Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2007, 21:09   #1
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard Burendag

Eergisteren was het burendag, en ik was weer eens blij om in Brussel te wonen! Twee vrouwen uit mijn straat (een Marokkaanse en een franstalige Brusselse) hadden het initiatief genomen, en rond 19.00u stonden we in petit comité rond een geïmproviseerde tafel op het voetpad te babbelen met lauwe schuimwijn en chips. De Marokkaanse vrouw met haar timide man (die in tegenstelling tot haar nog niet goed Frans kan), een Afrikaanse dame met haar 3 dochtertjes die naar de nederlandstalige school gaan, zo vertelde ze fier, een paar Vlamingen, een koppel Franstaligen die voor "Europa" werken, en de ouderdomsdeken van de straat met zijn vraa, nen èchten bruuseleir. En ja, dat Marokkaans madammeke had een hoofddoek op, maar weet je wat? Ze kwam me 100 keer menselijker over dan die betonkoppen van het VB op de teevee. Volgend jaar komt er misschien wel een echt wijkfeest.
Oud 31 mei 2007, 23:03   #2
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Jij bent ook gelukkig in de enige serieuze stad van België te wonen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 00:06   #3
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Zondag komt mijn gebuur eten bij ons. 't is 'n een zwarte gepensioneerde militair met een Filippijnse vrouw en hij heeft een plakaat voor Ron Paul in zijnen hof.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:32   #4
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Waarom zijn we vandaag in een situatie aanbeland waarbij elk burenfeest meteen een politieke bijklank dient te bevatten ?
Als ik naar een burenfeest ga, dan doe ik dat om mij te amuseren en om mijn buren (beter) te leren kennen.
Het allerlaatste waaraan ik denk is: 'kijk mij hier staan op dit multicultureel burenfeest waarmee ik toch maar weer eens mooi een politiek statement maak aangaande mijn toch zo fantastische verdraagzaamheid'.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:52   #5
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Waarom zijn we vandaag in een situatie aanbeland waarbij elk burenfeest meteen een politieke bijklank dient te bevatten ?
Als ik naar een burenfeest ga, dan doe ik dat om mij te amuseren en om mijn buren (beter) te leren kennen.
Het allerlaatste waaraan ik denk is: 'kijk mij hier staan op dit multicultureel burenfeest waarmee ik toch maar weer eens mooi een politiek statement maak aangaande mijn toch zo fantastische verdraagzaamheid'.
Nagel op de kop.
Om het feestje helemaal te doen slagen hadden ze er beter nog een zwart/blank homokoppel en een hindoe bijgesleurd. Dat had pas helemaal af geweest.
Oud 1 juni 2007, 14:55   #6
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit typisch voor de stadsmentaliteit, men moet een burendag orgniseren om elkaar eens te zien en eens tegen elkaar te spreken, wat doen die dan die 364 andere dagen, het is erg gesteld met de stedelingen als ik zulke zaken lees, waaaw, burendag tof zeg, één dag per jaar.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:00   #7
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daar gaat het mij niet om hoor. Natuurlijk is een buurtfeest er om plezier te maken, en niet om één of andere statement te maken, maar ik wou dit verhaal hier op dit forum toch even kwijt om te tonen dat er best hele positieve voorbeelden te vinden zijn van hoe mensen van verschillende culturen vlot kunnen samenleven.
Oud 1 juni 2007, 15:54   #8
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
en niet om één of andere statement te maken,
En toch doe je het
Citaat:
dan die betonkoppen van het VB op de teevee
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 16:03   #9
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
En toch doe je het
Door dit verhaal hier te posten wil ik inderdaad die statement maken ja, maar niet door naar een wijkfeest te gaan.
Oud 1 juni 2007, 16:08   #10
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik vind dit typisch voor de stadsmentaliteit, men moet een burendag orgniseren om elkaar eens te zien en eens tegen elkaar te spreken, wat doen die dan die 364 andere dagen, het is erg gesteld met de stedelingen als ik zulke zaken lees, waaaw, burendag tof zeg, één dag per jaar.
Dat is waar, en daarom vond ik het initiatief juist zo goed. Het is inderdaad niet evident om in de stad tegenwoordig nog normaal contact te hebben met je buren, de meeste mensen houden zich op zichzelf. Zelfs buiten de stad zie je dat dat contact niet meer is wat het eens geweest is. Het is dan inderdaad wat kunstmatig in het begin om zo één dag uit te trekken om mekaar eens te ontmoeten, maar het idee is denk ik vooral dat het een startpunt kan zijn voor een meer dagelijks contact. Als ik nu één van die mensen van eergisteren tegenkom op straat, dan zal ik hem of haar groeten, terwijl ik ze daarvoor gewoon niet kende.
Oud 1 juni 2007, 16:32   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
goud waard...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 22:42   #12
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daar gaat het mij niet om hoor. Natuurlijk is een buurtfeest er om plezier te maken, en niet om één of andere statement te maken, maar ik wou dit verhaal hier op dit forum toch even kwijt om te tonen dat er best hele positieve voorbeelden te vinden zijn van hoe mensen van verschillende culturen vlot kunnen samenleven.
de uitzondering die de regel bevestigd en dan meteen als algemeenheid word verkocht...Dit alles natuurlijk met een politiek doel op de achtergrond...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 23:08   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eergisteren was het burendag, en ik was weer eens blij om in Brussel te wonen! Twee vrouwen uit mijn straat (een Marokkaanse en een franstalige Brusselse) hadden het initiatief genomen, en rond 19.00u stonden we in petit comité rond een geïmproviseerde tafel op het voetpad te babbelen met lauwe schuimwijn en chips. De Marokkaanse vrouw met haar timide man (die in tegenstelling tot haar nog niet goed Frans kan), een Afrikaanse dame met haar 3 dochtertjes die naar de nederlandstalige school gaan, zo vertelde ze fier, een paar Vlamingen, een koppel Franstaligen die voor "Europa" werken, en de ouderdomsdeken van de straat met zijn vraa, nen èchten bruuseleir. En ja, dat Marokkaans madammeke had een hoofddoek op, maar weet je wat?
Tot hier was ik me nog van geen kwaad of negativisme bewust.

