![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Quasi geen enkele N-VA militant (en ik ben er eentje geweest voor een paar jaar) kan zoiets toch over zich heen laten gaan? Hoe gaat Leterme naar de regeringsonderhandelingen gaan? 1. Als kandidaat-premier van het sterkste kartel van Vlaanderen en eisend dat er een flinke staatshervorming komt. 2. Als kandidaat minister, blij met een postje onder Verhofstadt terwijl die laatste al geroepen heeft dat er niks mag veranderen in belgique? En terwijl het ACV al gebruld heeft dat er niet aan la belgique mag worden geraakt. Als ik in Bart De Wever zijn schoenen stond dan zou ik anti-zweet zolen kopen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2007 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
katholieken mag je niet vertrouwen, dat is een basisprincipe. ![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van heel die staatshervorming zal maar zeer weinig verwezenlijkt worden, en dat is niet schuld van de N-VA, maar het zal wel die partij zijn die daardoor de grootste klappen zal moeten incasseren. Ze zeggen dikwijls dat boksers een groot incasseringsvermogen hebben maar dat van de N-VA kiezers mag er ook wezen. Laatst gewijzigd door daiwa : 28 mei 2007 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wat moeten wij als N-VA'ers nu doen bij zo'n uitspraak als die van die scoutseikel Verhoeven bijvoorbeeld? Bij elk stomme, ongelukkige of verkeerd geinterpreteerde uitspraak van een CD&V'er dus de armen in de lucht gooien, janken dat het allemaal geen zin meer heeft en we ons beter van de kieslijsten laten schrappen? D�*t zou een doordachte strategie zijn! Kijk, de verkiezingen worden op 10 juni beslist, de belangrijkste onderhandelingen worden in de week daarna gevoerd. D�*n doen de uitspraken ertoe, d�*n moet je radicale keuzes maken. Het VB speelt heel bewust in op het thema dat alle andere partijen inwisselbaar ("het regime"), onbetrouwbaar en verraderlijk zijn. Het opkloppen van CD&V-uitspraken is daar een onderdeel van, het benadrukken van de "lafheid" en "zwakte" van de N-VA omdat ze er niet streng genoeg op reageert evengoed. Als we ons met de N-VA daarin laten meeslepen en elke keer bitsig uithalen, voeren we gewoon de campagne van het VB. We hebben ons ervoor geëngageerd na 10 juni te proberen een uitgebreide staatshervoming proberen af te dwingen: Ofwel nemen we dan de bluts met de buil, bijten op onze tanden als het moet en zien we na de 10e hoe de kaarten komen te liggen, ofwel laten we onszelf nu al gek maken met dit soort bagatelletjes en trekken we er de stekker nu al uit zonder het ooit geprobeerd te hebben. Ik kies voor het eerste, en stel vast dat ze op de Barricade hetzelfde denken. Laatst gewijzigd door zorroaster : 28 mei 2007 om 02:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus mag CD&V morgen zeggen : "Tijd om Brussel uit te breiden"? Als het VB daarop reageert is het maar een goedkoop uitmelken van een verkiezingsuitspraak? Ik vraag me af of partijtrouw voor jou niet primeert op de gedachte die ooit achter die partij zat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() De uitspraken van de Leterme zijn niet de beste die hij ooit gedaan heeft.
NVA positioneert zich op dit ogenblik als een beter alternatief dan de dubbelhartige CD&V. Blijkbaar is het daar intern een duivekot geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Dat niet. Ons "verstandshuwelijk" is af en toe heel veel verstand en weinig huwelijk. Maar ik vind het nog altijd zinvoller om op de tanden te bijten naast CD&V met een zekere kans tot wegen op de staatshervorming dan met een Dedecker met groot lawaai drie-vier zetels binnen te halen en vier jaar comateus te zitten brommen op de oppositiebanken.
Maar bon, uiteraard bestaat de kans dat je mij na 10 juni heel andere dingen hoort zeggen. Maar op voorhand weiger ik de handdoek te gooien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() "Partijtrouw" is een vaag begrip. Ik ben overtuigd van het concept van het bruistablet-separatisme en de bijhorende bestuursconsequenties voor het politieke Vlaams-nationalisme. Ik zie die momenteel het best en consequentst vertolkt worden door de N-VA en daarom heb ik dat logo'tje links van mij hier staan. In tegenstelling tot wat velen schijnen te denken ben ik geen parlementslid-in-wording, cabinétard of partijmedewerker die om linzensoepredenen zijn ziel heeft verloochend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 mei 2007 om 19:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergeet ook de strategische voordelen voor de tsjeven niet. Het kan de tsjeven federaal laten meedoen, maar het leeuwendeel van de schuld voor vlaanderen negatieve communautaire onderhandelingen op de VLD schuiven. En dé keuze van CD&V is federaal meespelen. Aangezien zij niet durven/willen overwegen om bij onderhandelingen tot het uiterste te gaan (i.e. eisen en anders belgië opblazen) staat het voor mij al vast dat ze voor Vlaanderen weer negatief gaan uitdraaien. CD&V zou in een verder premierschap van vhfstdt dan proberen te vermijden zichzelf al te zwaar aan te branden voor de verkiezingen van 2009, waarna de vld gedumpt wordt uit de regering. Kwestie is dan enkel van alle staatshervormingen voor 2009 gestemd te hebben (2/3e meerderheid) maar dat zal wel geen probleem zijn. VLD de zondebok voor slechte communautaire onderhandelingen. Tsjeven gaan pronken met een budgettair beleid dat wat degelijker is dan het huidige (doodsimpel gezien het niveau o/h moment) en de sossen houden zich overal afzijdig. Ik kan mij inbeelden dat nogal wat tsjeven en sossen dit scenario wel zien zitten. Het is een hypothese natuurlijk... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 mei 2007 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Respect voor Verhofstadt? What in heaven's name for?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh well, ik ben niet echt verrast van Leterme's uitspraken, hell, ik vond die nooit betrouwbaar, en stemmen voor die partij is ook nooit een optie geweest.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds de dag dat de N-VA in bed lag met CD&V waren mijn N-VA dagen over.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 mei 2007 om 21:00. |
||
![]() |
![]() |