Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 14:36   #41
Zyp
Parlementslid

Standaard

Iedere dag vallen er kinderen op de grond, van speeltuigen, etc..
Iedere dag komen er tientallen kinderen in het ziekenhuis of dokter met verwondigen..

Allemaal onbekwaam... ZE moeten maar beter opletten, die ouders...

AFPAKKEN DIE KINDEREN....

Laatst gewijzigd door Zyp : 25 mei 2007 om 14:37.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:38   #42
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Omdat die fout zo catastrophaal is, is ze idd een slechte moeder... Dat lijkt me logisch. Ze heeft kind laten doodgaan. En het is zelfs neit eens een inschattigngsfout. Het is gewoon pure nalatigheid.

Het parket zal wrslk geen extra (zware) straffen uitspreken. Schuldgevoel is een straf op zich.
Ik hoop dat jij geen rechter bent? Vonnis is al gekend bij u

Ik vind het afschuwelijk hoe jij op basis van 1 iets direct gaat zeggen dat het een slecht mens (moeder) is. Dus de twee andere kinderen moeten dus maar in een instelling worden geplaatst volgens u?
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:39   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht

Ik vind het afschuwelijk hoe jij op basis van 1 iets direct gaat zeggen dat het een slecht mens (moeder) is. Dus de twee andere kinderen moeten dus maar in een instelling worden geplaatst volgens u?
JA JA VAN DE VROUW EEN SUPER VROUW MAKEN NU Hé (schande)
Oud 25 mei 2007, 15:09   #44
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

We hebben allemaal hoogstwaarschijnlijk al goed gelachen met die film Home alone. Hoe was het mogelijk dat men zijn kind achterliet.

Wel ik het het ooit bijna meegemaakt. Op de luchthaven waren wij met ons gezin van 6 wat aan het winkelen en plots was het van : oei nu wordt het toch echt tijd om door de controle te gaan. Dus ge roept uw kinderen en hop hop hop en plots stonden wij daar bij de agent en die telt de paspoorten en zegt : zijde niemand kwijt ? Wij kijken rond en verhip mijn jongste zoon was er niet. Paniek paniek paniek. Wij terug naar de winkel waar we stonden toen we besloten verder te gaan en ja daar stond hij te kijken met grote onschuldige ogen naar het speelgoed dat daar uitgestald hing.

Sindsdien veroordeel ik niemand meer op dat gebied.... Ik voel mij der nog altijd gegeneerd over eerlijk gezegd...

En dat was dan nog in vakantieperiode... die moeder moest hoogstwaarschijnlijk van hier naar daa vliegen om toch maar overal te geraken.... Kind misschien stil in slaap gevallen in de auto en ......

'k mag er niet aan denken om in de vrouw (en in dat kind natuurlijk) haar plaats te zijn... Tjonge dat is voor de rest van uw leven een schuldgevoel..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:12   #45
Tegendradigaard

Standaard

komde mijn kinderen ook halen nu ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:25   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Iedere dag vallen er kinderen op de grond, van speeltuigen, etc..
Iedere dag komen er tientallen kinderen in het ziekenhuis of dokter met verwondigen..

Allemaal onbekwaam... ZE moeten maar beter opletten, die ouders...

AFPAKKEN DIE KINDEREN....

Een kind dat in een speeltuin speelt en zijn nek breekt is geen teken van een slechte ouder. Dat is een ongeluk.

Je kind in de auto vergeten waardoor het sterft is geen ongeluk.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:27   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht

Vonnis? Hoe zo?
Ja, ik vind ze sowieso verantwoordelijk. Maar dat betekent niet dat ze het niet oprecht vergeten kan zijn. Dan moet ze geen werkelijk - justitionele - straf krijgen.

Ik zeg _niet_ dat ze een slecht mens is. Ik zeg dat ze een slechte _moeder_ is.
Ze vergeet haar kind in de auto (die ze zelf parkeerde), waardoor het kind stierf. Als je dat al geen catastrophale fout noemt, dan weet ik het ook niet meer.

Ja, liefst wel ja. Tot dat ze haar leven terug in orde heeft.
Oud 25 mei 2007, 16:30   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
komde mijn kinderen ook halen nu ??
Keur die hypocriete maatschappij nu maar weer goed
Oud 25 mei 2007, 16:51   #49
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Zeg nooit nooit....

Gewoon te veel hooi op je vork nemen, een job, een gezin met in dit geval 3 kids....

