Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 15:33   #21
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Toch is stelen uit armoede geen misdrijf volgens mij
Toch wel, net zoals moord uit wettige zelfverdediging nog altijd moord is. Het kan verschoond worden, eventueel; maar je kan niet zeggen dat het geen onrecht is: het is weldegelijk een overschrijding van de grenzen die het recht stelt.
Oud 16 mei 2007, 15:36   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Toch wel, net zoals moord uit wettige zelfverdediging nog altijd moord is. Het kan verschoond worden, eventueel; maar je kan niet zeggen dat het geen onrecht is: het is weldegelijk een overschrijding van de grenzen die het recht stelt.
Heel simpel als ik honger heb steel ik voedsel,en dat meen ik....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 15:41   #23
Percalion

Standaard

Citaat:
Als je honger hebt, zal je:
- In de eerste plaats proberen het te krijgen op de gewone manier: werken en kopen.
- Als dat niet lukt (en dat k�*n, dat wil ik wel toegeven, al lijkt het me in België eerder uitzondering) zijn er voldoende initiatieven in de privé-sector die erop gericht zijn om mensen te helpen; niet in het minst kan je bij je eigen vrienden of familie langsgaan...
- Er is een uitgebreid sociaal vangnet - we betalen er alleszins genoeg belastingen voor - met OCMW's en heel de santenkraam.
- Als die drie mogelijkheden uitgeput zijn, kan je nog steeds aan mensen vragen of ze je iets willen geven.

Maar die mogelijkheden zijn iets te eenvoudig voor wie er van overtuigd is dat 'nood breekt wet' van toepassing is.

Mensen hebben echter nogal snel de neiging om hun eigen situatie als onoverkomelijke nood voor te stellen. Het is makkelijk hé, je vermijdt de ambetante optie om zelf te proberen je leed te verzachten. Het zijn zulke ideologieën ("mocht de staat maar genoeg geld geven aan mij, d�*n zou ik...") die de armoede voor een groot stuk in stand houden.
Oud 16 mei 2007, 15:41   #24
Percalion

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is by the way voorstander van nultolerantie.
Oud 16 mei 2007, 15:42   #25
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kunt ge hier nen boterham krijgen , maar daarom moet je het niet van anderen afnemen ... zo maak je anderen arm
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 15:44   #26
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan kunt ge hier nen boterham krijgen , maar daarom moet je het niet van anderen afnemen ... zo maak je anderen arm
Voil�*, dat bedoel ik dus. Kijk duveltje, zó moeilijk was dat nu toch niet.
Oud 16 mei 2007, 15:48   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je honger hebt, zal je:
- In de eerste plaats proberen het te krijgen op de gewone manier: werken en kopen.
- Als dat niet lukt (en dat k�*n, dat wil ik wel toegeven, al lijkt het me in België eerder uitzondering) zijn er voldoende initiatieven in de privé-sector die erop gericht zijn om mensen te helpen; niet in het minst kan je bij je eigen vrienden of familie langsgaan...
- Er is een uitgebreid sociaal vangnet - we betalen er alleszins genoeg belastingen voor - met OCMW's en heel de santenkraam.
- Als die drie mogelijkheden uitgeput zijn, kan je nog steeds aan mensen vragen of ze je iets willen geven.

Maar die mogelijkheden zijn iets te eenvoudig voor wie er van overtuigd is dat 'nood breekt wet' van toepassing is.

Mensen hebben echter nogal snel de neiging om hun eigen situatie als onoverkomelijke nood voor te stellen. Het is makkelijk hé, je vermijdt de ambetante optie om zelf te proberen je leed te verzachten. Het zijn zulke ideologieën ("mocht de staat maar genoeg geld geven aan mij, d�*n zou ik...") die de armoede voor een groot stuk in stand houden.
Ik denk dat ik de enige op dit forum ben die echt ooit honger heb geleden,en ja ik heb toen ook moeten gaan stelen,want voedselbanken en al die andere onzin is maar het zand dat ze in de ogen strooien om gevoelige mensen te sussen
Nee,we moeten structureel de dingen veranderen,het gaat niet op dat ik voor en heel week hard te moeten werken juist 1.000€ net verdien,en 350€ moet afstaan aan mijn huisjesmelker
Oud 16 mei 2007, 15:51   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heel week hard te moeten werken juist 1.000€ net verdien,en 350€ moet afstaan aan mijn huisjesmelker
Verdiende gij zoveel ????? mag ik dan geen boke bij u komen eten ?????
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 16 mei 2007, 15:53   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdiende gij zoveel ????? mag ik dan geen boke bij u komen eten ?????
Als ge honger hebt wel hoor,en ik spreek duidelijk over het verleden,nu ben ik niet arm meer
Oud 16 mei 2007, 15:56   #30
Percalion

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik de enige op dit forum ben die echt ooit honger heb geleden,en ja ik heb toen ook moeten gaan stelen,want voedselbanken en al die andere onzin is maar het zand dat ze in de ogen strooien om gevoelige mensen te sussen
Nee,we moeten structureel de dingen veranderen,het gaat niet op dat ik voor en heel week hard te moeten werken juist 1.000€ net verdien,en 350€ moet afstaan aan mijn huisjesmelker
Nogmaals: heb je ooit expliciet aan mensen gevraagd of ze je wilden helpen omdat je in grote nood verkeerde?

De bereidheid van mensen om hun naasten te helpen is groter dan je doorgaans zou denken. Zeker in een familie of vriendenkring.
Oud 16 mei 2007, 16:01   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: heb je ooit expliciet aan mensen gevraagd of ze je wilden helpen omdat je in grote nood verkeerde?

