Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2007, 12:04   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ach, deze mensen zijn wel belangrijk in onze partij en horen uiteraard tot de mensen die de partijlijn uitzetten, maar het valt toch niet te ontkennen dat het trio De Gucht - Verhofstadt - Dewael de absolute partijtop is, zoals bij jullie Leterme - De Crem -en de gebroeders Van Rompuy.

Bij ons heeft hoe dan ook het congres het laatste woord, zoals wanneer dat bijvoorbeeld bij enorme meerderheid eiste dat onze mensen geen regeringscrisis zouden riskeren voor het migrantenstemrecht.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 12:19   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ach, deze mensen zijn wel belangrijk in onze partij en horen uiteraard tot de mensen die de partijlijn uitzetten, maar het valt toch niet te ontkennen dat het trio De Gucht - Verhofstadt - Dewael de absolute partijtop is, zoals bij jullie Leterme - De Crem -en de gebroeders Van Rompuy.

Bij ons heeft hoe dan ook het congres het laatste woord, zoals wanneer dat bijvoorbeeld bij enorme meerderheid eiste dat onze mensen geen regeringscrisis zouden riskeren voor het migrantenstemrecht.

Ja, dat we een goed opgevoerd toneelstukje...
Ondertussen zijn ze wel bijna de helft van hun kiezers en 30% van hun leden verloren... Juist op het moment dat ze de grootste 'volks'partij van het land wilden worden..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 14:14   #23
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik vind eerlijk gezegd dat er in de LDD redelijk veel ex-VLDers zitten.

De media proberen het te doen uitschijnen dat LDD vooral een alternatief is voor het VB, maar niets is minder waar. Als je de lijsten bekijkt, merk je heel veel ex-VLD op. De regimepers heeft blijkbaar liever dat LDD stemmen afsnoept van VB dan van VLD.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 14:24   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De enige vraag is : halen ze de kiesdrempel ? Meer hoeven ze momenteel
of zelfs de komende 20 jaar niet te doen. VB kan door dit wapenfeit aan de uitverkoren mandatarissen alreeds jaaren een mooie staatswedde bezorgen..

Het zijn met zijn allen de "poenpakkende populisten"...
Oud 18 mei 2007, 14:54   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vind eerlijk gezegd dat er in de LDD redelijk veel ex-VLDers zitten.

De media proberen het te doen uitschijnen dat LDD vooral een alternatief is voor het VB, maar niets is minder waar. Als je de lijsten bekijkt, merk je heel veel ex-VLD op. De regimepers heeft blijkbaar liever dat LDD stemmen afsnoept van VB dan van VLD.
Noem eens één VLD'er met nationale bekendheid dan?
Oud 18 mei 2007, 17:30   #26
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem eens één VLD'er met nationale bekendheid dan?

Jean-Marie Dedecker
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 17:33   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jean-Marie Dedecker
Jaja, manneke, dat weten we. De man kondigde aan dat er grote kleppers gingen overstappen van de VLD... de lijsten zijn ingediend nu. Waar zijn ze??
Oud 18 mei 2007, 17:34   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ik hoop dat er iemand dit soort uitspraken van Patriot netjes bijhoudt voor het geval hij ooit ergens bij OpenVLD op een blauwe maandag in één of ander partij-orgaan zou sukkelen: Niet alleen verklaart hij dat de verkozen voorzitter niet tot de partijtop behoort, hij stelt zelfs boudweg dat slechts drie van de vier federale ministers dat zijn. Marc Verwilghen en het trio Vlaamse ministers (Moerman, Keulen en Van Mechelen) vallen daar dus buiten volgens hem.

Je kan het een rabiaat unitarist niet eens kwalijk nemen dat hij alleen op zijn knieën valt voor een trio belgicistische federale excellenties, maar t is altijd leuk om te zien hoe eendrachtig het liberale heir weer pal staat.
Even terzijde.

Ik denk dat iedereen wel weet dat het triumviraat (Verhofstadt, De Gucht en Dewael) de échte leiders zijn van de vld, dat Somers daar een beetje tegen aanhingt, dat Slangen de sluwe spion is (die niet meer zo sluw is), Dat Verwilghen niks voorstelt en dat dat ook opgaat voor de Vlaamse ministers.

Echt zo'n 'uitzonderlijke' uitspraken zijn me dat nu niet. :/
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 17:38   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Even terzijde.

Ik denk dat iedereen wel weet dat het triumviraat (Verhofstadt, De Gucht en Dewael) de échte leiders zijn van de vld, dat Somers daar een beetje tegen aanhingt, dat Slangen de sluwe spion is (die niet meer zo sluw is), Dat Verwilghen niks voorstelt en dat dat ook opgaat voor de Vlaamse ministers.

