Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2007, 13:40   #21
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat was zelfverdediging op die bus.
Ik zou ook beginnen kloppen moest er iemand vastgegrepen worden bij de kel en ik zou het ook vertikken om in een fractie van een seconde de berekenen hoe hard ik mag doorkloppen om mij te verdedigen.
Ik snap niet hoe mensen da ni inzien.
Manneke toch,uw lieve vriendjes van een allochtoontjes waren al tot de orde geroepen door de busbestuurder omdat ze amok maakten.Zelfverdediging door de man met meerdere personen af te ranselen?

tjonge jonge.Simpelaar.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 13:41   #22
Marlboro
Banneling

Standaard

En dat van den joey?Ook zelfverdediging?Omdat den joey z'n mp3 niet wilde afgeven en de dader zich bedreigd voelde daardoor en een mes in z'n lijf stak en dan toch de mp3 kon meenemen die op dat moment van hem dan was?
Oud 26 mei 2007, 13:43   #23
Marlboro
Banneling

Standaard

En dat gedoe mee die wouter van bellingen,dzjeezes.Je hoort er niets meer van?Het was allemaal één en al bedriegelijke boel,opgezet spel om zo op die manier toch maar ten onrechte op het vb te kunnen kakken en zelf in de media komen en zo terug stemmen te winnen en rarara,ik zie hier zelfs tot in mijn gemeente plakaten mee van bellingen z'n foto op.lol
Oud 26 mei 2007, 13:44   #24
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Nog een racistische moord. Niets meer over gehoord. Wellicht had het slachtoffer het verkeerde kleurtje.

http://www.vtm.be/asx/index.php?/agi...0070505_hnlaat
De daders waren daar even autochtoon als het slachtoffer. Hoe je dat als een racistische moord kan bestempelen, ontgaat me dan ook volkomen. Ook al omdat het slachtoffer voor zover ik weet nog niet overleden is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 13:47   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zelfverdediging was het ook niet.

Zover ik weet zijn diejongeren aangeklaagd met 'slagen en verwondingen met de dood tot gevolg'.
En dat lijkt me terecht.
Je zegt het zelf: de AANKLACHT is 'slagen en verwondingen met de dood tot gevolg'. Of ze daar ook schuldig aan zijn, zal de rechter wel bepalen. Vier van de zes oorspronkelijke verdachten worden overigens niet vervolgd, omdat zij geen vinger hebben uitgestoken naar Demoor. Iets dat velen nog qltijd niet willen weten blijkbaar.
Oud 26 mei 2007, 13:58   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je zegt het zelf: de AANKLACHT is 'slagen en verwondingen met de dood tot gevolg'. Of ze daar ook schuldig aan zijn, zal de rechter wel bepalen. Vier van de zes oorspronkelijke verdachten worden overigens niet vervolgd, omdat zij geen vinger hebben uitgestoken naar Demoor. Iets dat velen nog qltijd niet willen weten blijkbaar.
Mens toch,als je kameraad iemand aan het aftroggelen is dan moet je deze zeker en vast zo vlug mogelijk tegen houden en er niet staan op kijken en/of zelfs aanmoedigen.Je bent medeplichtig,punt.Tenzij je er echt 100% niet mee akkoord bent.
Oud 26 mei 2007, 14:01   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
... zeker en vast zo vlug mogelijk tegen houden en er niet staan op kijken en/of zelfs aanmoedigen.Je bent medeplichtig,punt.
Geldt dat ook voor al de anderen op die bus die zaten toe te kijken zonder een vinger uit te steken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:04   #28
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mens toch,als je kameraad iemand aan het aftroggelen is dan moet je deze zeker en vast zo vlug mogelijk tegen houden en er niet staan op kijken en/of zelfs aanmoedigen.Je bent medeplichtig,punt.Tenzij je er echt 100% niet mee akkoord bent.
Juridisch kan ik het uiteraard niet hard maken, maar wat mij betreft bent u medeplichtig aan de moorden van Hans Van Themsche.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:07   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Juridisch kan ik het uiteraard niet hard maken, maar wat mij betreft bent u medeplichtig aan de moorden van Hans Van Themsche.
Als Vlaams Blok-stemmer bedoel je? "Medeplichtig" is misschien een te sterk woord. Ik zou het houden op "mede-verantwoordelijk voor het ontstaan en het in stand houden van een klimaat waarin dergelijke misdaden kunnen gepleegd worden".
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 mei 2007, 14:07   #30
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Geldt dat ook voor al de anderen op die bus die zaten toe te kijken zonder een vinger uit te steken?
Kenden al die andere mensen de dader dan?Waren het allemaal vrienden dan op die bus?
En mensen durven niet meer ingrijpen zeker als het allochtonen zijn die de daders zijn,men weet dat heel wat van zo'n gasten gevaarlijk en dikwijls gewapend zijn.
Je zou voor minder ingrijpen.Eigen kameraden zijn mede verantwoordelijk.
Oud 26 mei 2007, 14:08   #31
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Appels met peren vergelijking.

