Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2007, 15:20   #101
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat houdt je tegen om te verhuizen naar betere oorden?
Die vraag kan men ook aan 'u' en de rest van de progressieve olebi's en aanverwanten stellen. Maar het zou kunnen dat u daar niet gaat kunnen genieten van de verdraagzaamheid die men hier voor olebi's en het progressieve gedachtengoed heeft. Gaat u misschien (zeker) ook geen 1.000.000€ kado krijgen van de één of andere progressieve debiel voor (haar) stemmenwinst. En ja, voor u het zelf zou zeggen dit laatste stoort mij uitermate dat dit sossen wijf belastingsgeld 'misbruikt' voor zaken die de gemeenschap geen nut brengt. Integendeel dat wordt misbruikt voor 'haar' stemmenwinst en voor een poging, wat voor jaren terug als 'abnormaal' werd beschouwd nu te verkopen als normaal omdat deze gasten/dames zich hebben binnen gewerkt in de media en omdat bepaalde politici graag in deze hun aanwezigheid worden gezien.

Dit geld, dat dus teveel was, want anders smeet men het niet weg aan iets belachelijk. Had een respectabel iemand dan eerder geschonken aan personen die er behoefte aan hadden. Zoals, bejaarden, gehandicapte en andere hulpbehoeftigden. Vb.: nog niet zolang geleden het jonge meisje dat leed aan leukemie en waar geen geld zou voor zijn geweest om een beenmergtransplantatie te laten uitvoeren en waar toen een privé persoon financieel is bijgesprongen, maar helaas voor het kind te laat. Dat men dan indien men een geld overschot heeft dit dan in zulke zaken steekt en dus niet aan een uitspatting van de samenleving.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:12   #102
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Tiens, ik dacht dat privé maatschappijen zelf mogen beslissen wat ze publiceren en wat niet... Als het Vlaams Blok zich tekort gedaan voelt ondanks dat ze de grootste partij van 't land zijn, het staat hen vrij om hun eigen media op te richten... nogmaals

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 21:47   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, ik dacht dat privé maatschappijen zelf mogen beslissen wat ze publiceren en wat niet... Als het Vlaams Blok zich tekort gedaan voelt ondanks dat ze de grootste partij van 't land zijn, het staat hen vrij om hun eigen media op te richten... nogmaals
Natuurlijk mogen media beslissen wat ze aan bod brengen, maar het Vlaams Belang mag eveneens de nodige kanttekeningen zetten bij hun weigering tot publicatie.

Zonder het evenwel goed te beseffen, stipt u iets heel belangrijk aan: onze geschreven media zijn niet zelfstandig en los van iedere politiekeinvloed. De traditionele politieke partijen hebben nog steeds hun eigen media die, alhoewel niet zo sterk meer als vroeger, toch nog in de mars blijven open van wat op hogere niveaus soms gevraagd wordt.

En u weet eveneens dat een krant oprichten geen gemakkelijke klus. Naast je lezerspubliek heb je ook nog vele andere zaken nodig...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 22:47   #104
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

wat stond er eigenlijk in de advertentie?.heeft de pers hun beslissing genomen voor of na het zien van de advertentie?.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 22:53   #105
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
wat stond er eigenlijk in de advertentie?.heeft de pers hun beslissing genomen voor of na het zien van de advertentie?.
Alle hoofdredacteurs zijn lid van de Loge en de Loge zegt neen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 22:54   #106
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Alle hoofdredacteurs zijn lid van de Loge
?
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 23:14   #107
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet dat er toe?
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 23:19   #108
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwencop Bekijk bericht
Blijkbaar besef je niet dat in de raden van bestuur van al die 'onpartijdige kranten' wel bestuursleden zitten met een partijkaart van 1 van onze traditionele partijen. Kwestie van de objectiviteit te bewaren zeker ?
Een blaadje reclame voor het VB dat strookt niet met het gedachtengoed van de krant maar de laatste bladzijde staan vol met hoeren-advertentiekes (bv in HLN)
Strookt dit wel met hun gedachtengoed dan ?
Democratie is in ons landje dode letter.
Maar het gaat helemaal niet over 'gedachtegoed'. Het gaat om 'wat wil de krant publiceren en wat wil ze niet publiceren'. Punt.

En er is meer media dan kranten. Er is internet. En er is absoluut géén mediaverbod. Noch een mediaverplichting.

Dat is zowat het laatste gedeelte van democratie in dit land. Dat de media nog werkt zonder dat de staat direct en afdwingbare invloed heeft. Dat er informele vriendschappen zijn, doet er niet bepaald toe. Want uiteindelijk stat het een krant vrij. Punt.

