![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 april 2007 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door ons voorbeeld als christen waarbij de ander bijstaan, tonen we een goed voorbeeld. Dat voorbeeld kan mensen aanzetten tot denken en hen misschien de stap naar het christendom doen zetten. Daar is nu eenmaal niets fout aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 april 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
HUN geld.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zelfde dan de gardiaan die bij ons van vergadering naar vergadering snelt
![]()
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ken zovele mensen die anderen helpen, vrijwilliger zijn, etc etc.. en die niet geloven... Men moet haast beginnen veronderstellen dat de katholieke kerk de rechten op goedheid hebben opgekocht... lol Als iemand goed doet, schrijf dat dan op ZIJN boek, niet op dat van god, jezus, of de katholieke kerk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In 'Het verhaal van Matsombo' van Jef Geraerts, laat Geraerts Matsombo het volgende zeggen: ‘Ik heb in mijn leven tweemaal een oorveeg van een blanke gekregen. De eerste van die missiepater, die me bovendien nog uitschold voor vuile heiden omdat m’n vader de voorouderlijke wetten gehoorzaamde.’ Dit maar om te zeggen dat missiepaters onderdeel waren van de kolonie, van het koloniaal systeem dus. Deze missionarissen werden vanuit Belgie naar Congo gestuurd om de inheemse bevolking te bekeren tot het katholicisme en om daar bijvoorbeeld scholen en ziekenhuizen te stichten, met als voorwaarde dat de inlanders die hier gebruik van maakte zich tot dit geloof zouden bekeren. Laatst gewijzigd door system : 26 april 2007 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Aah hebben ze dat nu nog ni afgeleert om da geld in de kerk te gebruiken en ni erbuiten tsss ;-D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Atheïst schenkt bisdom 22,5 miljoen dollar Hilversum, 25 mei 2007 - Een zelfverklaarde atheïst heeft het aartsbisdom New York een recordgift bezorgd van 22,5 miljoen dollar (16,7 miljoen euro). De gepensioneerde zakenman en filantroop Robert Wilson deed de donatie aan een onderwijsproject van het bisdom. Lesgeld Het is de hoogste particuliere gift die het aartsbisdom New York ooit heeft ontvangen. Met het bedrag kan het lesgeld worden betaald voor 3000 kinderen uit arme gezinnen. Zij krijgen een plaats aangeboden aan een katholieke school naar keuze in de stad New York. Atheïst In een interview met persbureau Bloomberg zei Robert Wilson (80) dat hij atheïst is, maar groot respect heeft voor het katholieke geloof. “Laten we het onder ogen zien”, zei hij, “zonder de Rooms-Katholieke Kerk zou er geen westerse beschaving zijn.”bron:http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2007.html
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 27 mei 2007 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Woehahaha die is kei grappig lol goh ik mag nu niet gaan wijzen ofzo maar ik woonde ooit met een atheïst samen en euhmm pffff ![]() Ik zag dat meerdere atheïsten goed zijn in papieren en wet gevingen rond staat en kerk maar weinig tot GEEN voeling met wat er in onze westerse beschaving plaats vond als het gaat over geloofs vormen . Het rooms katholieke kent en kende vele vormen bvb rooms baptistisch of lutheraans ...vele o zo vele vormen en net zoals de christenen zitter er keurige leuke en lieve mensen maar ook verzuurde oordelers wat typisch iets sociaal westers is als het over de mens en zen geloof gaat . Bedankt voor die annonce want dat is iets wat ik niet wist ![]() |
|
![]() |
![]() |