Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 17:55   #101
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
De grootste grapp die jij hier vertelt is: Walen zijn een ander volk!!

Joengens toch:

1. ik heb waarschijnlijk meer gemeen met vele walen dan met jou....

2. jij hebt waarschijnlijk meer gemeen met bepaalde walen dan ik

3. gans belgie is altijd al een smeltrkoes geweest: misschien heb jij wel spaanse, of italiaanse, of duitse, of nederlandse, of misschien wel viking genen in je lijf...

En dan nog die zever over: de miljardentransfers sussen wallonie in een diepe slaap en de corrupte ps-staat...

M.a.w. laten we splitsen dan zijn we van die ambetante walen verlost. Jouw nationalisme is dus ingegeven door een soortement van idealistisch volks-beeld vermengd met een eng-economisch egoisme. M.a.w., jouw nationalisme slaat op niks...

* ooit al gedacht hoe we onze schulden gaan verdelen?
* nationale instellingen a la de nationale bank, justitie, ...
* wat met het probleem brussel? tegelijkertijd de stad met de meeste armoede en de meeste rijkdom van dit land?
* etc....

Misschien moet je toch eens verder kijken dan het simplistische weg met de transfers en zonder de walen gaat alles beter verhaaltje van het vb...
Ik ben geen Vlaams Belanger, ik ben onafhankelijk.

Ik ben een volksnationalist, ik vind dat elk volk zijn onafhankelijkheid verdient. Ik ben niet alleen voor een onafhankelijkheid Vlaanderen, ook voor een onafhankelijk Baskenland, Schotland, Wales, Catalonië, Bretagne, Wallonië enz...

Vlamingen en Walen zijn wel degelijk een ander volk, dat is gewoon een feit. Er bestaat geen Belgische taal, geen Belgische media, geen Belgische universiteit. De Belgische politieke partijen zijn gesplitst. Slechts heel af en toe is er nog sprake van een Belgisch natiegevoel (Als De Rode Duivels nog eens een wedstrijd winnen). België is gewoon een lege doos.

Oh ja, ik heb trouwens een Vlaamse vader en een Hongaarse moeder, ik ben opgegroeid in een meertalig gezin.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 18:02   #102
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaams Belanger, ik ben onafhankelijk.
leuk!! maar niet echt impressionant!...
Citaat:
Ik ben een volksnationalist, ik vind dat elk volk zijn onafhankelijkheid verdient. Ik ben niet alleen voor een onafhankelijkheid Vlaanderen, ook voor een onafhankelijk Baskenland, Schotland, Wales, Catalonië, Bretagne, Wallonië enz...
...en eerder voorbijgestreefd
Citaat:
Vlamingen en Walen zijn wel degelijk een ander volk, dat is gewoon een feit. Er bestaat geen Belgische taal, geen Belgische media, geen Belgische universiteit. De Belgische politieke partijen zijn gesplitst. Slechts heel af en toe is er nog sprake van een Belgisch natiegevoel (Als De Rode Duivels nog eens een wedstrijd winnen). België is gewoon een lege doos.
ik wist niet dat het volk zijn afhing van den televies, de gazet en de school
ik voel mij veel meer belg dan vlaming... maar vooral, ik ben ik...
nogmaals: ik kom beter overeen en heb meer gemeen met vrienden uit engeland, wallonie, frankrijk, italie... dan met de heikneuter mentaliteit van vele vlamingen
belgie mag voor mij als structuur ook blijven bestaan:
1. we zijn bekend, niet altijd in positieve zin, maar wel bekend
2. ik heb een hekel aan dat egoistische transfer verhaaltje en die karikatuur die men van de walen ophangt
Citaat:
Oh ja, ik heb trouwens een Vlaamse vader en een Hongaarse moeder, ik ben opgegroeid in een meertalig gezin.
weeral, leuk, maar doet niks terzake...
Oud 24 mei 2007, 18:02   #103
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
* ooit al gedacht hoe we onze schulden gaan verdelen?
* nationale instellingen a la de nationale bank, justitie, ...
* wat met het probleem brussel? tegelijkertijd de stad met de meeste armoede en de meeste rijkdom van dit land?
* etc....

Misschien moet je toch eens verder kijken dan het simplistische weg met de transfers en zonder de walen gaat alles beter verhaaltje van het vb...
Voor Brussel zijn er verschillende scenarios mogelijk:

1) Brussel bij Vlaanderen
2) Brussel bij Wallonië
3) Brussel als een onafhankelijke stadsstaat.

Ik denk dat Brussel voor het eerste scenario kiest.