Het staat iemand ook vrij rechtse media op te richten. En dat is zeker mogelijk. 1 miljoen stemmers voor het vb. Ik kan me niet inbeelden dat die niet geïnteresseerd zijn in een meer rechtse krant die kritischer is voor het beleid en de accenten legt op de multikul.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 09:43   #109
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Doet dat er toe?
voor u mischien niet.voor mij wel.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 09:49   #110
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk mogen media beslissen wat ze aan bod brengen, maar het Vlaams Belang mag eveneens de nodige kanttekeningen zetten bij hun weigering tot publicatie.

Zonder het evenwel goed te beseffen, stipt u iets heel belangrijk aan: onze geschreven media zijn niet zelfstandig en los van iedere politiekeinvloed. De traditionele politieke partijen hebben nog steeds hun eigen media die, alhoewel niet zo sterk meer als vroeger, toch nog in de mars blijven open van wat op hogere niveaus soms gevraagd wordt.

En u weet eveneens dat een krant oprichten geen gemakkelijke klus. Naast je lezerspubliek heb je ook nog vele andere zaken nodig...
Met dat miljoen kiezers mag dat toch geen probleem zijn, niet waar? En u draait de situatie steeds weer naar: "ze mogen toch klagen" of "ze mogen dit of dat toch aanklagen", tuurlijk mogen ze dat, maar dan mag ik toch zeggen dat ik vind dat die kranten groot gelijk hebben? En dat doet toch niks van de stelling van die kranten af? Ze mogen klagen zoveel ze willen, maar ze moeten niet verwachten gelijk te krijgen als ze ongelijk hebben.

Trouwens, de Zondag en de Metro doen het goed hoor. En dat zijn ook nieuwe kranten.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 10:55   #111
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Ooit zei een verstandig man :

"Je ne suis pas d'accorrd avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu'a la mort pour que vous ayez le droit de le dire."

Het is ook deze Voltaire, die dikwijls wordt opgevoerd als het over "verlicht" denken gaat.

In verband met dit thema, kan men enkel een verarming vaststellen.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 18 mei 2007 om 10:56.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 11:37   #112
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard solutions?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar het gaat helemaal niet over 'gedachtegoed'. Het gaat om 'wat wil de krant publiceren en wat wil ze niet publiceren'. Punt.

En er is meer media dan kranten. Er is internet. En er is absoluut géén mediaverbod. Noch een mediaverplichting.

Dat is zowat het laatste gedeelte van democratie in dit land. Dat de media nog werkt zonder dat de staat direct en afdwingbare invloed heeft. Dat er informele vriendschappen zijn, doet er niet bepaald toe. Want uiteindelijk stat het een krant vrij. Punt.

Het staat iemand ook vrij rechtse media op te richten. En dat is zeker mogelijk. 1 miljoen stemmers voor het vb. Ik kan me niet inbeelden dat die niet geïnteresseerd zijn in een meer rechtse krant die kritischer is voor het beleid en de accenten legt op de multikul.

ja, dit is de solution voor alle extreem rechtse en nationalistische partijen in heel EU zone.

politieke correctheid is de dood van het oervolk, zo zie ik het tot mijn dood.

als een neger, marokkaan, hindostaan of turk zich misdraagt in hsijn gastland dan moet dit openlijk in de nationale media staan en wat mij betreft moet het oervolk dan direct via een anoniem referendum kunnen uitspreken of deze zwartje, illegaal of buitenlander het land uitgetrapt moet worden in het nationale belang. Dit is directe micro democratie. Ongewenste vreemdelingen moeten per direct terug naar hun jungle, want detentie en bestraffing kosten gewoon te veel geld, vooral door de jarenlange rechtsprocedures in het dolgedraaide kromrechtsstelsel.

Vlaams Belang strijd voor het Germaanse oervolk in Belgie en Vlaanderen en dit is hun goed recht. Maar VB moet eens slimmer gaan werken.

HIer een suggestie voor VB.

1. Regel het zo dat je verboden nieuwsbericht op minstens duizend bevriende broedersites terecht komt, geheel zonder kosten op internet. Dus bouw snel een extreem rechtse broedernetwerk op internet, om supersnel en kosteloos ruim 40 procent van het volk te bereiken. Internet is het ideale oorlogsmedium voor extreem rechts om de belangen van het Germaanse oervolk te behartigen en te beschermen. Open een oorlogsfront op internet.
Ik wil VB ondersteunen om dit te realiseren. Want mijn oorlog is heilig, als Hindoe fundamentalist. Zwarten en hindostanen verraden hun herkomstland en moeten hiervoor flink gestrafd worden, desnoods met materiele middelen.

hier tipje

vanuit china kan je makkelijk een spamoffice openen en 70 procent van het volk mailen eenmalig, wat geen spam is. Schrijf dan erbij dat het een eenmalige informerende mail is en dat de ontvanger zich kosteloos en op elk moment zelf kan uitschrijven van de maillist. Dit is toegestaan. Kan allemaal volautomatisch online.

