Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2007, 14:10   #101
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gay prides zijn niet decadent en homo-propaganda bestaat niet.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 18 mei 2007 om 14:11.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 14:38   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht

Ik buig nederig het hoofd voor dit staaltje onovertroffen argumentatiekunst. Je bent waarlijk een debater om "U" tegen te zeggen...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 14:41   #103
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gay prides zijn niet decadent en homo-propaganda bestaat niet.
Niet mee eens,Homo propaganda bestaat zeker,bv Homo hadden het samenlevingscontract,maar nu om nog wat reclame te maken moest het een huwelijk worden. WAAROM?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 14:51   #104
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik buig nederig het hoofd voor dit staaltje onovertroffen argumentatiekunst. Je bent waarlijk een debater om "U" tegen te zeggen...
Sorry, maar bij zo'n staaltje van ontkenning kun je niet anders dan in de lach schieten.

Als je werkelijk in jouw uitspraken gelooft, dan heb ik niet veel toe te voegen. Je zult het toch nooit snappen....
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 16:17   #105
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mee eens,Homo propaganda bestaat zeker,bv Homo hadden het samenlevingscontract,maar nu om nog wat reclame te maken moest het een huwelijk worden. WAAROM?
Een kwestie van gelijke rechten. Het samenlevingscontract is "minderwaardig" aan het huwelijk en er is geen enkele aanvaardbare reden waarom partners van hetzelfde geslacht niet dezelfde wettelijke bescherming zouden mogen genieten als partners van verschillend geslacht.

Je moet me trouwens toch eens uitleggen wat dat met "homopropaganda" te maken heeft...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 18 mei 2007 om 16:18.
Oud 18 mei 2007, 18:07   #106
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homokoppels - dat is nogal evident - behoren tot de hogere klassen in de maatschappij en hoeven dus niet met twee uit werken te gaan om de eindjes aan elkaar te knopen. Je zou dus in die zin eigenlijk kunnen stellen dat homokoppels nog beter dan heterokoppels zijn uitgerust om kinderen op te voeden.
Dus bij homokoppels met een kind zou een van de partners thuisblijven om voor de opvoeding te zorgen. Soort "vrouw aan de haard" maar dan anders. Stop de persen zou ik zeggen, nieuwe krantenkop : "Traditionele gezin springlevend. Homo's conservatiever dan hetero's".
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 18:08   #107
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Het samenlevingscontract is "minderwaardig" aan het huwelijk
In welk opzicht?
Oud 18 mei 2007, 18:37   #108
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
In welk opzicht?
In alle opzichten.

Citaat:
Oud 18 mei 2007, 18:44   #109
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Xenofobie heeft hier alles mee te maken. Je ziet op dit forum steeds dezelfde mensen van leer trekken tegen alles wat verandering van de maatschappij aangaat, of mensen die anders zijn dan zijzelf. Je mag jezelf tot dat clubje rekenen, maar het siert je in elk geval wel dat je als avatar één van de beroemdste TV-nichten ter wereld hebt gekozen.

Xenofoben staan angstig en wantrouwig tegenover het onbekende dat verandering met zich meebrengt, en vertrouwen geen mensen die op één of andere manier anders zijn. Ze hebben de moed niet om het leven te aanvaarden zoals het is : een aaneenschakeling van veranderingen die dikwijls onvoorspelbaar zijn. Xenofoben (zoals ook de olijke tweeling in Polen) grijpen dan instinctmatig terug naar het bekende : het verleden, de traditie, het geloof, etc. Hoe meer veranderingen zich aandienen, hoe conservatiever en nationalistischer ze worden.

