![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er een plaats in België waar je graag naar zou willen verhuizen? Waarom? Waarom doe je het niet?
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou graag iets oostelijker wonen, in de Kempen zelf.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Hasselt of Maastricht kunnen me wel bekoren kwa woonplaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams Brabant ben ik bereid om te wonen. Wegens werk is West-Vlaanderen niet echt praktisch dus schieten Oost-Vlaanderen en Vlaams Brabant over. Op den boerebuiten wil ik niet wonen, in de stad ook niet. Dus heb ik nu gekozen voor een randgemeente van Gent. Dicht bij alles, maar toch de nodige rust met een grote tuin. Meer moet da niet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om één of ander onverklaarbare reden wou ik al van kleins af aan in Wvl gaan wonen.
Ik heb 33 jaar Antwerpen gewoond. Tot ik over half jaar terug de drang echt kreeg om te vertrekken uit Antwerpen. Uiteindelijk liet een half jaar geleden de situatie het eindelijk toe en ben ik vertrokken. En tot op de dag van vandaag sta ik nog altijd achter mijn beslissing en heb ik Antwerpen nog geen second gemist. (de keren dat ik er nog kom ben ik er steeds meer van overtuigd dat ik een goeie keuze gemaakt heb) Het enige dat ik nu nog wil doen, is nog meer richting groen trekken, meer platteland nog. Maar ik kan nu rustig uitkijken naar mijn ideale plekje. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Halle, vlakbij Brussel en toch landelijk.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben momenteel dus aan het uitkijken naar iets in de provincie Antwerpen. De Scheldestrook (Boom, Bornem, St-Amands &c.), de noordelijke gemeenten (Essen, Wuustwezel &c.) en de Kempen (Herentals, Vorselaar &c.) staan op mijn verlanglijstje.
Niet onoverkomelijk ver van Antwerpen, toch altijd een centrumstad in de buurt (ik woon nu in Ranst, Antwerpen is mijn stad maar Lier zeer handig) en rustig. Dat zijn de details. ![]() PS: nu nog centjes.
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aha! Dus d�*t is de reden van deze topic, ons wat komen kaalplukken omdat we medelijden met u zouden hebben ![]() ![]() Hoe bevalt het leven in Ranst je eigenlijk?
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na mijn studies verhuis ik nr waar ik werk vind. Het liefst in een stad zoals Antwerpen of Gent of Brussel, maar een andere gemeente zou ook goed zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Ik woon op de Ranstsesteenweg, de "hoofdweg" van de deelgemeente Ranst naar Lier. Voor vele vrachtwagens is dat echter een hoofdbaan geworden doorheen de laatste jaren. Waar het verkeer vroeger ook via Broechem en dergelijke ging, heeft het gemeentebestuur nu allerlei maatregelen genomen om zoveel mogelijk van het "grote" verkeer langs mijn straat te leggen. De overlast van het lawaai wordt irritant, vooral omdat niemand zich aan de snelheidsregels lijkt te houden. 2) Ik woon op de Ranstsesteenweg, en tot voor enkele jaren was dat redelijk landelijk. Tot er begonnen werd aan het verkavelen achter ons en de weiden verdwenen. Ook rechts achter ons werd een woonerf aangelegd. Als de weiden aan de linkerkant verdwijnen, wordt wandelen (ik wandel graag naast koetjes en schaapjes, word ik lekker rustig van) moeilijk. 3) Asielzoekers en migranten. Nu, kay-gell, je weet best dat ik niets heb tegen "andere" mensen - al dat gezever over aanpassen, taal leren &c. is aan mij niet besteed. Maar er was een asielcentrum in Wommelgem (één gemeente dichter bij Antwerpen) waar veel protest tegen kwam - resultaat: men verlegde het naar Broechem. De macabere buslijn langs de Ranstsesteenweg (die twee keer per dag bediend werd, maar kom, het spaarde me vroeger soms een kilometertje stappen uit) werd opgeschort, maar er werd er wel één ingericht om het asielcentrum te bedienen. Het centrum van de deelgemeente verandert langzaam aan van zicht (het "Gildenhuis" is in handen van vreemdelingen, wat ik voor een katholiek ontmoetingscentrum verbijsterend vind) en de bussen zitten vol. Laatst nam ik de bus van Herentals - ik kwam van het archief - naar Deurne. In Zandhoven was iedereen behalve ik afgestapt, in Broechem stapte een resem van die asielzoekers op. Het is niet fijn om de enige Nederlandstalige of "inheemse" te zijn op de bus. Dat is geen argument voor een verhuizing, God, dat zou pas kinderachtig zijn, maar het draagt bij tot een vervreemding die ik ervaar tegenover de gemeente waar ik 20 jaar woon. 4) Het mond-valt-open nieuws dat Groen! ijvert voor het opdoeken van een groen strookje bos even verderop en dat te veranderen in sociale woningen. Het gemeenteraadslid zelf woont gezellig in een landelijk gedeelte in Broechem, uiteraard.
Laatst gewijzigd door lombas : 30 mei 2007 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben ik blij dat ik in een rustig,doodlopend straatje woon in Leopoldsburg waar ik mij niet druk moet maken over druk vrachtverkeer of hardrijders en waar je nog wel gezellig kan wandelen zonder te veel drukte. Aangezien de kempen op je verlanglijstje staan en ik er al mijn hele leven woon, kan ik het (naar je opgesomde puntjes) ten volste aanraden. En tegen wanneer hoop je de middelen te hebben om je biezen te pakken en een eigen stulpje te gaan zoeken?
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou graag aan de zee wonen, maar is te ver van Brussel waar ik werk.
langs de andere kant, ik ben nu al van Erpe-Mere naar Zele verhuisd, toch ook een goed kwartier verder met de trein....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht het al, maar kon het toch niet laten. Verveel mij hier echt te pletter vandaar. ![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Ergens aan de kust of in de kempen
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer ik afgestudeerd ben aan de KUL verhuis ik onmiddellijk permanent naar deze stad.
|
![]() |
![]() |