Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 23:02   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Ik kan iedereen een goede Ingenieursopleiding warm aanbevelen. Werk met bakken, en ge kunt er alle kanten mee uit (onderzoek, management, systems engineering, commercie....). Bezig zijn met innovatie en technologie is best aangenaam.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 23:05   #62
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kan iedereen een goede Ingenieursopleiding warm aanbevelen. Werk met bakken, en ge kunt er alle kanten mee uit (onderzoek, management, systems engineering, commercie....). Bezig zijn met innovatie en technologie is best aangenaam.
Tja, Wiskunde, Chemie en Fysica zijn altijd mijn zwakste vakken geweest, dus een ingenieursopleiding is helemaal niets voor mij, jammer genoeg

Laatst gewijzigd door stropdrager : 21 mei 2007 om 23:05.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 23:06   #63
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Is veel te praktisch-gericht - vooral andermans ideeën uitwerken... Als ik dan toch studeer - doe ik liever iets theoretisch.

Zoals ik zei; als ik wetenschappen studeerde dan zou het Fysica en sterrenkunde zijn - Eventueel doe ik het zelfs ooit opnieuw als ik daar de kans toe krijg na mijn huidige studies.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 21 mei 2007 om 23:08.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 23:07   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Tja, Wiskunde, Chemie en Fysica zijn altijd mijn zwakste vakken geweest, dus een ingenieursopleiding is helemaal niets voor mij, jammer genoeg
Tis maar goed dat niet iedereen hetzelfde doet eh
Oud 21 mei 2007, 23:08   #65
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tis maar goed dat niet iedereen hetzelfde doet eh
Anders zouden we wel in een heel saaie wereld leven
Oud 21 mei 2007, 23:13   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Is veel te praktisch-gericht - vooral andermans ideeën uitwerken... Als ik dan toch studeer - doe ik liever iets theoretisch.
Onderzoek aan een universiteit dat ook maar iets te maken heeft met technologie is een zaak van de ingenieurs. We zijn ook wetenschappers hoor...

Citaat:

Zoals ik zei; als ik wetenschappen studeerde dan zou het Fysica en steerkunde zijn - Eventueel doe ik het ooit opnieuw als ik daar de kans toe krijg na mijn huidige studies.
Mooi !
Oud 21 mei 2007, 23:15   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vorig jaar mijn middelbaar diploma behaald (Latijn-Moderne Talen) en het verschil tussen de universiteit en de middelbare school is immens.
Ik heb Economie-Moderne Talen gevolgd en ben daarna TEW gaan doen (zit nu in het 3e jaar). Een verschil van dag en nacht qua niveau .

Citaat:
Die examenperiodes zijn idd zwaar, 1 maand opgesloten zitten in uw kamertje, en maar blokken
Als ge 2e zit hebt (zoals ik elk jaar) dan is dat nog ambetanter. In januari/juli zitten alle studenten dan nog in hetzelfde schuitje, maar in september zijn er veel minder studenten die moeten blokken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 23:15   #68
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik werd meer van thuis uit gedwongen. In het middelbaar moest ik ASO doen. Toen dat er op zat, had ik en diploma waar ik weinig mee was en waar ik beter mee verder studeerde, terwijl ik de school en leren al meer dan moe was. Eigenlijk had ik liever TSO gedaan, maar dat mocht thuis niet, dus ... ben ik nu huisvrouw en kan het me allemaal gestolen worden.
Wat mij ook opvalt is dat bij vele van mijn studiegenoten de vader en/of moeder ook rechten gestudeerd. Sommige studenten zullen dus ook wel gedwongen geweest zijn (bewust of onbewust)
Oud 21 mei 2007, 23:17   #69
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als chemie, fysica, biologie niet echt uw ding zijn denk ik dat ge beter niet aan een ir opleiding begint ...
Oud 21 mei 2007, 23:18   #70
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb Economie-Moderne Talen gevolgd en ben daarna TEW gaan doen (zit nu in het 3e jaar). Een verschil van dag en nacht qua niveau .

Als ge 2e zit hebt (zoals ik elk jaar) dan is dat nog ambetanter. In januari/juli zitten alle studenten dan nog in hetzelfde schuitje, maar in september zijn er veel minder studenten die moeten blokken.
Ik heb al 2 herexamens, maar een schande is dat niet. De grote meerderheid van de rechtenstudenten van het 1ste jaar heeft 1 of meerdere herexamens. Maar ja, dat zijn periodes waar je door moet zeker .
Ik verschiet toch nog altijd van het verschil tss middelbaar en hoger onderwijs, het 1ste jaar is sowieso het moeilijkste.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 21 mei 2007 om 23:20.
Oud 21 mei 2007, 23:22   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, als chemie, fysica, biologie niet echt uw ding zijn denk ik dat ge beter niet aan een ir opleiding begint ...
Mja das waar.
Oud 21 mei 2007, 23:23   #72
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al 2 herexamens, maar een schande is dat niet. De grote meerderheid van de rechtenstudenten van het 1ste jaar heeft 1 of meerdere herexamens. Maar ja, dat zijn periodes waar je door moet zeker .
Ik verschiet toch nog altijd van het verschil tss middelbaar en hoger onderwijs, het 1ste jaar is sowieso het moeilijkste.
Ik heb er tot nu toe ook 2 (wat nog altijd goed te doen is ). Als ge uw eerste jaar doorkomt zou de rest ook moeten lukken.