Citaat:
Ze kwam me 100 keer menselijker over dan die betonkoppen van het VB op de teevee. Volgend jaar komt er misschien wel een echt wijkfeest.
Wat heeft het VB nu met dat feest te doen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 23:14   #14
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Burendag, midden in de week, presies of je hebt daar tijd voor als je met twee gaat werken en 's avonds nog eens kan herbeginnen....'t Is voor ons beiden alle dagen werkdag van (thuis inbegrepen) 15 uur!! burendag...'k weet zelfs de naam niet van de mensen twee huizen verder.
Oud 1 juni 2007, 23:42   #15
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eergisteren was het burendag, en ik was weer eens blij om in Brussel te wonen! Twee vrouwen uit mijn straat (een Marokkaanse en een franstalige Brusselse) hadden het initiatief genomen, en rond 19.00u stonden we in petit comité rond een geïmproviseerde tafel op het voetpad te babbelen met lauwe schuimwijn en chips. De Marokkaanse vrouw met haar timide man (die in tegenstelling tot haar nog niet goed Frans kan), een Afrikaanse dame met haar 3 dochtertjes die naar de nederlandstalige school gaan, zo vertelde ze fier, een paar Vlamingen, een koppel Franstaligen die voor "Europa" werken, en de ouderdomsdeken van de straat met zijn vraa, nen èchten bruuseleir. En ja, dat Marokkaans madammeke had een hoofddoek op, maar weet je wat? Ze kwam me 100 keer menselijker over dan die betonkoppen van het VB op de teevee. Volgend jaar komt er misschien wel een echt wijkfeest.
Weet je wat je dan moet doen ,ga in de maroc wonen,en neem uw lieverdjes mee,maar zie wat je ginder zegt of schrijft ,of je zal uw islamietjes écht leren kennen ,en smeken om terug naar de betonkoppen te mogen komen
Oud 1 juni 2007, 23:44   #16
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Was het feest mét of zonder het kelen van schapen,gaia waar ben je nu?
Oud 2 juni 2007, 00:24   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgend jaar komt er misschien wel een echt wijkfeest.
Wij hebben hier al j�*ren een écht wijkfeest.

En nieuwe buren wachten hier zelfs niet op een "burendag" om hun nieuwe geburen uit te nodigen! Straf hé!

(Maar ik vermoed dat zoiets die racistische extreem rechtse xenofobe vlaamse cultuur zal zijn ).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2007 om 00:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 19:34   #18
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Weet je wat je dan moet doen ,ga in de maroc wonen,en neem uw lieverdjes mee,maar zie wat je ginder zegt of schrijft ,of je zal uw islamietjes écht leren kennen ,en smeken om terug naar de betonkoppen te mogen komen
Ge verwart het censuur dat veel derdewereldlanden opleggen met Belgische allochtonen.
Het ene is een instelling, het andere zijn mensen.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 20:10   #19
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wij hebben hier al j�*ren een écht wijkfeest.

En nieuwe buren wachten hier zelfs niet op een "burendag" om hun nieuwe geburen uit te nodigen! Straf hé!

(Maar ik vermoed dat zoiets die racistische extreem rechtse xenofobe vlaamse cultuur zal zijn ).
ik feest bijna elken dag , de buren zijn daar niet al te tevreden mee , in onze buurt is't dus bijna elken dag buurtfeest
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 06:55   #20
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hear hear de multicul is een success want er wordt 1 dag in het jaar met elkaar gesproken! Wij doen dat alle jaren met heel de straat, en ik spreek bijna elke dag met 1 van de geburen en ken alle mensen van de buurt. Toch schoon die monocultuur.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be