Sta es een paar dagen in de schoenen van mensen die met vele dingen tegelijk moeten bezig zijn en je praat anders...
JA, NOOIT! En wat dat hooi op de vork nemen betreft: volg mij eens een weekje en dan zal jij wel anders piepen.
Oud 25 mei 2007, 16:56   #50
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Indien alle onoplettendheden en vergeten zaken fataal moesten aflopen, dan waren er zo goed als geen mensen meer op de wereld.

Wie durft hier met de hand op het hart beweren nooit eens iets gedaan te hebben dat fataal had kunnen aflopen???

Ik voel heel oprecht mee met die moeder , ze is voor haar leven getekend en zal veel moed moeten opbrengen om verder te gaan.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 17:03   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Indien alle onoplettendheden en vergeten zaken fataal moesten aflopen, dan waren er zo goed als geen mensen meer op de wereld.

Wie durft hier met de hand op het hart beweren nooit eens iets gedaan te hebben dat fataal had kunnen aflopen???

Ik voel heel oprecht mee met die moeder , ze is voor haar leven getekend en zal veel moed moeten opbrengen om verder te gaan.
Ik ben al vaak zaken vergeten. Het bad toedoen, bijvoorbeeld. Vrij fataal voor het huis als ik toen weg was gegaan.

Maar dat is nogaltijd een verschil met je kind te vergeten in de auto waarmee je rijdt.
Oud 25 mei 2007, 18:59   #52
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
In het Vlaams-Brabantse Halle is gisterennamiddag een baby dood aangetroffen. Het kind lag in een wagen die op een parkeerterrein in de Louis Thibautstraat stond. De moeder van het kind was de baby vergeten in de wagen. Over de doodsoorzaak is nog niets bekend, maar wellicht bezweek de baby aan overhitting na zoveel uren in de auto. Tot overmaat van ramp was het gisteren heel warm. Het Brusselse parket heeft een onderzoeksrechter aangesteld.

Opvang
De baby werd omstreeks 16u aangetroffen. De hulpdiensten probeerden het kind nog te reanimeren maar dat bleek niet te baten. De moeder had haar twee oudste kinderen gisterochtend naar school gebracht. Daarna ging ze onmiddellijk naar haar werk in Halle en vergat ze haar zoontje van 5 maanden bij de opvang af te zetten.

Schuldig Verzuim
Om 16u ging de vrouw naar de onthaalmoeder om haar baby op te halen, die ze meende er 's ochtends te hebben afgezet. Het kind werd dood teruggevonden in zijn babystoeltje achterin de wagen. Op dit moment is de vrouw niet opgepakt. Een dossier is geopend voor schuldig verzuim en een autopsie moet meer duidelijkheid brengen over de doodsoorzaak van de baby. (belga/hln)

Ik heb geen enkel probleem met het geloven van het verhaal van die moeder, alles moet snel, 'op een rappeke'.... met alle gevolgen vandien.
Sorry, dit is wel een héél zwak excuus. Maar dit geheel terzijde.
ALs je drie kinderen op te voeden hebt, moet één van de parners maar thuis blijven. Punt.
OF je gaat voor carriere en 3 maal vakantie per jaar OF je neemt kinderen maar zorgt je er voor.
I.m.h.o...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 19:53   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Nog even het onderzoek afwachten, maar als blijkt dat die vrouw dit oprecht onbewust heeft gedaan, dan zal die voor de rest van haar leven getraumatiseerd zijn. Wss haar huwelijk om zeep en levenslang een schuldgevoel om u tegen te zeggen. Dat ze maar een leger psychiaters reserveren dan of er komt zelfmoord van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 mei 2007 om 19:53.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 19:58   #54
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog even het onderzoek afwachten, maar als blijkt dat die vrouw dit oprecht onbewust heeft gedaan, dan zal die voor de rest van haar leven getraumatiseerd zijn. Wss haar huwelijk om zeep en levenslang een schuldgevoel om u tegen te zeggen. Dat ze maar een leger psychiaters reserveren dan of er komt zelfmoord van.
Ik dacht net hetzelfde. Geen idee waar die vrouw met haar gedachten zat, maar ze heeft zichzelf al de grootst mogelijke straf aangedaan.

Na edit: doet me een beetje denken aan dat Italiaanse koppel in ons land dat hun baby verloor omdat de buggy niet reglementair vastgegespt was in de auto...

Laatst gewijzigd door Villa Comedia : 25 mei 2007 om 19:59.
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 20:18   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ik dacht net hetzelfde. Geen idee waar die vrouw met haar gedachten zat, maar ze heeft zichzelf al de grootst mogelijke straf aangedaan.