Ik ken die van temsche niet,ik wist ook niet wat'em van plan was en ik was er ook niet bij + ik heb hem zoiets doms ook niet ingefluisterd.

Dus neen,ik kan al helemaal niet medeplichtig zijn.

Uw zever slaat nergens op.
Oud 26 mei 2007, 14:09   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kenden al die andere mensen de dader dan?Waren het allemaal vrienden dan op die bus?
Is dat dan nodig om in te grijpen als je ziet dat iemand aangevallen wordt?

Citaat:
En mensen durven niet meer ingrijpen zeker als het allochtonen zijn die de daders zijn,men weet dat heel wat van zo'n gasten gevaarlijk en dikwijls gewapend zijn.
Dat hield De Moor dan blijkbaar toch niet tegen om die kereltjes naar de keel te vliegen...

Citaat:
Je zou voor minder ingrijpen.Eigen kameraden zijn mede verantwoordelijk.
Net zoals al de anderen op dit bus die zaten toe te kijken.

Citaat:
Oud 26 mei 2007, 14:12   #33
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Vlaams Blok-stemmer bedoel je? "Medeplichtig" is misschien een te sterk woord. Ik zou het houden op "mede-verantwoordelijk voor het ontstaan en het in stand houden van een klimaat waarin dergelijke misdaden kunnen gepleegd worden".
Ik zeg dat ook jong bij de volgende zaken waar ik evenzeer kan zeggen dat sp-a en vld en groen verantwoordelijk voor is door hun laksgedoe,door de criminaliteit niet te willen aanpakken en noem maar op.(allemaal zaken die in de hand worden gewerkt door deze partijen).

Met de regelmaat van een klok worden bij ons en in onze buurlanden verhitte discussies gevoerd over het dragen van een islamitische sluier of hoofddoek en of wij dat zomaar moeten gedogen. In Frankrijk en Duitsland is het alvast verboden op school. In Nederland mag het, net als in ons land. Hier wordt het dragen van een hoofddoek -na lang aanslepende rechtszaken- zelfs toegestaan op pasfoto's voor Belgische identiteitskaarten. De Turkse vrouw uit Wezet die dit zopas nog eens kon afdwingen bij de rechtbank heeft naar verluidt een dubbel staatsburgerschap. Dat betekent in de praktijk dat zij op haar Belgische identiteitskaart een hoofddoek mag dragen en op haar Turkse paspoort niet ... en op haar Turkse paspoort niet ...

Terwijl de autochtone Vlaamse bevolking vergrijst en de stad verlaat, vestigen zich jaarlijks steeds meer vreemdelingen in Antwerpen. Op 5 jaar tijd immigreerden 19.981 vreemdelingen naar Antwerpen terwijl 11.860 Vlamingen de stad verlieten. De eerste jongensnaam bij geboorte, geregistreerd door de burgerlijke stand was in 2004 niet Jan, Filip of Patrick maar… Mohammed. Antwerpen telt momenteel 24% allochtonen en hun aantal stijgt met 1% per jaar. Antwerpen telt 10.253 asielzoekers waarvan er meer dan 3000 hier gedumpt worden door OCMW’s vanuit heel België. Tel daarboven op nog eens 20.000 misschien zelfs 30.000 illegalen en het plaatje is compleet. Binnen 25 jaar telt Antwerpen een meerderheid van allochtonen.
Oud 26 mei 2007, 14:14   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je elementaire rechtsprincipes niet begrijpt, dan is een verdere discussie weinig zinvol. De rechtbank heeft op basis van alle feiten (die jij noch ik kennen) geoordeeld dat er geen enkele reden is tot vervolging van 4 van de 6 oorspronkelijke verdachten. Zij zijn maw compleet onschuldig aan de dood van Demoor. Of er daadwerkelijk sprake is geweest van "aftroggelen" zal overigens in de rechtbank moeten blijken. Is dat nu echt zo moeilijk?
Oud 26 mei 2007, 14:15   #35
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat dan nodig om in te grijpen als je ziet dat iemand aangevallen wordt?

Dat hield De Moor dan blijkbaar toch niet tegen om die kereltjes naar de keel te vliegen...

