![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mij kwam het goed uit: N-VA op 1, LDD op 2 en VB pas op 3
Toch enige kritiek: de vragen zijn maar zeer dubbelzinnig soms. Je moet al weten wat het partijstandpunt is om echt te zeggen of je akkoord bent of niet akkkoord. Zo heb ik twee stellingen gehad die ik achteraf heb veranderd, omdat ik de vraag anders had geïnterpreteerd.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb daar zeer eerlijk in geweest.Ik kon evenzeer her en der een aantal vragen correct antwoorden omdat ik grotendeels de standpunten weet van het vb maar bij sommige zaken ben ik het niet mee eens en ik heb gewoon mijn gedacht ingevuld ongeacht bij welke partij ik uit kwam. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() et voila
Groen - 66,8% Spirit - 65,3% SP.A - 59,5% PVDA+ - 57,4 % VLD - 53,5% CD&V - 46,4% LDD - 33,8% NVA - 33,3% en de prutsers van het VB vanonder met 13,9% ![]() ![]()
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 28 mei 2007 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
toch nog enigzins zorgwekkend dat je nog 82 % haalt... maar ik apprecieer je eerlijkheid
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien is DAT wel juist de achterliggende bedoeling Chipie.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Bij mij kwam het VB bovenaan gevolgd door LDD en dan OPen VLd.... wat een gruwel die VLD op 3....
'k zijn der nog nie goe van....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij komt CD&V op de tweede plaats. Als de CD&V al goed scoort onder trotskisten dan is geklaag niet echt op zijn plaats. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Redelijk verwacht ...
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik was ook verbaasd toen ik zag dat LDD op de tweede plaats kwam bij mij. Vermoedelijk kwam dat omdat ik de keuzemogelijkheid "Ethische kwesties" niet had aangevinkt, iets wat ik beter wel gedaan had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar waar ik verschilde ging ik eens de standpunten bekijken. Dan op basis van deze van alle partijen veranderd en hop, N-VA kwam nog meer afgetekend uit. Wat is trouwens de 'foute' partij? De rooien? Haha die zaten ergens onderaan te zwemmen in mijn grafiekje ![]() En aanvaard eens dat er rasechte Vlamingen zijn die pro voor N-VA zijn ipv altijd te zeveren dat het VB het maagdelijke orakel is... Was wel grappig laatst: N-VA die via de rechtbank het spotje toch op antenne kon krijgen...wat een nederlaag voor die coalitie van Paars en VB... ![]() Conclusie VB'ers: leer eens voor eigen deur te vegen ipv voor dat van een ander.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 28 mei 2007 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben hier trouwens eens aan het proberen VB bovenaan te krijgen, maar vooral bij bepaalde ethische kwestie kan ik het niet maken hun mening te volgen...dus kom ik weer uit...n-va, dan ldd en vb...
Trouwens: geïntegreerde asielzoekers die door de willekeur van Dewael naar huis moeten, dat vind het VB normaal? Amai, Guido Tastenhoye draait zich om in zijn graf!
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar voor mij is alles wat naar rood ruikt even fout als het VB zelf. Gelukkig is er nog het Vlaams -nationalisme: ik zou anders niet weten of ik dan centrum of liberaal zou stemmen. Hopelijk komen er nieuwe stromingen boven in een vernieuwd Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondanks het feit dat de vragen nogal sterk geprofileerd waren en nuances uitgesloten komt het resultaat quasi perfect overeen met wat ik zou verwachten nl :
Groen 82,5% SPa 74,5 % Spirit 72,5 % PVDA+ 64,1 % CD&V 60,1 % Open VLD 54,4 % N-VA 44,3 % Lijst DD 30,6 % VB 17,2 % Vragen zoals bv. De overheid mag haar gebouwen niet verkopen om ze daarna te huren..Kan men zulk verbod aan de overheid opleggen en de privé naar hartelust van zulke financieringstechniek laten genieten ? of nog Turkije moet lid worden van de EU.. dat is toch afhankelijk van de onderhandelingen ende politieke en maatschappelijke evolutie in zowel Turkije als de EU.. enz.. nuances zoek. Iem dito voor de persoonlijkheden die omhooggestuwd worden door de diverse "politieke families" - zijn dat doctrinair denkende automaten of mensen met een open geest waardoor ik me met graagte zou laten besturen.. deze en dergelijke vragen komen absoluut niet aan bod.. Als ik deze draad zo een beetje doorlees moet ik wel eens lachen met mensen die een uitslag krijgen die ik voor hen perfect had kunnen voorspellen, maar die ze blijkbaar zelf niet zagen aankomen...
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg dit eens uit... ![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar OpenVLD staat toch op eenzame hoogte... ik denk dat de resultaten voor LDD, spirit en NVA trouwens logisch zijn: ik had immers 4 thema's aangeduid: staatshervorming en drie economische (ik geloof belastingen, werk en economie?) dus wat die drie laatste betreft zal dat wel ongeveer kloppen met de partijen die onder OpenVLD staan - ze noemen zichzelf immers alledrie liberaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() SPa.........70,5%
Groen!......69,0% PVDA........66,1% Spirit........55,6% Open VLD..46,3% CD&V........43,4% N-VA........30,4% VB...........20,7% LDD.........14,6% Ik ben een linkiewinkie, zoveel is duidelijk ![]() (alleen had ik toch wel graag VB en LDD van plaats gewisseld gezien) |
![]() |
![]() |