Wat justitie betreft: vandaag is er slechts een tweetalig gerechtelijk arrondissement en dat is Brussel-Halle-Vilvoorde, alle andere arrondissementen zijn eentalig.

De nationale bank: ik dacht dat we de Euro hadden?

De schulden: een 60/40 verdeelsleutel lijkt me logisch.
Oud 24 mei 2007, 18:06   #104
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht

1) Brussel bij Vlaanderen
2) Brussel bij Wallonië
3) Brussel als een onafhankelijke stadsstaat.

Ik denk dat Brussel voor het eerste scenario kiest.
enige argumenten om dit te staven?
Oud 24 mei 2007, 18:11   #105
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
leuk!! maar niet echt impressionant!...

ik wist niet dat het volk zijn afhing van den televies, de gazet en de school
ik voel mij veel meer belg dan vlaming... maar vooral, ik ben ik...
nogmaals: ik kom beter overeen en heb meer gemeen met vrienden uit engeland, wallonie, frankrijk, italie... dan met de heikneuter mentaliteit van vele vlamingen
belgie mag voor mij als structuur ook blijven bestaan:
1. we zijn bekend, niet altijd in positieve zin, maar wel bekend
2. ik heb een hekel aan dat egoistische transfer verhaaltje en die karikatuur die men van de walen ophangt

Ik heb ook vrienden wonen in Duitsland, wil dat dan zeggen dat Duitsland en Vlaanderen 1 land moeten vormen?

Wat zijn de feiten? vandaag zijn er transfers van Vlaanderen naar Wallonië. Het probleem met de transfers is dat ze helemaal niet transparant zijn, het geld wordt helemaal niet nuttig besteed en verdwijnt in corrupte PS-zakken.

Ik heb helemaal niets tegen transfers, zolang het geld nuttig besteed wordt, iets wat hier in België niet het geval is.
Oud 24 mei 2007, 18:18   #106
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
enige argumenten om dit te staven?
Brussel zal voor Vlaanderen kiezen, omdat Brussel niet zonder Vlaanderen kan. Het wordt omringd door Vlaanderen, de internationale luchthaven ligt in Vlaanderen en het krijgt ook nog eens veel geld van Vlaanderen.
Vlaanderen is de enige regio die Brussel kan en wil onderhouden. U denkt toch niet dat Wallonië dat zal doen. Wallonië heeft zelf ook al genoeg problemen, ZONDER Brussel.

Een onafhankelijk Brussel is in mijn ogen niet leefbaar, het huidige Brusselse gewest heeft enorm veel werklozen en wordt slecht bestuurd.

Het is aan de Brusselaars zelf om te bepalen hoe hun toekomst eruit ziet. Van mij mag het bij Vlaanderen, maar als de Brusselaars niet willen, dan is dat hun goed recht. Ik ben alleen benieuwd hoelang Brussel het hoofd boven water zal houden zonder de steun van Vlaanderen.
Oud 24 mei 2007, 18:28   #107
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u zegt dat het volksnationalisme voorbijgestreefd is, kunt u mij dan het succes van de Scottish National Party (de grootste politieke partij van Schotland) verklaren?

Laatst gewijzigd door stropdrager : 24 mei 2007 om 18:29.
Oud 24 mei 2007, 18:34   #108
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als dit waar is dan is BDW... wat eigenlijk, bekrompen?

Alleszins is hij dan het haatdragende nietsontziende type. Heel gevaarlijk zo iemand die vanuit zijn emoties redeneert, best geen macht geven zo een mens.
In het interview kwam hij zeker niet haatdragend of nietsontziend over. Op die ene zin na heeft hij het interview trouwens geen enkele uitspraak gedaan die als een aanval op het VB kan worden opgevat.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 18:42   #109
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
De reden waarom ik over mijn gezinssituatie begon, beste Khonnor, was als reactie bedoeld op uw post (nr.100). Daar beschouwde u mij aan als een bekrompen nationalist en zei u dat Vlaanderen een smeltkroes is.

Wel, ik ben helemaal niet bekrompen. Ik heb 6,5 jaar in Oostenrijk gewoond, ben vijftalig, ik ben heel erg geïnteresseerd in andere culturen en reizen is een passie. Denk dus tweemaal na vooraleer u mij een bekrompen nationalist noemt, dank u wel.

De overgrote meerderheid van de Vlaams-nationalisten zijn doodnormale, verdraagzame mensen. Er zullen wel extremistische flaminganten zijn, maar dat is een kleine minderheid.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 24 mei 2007 om 18:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be