![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind daar niets fantastisch aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe denkt Groen! de situatie van de vrouwen te verbeteren die gedwongen worden een hoofddoek te dragen als ze niet eens bereid zijn een maatschappelijke signaal uit te zenden naar hun mollah-echtgenoten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hoofddoek afzetten in een dogmatisch streven naar een onbereikbare neutraliteit, wetende dat dit de kansen op tewerkstelling van een deel van de allochtone bevolking negatief beïnvloedt, vind ik inderdaad absurd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat de taak van Groen!? Misschien vindt Groen! het een verkeerde aanpak om die echtgenoten te treffen via hun vrouwen, die sowieso al slachtoffer zijn. En ze hebben verdorie nog gelijk ook!
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Banneling
|
![]() Je collaboreert dus liever met de mollah's die hun vrouwen de kansen op tewerkstelling ontzeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, niet "blijkbaar wel"; dat blijkt helemaal nergens uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Banneling
|
![]() [quote=Raf;2674310]Is dat de taak van Groen!? quote]
Juist. Groen! gaat er van uit dat die vrouwen 'recht op achterlijkheid hebben. ' |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij ontzeggen die vrouwen geen kansen op tewerkstelling. Jij wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Achter de muren' mag er rustig een hoofddoek gedragen worden. En het dogma 'het beperkt de tewerkstelling' is een beetje zielig, als je vergelijkt met een boel andere criteria die ook gebruikt worden voor die bepaalde banen. 'Een aanvaardbaar voorkomen' is zo'n leuke. Vind je dat neutraliteit in zijn geheel niet moet? Of vind je dat een hoofddoek afzetten teveel neutraliteit gevraagd is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Dat doen die vrouwen zélf. Je gaat de verantwoordelijkheid niet verschuiven naar de werkgever. Iemand die om persoonlijke overtuigingen een baan niet wilt aannemen, die heeft daar zélf voor gekozen. En dat kan rustig bewonderenswaardig genoemd worden. Ik zal nooit een baan aanvaarden als ik gewetensbezwaarheden heb. Maar het is dan nog steeds mijn keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Online;2674318][quote=Raf;2674310]Is dat de taak van Groen!?
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn vrouwen binnen die cultuur die zélf kiezen voor die hoofddoek. Die dat zélf willen. Die niét verkeerd aangekeken worden als ze geen hoofddoek aan hebben. Dat kan hoor. Echt. Het kan dat iemand zélf kiest voor een hoofddoek. Nonnen doen dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk moet er neutraliteit zijn, maar de vraag is of je die neutraliteit gaat bereiken door een verbod op hoofddoeken. De dienstverlening moet neutraal zijn. Of de persoon die die dienst verleent neutraal is, interesseert me geen reet.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bespeur ik hier een lichte toegeving? Erken je dus dat er vrouwen binnen de moslimgemeenschap zijn die kiezen voor een hoofddoek, zonder dat dit persé opgelegd is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Streven naar strikte neutraliteit is zinloos, want die bestaat niet. Overheidsdiensten moeten neutraal zijn. Maar het dragen van een hoofddoek, keppel of kruisje door werknemers staat die neutraliteit helemaal niet in de weg. Wat de neutraliteit wel in de weg zou staan, is het niet willen uitvoeren van bepaalde taken die eigen zijn aan de uitgeoefende functie om religieuze of andere redenen. En daar was totaal geen sprake van. Er werkten al jaren werknemers met hoofddoeken aan de loketten zonder dat dit voor problemen zorgde. In andere steden is dat trouwens nog steeds het geval.
En ter info: niet alleen aan de loketten worden hoofddoeken geweerd in Antwerpen. Ook op andere plaatsen. Want er is natuurlijk quasi geen enkele functie waar je nooit in aanraking komt met het publiek... |
![]() |
![]() |