Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 19:13   #401
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
trouwens, mijn punt was dat het vb geen economisch programma heeft, behalve VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!
Of hoe de onwetendheid bij sommigen echt wel heer en meester is!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 19:58   #402
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
... zei het eigenbelang !
Hier se, daar se: Spamcapa komt zijn dagelijkse dosis one-liners uitbraken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 19:59   #403
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vertel het ons eens, "meester" Van den Berghe... Hoe ziet het economisch programma van het Vlaams Blok eruit?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 16 mei 2007, 20:02   #404
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, hoor. Was u een beetje aandachtig tijdens de lessen biologie? Onze menselijke natuur is heel duidelijk: man en vrouw zijn complementair door hun lichamelijke gesteltenis, en hierdoor kan er voor nageslacht worden. Bij homoseksuelen kan dat niet: hun verbintenis is niet natuurlijk, daar tegengesteld aan de finaliteit van onze wederzijdse seksualiteit.
Is toch wat simplistisch. Gelijkgeslachtige geaardheid komt voor bij heel veel dieren. Ook bij primaten. Toch blijkbaar eigen aan het dierlijk leven en dus ook aan het menselijke. Maar het is een minderheidsgedrag. Fout die wij vaak begaan is: het is een minderheid die dit doet, dus is het niet natuurlijk. Neen zoals ik zei het komt in de natuur voor bij heel veel diersoorten. En het heeft zo te zien niets of weinig te maken met biologische 'geschapenheid'.