Polen staat op een kruispunt in zijn geschiedenis, en het wordt steeds duidelijker dat, in tegenstelling tot het Estse bijvoorbeeld, het huidige Poolse regime niet bij machte is om op dit kritisch moment het land op de juiste koers te brengen. De Poolse collega's met wie ik werk vertonen een zekere gêne als het over de tweelingbroers gaat, die wel weggelopen lijken uit een Kuifjealbum. Het zal zoals Pietje zegt zijn tijd nodig hebben om de oerconservatieve agrarische slapende reus te laten ontwaken tot een dynamische Europese staat, maar in de tussentijd moet Europa Polen met stevige hand in het gareel houden waar het fundamentele vrijheden betreft.
Hoe kan xenofobie van toepassing zijn op homokwestie? Onbekend is het in elk geval niet. Anders? De homobeweging weet zelf niet goed of ze de nadruk moeten leggen op hun gelijkheid of hun anders-zijn. Vreemd dan?

Van Polen mag u vinden wat u wil. Die siamese tweeling die er aan het hoofd van staat is wel democratisch verkozen en dat is veel meer dan die EUrocraten kunnen zeggen een probleem met hun hebben. En sinds wanneer heeft de EU een mandaat om zich met dit soort zaken bezig te houden?

Wat mijn avatar betreft heb ik al eerder laten weten dat ik een fictief figuur de ondeugende gewoonten van de acteur die eraan gestalte geeft niet kwalijk neem. Ik wil niet intolerant zijn.
Oud 18 mei 2007, 18:46   #110
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
In alle opzichten.
Om het met de woorden van een ander te zeggen :

Citaat:
ik buig nederig het hoofd voor dit staaltje onovertroffen argumentatiekunst. Je bent waarlijk een debater om "U" tegen te zeggen...
Oud 18 mei 2007, 18:49   #111
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kwestie van gelijke rechten. Het samenlevingscontract is "minderwaardig" aan het huwelijk en er is geen enkele aanvaardbare reden waarom partners van hetzelfde geslacht niet dezelfde wettelijke bescherming zouden mogen genieten als partners van verschillend geslacht.

Je moet me trouwens toch eens uitleggen wat dat met "homopropaganda" te maken heeft...
Ik dacht nochtans dat er geen enkel wettelijk verschil zit tussen het samenlevingscontract en het huwelijk,enkel zit er een naamsverschil in......(Homopropaganda=reclame voor Homos maken,das al )
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 19:18   #112
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Kun je nu gewoon niet aanvaarden dat er heel wat mensen zijn die om rationele redenen bepaalde levensstijlen verwerpelijk vinden en dat ze de invloed van die levensstijlen in hun samenleving willen beperken om sociaal-hygiënische redenen?

Xenofobie is zo'n typisch Orwelliaans modewoordje om iedereen die tradities en waarden en normen belangrijk vindt af te stempelen als een irrationele schrikschijter met een beperkte intelligentie. Door dergelijke onzin mee te papegaaien, lijkt het erop dat u zelf aan het einde stond toen men de hersenen uitdeelde.
De bullshitwinkel is weer open zie ik. Hieronder heb ik even een stukje van jou uit een ander draadje geplakt, dat duidelijk maakt waar jij voor staat.

Citaat:
Ik snap waarom je een probleem kunt hebben met de idee dat één ras superieur is tav anderen (al heeft die uitspraak een bron van waarheid). Ik snap waarom je een probleem kunt hebben met de idee dat één cultuur superieur is tav anderen (al heeft die uitspraak een bron van waarheid). Ik snap waarom je een probleem kunt hebben met de idee dat iemand van één volk nooit een volwaardig lid van een ander volk kan worden, hoezeer hij zich ook aanpast (al heeft die uitspraak een bron van waarheid). Daarentegen lijkt het mij je reinste waanzin om niet in te zien dat sommige culturen simpelweg incompatibel zijn en dat het proberen te mengen van dergelijke incompatibele culturen steevast nefaste gevolgen heeft, zoals we overal ter wereld kunnen aanschouwen. Enkel bij doorgedreven integratie (assimilatie hoeft niet noodzakelijk) treden er geen problemen op wanneer volken van één cultuur bij een volk met een incompatibele cultuur wonen.
Oud 18 mei 2007, 19:25   #113
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan xenofobie van toepassing zijn op homokwestie? Onbekend is het in elk geval niet. Anders? De homobeweging weet zelf niet goed of ze de nadruk moeten leggen op hun gelijkheid of hun anders-zijn. Vreemd dan?
Mensen als jij denken dat ze weten wat homo's zijn, maar hun beeld is een karikatuur en stemt totaal niet overeen met de werkelijkheid.