Het eerste jaar is echt een shiftingsjaar.
Oud 21 mei 2007, 23:27   #73
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb er tot nu toe ook 2 (wat nog altijd goed te doen is ). Als ge uw eerste jaar doorkomt zou de rest ook moeten lukken.

Het eerste jaar is echt een shiftingsjaar.
Aan het begin van het academiejaar zaten we met 700 studenten, nu nog ongeveer met zo een 600 en uiteindelijk gaat dat aantal naar ong. 300-350 studenten in het tweede jaar.

Het echte buisvak moet nog komen: staatsrecht (het vak dat Vande Lanotte doceert), waar amper 25% van de studenten slaagt.
Oud 21 mei 2007, 23:30   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan het begin van het academiejaar zaten we met 700 studenten, nu nog ongeveer met zo een 600 en uiteindelijk gaat dat aantal naar ong. 300-350 studenten in het tweede jaar.

Het echte buisvak moet nog komen: staatsrecht (het vak dat Vande Lanotte doceert), waar amper 25% van de studenten slaagt.
Das universitair onderwijs. In mijn eerste jaar was er dynamica, een vak waar je de geslaagden op 1 paar handen kon tellen. We zijn met 333 begonnen dat jaar....

Na een keertje of 5 hadden de meesten het wel
Oud 21 mei 2007, 23:31   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij ons is wiskunde in het eerste jaar het buisvak. Hoewel het nu wel versoepeld is wan alle vakken hebben hetzelfde gewicht qua studiepunten. Ik weet niet of ze dat in Gent ook zo hebben geregeld, ofdat ze daar nog met verschillende gewichten werken.

In het oude systeem stond wiskunde op 10 van de 60 studiepunten, dus een buis daarvoor betekende al onmiddellijk dat je kansen op slagen geminimaliseerd werden.
Oud 21 mei 2007, 23:32   #76
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Das universitair onderwijs. In mijn eerste jaar was er dynamica, een vak waar je de geslaagden op 1 paar handen kon tellen. We zijn met 333 begonnen dat jaar....

Na een keertje of 5 hadden de meesten het wel
Dat belooft
Oud 21 mei 2007, 23:34   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat belooft
Even een sidenote: dit is aan een Nederlandse TU. Daar bestaat geen jarensysteem. Voordeel: je kan niet blijven "plakken". Nadeel: deliberaties en dergelijke bestaan ook niet en de studieduur loopt zwaar uit, aangezien projecten toelatingseisen hebben.

Oh zo ken ik er die na 5 jaar TU nog steeds hun eerstejaars calculus moesten, zalig ! Knikker die gasten toch buiten....
Oud 21 mei 2007, 23:35   #78
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij ons is wiskunde in het eerste jaar het buisvak. Hoewel het nu wel versoepeld is wan alle vakken hebben hetzelfde gewicht qua studiepunten. Ik weet niet of ze dat in Gent ook zo hebben geregeld, ofdat ze daar nog met verschillende gewichten werken.

In het oude systeem stond wiskunde op 10 van de 60 studiepunten, dus een buis daarvoor betekende al onmiddellijk dat je kansen op slagen geminimaliseerd werden.
Wij hebben slechts 1 buispunt en kunnen die pas gebruiken als we voor de andere vakken in totaal 60% behalen. Het aantal studiepunten speelt ook nog een rol. (gaande van 4 voor het minste tot 9 voor het meeste).
Oud 21 mei 2007, 23:37   #79
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Even een sidenote: dit is aan een Nederlandse TU. Daar bestaat geen jarensysteem. Voordeel: je kan niet blijven "plakken". Nadeel: deliberaties en dergelijke bestaan ook niet en de studieduur loopt zwaar uit, aangezien projecten toelatingseisen hebben.

Oh zo ken ik er die na 5 jaar TU nog steeds hun eerstejaars calculus moesten, zalig ! Knikker die gasten toch buiten....
Ik dacht dat wij de examens voor een bepaald vak maximum 6 maal mogen afleggen (dus 2 examens in 1 academiejaar, dat is dus maximum 3 jaar)
Oud 21 mei 2007, 23:43   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat wij de examens voor een bepaald vak maximum 6 maal mogen afleggen (dus 2 examens in 1 academiejaar, dat is dus maximum 3 jaar)
Bij ons 4 maal (2 examens per jaar, dus 2 jaar).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be