Bovendien gaat het argument van de voorplanting ook niet steeds op in de dierenwereld. Sex als middel tot voorplanting is natuurlijk een noodzaak voor de dieren maar niet altijd een must. Bij de bonobo's bijvoorbeeld maakt 'promiscuïteit' een wezenlijk onderdeel uit van de maatschappij. Het is daar zo natuurlijk als wat. Het houdt de bonobo-maatschappij affectief en hiërarchisch in stand. Dus we moeten ons hoeden voor generaliserende uitspraken indien we willen trachten homosexualiteit objectief te benaderen in termen van 'natuurlijk' en 'onnatuurlijk' en 'tegennatuurlijk'. De meeste godsdiensten veroordelen dit, maar godsdiensten zijn hier geen wetenschappelijke referenties inzake biologische realiteiten in de natuur wat dit onderwerp betreft. Wel houden zij ons morele precepten voor, maar dat is weer een ander aspect van de zaak. Vermoedelijk stammen deze morele precepten uit de tijd dat de ene stam sterker moest staan (in aantal) dan de vijanden. Homosexueel gedrag was 'verspilling' en verminderde het kinderaantal en verzwakte de stam.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 20:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:29   #405
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Is toch wat simplistisch. Gelijkgeslachtige geaardheid komt voor bij heel veel dieren. Ook bij primaten. Toch blijkbaar eigen aan het dierlijk leven en dus ook aan het menselijke. Maar het is een minderheidsgedrag. Fout die wij vaak begaan is: het is een minderheid die dit doet, dus is het niet natuurlijk. Neen zoals ik zei het komt in de natuur voor bij heel veel diersoorten. En het heeft zo te zien niets of weinig te maken met biologische 'geschapenheid'.
Natuurlijk komt het voor, maar ook ziekte, ver- en misgroeiingen, gehandicapt geboren dieren komen voor. Is dat alles dan normaal en overeenkomstig de finaliteit van de lichamelijke gegevenheid? Neen, natuurlijk niet. Dit gaat immers niet over de toets van "wat doet de meerderheid", dan wel hoe zit onze natuurlijke finaliteit in elkaar. Lichamelijk complementeren man en vrouw elkaar. Mannen tegenover elkaar niet, vrouwen ook niet. Bijgevolg is hun verbintenis steriel en maakt de natuur dat er uit dergelijke verbintenissen geen nakomelingen komen.
Oud 17 mei 2007, 18:19   #406
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk komt het voor, maar ook ziekte, ver- en misgroeiingen, gehandicapt geboren dieren komen voor. Is dat alles dan normaal en overeenkomstig de finaliteit van de lichamelijke gegevenheid? Neen, natuurlijk niet. Dit gaat immers niet over de toets van "wat doet de meerderheid", dan wel hoe zit onze natuurlijke finaliteit in elkaar. Lichamelijk complementeren man en vrouw elkaar. Mannen tegenover elkaar niet, vrouwen ook niet. Bijgevolg is hun verbintenis steriel en maakt de natuur dat er uit dergelijke verbintenissen geen nakomelingen komen.
Biologisch is dat zo. Maar we stellen vast dat homosexueel gedrag voorkomt in het dierenrijk bij veel diersoorten. Dit gedrag hoeft niet pejoratief te zijn: het kan een regulerend effect hebben op een populatie. U ziet alles vaak zwart-wit. De natuur is vaak genuanceerder. Dus de natuur zelf produceert dit gedrag, en als zodanig is het gedrag natuurlijk, dus komende van de natuur. Er zijn zelfs dieren die tweeslachtig zijn. Maar laat ons terugkeren tot de mens. De finaliteit van de lichamelijke gegevenheid, als middel om de soort in stand te houden, de natuurlijke finaliteit is volledig voorbijgestreefd door de feiten. De wereld kraakt uit zijn voegen: er zijn teveel mensen op de wereld. Sexualiteit dient niet meer louter om kinderen te hebben maar ook als genotsmiddel. Daarbij komt nog dat wij een mijlpaal hebben bereikt, een point of no return. Vrouwen hebben zelfs geen man meer nodig om kinderen te verwekken. En binnenkort hebben wij zelfs geen vrouwelijke eicel en mannelijke zaadcel nodig om een kind te concipiëren:we klonen gewoon zoals bij Dolly. Het zou me zelfs niet verwonderen dat er reeds gekloonde mensen bestaan. A brave new world is in het verschiet, onafwendbaar. Zelfs vrouwen zullen in een niet zo lange toekomst niet meer noodzakelijk zijn om het kind te dragen. Of dit nu allemaal het beste is voor de mens is natuurlijk een andere discussie. Sinds de massale ter beschikkingstelling van voorbehoedsmiddelen en door de exponentiële ontwikkeling van de medisch-technische kennis is sexualiteit een eigen leven gaan leiden, los van de voortplanting, dus ook los vaak van één specifieke partner, en ook los van de natuurlijke finaliteit. Als men ziet hoeveel mensen zich nu durven ‘outen’ dan moet men wel blind zijn om niet te begrijpen dat er iets fundamenteels aan het veranderen is. Of dat het altijd zo is geweest maar er niet werd geout wegens het maatschappelijk (religieus?)taboe. Maar het is niet omdat iemand een lesbische relatie heeft dat deze relatie lesbisch hoeft te blijven in de praktijk zo stelt men vast, en omgekeerd. Ook hier is er niet altijd een vast patroon. Wat mij altijd verbaast is dat er moeder of vaders die meer dan 20 jaar getrouwd zijn geweest, verschillende kinderen hebben en die plotseling beslissen om met iemand te gaan samenleven van hun geslacht. En dat hoort men wel eens regelmatig. Men doet dit toch zo maar niet, men denkt daar toch ernstig over na. U zult wellicht zeggen: decadentie. Anderen zullen beweren: natuurlijke impuls.

En als men dan ziet dat een kerk nog altijd komt met een sexuele moraal, in de zin van een verbod, uit lang vervlogen tijden: u mag geen condooms gebruiken tijdens het liefdesspel! Volledig achterhaald. Volledig uit de tijd. Waarom zou men nu geen condooms mogen gebruiken? De mensen begrijpen dat niet meer in onze tijd. En ik ook niet moet ik zeggen. Deze kerkelijke sexuele moraal stamt in het algemeen nog uit de tijd van de aartsvaders waar de clan sterk moest zijn om de vijand te lijf te kunnen gaan. Of waar een gezin, zoals in de vorige eeuw, 12 en meer kinderen moest hebben van de pastoor.