Na edit: doet me een beetje denken aan dat Italiaanse koppel in ons land dat hun baby verloor omdat de buggy niet reglementair vastgegespt was in de auto...
Neen, hoor. Die baby was sowieso doodgegaan, is uit het onderzoek gebleken. Of dat een troost is, is iets anders.
Oud 25 mei 2007, 21:01   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Neen, hoor. Die baby was sowieso doodgegaan, is uit het onderzoek gebleken. Of dat een troost is, is iets anders.
Het gaat er me gewoon om dat het onderzoek moet uitwijzen wat er is gebeurd. We hebben intussen genoeg familiedrama's gezien om te weten dat ouders hun kinderen kunnen ombrengen op soms niet te leuke manieren. Maar of dit geval zoiets was moeten we afwachten. Het artikel biedt enorm weinig informatie. Ik weet alleen dat als die vrouw oprecht per ongeluk het kindje was vergeten (werken + een maanden oude baby hebben is bijna moordend, je slaapt amper dan. Wie is er al eens een nachtje gaan zuipen of zo en eens op het werk de volgende dag vraag je je af of je je gaskraan van het fornuis wel hebt afgezet... dat soort triviale dingen) dan is die vrouw nu voor de rest van haar leven gestraft met een straf die geen vrouw kan dragen... de "moord" (al zal het zo juridisch niet verwoord worden) op haar eigen kind. En als het echt zo zal blijken te zijn, dan heb ik medelijden met haar. En natuurlijk ook met het kindje.

Maar laat het onderzoek maar eerst werken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 mei 2007 om 21:05.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 21:11   #57
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

dat komt van al dat georganiseer en gemanage en gecombineer van gezin én werk én social life én yoga én reisjes én bofrost én hunkemöller...
teveel ineens willen, teveel stress, en kan het niet aan hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 21:26   #58
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Nu kan m'n z'n sleutels vergeten... z'n identiteitskaart... z'n buskaart.... de verjaardag van het lief.... maar je bloedeigen kind?

Nee , daar geloof ik geen zak van
Oud 25 mei 2007, 21:27   #59
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

tja, een vroegere collega van mijn moeder heeft ook eens zoiets meegemaakt. Haar man was niet echt opgezet met haar zwangerschap en liet haar zitten. Toen de baby er was, stond ze er alleen voor en de vader maakte haar eerder het leven zuur, dan te helpen.
Resultaat: op een gegeven moment moest die vrouw gaan werken. Ze werkte in de verpleging en moest daarom voor en na op onmogelijke uren voor opvang zorgen. Uiteindelijk stond ze zo eens met een lege kinderwagen aan de kribbe. Haar baby lag thuis in zijn bedje te slapen en alles is in orde gekomen, maar toch ... ik veroordeel deze vrouw daarom niet.

Er zijn in mijn ogen nog nalatigere ouders. Ik heb ooit geweten dat een koppel even een avondje ging stappen. Ze hadden hun kindje van 1,5 jaar achtergelaten in het gezelschap van hun meer dan 3 meter lange tijgerpython. Toen ze thuis kwamen, was de kleine nergens te bekennen en pas na enkele uren drong het tot hen door dat hun slang een wel erg dikke bult had. Je mag eens 3 keer raden wat ze uit de maag van het dier gehaald hebben.

Er zijn veel ouders die kleine kinderen alleen thuis laten, zonder toezicht, zelfs in het gezelschap van en mogelijk gevaarlijk huisdier, zoals honden en reuzenslangen. Kleine Jolien werd ook maar pas gemist, toen ze al enkele uren in een grote tuin, in en hondenhok achter een muurtje verdwenen was.

Persoonlijk erger ik me meer aan dat soort ouders, dan aan een vrouw die door omstandigheden verstrooid was. Hier is er een kind gestorven door een verstrooidheid, maar hoeveel worden er ook niet door geboren?
Naar het schijnt vergeten vrouwen soms ook wel eens iets, dat negen maanden later opduikt.

Dus: in mijn ogen kan zoiets overal voorkomen. Kan er iemand zeggen nooit verstrooid te zijn geweest?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 mei 2007 om 21:28.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 00:21   #60
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Echt verschrikkelijk voor die moeder en haar naaste verwanten. Hoe zal ze dat moeten uitleggen aan haar man en later aan haar andere kinderen? Maar vooral zal ze daar zelf moeten trachten uit te komen.

En AdrianHealey, in dit geval moeten we de oorzaak veroordelen, niet het gevolg. (En die oorzaak zal wel nooit de bedoeling geweest zijn, het gevolg nog veel minder.)
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be