![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eergisteren was het burendag, en ik was weer eens blij om in Brussel te wonen! Twee vrouwen uit mijn straat (een Marokkaanse en een franstalige Brusselse) hadden het initiatief genomen, en rond 19.00u stonden we in petit comité rond een geïmproviseerde tafel op het voetpad te babbelen met lauwe schuimwijn en chips. De Marokkaanse vrouw met haar timide man (die in tegenstelling tot haar nog niet goed Frans kan), een Afrikaanse dame met haar 3 dochtertjes die naar de nederlandstalige school gaan, zo vertelde ze fier, een paar Vlamingen, een koppel Franstaligen die voor "Europa" werken, en de ouderdomsdeken van de straat met zijn vraa, nen èchten bruuseleir. En ja, dat Marokkaans madammeke had een hoofddoek op, maar weet je wat? Ze kwam me 100 keer menselijker over dan die betonkoppen van het VB op de teevee. Volgend jaar komt er misschien wel een echt wijkfeest.
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij bent ook gelukkig in de enige serieuze stad van België te wonen.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Zondag komt mijn gebuur eten bij ons. 't is 'n een zwarte gepensioneerde militair met een Filippijnse vrouw en hij heeft een plakaat voor Ron Paul in zijnen hof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Waarom zijn we vandaag in een situatie aanbeland waarbij elk burenfeest meteen een politieke bijklank dient te bevatten ?
Als ik naar een burenfeest ga, dan doe ik dat om mij te amuseren en om mijn buren (beter) te leren kennen. Het allerlaatste waaraan ik denk is: 'kijk mij hier staan op dit multicultureel burenfeest waarmee ik toch maar weer eens mooi een politiek statement maak aangaande mijn toch zo fantastische verdraagzaamheid'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Om het feestje helemaal te doen slagen hadden ze er beter nog een zwart/blank homokoppel en een hindoe bijgesleurd. Dat had pas helemaal af geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dit typisch voor de stadsmentaliteit, men moet een burendag orgniseren om elkaar eens te zien en eens tegen elkaar te spreken, wat doen die dan die 364 andere dagen, het is erg gesteld met de stedelingen als ik zulke zaken lees, waaaw, burendag tof zeg, één dag per jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Door dit verhaal hier te posten wil ik inderdaad die statement maken ja, maar niet door naar een wijkfeest te gaan.
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Burendag, midden in de week, presies of je hebt daar tijd voor als je met twee gaat werken en 's avonds nog eens kan herbeginnen....'t Is voor ons beiden alle dagen werkdag van (thuis inbegrepen) 15 uur!! burendag...'k weet zelfs de naam niet van de mensen twee huizen verder.
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Was het feest mét of zonder het kelen van schapen,gaia waar ben je nu?
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nieuwe buren wachten hier zelfs niet op een "burendag" om hun nieuwe geburen uit te nodigen! Straf hé! (Maar ik vermoed dat zoiets die racistische extreem rechtse xenofobe vlaamse cultuur zal zijn ).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2007 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het ene is een instelling, het andere zijn mensen. |
|
![]() |
![]() |