![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: waarvoor zou je je leven geven? meerdere antwoorden mogelijk!!! | |||
de natie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,73% |
niet zomaar voor de natie maar eerder voor de onderdrukte mensen, waar ook ter wereld |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
mijn bezittingen, geld, rijkdom en eventueel voor het systeem dat ervoor zorgt dat ik nog meer verdien |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,82% |
voor gezin, familie en lief |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
religie en god |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,64% |
ik sterf voor niemand niet, laat anderen voor mij sterven |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,73% |
wat is dit voor een belachelijke poll |
![]() ![]() ![]() |
29 | 52,73% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie gaat het je dan vragen ? God zelf of een of andere grapjas die z'n eigen mening over je godsdienst als de ware predikt ?
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste zaken worden immers op papier uitgevochten. Maar ik wil wel eens zien, of jij geen wapen gaat opnemen als er morgen een paar idioten jou familie uitmoord. Veel mensen hier vergeten namelijk dat het soms doden of gedood worden is. De vraag is dus enkel hoever wil jij een ander laten begaan voor je zelf tegen acties onderneemt. Ik weet waar voor mij de grens ligt en vanaf wel punt ik in de tegenaanval ga, de vraag is waar ligt dat punt voor jou. Zoals geweten, zijn er idd ook mensen die liever hun kinderen en ongeboren kleinkinderen laten martelen en vermoorden, dan hun eigen vlees en bloed te verdedigen. Dit enkel omdat ze anders hun ideeën over andere moeten herzien. Deze mensen zijn dus bereid hun leven te geven voor hun ideeën, maar niet voor hun eigen kinderen of ongeboren kleinkinderen. De vraag is dus simpel, wat is er voor jou zo belangrijk, dat je het met alles zal verdedigen tot je laatste ademzucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om te doden, veeleer dan gedood te worden.
Carpe Diem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk niemand , maar als je gezin in gevaar is zal je zoals ieder weldenkend mens alles doen om ze uit dat gevaar te halen ...
![]() Maar een god die in gevaar is gebracht ??? ![]() Wat wel kan is dat je zou reageren op een menselijke interpretatie van je godsdienst , en dus de woorden van een onbekende ...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 28 mei 2007 om 14:55. Reden: r = t .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want in alle goddiensten is God juist de grote verzoener en de alles en iedereen liefhebbende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De illusie dat een moeder alles zal doen om haar kinderen te beschermen, is voor mij reeds lang voorbij hoor. Ik ken moeders die hun kinderen gewoon laten stikken voor wat ze goedzijn, gewoon uit egoïsme. Ik heb ooit een moeder tegen haar 12jarige dochter horen zeggen," Ik ben het beu om steeds in de eerste plaats aan jullie te moeten denken. Ik ga van af nu enkel nog aan mijzelf denken en trekken julie je plan maar." Dus wie gaat er aan een moeder vragen om haar kroost te beschermen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat God dat in het verleden wel allemaal heeft gevraagd, tenminste, als je de torah-bijbel-koranverhalen gelooft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik denk wel dat het daarbij om een echt kleine minderheid gaat (voorlopig)... Wie vraagt een ouder om zijn/haar/hun kroost te beschermen ??? ![]() Vroeg jij dat al niet aan uh-huh ???
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als deze al twijfel veroorzaken, dan kan je natuurlijk ook de twee andere boeken niet meer blindelings aanvaarden. En nee, ikzelfs geloof niet dat God dit ooit heeft gevraagd aan enige mens. Als het doden van mensen een zonde is, kan het doden uit zijn naam, niet plots een heldendaad zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En volgens mij is Uh-huh één van de weinige vrouwen die haar eigen borst zou afsnijden om haar kinderen te eten kunnen geven. Vandaar dat ik haar gewoon durfde antwoorden dat ikke haar die vraag idd zou durven stellen, als ze kinderen zou hebben. Wat haar het dierbaarste zou zijn, haar eigen leven of dat van haar kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan ben jij diegene die twijfelt aan die verhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij kan het namelijk niet, dat iets of iemand die liefde en vrede vertegenwoordigd, het doden van mensen in zijn naam vraagt aan mensen. Voor mij kan het niet, dat iemand die de mensen naar zijn evenbeeld zou gemaakt hebben en de vriendschap zou vertegenwoordigen, het zou willen dat zijn ene evenbeeld het andere evenbeeld dood. Ik heb de verschillende heilige boeken gelezen en met elkaar vergeleken. maar ik heb ook de tijden waarin ze geschreven zijn en de omstandigheden van toen met elkaar vergeleken. En dus nee, voor mij kan God nooit gevraagd hebben andere mensen te doden of God is niet de goedheid en vredelievende vergevingsgezinde persoon die in de heilige boekenword beschreven en dus mijn en ander mensenlevens niet waardig. daarom dat ik enkel zal doden om een moeder en om kinderen te beschermen tegen hun moordenaars, maar nooit zal doden uit naam van God. Enkel ter bescherming van zwakkeren en onschuldigen. |
|
![]() |
![]() |