![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Puur een principekwestie. Citaat:
(En je kan genoeg hoofddoeken zien op straat.) Moeten er in jouw ogen beperkingen zijn of mag alles? Ik denk dan aan een ketingje, een sticker van een bepaalde politieke partij, bepaalde symbolen (hamer en bijtel, swastika, pentagram, ...). Mag alles? Of moeten er beperkingen zijn? Als jij vindt dat er op bepaalde zaken beperkingen moeten zijn. Trek dan de lijn door en je snapt waarom ik het niet wil voor hoofddoeken. Als je vindt dat alles moet kunnen, dan hou je geen rekening met het afronterend gehalte van bepaalde gedachtegoeden. Zaken waar mensen niet mee geconfronteerd willen worden. En het is nog altijd belangrijker dat ook zo'n mensen geholpen worden door hun staat dan dat bepaalde mensen vinden dat hun eisen - die niets met de bevordering van de dienstregeling te maken hebben, zoals het kunnen weten welke religie die dame achter de balie heeft - voldaan moeten worden. Omgekeerd is het echter zo dat door die hoofddoek de dienstverlening onmogelijk gemaakt kan worden voor bepaalde mensen. En natuurlijk kun je zeggen 'maar ik ben afgeschrikt door de neutraliteit'. Dan staat het je nog altijd steeds vrij haar religie te vragen. Simpel als het wat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leve de onzekerheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is juist helemaal niets neutraal aan een hoofddoekenverbod.
Wie echt neutraal staat tegenover religie, die heeft er geen enkel probleem mee om de religie van iemand anders te zien. Door religieuze kentekens te verbieden, bewijs je juist dat je helemaal NIET neutraal staat tegenover religie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De burgermeester verlaagt die vrouw tot etalagepop van zijn eigen gedachtengoed. En jij nu? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 mei 2007 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben blij dat je antwoord op de rechtstreekse vragen die ik stel. Zo gaat de discussie vooruit gaan. En voor de fucking laatste keer. Ik ga het écht niet meer duidelijk maken, maar probeer eens op te letten. Er is _geen_ hoofddoekenverbod. Er is een _verbod_ op tekens van een bepaald gedachtegoed. Stickers van politieke partijen mogen niet. Stickers van bepaalde maatschappelijk getinte organisaties (of dat nu de EAL of de KKK is, maakt geen fuck uit.) En religieuze kenmerken mogen niet. Allemaal om éxact dezelfde reden. De staat dient neutraal te zijn qua gedachtegoed. Snap je dat? Mooi zo. Het gaat niet om mensen die neutraal staan. Mensen staan niet neutraal. Dát is het hem net. De staat dient daarom zoveel mogelijk neutraliteit te bieden. Om te zorgen dat mensen daar niet mee geconfronteerd worden. Op straat mag iedereen zoveel religieuze kentekens dragen als hij of zij wilt. Maar niet als hij voor de overheid werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je een vraag gesteld. Antwoord daar eens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ondertussen toch neutraal zijn? Hoe wordt voor een islamofoob de dienstverlening onmogelijk gemaakt als er achter het loket een gehoofddoekte vrouw zit? Of wat begrijp ik niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is stemt de meerderheid van de allochtonen op de Sp.a. En volgens mij hebben de allochtonen die op hem hebben gestemd daar niet voor gekozen. Enfin, hij heeft bij hen al veel van zijn populariteit verloren (als ik luister naar wat er hier zoal wordt verteld...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een islamofood die weigert - of zelfs maar lastig doet tegen een moslim - een moslim te helpen moet linea recta ontslaan worden. Dat is rekening houden met de moslims. De dienst moet neutraal zijn. Zo moeilijk is dat niet. De dienstverlening is niet onmogelijk gemaakt, maar wel niet meer neutraal. En dat is principieel fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het VB diaboliseren en daarna VB-maatregelen nemen. Het is en blijft een reclamejongen. Voor de volgende 6 jaar zit hij gebeiteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En is een dergelijke beslissing nog neutraal tov moslims? Wat is dat eigenlijk, een neutrale overheid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens dring ik ze niet op : er werd democratisch over gestemd. |
|
![]() |
![]() |