Citaat:
Van Polen mag u vinden wat u wil. Die siamese tweeling die er aan het hoofd van staat is wel democratisch verkozen en dat is veel meer dan die EUrocraten kunnen zeggen een probleem met hun hebben. En sinds wanneer heeft de EU een mandaat om zich met dit soort zaken bezig te houden?
Dat mandaat heeft de EU wel degelijk. Europese lidstaten moeten een aantal rechten voor hun burgers garanderen. Dat is bindend, en als daar fouten tegen worden gemaakt kunnen er sancties volgen. Verwar niet met de teksten van de VN, die niet bindend zijn.

Citaat:
Wat mijn avatar betreft heb ik al eerder laten weten dat ik een fictief figuur de ondeugende gewoonten van de acteur die eraan gestalte geeft niet kwalijk neem. Ik wil niet intolerant zijn.
Zever, je wist het zelf eerst niet. Daarna heb je dan maar een verhaaltje bedacht om je gezicht niet te verliezen. Eigenlijk is dit wel een goed voorbeeld van hoe eng jouw beeld van homo's moet zijn. Het zou waarschijnlijk nooit in je opgekomen zijn dat je favoriete komische acteur homo zou kunnen zijn.
Oud 18 mei 2007, 20:58   #114
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dit verhaal doet mij een beetje denken aan het oud-Nederlandse mopje van een moeder die op school kwam protesteren tegen de aankondiging dat voortaan startend het 4e leraar "sexuele voorlichting" onderdeel zou zijn van het vakkenpakket; zij vond dit te vroeg voor haar zoontje die midden in het 3e leerjaar zat.

De lerares-van-dienst keek even in een kaartenbak en stelde de moeder gerust: zolang Uw Jantje nog spelfouten maakt als "neukken" met dubbel k, gaat-ie niet naar de 4e klas.
Oud 18 mei 2007, 21:07   #115
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Mensen als jij denken dat ze weten wat homo's zijn, maar hun beeld is een karikatuur en stemt totaal niet overeen met de werkelijkheid.

Dat mandaat heeft de EU wel degelijk. Europese lidstaten moeten een aantal rechten voor hun burgers garanderen. Dat is bindend, en als daar fouten tegen worden gemaakt kunnen er sancties volgen. Verwar niet met de teksten van de VN, die niet bindend zijn.

Zever, je wist het zelf eerst niet. Daarna heb je dan maar een verhaaltje bedacht om je gezicht niet te verliezen. Eigenlijk is dit wel een goed voorbeeld van hoe eng jouw beeld van homo's moet zijn. Het zou waarschijnlijk nooit in je opgekomen zijn dat je favoriete komische acteur homo zou kunnen zijn.
Drie vragen :

Hoe zou u weten wat mijn beeld van homo's is?
Welk verdrag en welk artikel geeft de EU die bevoegdheid?
Hoe zou u weten wie mijn favoriete komische acteur is?

Als helderziende gaat u er niets van bakken. Huidige job niet opgeven.
Oud 18 mei 2007, 21:41   #116
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er is niemand die zich iets aantrekt van wat je in je slaapkamer uitspookt, maar als je decadente Gay Pride Parades wilt houden of je wilt homo-propaganda in de scholen invoeren, dan mag je wel tegenwind verwachten !
Ik vermoed dat als je Gay Pride Parades als decadent bestempelt, je een bijzonder "kuis en proper" leven leidt. Of je komt amper buiten natuurlijk.

Homo-propaganda? Wat is dat nu weer? Homo of lesbisch ben je, maar wordt je niet. Wat is er mis met ondersteuning voor jonge holebi's die met vragen zitten?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 21:50   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht nochtans dat er geen enkel wettelijk verschil zit tussen het samenlevingscontract en het huwelijk,enkel zit er een naamsverschil in......
Denk dan nog maar eens opnieuw. Of beter nog: informeer je een beetje.

