Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 20:55   #381
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja? Wat is dan wel die informatie die zij verspreiden?
Het zal wel iets in dit genre zijn : Dit bijvoorbeeld. Of hier. En natuurlijk deze klassieker.

Zoals dit artikel bewijst verwachten in bepaalde gevallen de organisatoren zelf problemen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 20:56   #382
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Is't waar manneke? Allé, vertel ne keer hoe dat precies relevant is voor de wet die het praten over homoseksualiteit op scholen verbiedt... Ik ben razend benieuwd!
Ik denk dat de beste oplossing zou zijn om èn godsdienst èn "sex" zowel als de dagelijkse plichtplegingen daarvan op scholen buiten het vakkenpakket te laten; bordje plaatsen: in dit perceel geldt een verbod op (rituelen van) sex en (overige) religies.
Oud 22 mei 2007, 21:00   #383
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het zal wel iets in dit genre zijn : Dit bijvoorbeeld. Of hier. En natuurlijk deze klassieker.

Zoals dit artikel bewijst verwachten in bepaalde gevallen de organisatoren zelf problemen.
Laat ik het niet merken ...
Oud 22 mei 2007, 21:03   #384
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Op verscheidene plaatsen op Net gelezen, dat het ging om een bassin voor bluswater-opslag, echter "multi-functioneel" ook SOMS als zwembad in gebruik.

Hier 1 zulke link:
http://www.den-toom.nl/polen/auschwitz/28.htm

Wie gelooft dat nu?

Dus als er een vrand was moesten ze eerst nog een pomp zetten, alles aansluiten zoals de brandslangen en dan pas blussen.

Sorry ongeloofwaardig voor mij. Op de foto is het duidelijk dat het een zwembad is en niet meer dan dat.

PS: die hekken voor het zwembad? Zijn die na de oorlog gezet of samen met het zwembad?

Indien samen dan klinkt het verhaal als bassin zeer ongeloofwaardig.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 21:05   #385
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is't waar manneke? Allé, vertel ne keer hoe dat precies relevant is voor de wet die het praten over homoseksualiteit op scholen verbiedt... Ik ben razend benieuwd!
Omdat hij beweert daar geweest te zijn en jij daar spel van maakt.
De relevantie van z'n aanwezigheid ligt bij z'n andere bewering, namelijk dat hij denkt ervaren te hebben hoe een deel van de polen denkt. En jij maakt daar spel van.
Relnicht.

Laatst gewijzigd door C uit W : 22 mei 2007 om 21:06.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 21:08   #386
Vorenus
Banneling

Standaard

Ik vraag me af wanneer de Linksen hier Polen gaan aanklagen wegens inbreuk op de holocaustwet.
Oud 22 mei 2007, 21:16   #387
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Maar om nu op het onderwerp terug te komen, wat is dit nu eigenlijk voor een idiote discussie! Voor degenen die nog steeds in de ontkenningsfase zitten : of je het nu plezant vindt of niet, homoseksualiteit is een realiteit. De school is er onder andere om kinderen en jongeren te informeren over de realiteit, en niet om "reclame" te maken voor wat dan ook (de hele idee van reclame maken voor homoseksualiteit is trouwens om te gieren).

Dus over homoseksualiteit praten is de verdomde taak van de school, en een politiek die erop gericht is om die vorm van seksualiteit te verzwijgen om wat voor reden dan ook is dom en achterlijk en gaat voorbij aan één van de kerntaken van de school, punt uit.

Laatst gewijzigd door Doki : 22 mei 2007 om 21:19.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 21:19   #388
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Maar om nu op het onderwerp terug te komen, wat is dit nu eigenlijk voor een idiote discussie! Voor degenen die nog steeds in de ontkenningsfase zitten : of je het nu plezant vindt of niet, homoseksualiteit is een realiteit. De school is er onder andere om kinderen en jongeren te informeren over de realiteit, en niet om "reclame" te maken voor wat dan ook (de hele idee van reclame maken voor homoseksualiteit is trouwens om te gieren).

Dus over homoseksualiteit praten op school is de verdomde taak van de school, en een politiek die erop gericht is om die vorm van seksualiteit te verzwijgen om wat voor reden dan ook is dom en achterlijk en gaat voorbij aan één van de kerntaken van de school, punt uit.

Een school moet een kind opvoeden op gebied kennis. Een school moet geen visies of andere vormen ervan promoten.
Oud 22 mei 2007, 21:20   #389
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Een school moet een kind opvoeden op gebied kennis. Een school moet geen visies of andere vormen ervan promoten.
Ja en dus ook kennis van het feit homoseksualiteit, zonder dat daar enig waardeoordeel aan dient gehecht te worden.
Oud 22 mei 2007, 21:22   #390
C uit W

Standaard

Citaat:
Ja en dus ook kennis van het feit homoseksualiteit, zonder dat daar enig waardeoordeel aan dient gehecht te worden.
Niet zo simpel als het lijkt.
De ene zal het vermelden naast heteroseksualiteit, de andere na pedoseksualiteit...
Oud 22 mei 2007, 21:23   #391
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot 'kennis' behoort o.a. het feit dat homoseksualiteit ècht bestaat.