De bereidheid van mensen om hun naasten te helpen is groter dan je doorgaans zou denken. Zeker in een familie of vriendenkring.
Weer een giller van formaat,het zijn net zij die je het eerste laten vallen
Oud 16 mei 2007, 16:02   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hele "armoedeprobleem" in België is m.i. iets wat tussen sommigen mensen hun oren zit.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 16:08   #33
Percalion

Standaard

Citaat:
Weer een giller van formaat,het zijn net zij die je het eerste laten vallen
Ja, altijd en overal zijn familieleden en vrienden de eersten die mensen in problemen de rug toekeren.

Of nee, wacht: ik ken tientallen gezinnen die zorgen voor een zoon of dochter met een ernstige mentale handicap of een (schoon)ouder in huis hebben opgenomen enz.
Oud 16 mei 2007, 16:10   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Dat is tenminste iemand met karakter die oude kerel.

Er zijn hier mensen die zeiden dat hij maar moest gaan bedelen, ik dacht pertang dat bedelen verboden was. Alleszins, als ik de wet moest overtreden om te kunnen overleven zou ik toch ook gaan stelen inplaats van te bedelen.

Dat pensioenstelsel hier, dat maakt toch deel uit van het sociale zekerheidsstelsel dat de hele wereld ons benijdt? Dat is toch wat ik verhoflakei eens heb horen zeggen.

Werkt zeer goed dat systeem, geef de mensen te weinig pensioen om te overleven zodat die misdaad moeten plegen om te overleven en steek ze dan in den bak. Als gevangenen hebben ze dan geen rechten meer zodoende kan men dat habbekrats pensioen ook nog afpakken.

Trouwens, stelen van de kerk, kan dat wel een misdaad zijn? Tenslotte steken de mensen toch geld in die offerblok omdat dat gebruikt zou worden voor het goede doel in het algemeen dan. Mensen die tekort komen helpen lijkt me toch wel een heel goed doel.

God zou daar zeker zeer tevreden met zijn nee? Tenminste als hij niet alleen in bepaalde mensen hun verbeelding bestond.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 16:13   #35
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is tenminste iemand met karakter die oude kerel.

Er zijn hier mensen die zeiden dat hij maar moest gaan bedelen, ik dacht pertang dat bedelen verboden was. Alleszins, als ik de wet moest overtreden om te kunnen overleven zou ik toch ook gaan stelen inplaats van te bedelen.

Dat pensioenstelsel hier, dat maakt toch deel uit van het sociale zekerheidsstelsel dat de hele wereld ons benijdt? Dat is toch wat ik verhoflakei eens heb horen zeggen.

Werkt zeer goed dat systeem, geef de mensen te weinig pensioen om te overleven zodat die misdaad moeten plegen om te overleven en steek ze dan in den bak. Als gevangenen hebben ze dan geen rechten meer zodoende kan men dat habbekrats pensioen ook nog afpakken.

Trouwens, stelen van de kerk, kan dat wel een misdaad zijn? Tenslotte steken de mensen toch geld in die offerblok omdat dat gebruikt zou worden voor het goede doel in het algemeen dan. Mensen die tekort komen helpen lijkt me toch wel een heel goed doel.

God zou daar zeker zeer tevreden met zijn nee? Tenminste als hij niet alleen in bepaalde mensen hun verbeelding bestond.
Het zou kunnen dat bedelen verboden is; maar dat was niet de kern van m'n argument. De kern is dat er tientallen andere mogelijkheden zijn voor wie in de problemen zit.

Dat het geld bedoeld is om mensen te helpen, geeft Pirard nog niet het recht om zijn eigen situatie als prioritair te beschouwen. Misschien wou de Kerk het geld gebruiken om Afrikaanse kinderen te vaccineren tegen polio, ik zeg maar iets. Je moet al een serieuze egotripper zijn om te beweren dat je méér nood hebt aan dat geld dan Afrikaanse kinderen.
Oud 16 mei 2007, 16:15   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

't is IDD wel een feit dat je weinig meer hoort over goede doelen van de kerk ...
Ze zullen er nog wel zijn , maar toch ...
Het zou de reputatie van de kerk wel opkrikken moesten ze meer aan liefdadigheid doen . Of komen we dat soort zaken gewoon niet meer te weten ?
Oud 16 mei 2007, 16:16   #37
Percalion

Standaard

Citaat:
't is IDD wel een feit dat je weinig meer hoort over goede doelen van de kerk ...
Ze zullen er nog wel zijn , maar toch ...
Het zou de reputatie van de kerk wel opkrikken moesten ze meer aan liefdadigheid doen . Of komen we dat soort zaken gewoon niet meer te weten ?
Misschien ga je gewoon niet genoeg naar de kerk.

Heb je een abonnement op Kerk en Leven?
Oud 16 mei 2007, 16:18   #38
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
.

het is precies daarmee dat Pirard zelf zijn eigen zaak ook rechtvaardigd - http://vierdewereldsyndicaat.org/web...sg2439#msg2439
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 16:19   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op TV is dat mooi die soepbedelingen,het uit delen van eten aan armen,het wegschenken van kleren ect. Maar in werklijkheid is het één grote leugen !!!!!
Oud 16 mei 2007, 17:39   #40
Percalion

Standaard

Citaat:
Op TV is dat mooi die soepbedelingen,het uit delen van eten aan armen,het wegschenken van kleren ect. Maar in werklijkheid is het één grote leugen !!!!!
NWO?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be