Citaat:
(Homopropaganda=reclame voor Homos maken,das al )
Geef daar eens een paar voorbeeldjes van. Als het effe kan graag ook een concreet voorbeeld waarin die "reclame" ook effectief wat opgeleverd heeft. Ik ben mogelijk geïnteresseerd om zelf zo'n reclamecampagne op poten te zetten.

Citaat:
Oud 18 mei 2007, 22:51   #118
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het je nog al voorgesteld CG, ga toch alsjeblieft zo snel mogelijk uitwijken naar Polen. Er zijn daar prachtige leegstaande boerderijen, kilometers ver van de bewoonde wereld. En voor een internetverbinding zal ik wel zorgen, zodat je je geliefde forum niet hoeft te missen. Zo eentje die tut-tut-tit-tut-tit-tut doet tijdens het inbellen.
Hou uw goede raad, ik heb daar geen bodschap aan...Wat wel een goed idee zou zijn, is een stuk of honderd stevige Polen een paar vaten bier betalen, en ze dan loslaten op één van uw dekadente Gay-parades Dat er eens wat gelachen word in dit land Dat er nog eens plezante koppen in de gazet komen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 23:02   #119
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Xenofobie heeft hier alles mee te maken. Je ziet op dit forum steeds dezelfde mensen van leer trekken tegen alles wat verandering van de maatschappij aangaat, of mensen die anders zijn dan zijzelf. Je mag jezelf tot dat clubje rekenen, maar het siert je in elk geval wel dat je als avatar één van de beroemdste TV-nichten ter wereld hebt gekozen.

Xenofoben staan angstig en wantrouwig tegenover het onbekende dat verandering met zich meebrengt, en vertrouwen geen mensen die op één of andere manier anders zijn. Ze hebben de moed niet om het leven te aanvaarden zoals het is : een aaneenschakeling van veranderingen die dikwijls onvoorspelbaar zijn. Xenofoben (zoals ook de olijke tweeling in Polen) grijpen dan instinctmatig terug naar het bekende : het verleden, de traditie, het geloof, etc. Hoe meer veranderingen zich aandienen, hoe conservatiever en nationalistischer ze worden.

Polen staat op een kruispunt in zijn geschiedenis, en het wordt steeds duidelijker dat, in tegenstelling tot het Estse bijvoorbeeld, het huidige Poolse regime niet bij machte is om op dit kritisch moment het land op de juiste koers te brengen. De Poolse collega's met wie ik werk vertonen een zekere gêne als het over de tweelingbroers gaat, die wel weggelopen lijken uit een Kuifjealbum. Het zal zoals Pietje zegt zijn tijd nodig hebben om de oerconservatieve agrarische slapende reus te laten ontwaken tot een dynamische Europese staat, maar in de tussentijd moet Europa Polen met stevige hand in het gareel houden waar het fundamentele vrijheden betreft.
ik heb helemaal niets tegen veranderingen, maar het moeten wel positieve veranderingen zijn.Vind je het nu echt een goede verandering als hoe meer en meer mensen janet worden?Luid uitbazuinen hoe fier ze wel zijn dat ze zich laten sodomiseren,hoe tof ze het wel vinden om op elkaar te kruipen, er speciale karnaval-achtige optochten voor organiseren?Moest het niet zo triestig zijn,of moest dat in één of ander heel afgelegen land gebeuren,bij een ander volk, dan zou ik er mischien mee kunnen lachen, maar zoals de zaken nu staan, krijg ik eerder braakneigingen als ik dit walgelijke schouwspel zo bezie...
In deze hebben die Polen toch groot gelijk, ik zie echt niet hoe je daarvoor op die mensen kritiek kunt uitoefenen...
Oud 18 mei 2007, 23:04   #120
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt u een drankprobleem of zo? Er zijn daar centra voor.
als ik van u was, zou ik me met mijn eigen mentale-en lichamelijke- problemen bezig houden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be