![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, deze mensen zijn wel belangrijk in onze partij en horen uiteraard tot de mensen die de partijlijn uitzetten, maar het valt toch niet te ontkennen dat het trio De Gucht - Verhofstadt - Dewael de absolute partijtop is, zoals bij jullie Leterme - De Crem -en de gebroeders Van Rompuy.
Bij ons heeft hoe dan ook het congres het laatste woord, zoals wanneer dat bijvoorbeeld bij enorme meerderheid eiste dat onze mensen geen regeringscrisis zouden riskeren voor het migrantenstemrecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ja, dat we een goed opgevoerd toneelstukje... Ondertussen zijn ze wel bijna de helft van hun kiezers en 30% van hun leden verloren... Juist op het moment dat ze de grootste 'volks'partij van het land wilden worden.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind eerlijk gezegd dat er in de LDD redelijk veel ex-VLDers zitten.
De media proberen het te doen uitschijnen dat LDD vooral een alternatief is voor het VB, maar niets is minder waar. Als je de lijsten bekijkt, merk je heel veel ex-VLD op. De regimepers heeft blijkbaar liever dat LDD stemmen afsnoept van VB dan van VLD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() De enige vraag is : halen ze de kiesdrempel ? Meer hoeven ze momenteel
of zelfs de komende 20 jaar niet te doen. VB kan door dit wapenfeit aan de uitverkoren mandatarissen alreeds jaaren een mooie staatswedde bezorgen.. Het zijn met zijn allen de "poenpakkende populisten"...
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jean-Marie Dedecker ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, manneke, dat weten we. De man kondigde aan dat er grote kleppers gingen overstappen van de VLD... de lijsten zijn ingediend nu. Waar zijn ze??
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat iedereen wel weet dat het triumviraat (Verhofstadt, De Gucht en Dewael) de échte leiders zijn van de vld, dat Somers daar een beetje tegen aanhingt, dat Slangen de sluwe spion is (die niet meer zo sluw is), Dat Verwilghen niks voorstelt en dat dat ook opgaat voor de Vlaamse ministers. Echt zo'n 'uitzonderlijke' uitspraken zijn me dat nu niet. :/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wel beschamend als het over een OPEN partij gaat... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is praktisch niet mogelijk om geen elite te hebben. Tenzij je aan efficientie en slagkracht wilt inboeten. Elke partij werkt met elites. Ook groen! die in hun agalev tijden begonnen met een andere visie op politiek, waarbij geen elite vorming binnenin de partij zou zijn. Ook dat hebben ze moeten bijstellen. Het is gewoonweg niet mogelijk als je een beetje concurrentieel wilt blijven. En verder is het zelfs geen probleem. Binnenin een partij mag alles zo dictatoriaal zijn als een partij dat zelf wilt. (Niet dat ik de vld een dictatuur noem. Ik zeg maar dat het zou mogen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Mag ik aannemen dat je als grote minnaar van het partijcongres zulke dingen een schande vindt en er wat aan gaat doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De VLD is steeds ingegaan tegen zijn leden en zijn kiezers. Waarom denk je dat er amper nog kiezers overschieten? De VLD heeft zelfs de peiling van het Laatste Nieuws uit de lucht moeten laten halen omdat die toonde dat de VLD op crash course zat. Nog snel een frauduleuze reclameman binnenhalen als partijvoorzitter terwijl de echte partijvoorzitter begon te huilen toen hij hoorde dat hij de partijlijst moest trekken. De sfeer zit erin, schatje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En op basis van zo'n rommeltje worden jullie beslissingen dus genomen? Da's een erg sterk argument om de VLD als ernstige beleidspartij te beschouwen me dunkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |