Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2007, 13:56   #141
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Bij mij kwam het goed uit: N-VA op 1, LDD op 2 en VB pas op 3

Toch enige kritiek: de vragen zijn maar zeer dubbelzinnig soms. Je moet al weten wat het partijstandpunt is om echt te zeggen of je akkoord bent of niet akkkoord. Zo heb ik twee stellingen gehad die ik achteraf heb veranderd, omdat ik de vraag anders had geïnterpreteerd.
Oud 28 mei 2007, 13:59   #142
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Bij mij kwam het goed uit: N-VA op 1, LDD op 2 en VB pas op 3

Toch enige kritiek: de vragen zijn maar zeer dubbelzinnig soms. Je moet al weten wat het partijstandpunt is om echt te zeggen of je akkoord bent of niet akkkoord. Zo heb ik twee stellingen gehad die ik achteraf heb veranderd, omdat ik de vraag anders had geïnterpreteerd.
Omdat je anders per ongeluk bij de 'foute' partij uitkwam?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 14:01   #143
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Idd,zoals ik al heb gezegd zullen er her en der wel mensen bij zijn die het één en ander hebben aangepast zodat ze bij hun partij zouden uitkomen en/of zeker en vast niet bij het vb zouden uitkomen.

Ik heb daar zeer eerlijk in geweest.Ik kon evenzeer her en der een aantal vragen correct antwoorden omdat ik grotendeels de standpunten weet van het vb maar bij sommige zaken ben ik het niet mee eens en ik heb gewoon mijn gedacht ingevuld ongeacht bij welke partij ik uit kwam.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 14:12   #144
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

et voila

Groen - 66,8%
Spirit - 65,3%
SP.A - 59,5%
PVDA+ - 57,4 %

VLD - 53,5%
CD&V - 46,4%
LDD - 33,8%
NVA - 33,3%

en de prutsers van het VB vanonder met 13,9%

Laatst gewijzigd door Khonnor : 28 mei 2007 om 14:14.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 14:13   #145
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Idd,zoals ik al heb gezegd zullen er her en der wel mensen bij zijn die het één en ander hebben aangepast zodat ze bij hun partij zouden uitkomen en/of zeker en vast niet bij het vb zouden uitkomen.

Ik heb daar zeer eerlijk in geweest.Ik kon evenzeer her en der een aantal vragen correct antwoorden omdat ik grotendeels de standpunten weet van het vb maar bij sommige zaken ben ik het niet mee eens en ik heb gewoon mijn gedacht ingevuld ongeacht bij welke partij ik uit kwam.
ik vebaas me er nog over dat een partijslaaf als jij niet op 99,99% uitkomt, mijn beste kankerstokje....

toch nog enigzins zorgwekkend dat je nog 82 % haalt... maar ik apprecieer je eerlijkheid
Oud 28 mei 2007, 14:26   #146
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Prullen, die stemtest...

Ik vraag me af of er één iemand in geslaagd is de CD&V bovenaan te krijgen?

Misschien is DAT wel juist de achterliggende bedoeling Chipie.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 14:28   #147
Tegendradigaard

Standaard

Bij mij kwam het VB bovenaan gevolgd door LDD en dan OPen VLd.... wat een gruwel die VLD op 3....

'k zijn der nog nie goe van....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 14:31   #148
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Misschien is DAT wel juist de achterliggende bedoeling Chipie.....

Bij mij komt CD&V op de tweede plaats. Als de CD&V al goed scoort onder trotskisten dan is geklaag niet echt op zijn plaats.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 14:38   #149
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Redelijk verwacht ...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture1.png‎
Bekeken: 55
Grootte:  30,4 KB
ID: 21348  

Oud 28 mei 2007, 15:19   #150
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Bij mij kwam het VB bovenaan gevolgd door LDD en dan OPen VLd.... wat een gruwel die VLD op 3....

'k zijn der nog nie goe van....
Ik was ook verbaasd toen ik zag dat LDD op de tweede plaats kwam bij mij. Vermoedelijk kwam dat omdat ik de keuzemogelijkheid "Ethische kwesties" niet had aangevinkt, iets wat ik beter wel gedaan had.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 17:01   #151
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, de eerste keer kwam ik ook al N-BVA uit, met op gelijke hoogte VB en LDD
Maar waar ik verschilde ging ik eens de standpunten bekijken. Dan op basis van deze van alle partijen veranderd en hop, N-VA kwam nog meer afgetekend uit.
Wat is trouwens de 'foute' partij? De rooien? Haha die zaten ergens onderaan te zwemmen in mijn grafiekje

En aanvaard eens dat er rasechte Vlamingen zijn die pro voor N-VA zijn ipv altijd te zeveren dat het VB het maagdelijke orakel is...

Was wel grappig laatst: N-VA die via de rechtbank het spotje toch op antenne kon krijgen...wat een nederlaag voor die coalitie van Paars en VB... ... kort erop gevolgd door de uitschuiver van Morel...

Conclusie VB'ers: leer eens voor eigen deur te vegen ipv voor dat van een ander.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 28 mei 2007 om 17:09.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 17:05   #152
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben hier trouwens eens aan het proberen VB bovenaan te krijgen, maar vooral bij bepaalde ethische kwestie kan ik het niet maken hun mening te volgen...dus kom ik weer uit...n-va, dan ldd en vb...

Trouwens: geïntegreerde asielzoekers die door de willekeur van Dewael naar huis moeten, dat vind het VB normaal?
Amai, Guido Tastenhoye draait zich om in zijn graf!
Oud 28 mei 2007, 17:12   #153
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, de eerste keer kwam ik ook al N-BVA uit, met op gelijke hoogte VB en LDD
Maar waar ik verschilde ging ik eens de standpunten bekijken. Dan op basis van deze van alle partijen veranderd en hop, N-VA kwam nog meer afgetekend uit.
Wat is trouwens de 'foute' partij? De rooien? Haha die zaten ergens onderaan te zwemmen in mijn grafiekje

En aanvaard eens dat er rasechte Vlamingen zijn die pro voor N-VA zijn ipv altijd te zeveren dat het VB het maagdelijke orakel is...

Was wel grappig laatst: N-VA die via de rechtbank het spotje toch op antenne kon krijgen...wat een nederlaag voor die coalitie van Paars en VB... ... kort erop gevolgd door de uitschuiver van Morel...

Conclusie VB'ers: leer eens voor eigen deur te vegen ipv voor dat van een ander.
Heb ik in mijn post dan uitdrukkelijk het VB vernoemd? Waar het hart van vol is loopt de mond bij sommigen blijkbaar nog steeds van over?
Oud 28 mei 2007, 17:26   #154
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb ik in mijn post dan uitdrukkelijk het VB vernoemd? Waar het hart van vol is loopt de mond bij sommigen blijkbaar nog steeds van over?
Ach komaan, nie zwetsen nu hé! We weten maar al te goed dat de 'foute partij' het VB is, VB'ers maken er doorgaans daar zelf graag geen geheim van.
Maar voor mij is alles wat naar rood ruikt even fout als het VB zelf.
Gelukkig is er nog het Vlaams -nationalisme: ik zou anders niet weten of ik dan centrum of liberaal zou stemmen. Hopelijk komen er nieuwe stromingen boven in een vernieuwd Vlaanderen.
Oud 28 mei 2007, 17:29   #155
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ondanks het feit dat de vragen nogal sterk geprofileerd waren en nuances uitgesloten komt het resultaat quasi perfect overeen met wat ik zou verwachten nl :

Groen 82,5%
SPa 74,5 %
Spirit 72,5 %
PVDA+ 64,1 %
CD&V 60,1 %
Open VLD 54,4 %
N-VA 44,3 %
Lijst DD 30,6 %
VB 17,2 %

Vragen zoals bv. De overheid mag haar gebouwen niet verkopen om ze daarna te huren..Kan men zulk verbod aan de overheid opleggen en de privé naar hartelust van zulke financieringstechniek laten genieten ?

of nog

Turkije moet lid worden van de EU.. dat is toch afhankelijk van de onderhandelingen ende politieke en maatschappelijke evolutie in zowel Turkije als de EU..

enz.. nuances zoek. Iem dito voor de persoonlijkheden die omhooggestuwd worden door de diverse "politieke families" - zijn dat doctrinair denkende automaten of mensen met een open geest waardoor ik me met graagte zou laten besturen.. deze en dergelijke vragen komen absoluut niet aan bod..

Als ik deze draad zo een beetje doorlees moet ik wel eens lachen met mensen die een uitslag krijgen die ik voor hen perfect had kunnen voorspellen, maar die ze blijkbaar zelf niet zagen aankomen...
Oud 28 mei 2007, 17:34   #156
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ondanks het feit dat de vragen nogal sterk geprofileerd waren en nuances uitgesloten komt het resultaat quasi perfect overeen met wat ik zou verwachten nl :

Groen 82,5%
SPa 74,5 %
Spirit 72,5 %
PVDA+ 64,1 %
CD&V 60,1 %
Open VLD 54,4 %
N-VA 44,3 %
Lijst DD 30,6 %
VB 17,2 %

Vragen zoals bv. De overheid mag haar gebouwen niet verkopen om ze daarna te huren..Kan men zulk verbod aan de overheid opleggen en de privé naar hartelust van zulke financieringstechniek laten genieten ?

of nog

Turkije moet lid worden van de EU.. dat is toch afhankelijk van de onderhandelingen ende politieke en maatschappelijke evolutie in zowel Turkije als de EU..

enz.. nuances zoek. Iem dito voor de persoonlijkheden die omhooggestuwd worden door de diverse "politieke families" - zijn dat doctrinair denkende automaten of mensen met een open geest waardoor ik me met graagte zou laten besturen.. deze en dergelijke vragen komen absoluut niet aan bod..

Als ik deze draad zo een beetje doorlees moet ik wel eens lachen met mensen die een uitslag krijgen die ik voor hen perfect had kunnen voorspellen, maar die ze blijkbaar zelf niet zagen aankomen...
1hc,

Leg dit eens uit...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=135
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 17:44   #157
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ja.
Jammer dat BUB niet opgenomen is.
Ook grappig dat LDD, Spirit en NV-A, drie partijen die voor meer Vlaamse autonomie zijn, bij jou op 2, 3 en 4 staan. Met meer dan 50 %.
Ja, maar OpenVLD staat toch op eenzame hoogte... ik denk dat de resultaten voor LDD, spirit en NVA trouwens logisch zijn: ik had immers 4 thema's aangeduid: staatshervorming en drie economische (ik geloof belastingen, werk en economie?) dus wat die drie laatste betreft zal dat wel ongeveer kloppen met de partijen die onder OpenVLD staan - ze noemen zichzelf immers alledrie liberaal.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 17:55   #158
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach komaan, nie zwetsen nu hé! We weten maar al te goed dat de 'foute partij' het VB is, VB'ers maken er doorgaans daar zelf graag geen geheim van.
Maar voor mij is alles wat naar rood ruikt even fout als het VB zelf.
Gelukkig is er nog het Vlaams -nationalisme: ik zou anders niet weten of ik dan centrum of liberaal zou stemmen. Hopelijk komen er nieuwe stromingen boven in een vernieuwd Vlaanderen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=80
Oud 28 mei 2007, 18:12   #159
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

...

of nog

Turkije moet lid worden van de EU..
dat is toch afhankelijk van de onderhandelingen ende politieke en maatschappelijke evolutie in zowel Turkije als de EU..

Het was 'Turkije moet lid kunnen worden van de EU'. Wat toch ruimte laat voor nuance. Niet?
Oud 28 mei 2007, 18:17   #160
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

SPa.........70,5%
Groen!......69,0%
PVDA........66,1%
Spirit........55,6%
Open VLD..46,3%
CD&V........43,4%
N-VA........30,4%
VB...........20,7%
LDD.........14,6%

Ik ben een linkiewinkie, zoveel is duidelijk
(alleen had ik toch wel graag VB en LDD van plaats gewisseld gezien)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be