Laatst gewijzigd door system : 17 mei 2007 om 18:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 09:09   #407
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Dit is niets nieuws.
Verleden jaar moest ik voor mijn bedrijf een bezoek brengen aan het stedelijk onderwijs aan de Ruggeveldlaan te Deurne.
Op de wagens van de leerkrachten hingen pamfletten van de SP.
Toen ik, in gesprek met één van de leerkrachten, hierover interpelleerde, bleek dat de directie dit met zachte dwang had opgedragen.
De brave man, waarmee ik het gesprek had, zuchtte : " het is omdat het voor mijn job is. Maar vraag me niet of ik hiermee akkoord ga ... "

Op het SISA te Antwerpen is het niet anders.
Een van mijn kinderen liep daar school.
Voor elke verkiezing we(o)rd daar steevast door de leerkrachten verkondigd dat het Vlaams Belang een ondemocratische partij is.
Wie weerwerk wil geven tijdens een discussie, wordt te verstaan gegeven dat dit minstens invloed kan hebben op punten...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 17:29   #408
g0ds3nd
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Iedereen die het VB haat = is nen poco die niet voor zichzelf denkt.
Iedereen die het vb omhelst = is een compleet zelfstandige denker die buiten de lijntjes denkt.

Mss is een iets genuanceerder beeld nodig?

En immigratie kan alleen maar lukken als het van 2 kanten komt. Bekijk immigratie op microniveau (iemand die ergens nieuw is), dan snap je waarom het eigenlijk op macroniveau ook zo moet zijn.
iemand die het vb omhelst is iemand die buiten de lijntjes denkt, hmmm logisch , het gaat ook niet anders als buiten de lijntjes dat is het hele punt =/
g0ds3nd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 17:33   #409
g0ds3nd
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Maar u loopt ook wel met de kuddebeesten mee en buiten blablabla komt er niets zinnigs uit. De meesten die protesteren en proteststemmen uitbrengen, stemmen op VB ... waarom omdat een proteststem bij het VB hoort....Moest er een andere rebellerende partij zijn zal men daar voor stemmen.... Kudde - beesten theorie.. Mensen dat op VB stemmen, merendeel weet geeneens waarom... buiten dan de proteststem en migranten buiten, verder weet merendeel niet waar het VB voor staat...
ik zei gwn iets op raf z'n links gezaag op het vlaams belang, m'n verdere mening had dan ook niet zoveel met het vlaams belang te maken, maar eerder mijn neerkijk op de linkse kudde schaapjes. Enja, inderdaad, als er een andere rebellerende partij zou zijn, zou men daar voor stemmen, maar die is er nu eenmaal niet, kan je stoppen met je hypotetische argumenten en bij de realiteit blijven?
g0ds3nd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 06:46   #410
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Vertel het ons eens, "meester" Van den Berghe... Hoe ziet het economisch programma van het Vlaams Blok eruit?
domme vragen bestaan dus toch !

het is zo omvangrijk dat ik het hiet niet ga posten !
informeer u, maar niet in de Morgen, maar ga eens naar :
www.vlaamsbelang.org
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 06:47   #411
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier se, daar se: Spamcapa komt zijn dagelijkse dosis one-liners uitbraken.
een one-liner zegt vaak meer dan een speech van een half uur !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 mei 2007, 06:49   #412
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 ogen hebben, een pc, kunnen surfen... en het economisch programma niet vinden ?