Net zoals al de anderen op dit bus die zaten toe te kijken.
Tjiens,die brave allochtoontjes volgens u waren het nochthans bont aan het maken en dat is de reden waarom de moor op reageerde en hij zal hoogst waarschijnlijk geen lieve woorden terug hebben gekregen.
Oud 26 mei 2007, 14:16   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als je elementaire rechtsprincipes niet begrijpt, dan is een verdere discussie weinig zinvol. De rechtbank heeft op basis van alle feiten (die jij noch ik kennen) geoordeeld dat er geen enkele reden is tot vervolging van 4 van de 6 oorspronkelijke verdachten. Zij zijn maw compleet onschuldig aan de dood van Demoor. Of er daadwerkelijk sprake is geweest van "aftroggelen" zal overigens in de rechtbank moeten blijken. Is dat nu echt zo moeilijk?
In schaarbeek werd ene patrick mombaerts vermoord met een ijzeren staaf.Je moet eens nagaan welke straf de dader heeft gekregen en wat z'n vrienden hebben gezegd voor de camera ivm met hetgeen hun kameraad heeft gedaan.
Oud 26 mei 2007, 14:19   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat ook jong bij de volgende zaken waar ik evenzeer kan zeggen dat sp-a en vld en groen verantwoordelijk voor is door hun laksgedoe,door de criminaliteit niet te willen aanpakken en noem maar op.(allemaal zaken die in de hand worden gewerkt door deze partijen).
Hoezo? Ik dacht dat de gevangenissen voor meer dan de helft gevuld zijn met allochtone criminelen? Die zijn daar toch niet uit vrije wil binnengestapt zeker? Volgens mij wijst dat er op dat de criminaliteit wel degelijk wordt aangepakt. De huidige minister van justitie heeft ondanks enkele tegenslagen die haar niet kunnen aangewreven worden, puik werk geleverd. De achterstand van de gerechten werd al voor een aanzienlijk deel weggewerkt.

Citaat:
Met de regelmaat van een klok worden bij ons en in onze buurlanden verhitte discussies gevoerd over het dragen van een islamitische sluier of hoofddoek en of wij dat zomaar moeten gedogen. In Frankrijk en Duitsland is het alvast verboden op school. In Nederland mag het, net als in ons land. Hier wordt het dragen van een hoofddoek -na lang aanslepende rechtszaken- zelfs toegestaan op pasfoto's voor Belgische identiteitskaarten. De Turkse vrouw uit Wezet die dit zopas nog eens kon afdwingen bij de rechtbank heeft naar verluidt een dubbel staatsburgerschap. Dat betekent in de praktijk dat zij op haar Belgische identiteitskaart een hoofddoek mag dragen en op haar Turkse paspoort niet ... en op haar Turkse paspoort niet ...
En dan? Wat interesseert het mij hoe iemand afgebeeld wordt op zijn of haar pasfoto? Als die vrouwen graag een hoofddoek dragen, dan moeten ze dat vooral doen. Ik heb daar geen zaken mee en jij evenmin.

Citaat:
Terwijl de autochtone Vlaamse bevolking vergrijst en de stad verlaat, vestigen zich jaarlijks steeds meer vreemdelingen in Antwerpen. Op 5 jaar tijd immigreerden 19.981 vreemdelingen naar Antwerpen terwijl 11.860 Vlamingen de stad verlieten. De eerste jongensnaam bij geboorte, geregistreerd door de burgerlijke stand was in 2004 niet Jan, Filip of Patrick maar… Mohammed. Antwerpen telt momenteel 24% allochtonen en hun aantal stijgt met 1% per jaar. Antwerpen telt 10.253 asielzoekers waarvan er meer dan 3000 hier gedumpt worden door OCMW’s vanuit heel België. Tel daarboven op nog eens 20.000 misschien zelfs 30.000 illegalen en het plaatje is compleet. Binnen 25 jaar telt Antwerpen een meerderheid van allochtonen.
Ja, en?

Citaat:
Oud 26 mei 2007, 14:20   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjiens,die brave allochtoontjes volgens u waren het nochthans bont aan het maken en dat is de reden waarom de moor op reageerde en hij zal hoogst waarschijnlijk geen lieve woorden terug hebben gekregen.
Was jij daar bij?

Citaat:
Oud 26 mei 2007, 14:21   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In schaarbeek werd ene patrick mombaerts vermoord met een ijzeren staaf.
Ook daar was er - als ik het me nog goed herinner - geen sprake van "moord".

Citaat:
Oud 26 mei 2007, 14:21   #40
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ik dacht dat de gevangenissen voor meer dan de helft gevuld zijn met allochtone criminelen? Die zijn daar toch niet uit vrije wil binnengestapt zeker? Volgens mij wijst dat er op dat de criminaliteit wel degelijk wordt aangepakt. De huidige minister van justitie heeft ondanks enkele tegenslagen die haar niet kunnen aangewreven worden, puik werk geleverd. De achterstand van de gerechten werd al voor een aanzienlijk deel weggewerkt.

En dan? Wat interesseert het mij hoe iemand afgebeeld wordt op zijn of haar pasfoto? Als die vrouwen graag een hoofddoek dragen, dan moeten ze dat vooral doen. Ik heb daar geen zaken mee en jij evenmin.

Ja, en?

De criminaliteit word helemaal niet aangepakt zoals het zou moeten zijn.
De criminaliteit ligt nog fors hoog vooral in grootsteden uiteraard.

Ik mag nocthans niet met mijn klak op de pasfoto?Dus ik mag niet maar met een hoofddoek mag wel?Goe bezig man.

En je laatste getuigd echt van dommigheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be