk wel opkrikken moesten ze meer aan liefdadigheid doen . Of komen we dat soort zaken gewoon niet meer te weten ?
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Heb je een abonnement op Kerk en Leven?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op TV is dat mooi die soepbedelingen,het uit delen van eten aan armen,het wegschenken van kleren ect. Maar in werklijkheid is het één grote leugen !!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() NWO?
![]() |