![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laarslikker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je werd er trouwens regelmatig op getest. Als soldaat moet je voortdurend op scherp staan en de geest helder houden. En d�*t onderscheid de mannen van de mietjes In oorlogsgebied is Hollywood zeer ver af, feremans.
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn geen homo's in het leger dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze hebben die kerel zijn gat bewerkt met schuurpapier en er dan kruit ingestrooid. Ik krijg er nog lachkrampen van als ik eraan terugdenk. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je weet trouwens perfect wat je doet wanneer je gesmoord hebt, in tegenstelling tot bij grote hoeveelheden alcohol. Bij marihuana verlies je echter ten dele je natuurlijke remmingen en voel je je dus ongeremder, waardoor soms gelijkaardige effecten kunnen optreden als bij dronkenschap. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() consumptie van marihuana verhoogt bij sommigen de concentratie, mits met mate natuurlijk.. Ik ken iemand die het tijdens studies gebruikt en niet zonder succes moet ik zeggen.
Zelf vermoed ik wel dat het het meest om recreatieve doeleinden wordt aangewend. Het aandeel gebruikers dat het om escapistische redenen doet (bv. bij een depressie) is een ferme minderheid denk ik, het zijn deze mensen die men er uiteraard moet van afhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En hoe wil je dat doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
hoe concreet? bv. oorzakelijke analyses uitvoeren bij de problematisch verslaafden (die op zich al een ferme minderheid zijn hierbij) en ahv deze resultaten een oplossing zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het is natuurlijk wel zo dat verslaving en overmatig drugsgebruik een nefaste invloed heeft op de menselijke geest en lichaam. Dit geldt evengoed voor cannabis, als voor alcohol of cocaïne. De discussie ivm druggebruik op het slagveld die hier gevoerd werd lijkt me nogal onnozel: stoned, zat of trippend ten strijde trekken lijken me allemaal geen aanraders. Het ontvluchten van verantwoordelijkheid omwille van middelengebruik is iets wat al eeuwen bestaat en natuurlijk niet goed te praten valt. "Ja srry schatje, ik wou u ni bedriegen maar ik had te veel gedronken..." ![]() Ook mensen die onder invloed van wat dan ook achter het stuur zitten en een ongeval veroorzaken moeten imo een strengere straf krijgen omwille van hun onverantwoord gedrag. Genotsmiddelen (alcohol, tabak, cannabis,...) gebruiken is misschien niet echt rationeel, maar het vlees is zwak en een mens leeft maar één keer. Zolang dit gebruik niet problematisch is, begrijp ik niet waarom je jezelf er zo druk in zou maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() tja, in de cel gooien zou ik met u niet doen. Ik zou u enkel de kans geven om ervan af te geraken, maar wat gij in uwe huiskamer of in uw kelder doet.. kan vadertje staat niet zien natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vriendelijk om mij een kans te geven, ik wil dat ook wel met u doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
de enige mensen die in de cel horen (en lang) zijn dealers van heroïne etc. Maar het gaat hier dus over (ochottekes) marihuana. Ik verstond dat jij het gebruikte omdat ge het moeilijk had, depressie of weet ik veel, en dus uit escapistische redenen nam. Volgens mij is dat (vor die persoon in kwestie zelf!) niet goed, het is een neerwaartse spiraal. En daarvoor zou men dus die mensen moeten opvangen en hen van de drugs houden. Ik hecht dus veel belang aan de oorzaken waarom men da rookt. Ik weet zelf ook dat deze discussie belachelijk lijkt voor mensen die dat gezellig met wat vrienden op een kotfeestje doen ofzo. En dat is het in dat opzicht ook. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 mei 2007 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() volgens mij wel.. omdat ik neit zo individualistisch ben als u en denk dat we op maatschappelijk vlak meer collectieve verantwoordelijkheid moeten dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |