![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op 2007/5/17 15:40:00 Stefan Roumen uit Limburg staat op de 16de plaats van de CAP-senaatslijst. Hij komt op voor CAP om de strijd aan te gaan tegen de stijgende armoede in ons land en tegen de onmenselijke benadering van de sans-papiers.
Mijn naam is Stefan Roumen, ik sta 16de op de Senaatslijst van het CAP in ons Nederlandstalig landsgedeelte. Al van in het begin wijs ik de mensen van CAP erop dat er iets aan de hand is in ons land, vooral waar het de stijgende armoede betreft die nu al 15.2 % van onze bevolking treft (volgens officiële studies). Daarom vond ik dat het thema armoede niet langer uit de weg gegaan mag worden indien men wil spreken over een ‘Andere Politiek’. Sinds 2004 liep ik al met plannen rond om tot een echte nieuwe beweging te komen met een duidelijk sociaal programma waar sociale en politieke activisten een onderdak kunnen vinden. Zo kwam ik in de loop van 2004 in contact met de delegees van Sta Op-Debout. We hebben daarna een lange weg moeten gaan die niet altijd gemakkelijk was, maar … nu is het dan eindelijk zover. Ik heb me eveneens beijverd om een werkgroep over armoede in te richten op het CAP-congres van 28 oktober, iets dat na deze drukke verkiezingsperiode zeker nog zal verder gezet worden. Het mag hier immers niet stoppen. Ook de gerechtvaardigde strijd tegen de onmenselijke benadering van mensen zonder papieren zal in de toekomst meer op de voorgrond komen. Verder wijs ik ook voortdurend op het cynisme en paternalisme in de bestaande armoedebestrijding, waar allerhande door de overheid gesubsidieerde verenigingen de armen het woord in de mond leggen, in plaats van de armen aan het woord te laten in hun eigen verenigingen. Verder ben ik de laatste zes maanden betrokken geweest bij een aantal bezettingsacties in onze hoofdstad, om te wijzen op de leegstand en de onbetaalbare huurprijzen. Dit alles gebeurde in het kader van het Recht op Wonen, een recht dat voor ons geen dode letter mag blijven. Hierin weet ik mij gesteund door een paar strijdbare daklozenverenigingen en ook door het Comité voor een Andere Politiek. Wie hierover meer wil weten kan ons vorig Blog eens aanklikken: http://lesoccupantsdu103.spaces.live.com. Momenteel bezetten we een leegstaand klooster aan de Kruidtuin (Botanique) in Brussel. Mijn verwachtingen met deze verkiezingen zijn niet te hoog gespannen. Het CAP komt op voor de eerste keer, dus winnen zullen we altijd, ook al zal de kiesdrempel nog niet in bereik zijn. De vraag is alleen maar: ‘hoeveel?’ Ik hoop dat dit nieuwe initiatief, waaraan we allen zo hard gewerkt hebben, meer dan 1 % halen kan. Dat hebben we allemaal verdiend. Stefan Roumen 16de Plaats Senaatslijst CAP http://www.cap-limburg.be http://www.anderepolitiek.be http://www.autrepolitique.be Bron/CAP SITE Bravo Limburgse Leeuw,maar 1% zal niet haalbaar zijn denk ik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk ook dat 1 procent in Limburg te hoog gegrepen is, in de provincie Antwerpen daarentegen zit er misschien wel een 1+ procent score in voor de CAP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom zou 1% of zelfs 5% niet haalbaar zijn??
Ok, het is een feit dat CAP nog wat te weinig naambekendheid heeft en met nog 3 weken voor de boeg is het niet makkelijk om daar nog veel verandering in te brengen maar laten we niet vergeten dat de huidige kiezers tegenwoordig pas beslissen in het stemhokje en niet zoals vroeger waar de keuze al weken op voorhand vast stond. Dus als we nog een paar gerichte acties kunnen doen in de vlaamse hoofsteden waar we pamfletten kunnen uitdelen en zo CAP een beetje meer bekendheid te geven dan moet die 1% zeker geen utopie te zijn. maar ik denk dat iedereen het er mee eens is dat deze verkiezingen een soort introductie is voor CAP om enerzijds een beetje bekendheid op te doen en vooral om meer mensen de principes van CAP te laten horen. En ik ben er van overtuigd dat er zeker een mooie toekomst voor CAP is weggelegd omdat de problemen waar CAP voor wil strijden zullen niet gauw verbeteren door de andere partijen eerder verergeren! Hoe dan ook we zullen deze verkiezingen altijd winnaar zijn ook al word er geen 1% gehaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hij en CAP gaat proberen het inkomen van een gezin van 2 personen, dat momenteel 2.500 euro netto verdient, met 20% te doen stijgen, geloof ik zo nog niet... Maar ik kan me vergissen... Stem in dat geval alleszins CAP... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Ik hoop zo hard dat CAP ergens een zetel binnenhaalt ! Dat zou een goed teken zijn voor de democratie.
In de politiek-oersaaie provincie Limburg moet je echter niet rekenen op veel stemmen. De meesten stemmen daar veel te traditionneel ![]() Van het programma van CAP moet ik uiteraard niet weten. Laatst gewijzigd door C.C. : 17 mei 2007 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Dat heeft niks met de kiesdrempel te maken, maar alles met het feit dat men een minimum aantal stemmen moet halen om een verkozene te hebben.
Dus zelfs als men morgen de kiesdrempel terug afschaft, dan zullen er nog ongeveer een 8 % nodig zijn om een zetel binnen te halen (beetje afhankelijk van hoeveel zetels er per provincie te verdelen zijn) De wettelijke kiesdrempel is dus eigenlijk een overbodig iets geweest aangezien er reeds een 'natuurlijke kiesdrempel bestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() In bijvoorbeeld Antwerpen toch niet eigenlijk eh ? Daar kan je met minder dan 5 % toch al een zetel binnenhalen.
Laatst gewijzigd door C.C. : 17 mei 2007 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De Leeuw gaat voor het vooruithelpen van de kansarmen, wat U prachtig vindt... Uw gezin (2 personen) verdient 2.500 netto per maand en U wil minstens 3.000 euro netto per maand... Als CAP en de Leeuw achter uw eis staan, dan hebben ze een keihard programma... ![]() Vermoedelijk zal CAP dichter bij uw eis (verdediging eigenbelang) staan dan de Leeuw... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
gaat toch ergens anders de (schijn)heilige samaritaan uithangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ook wel graag hebben dat ze een zetel binnen halen, hoewel ik het ook niet met vele punten eens ben.
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |