Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2007, 12:54   #461
Thin White Duke
Vreemdeling

Thin White Duke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Adoptie van kinderen, ... ja als ge al een kind hebt uit een vorig huwelijk ja, dan kan er misschien iets als een soort voogdij over dat kind gemaakt worden voor uw partner, ... Maar kinderen aan een koppel mannen of vrouwen geven zonder een natuurlijke vader of moeder figuur, dat druist in tegen mjin princippes, (de conservatieve ik... ) Dat heeft niks met discriminatie te maken, zeker niet, ik vind gewoon dat een kind recht heeft op 2 biologische ouders.
En u heeft overschot van gelijk!
Thin White Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 14:17   #462
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dit artikel toont aan dat je ofwel niet weet waar je over spreekt, ofwel doelbewust een verkeerde voorstelling geeft van de feiten: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/5068318.stm. Ik gok op de laatste optie...
Dit artikel geeft net een verkeerd beeld. Het is correct dat vele Polen een probleem hebben met Gay Pride parades en andere publieke perversiteiten alsook andere vormen van homo-propaganda, maar dat betekent niet dat zij een homosexuelen discrimineren. Dat is een wereld van verschil, maar weeral gooi je alles door elkaar.

Let trouwens eens op de volgende foto :

Citaat:
Anti-gay sentiment in Poland is concerning many
Valt het jou niet op dat er alleen maar skinheads op die foto staan? Dat is nu niet bepaald een cross-section van de Poolse bevolking.

Citaat:
Dat jij dat niet inziet is duidelijk. Nochtans is dat nu net een kenmerk van die onverdraagzaamheid.

Citaat:
PS: ik geloof er geen mieter van dat jouw "beste vriendin" een lesbienne is.
Zijt ge weeral bezig?!

Citaat:
Heb je haar al eens verteld dat je van mening bent dat ze "onnatuurlijk" en "abnormaal" is?
Ik heb haar dat hoogstwaarschijnlijk al enkele keren verteld, ja. Zoals de meeste homosexuelen gaat zij daar niet mee akkoord, maar dat is niet het enige meningsverschil dat we hebben. Je moet niet altijd akkoord gaan met iemands meningen en/of levensstijl om vrienden te kunnen zijn. D�*t is net wat tolerantie inhoudt, maar dat zal iemand als jij nooit begrijpen.

Citaat:
Heb je daar ook bewijzen voor?

Ik hoop dat je met iets beters voor de pinnen komt dan een 50 jaar oud filmpje...
Geen bewijzen. Ik weet wel dat zowat de enige mannelijke homosexueel die ik persoonlijk ken, er geen problemen mee heeft om minderjarige jongens "oneerbare voorstellen" te doen, wat perfect aansluit op het oude Amerikaanse filmpje.

Toeval? Maybe, maybe not.

Citaat:
Je vergelijkt appelen met citroenen. Je vergelijkt twee aandoeningen waarvan het wetenschappelijk vaststaat wat de oorzaak is met een menselijke eigenschap waarvan men tot nu toe nog steeds niet kon aantonen waarom mensen met die eigenschap behept zijn en anderen niet. Je vergelijkt twee hersenaandoeningen die mensen beletten op een normale wijze te functioneren in onze samenleving met een menselijke eigenschap die afgezien van de sociale impact ervan niemand belet op een normale wijze te functioneren in de samenleving.
Andere voorbeelden dan : pedofilie, psychopathie, sociopathie, depressie, manisch-depressiviteit en tal van andere psychische toestanden zijn erkend als ziekten, terwijl ook hier geen duidelijk aanwijsbare oorzaak is. Homosexualiteit hoorde vroeger ook in dit rijtje thuis.

Citaat:
En dat terwijl je je allerminst in een situatie bevindt om wetenschappelijk onderbouwde uitspraken te doen omtrent die materie.
Totdat het politiek incorrect werd, beschouwden wetenschappers homosexualiteit steevast als een ziekte. Er is dus wel degelijk enige wetenschappelijke onderbouw, wat hedendaagse propagandisten ook mogen beweren.

Citaat:
Is iemand die dergelijke zaken doelbewust openbaar maakt onverdraagzaam tegenover homoseksuelen? Zeker en vast!

Citaat:
Yeah right... Veel meer dan wat beleefde gesprekjes over het weer en de mooie landschappen zullen het wel niet geweest zijn... Ander zou je immers ronduit idiote uitspraken zoals deze niet lanceren:
De vooroordelen komen exclusief van jouw zijde, wat je met deze en heel wat andere uitspraken perfect illustreert.

Citaat:
Louter theoretisch gezien zal dat waarschijnlijk wel kloppen, maar mijn jarenlange ervaring op dit forum heeft me geleerd dat de twee in de overgrote meerderheid van de gevallen wonderwel samen gaan.
De meest intolerante en de meeste intolerante mensen kom je meestal bij "links" tegen. Zij zijn welliswaar tolerant voor andersgekleurden en homosexuelen, maar extreem intolerant voor mensen met ideeën die sterk verschillen van de hunne.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 15:08   #463
born2bewild
Banneling

Standaard

*knip*

Niet persoonlijk worden.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 mei 2007 om 15:12.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 15:19   #464
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
*knip*

Persoonlijke aanvallen niet quoten aub.
Wederom leuke bijdrage uwentwege. Buiten wat onnozele provocaties bevatten uw posten ook niet veel inhoud.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 23 mei 2007 om 15:20.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 17:06   #465
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
In de streek van Polen waar ik die drie maanden heb geleefd (Zuid-Oost-Polen), kende niemand ook maar één homosexueel. Toen ik vertelde dat ik een goede lesbische vriendin heb (ikzelf ben mannelijk, ter verduidelijking), waren de Polen vooral nieuwsgierig omdat ze gewoon zelf zo niemand kennen. Niet één moment heb ik enige intolerantie bij hun gemerkt. Dit zowel tav bijvoorbeeld homosexuelen als tav bijvoorbeeld skinheads (die ook ter discussie gekomen zijn). Dat is een wereld van verschil met ons eigen land waar zowel links als rechts elkaar niet kunnen luchten en waar iedereen als ideologische eilandjes de andere in zekere zin bevecht.

De afwezigheid van homosexualiteit in de Poolse samenleving in combinatie met hun tolerantie tav homosexuelen illustreert dan ook meteen dat het grote percentage van homosexualiteit in West-Europa wel degelijk het gevolg is van het cultiveren van deze levensstijl oftewel "reclame" voor homosexualiteit, zoals sommigen het noemen. Ook bij de lesbiennes in mijn omgeving (om één of andere reden lijk ik die aan te trekken) krijg ik niet het gevoel dat het gaat om een aangeboren eigenschap, integendeel.
In het Victoriaans tijdperk kende ook niemand een homoseksueel. Logisch, als er de doodstraf op staat.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 20:27   #466
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wederom leuke bijdrage uwentwege. Buiten wat onnozele provocaties bevatten uw posten ook niet veel inhoud.
En waar blijft jou leuke bijdrage ivm mijn vorige opmerking:
"Maakt kay-gell zich ook zorgen over de moslimlanden en de moslimbuurten in eigen land waar homo's en minirokjes nog veel minder gewenst of gewoon verboden zijn?
Of kijkt kay-gell lichtjes de andere kant op?"
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 05:14   #467
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mensen, blijf nu toch eens kalm...

Esperanza, haar kennende, zal wel zo vriendelijk zijn haar excuses aan de gekwetste forumdeelnemers aan te bieden...
Om welke reden?
Oud 24 mei 2007, 05:15   #468
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Louter theoretisch gezien zal dat waarschijnlijk wel kloppen, maar mijn jarenlange ervaring op dit forum heeft me geleerd dat de twee in de overgrote meerderheid van de gevallen wonderwel samen gaan.
Zo is dat!
Oud 24 mei 2007, 05:20   #469
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
En u heeft overschot van gelijk!
Een rechts-conservatief met een foto van Jim Morrison als avatar? Enig idee tegen wiens schenen die kerel constant schopte?

Enfin, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Oud 24 mei 2007, 06:27   #470
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een rechts-conservatief met een foto van Jim Morrison als avatar? Enig idee tegen wiens schenen die kerel constant schopte?

Ik stond er ook even van te kijken, moet ik bekennen... En dan bovendien nog een nicknaam die verwijst naar een artiest met een wel zeer dubieuze seksuele reputatie. Bizar...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 08:04   #471
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
In het Victoriaans tijdperk kende ook niemand een homoseksueel. Logisch, als er de doodstraf op staat.
... maar in Polen is dat dus NIET zo. Daar is er GEEN doodstraf, ex-communicatie of welke straf van ook voor homosexuelen. Het wordt er gewoon niet gecultiveerd zoals dat hier het geval is, met als gevolg dat men in sommige streken van Polen gewoon géén homosexuelen tegenkomt. En dat toont dan ook meteen aan hoe onnozel de beweringen zijn van homo-propagandisten dat homosexualiteit van nature voorkomt bij een 5 tot 10% van de bevolking
Oud 24 mei 2007, 08:38   #472
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet iedereen aanschouwd deze wereld met een paardenbril...
Oud 24 mei 2007, 08:40   #473
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Niet iedereen aanschouwd deze wereld met een paardenbril...
Zet jij alvast meer eerst een leesbril op, want zo'n kemels van fouten tegen het Nederlands zijn beschamend voor iedereen die zich Vlaams-Nationalist noemt.
Oud 24 mei 2007, 09:47   #474
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... maar in Polen is dat dus NIET zo. Daar is er GEEN doodstraf, ex-communicatie of welke straf van ook voor homosexuelen.
Even iets opgezocht op de site van Human Rights Watch :

Citaat:
For endangering children: Roman Giertych, Minister of Education and Deputy Prime Minister of Poland. The leader of Poland’s far-right party, the League of Polish Families (Liga Polskich Rodzin), Giertych said, “There is no room, nor will there ever be any room, for homosexual activism within the school system in Poland on my watch.” In March, his ministry announced it would propose a law to “punish anyone who promotes homosexuality or any other deviance of a sexual nature in education establishments.” Teachers, school principals, visiting educators and student human rights defenders who even mention homosexuality could face dismissal, fines and imprisonment. The ministry also announced that “teachers who reveal their homosexuality will be fired.” These proposals would also prohibit health educators advocating safer sex for lesbians and gays from entering the schools. Previously, the deputy minister of education had called safer-sex materials “negative propaganda.”

In 2005, under Giertych’s control, the ministry had vigorously condemned an international project training youth in issues of gender stereotypes and gender-based discrimination. A ministry official accused the project of “depraving young people.”

Giertych’s policies deprive Polish students of the chance to learn not just about human sexuality, but about tolerance, diversity, and equality. They deny them potentially life-saving information about HIV/AIDS and other sexually transmitted diseases. And they promote an atmosphere of prejudice in schools which could lead to violence.

They are part of a consistent policy of homophobia promoted by President Lech Kaczynski. Last June, for instance, the State Prosecutor’s office ordered local prosecutors to launch investigations into the conduct of “homosexuals” on unsupported and defamatory allegations of “pedophilia.” In 2005 and 2006, authorities in Warsaw and other cities tried to ban marches in support of LGBT rights. Last year a member of Parliament, Wojciech Wierzejski of the League of Polish Families, called for “deviants” to be “bashed with a baton.”
Verder commentaar is overbodig, me dunkt...
Oud 24 mei 2007, 09:52   #475
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het wordt er gewoon niet gecultiveerd zoals dat hier het geval is, met als gevolg dat men in sommige streken van Polen gewoon géén homosexuelen tegenkomt.
Laat me even raden. Een goddelijke ingreep teneinde zijn favoriete land te vrijwaren van duivelse invloeden?

Een nationaliteit koppelen aan een sexualiteitsbeleving. Moet kunnen, moet kunnen...

Oud 24 mei 2007, 09:55   #476
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me even raden. Een goddelijke ingreep teneinde zijn favoriete land te vrijwaren van duivelse invloeden?

Een nationaliteit koppelen aan een sexualiteitsbeleving. Moet kunnen, moet kunnen...

Nee, cultuur koppelen aan sexualiteitsbeleving. Dat is iets heel anders.
Oud 24 mei 2007, 15:47   #477
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Nee, cultuur koppelen aan sexualiteitsbeleving. Dat is iets heel anders.
Aha. En over wat voor een cultuur spreken we dan? In Polen? De katholieke cultuur? Die zorgt ervoor dat homosexualiteit niet voorkomt in Polen?

Alsof het voorkomen van homosexualiteit ook maar iets te maken heeft met een nationaliteit, geloof of cultuur. Wel effe serieus blijven, hé.

Dat vanwege een bepaalde cultuur homosexualiteit een taboe is is uiteraard een andere zaak. Het is niet omdat je er niet over praat, dat het niet aanwezig is.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 mei 2007 om 15:56.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:52   #478
luc broes

Standaard

Citaat:
Aha. En over wat voor een cultuur spreken we dan? In Polen? De katholieke cultuur? Die zorgt ervoor dat homosexualiteit niet voorkomt in Polen?

Alsof het voorkomen van homosexualiteit ook maar iets te maken heeft met een nationaliteit, geloof of cultuur. Wel effe serieus blijven, hé.

Dat vanwege een bepaalde cultuur homosexualiteit een taboe is is uiteraard een andere zaak. Het is niet omdat je er niet over praat, dat het niet aanwezig is.
Heel juist Esperanza. Dit geldt voor Polen maar evenzeer voor de moslimlanden.
Maar dit laatste is een taboe voor de linkse kerk.
Hoelang houden jullie dat bedrog nog vol?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 17:32   #479
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Heel juist Esperanza. Dit geldt voor Polen maar evenzeer voor de moslimlanden.
Maar dit laatste is een taboe voor de linkse kerk.
Hoelang houden jullie dat bedrog nog vol?
Wie ontkent er nu dat dit ook evenzeer opgaat voor moslimlanden?

Dat homofoob gedrag is typisch rechts-conservatief-religieus... En of dat nu in Europa (Polen-katholiek), het midden-oosten (Iran-moslim) of in de Caraïben (Jamaica-rastafari) maakt geen bal uit - het blijft verwerpelijk.

Maar waarom moet jij nu met moslims afkomen - d�*t had niets met de discussie te zien!
Oud 24 mei 2007, 17:36   #480
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Dat homofoob gedrag is typisch rechts-conservatief-religieus... En of dat nu in Europa (Polen-katholiek), het midden-oosten (Iran-moslim) of in de Caraïben (Jamaica-rastafari) maakt geen bal uit - het blijft verwerpelijk.
De waarheid is net dat IEDEREEN met een gezonde moraliteit tegen homo-propaganda is en jouw ideeën verwerpelijk vindt.

Maar ja... ieder zijn waarheid, zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be