Echt zo'n 'uitzonderlijke' uitspraken zijn me dat nu niet. :/
Neeje, idd...
Maar wel beschamend als het over een OPEN partij gaat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 17:41   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Neeje, idd...
Maar wel beschamend als het over een OPEN partij gaat...
Ijzeren wet van Mich(i)(e)ls. ('k weet zijne naam niet meer.)

Het is praktisch niet mogelijk om geen elite te hebben. Tenzij je aan efficientie en slagkracht wilt inboeten. Elke partij werkt met elites. Ook groen! die in hun agalev tijden begonnen met een andere visie op politiek, waarbij geen elite vorming binnenin de partij zou zijn. Ook dat hebben ze moeten bijstellen.
Het is gewoonweg niet mogelijk als je een beetje concurrentieel wilt blijven.

En verder is het zelfs geen probleem. Binnenin een partij mag alles zo dictatoriaal zijn als een partij dat zelf wilt. (Niet dat ik de vld een dictatuur noem. Ik zeg maar dat het zou mogen.)
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 20:30   #31
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Een grapje, mag ik hopen? Wat met die congresbesluiten over het confederalisme, de ceremoniële monarchie en dies meer? De dag nadat ze gestemd waren verklaarde De Croo zonder gêne dat het een stom besluit was van het congres en ze dat zeker niet gingen uitvoeren. Verhofstadt deed er een schepje bij door te zeggen dat hij prima overeenkwam met Albert en ze dat ceremonieel koningsschap dus in hun reet konden steken.

Mag ik aannemen dat je als grote minnaar van het partijcongres zulke dingen een schande vindt en er wat aan gaat doen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 20:52   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

De VLD is steeds ingegaan tegen zijn leden en zijn kiezers. Waarom denk je dat er amper nog kiezers overschieten? De VLD heeft zelfs de peiling van het Laatste Nieuws uit de lucht moeten laten halen omdat die toonde dat de VLD op crash course zat. Nog snel een frauduleuze reclameman binnenhalen als partijvoorzitter terwijl de echte partijvoorzitter begon te huilen toen hij hoorde dat hij de partijlijst moest trekken. De sfeer zit erin, schatje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 21:23   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen Bekijk bericht
Lijst de Dedecker zal toch weinig stemmen halen
Ik schat de LDD tussen 4% en 7%.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 07:09   #34
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Een grapje, mag ik hopen? Wat met die congresbesluiten over het confederalisme, de ceremoniële monarchie en dies meer? De dag nadat ze gestemd waren verklaarde De Croo zonder gêne dat het een stom besluit was van het congres en ze dat zeker niet gingen uitvoeren. Verhofstadt deed er een schepje bij door te zeggen dat hij prima overeenkwam met Albert en ze dat ceremonieel koningsschap dus in hun reet konden steken.

Mag ik aannemen dat je als grote minnaar van het partijcongres zulke dingen een schande vindt en er wat aan gaat doen?
Een grote minnaar van gebakken lucht ja...
Oud 19 mei 2007, 14:22   #35
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/inde...lijstDedeckerM

Ammai mijne rekker.......
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 16:48   #36
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er was vanalles mis met dat congres. Te weinig stemmende leden daar enz, te laat tijdstip, manipulatie, enz enz. Trouwens, of er nu rekening mee gehouden wordt of niet; er is reeds een nieuw communautair programma gestemd op het Programmacongres, dus het vorige is hoe dan ook obsoleet.
Oud 20 mei 2007, 17:17   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De partijvoorzitter behoort niet tot de top?
Dienstdoende partijvoorzitter Slangen behoort tot de top.
Bartje niet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 17:18   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Er was vanalles mis met dat congres. Te weinig stemmende leden daar enz, te laat tijdstip, manipulatie, enz enz. Trouwens, of er nu rekening mee gehouden wordt of niet; er is reeds een nieuw communautair programma gestemd op het Programmacongres, dus het vorige is hoe dan ook obsoleet.
Wie nog geen congres kan organiseren, kan geen land besturen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 23:10   #39
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dus jullie hoogste partijorgaan wordt zo armoedig georganiseerd dat er te weinig volk opdaagt, de timing in het honderd loopt en de boel gemanipuleerd kan worden door een paar snoodaards?

En op basis van zo'n rommeltje worden jullie beslissingen dus genomen? Da's een erg sterk argument om de VLD als ernstige beleidspartij te beschouwen me dunkt!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 00:21   #40
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De regimepers heeft blijkbaar liever dat LDD stemmen afsnoept van VB dan van VLD.
DAT is idd de natte droom van de regimepers... Vlaamse stemmen nar een paars nutteloos voor belgie ongevaarlijk initaitief overhevelen. Men kan enkel hopen dat de vlamingen de linkse mediastrategie doorziet.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be