Een 'visie' is dan bvb. : 'homoseksualiteit is tegen-natuurlijk', of 'homoseksualiteit is het beste wat er is', of dergelijke.

Wat is dus het probleem, eigenlijk?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 21:25   #392
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Op school moet sexualiteit gegeven worden op gebied van biologio.

Sexuele voorkeuren horen daar niet bij.
Oud 22 mei 2007, 21:25   #393
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht

En daar is niks mis mee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 21:26   #394
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wie gelooft dat nu?

Dus als er een vrand was moesten ze eerst nog een pomp zetten, alles aansluiten zoals de brandslangen en dan pas blussen.

Sorry ongeloofwaardig voor mij. Op de foto is het duidelijk dat het een zwembad is en niet meer dan dat.

PS: die hekken voor het zwembad? Zijn die na de oorlog gezet of samen met het zwembad?

Indien samen dan klinkt het verhaal als bassin zeer ongeloofwaardig.
Als Ongelovige in de ruimste zin des woords, kan ik hooguit aandragen wat ik op Net hierover tegenkwam.

Overigens heb ik als toeschouwer bij brandoefeningen en bij uitzondering ook wel een echte brand, waargenomen dat brandweer met materiaal aanwezig op hun voertuigen ieder watergevulde niet al te kleine kuil of sloot in no time weet te benutten; "technisch" zie ik dus geen bezwaar tegen deze mogelijke verklaring.

Een "brandput" behorende tot standaard-faciliteiten bij een bouwwerk is heel makkelijk met een extra trapje uit te breiden tot "tevens" zwemgelegenheid en wellicht is zo'n trap zelfs nuttig voor de pompiers zelf.

Het ZOU allemaal kunnen.

Daarbij nog las ik in sommige links ook over de aanwezigheid van een bordeel in het kamp; bij zoiets stel ik mij voor dat een extra (deeltijd-)wasgelegenheid een welkom attribuut kan zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 mei 2007 om 21:26.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 21:26   #395
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Niet zo simpel als het lijkt.
De ene zal het vermelden naast heteroseksualiteit, de andere na pedoseksualiteit...

Wel simpel. Homoseksualiteit is een vorm van seksualiteit die slechts de betrokkenen aangaat, en die geen negatief impact heeft op derden, hetgeen wel het geval is bij pedoseksualiteit. Het is een vorm van seksualiteit die niet leidt tot crimineel gedrag. En dus hoort deze vorm van seksualiteit naast heteroseksualiteit en niet naast pedoseksualiteit.
Oud 22 mei 2007, 21:28   #396
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En daar is niks mis mee.
Droevig toch dat wij het nu alwéér oneens zijn/blijven.
Oud 22 mei 2007, 21:29   #397
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op school moet sexualiteit gegeven worden op gebied van biologio.

Sexuele voorkeuren horen daar niet bij.
En waarom zou homoseksualiteit niet aan bod kunnen komen bij biologie? Voor mijn part komt het aan bod bij rekenen of taal. En waarom hoort voorkeur daar niet bij? Als voorkeur daar niet bij hoort dan moet er ook niet gesproken worden over de heteroseksuele voorkeur.
Oud 22 mei 2007, 21:29   #398
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wel simpel. Homoseksualiteit is een vorm van seksualiteit die slechts de betrokkenen aangaat, en die geen negatief impact heeft op derden, hetgeen wel het geval is bij pedoseksualiteit. Het is een vorm van seksualiteit die niet leidt tot crimineel gedrag. En dus hoort deze vorm van seksualiteit naast heteroseksualiteit en niet naast pedoseksualiteit.
Je slaat de zoös over.
Oud 22 mei 2007, 21:29   #399
C uit W

Standaard

Citaat:
Een ander kan zeggen: heteroseksualiteit is de norm, homosekseksualiteit is een psychische aandoening.
Oud 22 mei 2007, 21:29   #400
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Als Ongelovige in de ruimste zin des woords, kan ik hooguit aandragen wat ik op Net hierover tegenkwam.

Overigens heb ik als toeschouwer bij brandoefeningen en bij uitzondering ook wel een echte brand, waargenomen dat brandweer met materiaal aanwezig op hun voertuigen ieder watergevulde niet al te kleine kuil of sloot in no time weet te benutten; "technisch" zie ik dus geen bezwaar tegen deze mogelijke verklaring.

Een "brandput" behorende tot standaard-faciliteiten bij een bouwwerk is heel makkelijk met een extra trapje uit te breiden tot "tevens" zwemgelegenheid en wellicht is zo'n trap zelfs nuttig voor de pompiers zelf.

Het ZOU allemaal kunnen.

Daarbij nog las ik in sommige links ook over de aanwezigheid van een bordeel in het kamp; bij zoiets stel ik mij voor dat een extra (deeltijd-)wasgelegenheid een welkom attribuut kan zijn.
Ik weet ook wel dat ze een zwembad kunnen gebruiken bij een geval van brand als bluswater.

Mijn punt is echter dat het volkomen onlogisch is dat ze een zwembad bouwen op gebied van brandveiligheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be