![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde vraag zou je ook kunnen stellen aan Raf. Iets beweren zonder aan te tonen waarom is immers gemakkelijk: Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 mei 2007 om 10:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ook bij referendum kan voor mij geen verbod opgelegd worden in privé-plaatsen als restaurant, café,...
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Knuppel stelt dat autorijden/sex gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid van u en de medemens. Daarom moet deze ook verboden worden indien op dezelfde grond tabak verboden wordt.
Het verschil is echter dat het gebruik van tabak aantoonbaar gevaarlijk is voor de gezondheid, altijd, terwijl autorijden en sex enkel onder bepaalde strikte voorwaarden gevaarlijk zijn. Indien men (iedereen) zich aan de verkeersregels houdt, is er geen probleem. Indien men veilig vrijt, is er geen probleem. Enkel, roken kan men niet veilig doen, of volgens de regels: je vergiftigd je lichaam altijd. Je stoort altijd de mensen rondom je als je in een zaak rookt waar ook niet rokers komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat jij als voorstander van directe democratie het idee van een referendum over de kwestie ondersteunt (niet dat dat echt mogelijk is, maar kom, het gaat om het idee)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Restaurants en cafés zijn geen privéplaatsen hoor. Dat zijn voor het publiek toegankelijke bedrijven en die moeten zich daarom aan de richtlijnen houden die voor zulke bedrijven gelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doen!
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn wél plaatsen die vermijdbaar zijn of inruilbaar voor andere. Iets dat niet kan gezegd worden van je gemeentehuis of politiekantoor.
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verkeer is dat wel, hoe je het draait of keert. Je kan schuiven in de hoeveelheden maar uiteindelijk is het een noodzakelijk kwaad. Overigens valt dit vrij simpel op te lossen, kijk maar naar Londen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Vreemdeling
|
![]() Roken is een genotsmiddel, net als alcohol drinken.
De schade die het zou toebrengen aan de omgeving is goor overdreven en wordt overschat. Ik weet niet van waar die ongelooflijke degout tegenover roken komt, maar het is allesinds neit eerlijk. Laat horeca-uitbaters toch eens zelf beslissen wat ze doen! Overigens, als je roken afschaft, is het niet alsof er plots een stormloop niet-rokers zou komen.. Laten we eerlijk zijn, cafe's hebben een bepaald soort publiek, en dat publiek neigt nogal snel roker te zijn. Ikzelf ben ook tegen het rookverbod in restaurants, maar ik kan er me wel bij neerleggen.. Rookverbod in cafe's daarentegen, is ronduit verkeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Restaurants en cafés zijn geen privé-plaatsen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat we het ene gevaar (nog) niet kunnen bedwingen, dat we het andere ook maar moeten tolereren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die zich niet aan de verkeersregels houdt of veel wisselende en onveilige sexuele contacten heeft brengt evengoed zijn eigen lichaam en dat van anderen in gevaar. Het lijdt geen twijfel dat een roker hoe dan ook zichzelf in gevaar brengt met roken. Iedereen die in een vliegtuig of in een auto springt echter ook. Het enige verschil is dat een auto-of vliegtuiggebruiker iets meer kans heeft om aan de dood te ontsnappen dan een roker. Mensen wiens leven hun lief is nemen hun voorzorgen ook zonder dwang om veilig te rijden, vliegen of sexen. Zo zijn Airbags (nog) niet verplicht maar zitten ze toch al in elke nieuwe wagen. Iedereen ziet er uit zichzelf het nut van in. Condoomgebruik werd evenmin verplicht maar enkel gepromoot. Iedereen die zijn hersens gebruikt, en die van plan is om enkel veilig te vrijen, heeft ze op zak. Groen voerde een bla-bla, boem-boem campagne, maar verbood geen sex. Reden: het zou geen aarde aan de dijk zetten. Wie veel de lucht in moet kiest geen luchtvaartmaatschappij die erom bekend staat dat haar vloot onveilig is. Tegen het gebruik van softdrugs heb ik zelfs nog geen campagne weten voeren, zwijg stil dat ze verboden werden. Integendeel! Tegen het gebruik ervan werd eerst een gedoogbeleid gevoerd en daarna werden ze gelegaliseerd. Waarom? Omdat de wetgever wéét dat een verbod erop, evengoed als op alcohol en tabak, alleen maar tot massale overtredingen en illegaal gebruik zou leiden. D�*�*rom was het ook zo gemakkelijk op chocolade sigaretten wél te verbieden. Er is niemand aan verslaafd. Ik ben ermee akkoord dat de wetgever roken verbiedt op plaatsen die niet kunnen ontweken worden. Meestal zijn dat plaatsen waar de wetgever ook zélf baas is. Op alle andere plaatsen hebben degenen die d�*�*r baas zijn het recht om zélf over die materie te beslissen. Zoals iedereen het recht heeft om de plaatsen te mijden of te bezoeken die hem zelf believen.