ofwel van dommigheid... maar ik denk eerder van koppigheid !
Oud 21 mei 2007, 06:54   #413
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Maar als de moslims dan reageren dat is overdreven want dan moet het kunnen....
Waar ligt de grens tussen laster en vrije mening dan...
Is lachen met god, godslaster of is het vrije mening....
er is een verschil tussen uw mening te uiten zonder op te roepen tot geweld, geweld te gebruiken, massamanifestaties te organisren en het Westen te demoniseren : vb de Mohammed-cartoons !
Oud 21 mei 2007, 06:55   #414
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En als men dan ziet dat een kerk nog altijd komt met een sexuele moraal, in de zin van een verbod, uit lang vervlogen tijden: u mag geen condooms gebruiken tijdens het liefdesspel! Volledig achterhaald. Volledig uit de tijd. Waarom zou men nu geen condooms mogen gebruiken? De mensen begrijpen dat niet meer in onze tijd. En ik ook niet moet ik zeggen. Deze kerkelijke sexuele moraal stamt in het algemeen nog uit de tijd van de aartsvaders waar de clan sterk moest zijn om de vijand te lijf te kunnen gaan. Of waar een gezin, zoals in de vorige eeuw, 12 en meer kinderen moest hebben van de pastoor.
Denkt u nu echt dat voorbehoedsmiddelen een uitvinding zijn van onze eeuw? Al eeuwen lang probeert de mens de gevolgen van zijn seksualiteit in te dammen om aldus de verantwoordelijkheid uit de weg te gaan. Reeds bij de Romeinen en in de verre Oudheid wordt in geschriften gewag gemaakt van voorbehoedsmiddelen. 't Standpunt van de Kerk is niet "achterhaald", daar het zich steunt op een universele en blijvende beschouwing van onze menselijke seksualiteit.

En als u meent dat de pastoors eisten dat gezinnen twaalf of meer kinderen hadden, dan gelooft u wel heel gretig in vooroordelen...
Oud 21 mei 2007, 06:58   #415
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.vlaamsblok.be/pdf/programmaboek.pdf
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 07:18   #416
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g0ds3nd Bekijk bericht
ik zei gwn iets op raf z'n links gezaag op het vlaams belang, m'n verdere mening had dan ook niet zoveel met het vlaams belang te maken, maar eerder mijn neerkijk op de linkse kudde schaapjes. Enja, inderdaad, als er een andere rebellerende partij zou zijn, zou men daar voor stemmen, maar die is er nu eenmaal niet, kan je stoppen met je hypotetische argumenten en bij de realiteit blijven?
Lijst Dedecker is er nu ook... we zullen zien in de toekomst...
is dus niet hypothetisch meer.... Ik toonde enkel aan en u bevestigt dat VB stemmers geen flauw benul hebben waar ze voor stemmen...

Laatst gewijzigd door el_duvel : 21 mei 2007 om 07:18.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 07:30   #417
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
ik vraag mij eigenlijk af of gij het gelezen hebt...

Het enige wat daarin opvalt is :
Die transferstromen, die transferstromen en ah ja die transferstromen naar Wallonie niet vergeten..

Verder : lastenverlagingen en meer lastenverlagingen maar buiten die bovenvermelde transferstromen geen verdere oplossingen.
Ach ja ik vergeet het traditionele weeral : de regering heeft slecht werk geleverd inzake werkloosheid, vereenvoudigingen etc Die denken werkelijk dat alles direct kan gebeuren.... Buiten Vlaanderen Onafhankelijk hebben ze geen programma...
Oud 21 mei 2007, 07:38   #418
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ZEgt de vorm : Parthenogenesis u iets ?
Vrouwelijke dieren die eitjes voortbrengen zonder bevruchting van de man.... Ik wil maar zeggen zelfs dit is natuurlijk...
Oud 21 mei 2007, 08:14   #419
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een beknopte samenvatting graag. Ik heb geen zin om dat hele document te doorworstelen.

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 08:24   #420
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beknopte samenvatting graag. Ik heb geen zin om dat hele document te doorworstelen.
Waar jij al dan niet zin in hebt, interesseert mij evenveel als jij geïnteresseerd bent in mijn handtekening. Geen reet dus.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be