In een democratie moet het oervolk de absolute macht hebben.
Anders is er sprake van een dictatuur en bezetting van land, volk, vrouwen en vlag.

Dewanand
Hindoe fundamentalist

ps
the power of the Hindu Dharm is eternal.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 12:04   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ervoor natuurlijk. Er werd helemaal niet geoordeeld op inhoudelijke elementen.

Barbertje moet nu eenmaal hangen...
Oud 18 mei 2007, 12:09   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dat miljoen kiezers mag dat toch geen probleem zijn, niet waar? En u draait de situatie steeds weer naar: "ze mogen toch klagen" of "ze mogen dit of dat toch aanklagen", tuurlijk mogen ze dat, maar dan mag ik toch zeggen dat ik vind dat die kranten groot gelijk hebben? En dat doet toch niks van de stelling van die kranten af? Ze mogen klagen zoveel ze willen, maar ze moeten niet verwachten gelijk te krijgen als ze ongelijk hebben.

Trouwens, de Zondag en de Metro doen het goed hoor. En dat zijn ook nieuwe kranten.
Bij mijn weten zijn dat gratiskranten. Dus ja, de Vlamingen kennende doen die het natuurlijk goed. Betalende kranten doen het evenwel heel wat minder... Bijna alle kranten kennen een dalende verkoop. Daarnaast is het nog eens zo dat België ergens in het achterste peloton zit als het op krantenlezen aangaat.

En u zit er eigenlijk ferm naast: in deze is het geen zaak van gelijk of ongelijk hebben, maar gewoon van een vaststelling dat kranten netjes meewerken met een politieke kaste die er nu eenmaal alles aan doet het Vlaams Belang dood te zwijgen of zwart te spuiten. De diabolisering gaat verder.
Oud 18 mei 2007, 12:15   #115
Bernt
Burger

Standaard

Citaat:

Ik wil hier aan toevoegen dat de geschreven pers in ons land overheidssteun krijgt (ongeveer 8 miljoen euro per jaar)ter vrijwaring van de diversiteit van de pers.
Dus eigenlijk werken ze voor een stuk met het geld van de VB belastingbetaler, maar willen de kranten de "politieke diversiteit" blijkbaar niet bevorderen, zelfs mits betaling van de advertenties van het VB.
conclusie: afschaffen die subsidies !
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 12:23   #116
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ooit zei een verstandig man :

"Je ne suis pas d'accorrd avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu'a la mort pour que vous ayez le droit de le dire."

Het is ook deze Voltaire, die dikwijls wordt opgevoerd als het over "verlicht" denken gaat.

In verband met dit thema, kan men enkel een verarming vaststellen.

Komaan eh zeg! Hoeveel keer moet dat nu nog gezegd worden:

DAT CITAAT IS NIET VAN VOLTAIRE!

Da's al zo'n oud nieuwtje en nog zijn er mensen die dat blijven gebruiken. Het komt uit een boek uit 1906 waarvan de titel en schrijver me ontglippen.
Oud 18 mei 2007, 12:30   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem jij dat een "kanttekening zetten"? Er wordt gedreigd met een rechtszaak. Dat noem ik geen kanttekening zetten; dat noem ik chantage.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 12:42   #118
Bernt
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Noem jij dat een "kanttekening zetten"? Er wordt gedreigd met een rechtszaak. Dat noem ik geen kanttekening zetten; dat noem ik chantage.
Jij kan dit "chantage" vinden, maar dit is niet zo.
Kijk ten andere naar de betekenis van chantage (Van Dale : geldafpersing door bekendmaking van ware of verzonnen feiten)
In dit geval wil het VB alleen haar recht op vrije meningsuiting doen gelden zoals de andere partijen en wil ze hiervoor ook betalen zoals iedere adverteerder.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 13:25   #119
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Komaan eh zeg! Hoeveel keer moet dat nu nog gezegd worden:

DAT CITAAT IS NIET VAN VOLTAIRE!

Da's al zo'n oud nieuwtje en nog zijn er mensen die dat blijven gebruiken. Het komt uit een boek uit 1906 waarvan de titel en schrijver me ontglippen.
Het is een parafrase van Evelyne Beatrice Hall, bedoeld als samenvatting van Voltaires gedachtengoed in dit verband.

"Peu d'importance" als het om de stelling zelf gaat.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 13:51   #120
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
In dit geval wil het VB alleen haar recht op vrije meningsuiting doen gelden zoals de andere partijen en wil ze hiervoor ook betalen zoals iedere adverteerder.
Juist ja...

Het Vlaams Belang heeft m.a.w. het recht om haar mening te uiten via de publicatie van die advertenties, maar de kranten hebben niet het recht hun mening te uiten door de weigering van die publicatie. Is het dat zo'n beetje?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be