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tuurlijk wel. De horeca is tot nader order niet genationaliseerd.
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leefde nochtans nog nooit als kluizenaar. Deed jij dat soms wel vóór Demotte met zijn door jou zo fanatiek toegejuicht verbod kwam? Of ademde jij toen niets anders in dan de rook van egoiste sigarettenrokers die er NOG niet mee stopten?
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook niet omdat we weten dat we het ene gevaar kunnen bedwingen( gebruik van chocolade sigaretten) dat we het andere (gebruik van sofsdrugs) maar moeten gedogen, en daarna legaliseren, omdat we weten dat we het toch niet kunnen bedwingen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 mei 2007 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die rokers snappen dat toch niet blijkbaar
Mijn redenering is: Neem gewoon sipralexa ipv te roken. Bij roken heb je een antidepressivum die vastplakt aan uw zenuwcellen en die zorgt dat je betervoelt. Het vastplakken garandeert een gewenning en een verslaving. Heel snel zelfs 1 weekje is genoeg ben je verslaafd. Even snel echter ben je ontwend, daar moet je niet aan twijfelen. De drempel is echter moeilijk waarom: Je bent het gewoon, je hebt een hele hoop tics me gecreerd, en je voelt je beter met omdat die nicotine precies een antidepressive werking heeft die je blijkbaar nodig hebt. Vanuit die diagnose is het simpel om over te schakelen op een echt antidepressivum die niet plakt aan uw zenuwen, maar een 'reuptake remming doet', wat feitelijk gewoon uw natuurlijke 'drugs' in uw zenuwen versterken is tot op een niveau dat je uzelf inderdaad beter voelt. Dus neem gewoon sipralexa, en stop een week later met roken zonder énige hinder. Het verschil Sigaretten betaal je 5eurox600= 3000euro aan de staatskas bij Citalopram kost 25euro*6 dozen = 150euro waarvan 90euro gesubsidieerd wordt door het riziv. Dus vadertje staat mist 3000euro inkomsten, en jij wordt er welgeteld 3000euro rijker van. Een echte win-win situatie voor uzelf, jij wordt binnen tien jaar 30.000 euro rijker, ipv een sociale arme luis die in de miserie zit, wordt je die begeerde capitalist EN je krijgt uw zelfgeregelde belastingvermindering bovenop uw verbeterede gezondheid. Bovendien ga je helderder denken en minder paranoia, angstig en jaloers geinspireerd of wordt uw gedachtengang liberaler. (dus het stomste dat Rudy kon doen is inderdaad de sigaretten bannen, want een sociale partij heeft er geen voordeel bij) maar met zijn volmachten stond hij boven de compromis en heeft hij gekozen voor de beste oplossing in functie van volksgezondheid.. En daar had hij nu wel gelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sex is trouwens ook al een tijdlang niet meer nodig voor ons maatschappelijk en economisch bestel. Effen een in vitro-bevruchtingtje op het gepaste ogenblik en de mensheid overleeft evengoed.
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Broeder Paul, geloof jij dat een roker stopt met roken omdat Rudy het roken in de horeca aan banden legt?
Geloof jij dat een roker minder gaat roken omdat de plaatsen waar hij nog mag roken beperkt worden?