![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.nytimes.com/2007/04/29/wo...rssnyt&emc=rss Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wat dat te maken heeft met olie dat vandaag uit Irak wordt geëxporteerd en netjes wordt betaald? Ik zou het begot niet weten. Ik zou zeggen : zet je feiten eens op een rijtje en wanneer je eens iets vindt waarmee je jouw dagelijkse anti-Amerikanisme voor een keer kunt staven, dan laat je het weten. |
|
|
|
|
|
|
#1123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook hier weer. Dit gaat ook over de poging van de V.S. om Irak te helpen herbouwen. Waar staat hier dat olie dat uit Irak wordt geëxporteerd niet wordt betaald? Ik zou zeggen : zet je feiten eens op een rijtje en wanneer je eens iets vindt waarmee je jouw dagelijkse anti-Amerikanisme voor een keer kunt staven, dan laat je het weten. Laatst gewijzigd door Antoon : 30 april 2007 om 15:43. |
|
|
|
|
|
|
#1124 |
|
Banneling
|
Fameuse reconstructie!!...
Wat er met Oil for Food geld gebeurde wil de US administratie gewoon niet weten.. Naar waar, naar wie? Het werd toen wél door de US beheerd. Men probeerde de UNO tevergeefs te discrediteren hiermee (cfr Wanniski,over het Oil for food scandal) Volgens Le Monde 30% naar Q-8 Petroleum al... (zie hoger, ik citeerde het artikel hier, dan een deel gewoon "weg" (cfr hogerceciteerde BBC artikel, dat ook melding maakt van het saldo dat in bankbriefjes overgevlogen werd naar Bagdad en daar verdween, na de invasie uiteraard.) En dan spreken over "wordt netjes betaald"... Als je niet leest wat er gepost wordt (of het niet begrijpt) kan ik er ook niets aan verhelpen. Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2007 om 15:50. |
|
|
|
|
|
#1125 |
|
Gouverneur
|
inderdaad, triomf voor Preisdent Bush, maar dikke miserie voor het Amerikaanse volk ...
|
|
|
#1126 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In geen enkel van jouw talloze copy/paste artikelen staat dat de dag van vandaag, 2007, olie uit Irak wordt geëxporteerd en niet wordt betaald. Weet je waarom dat is? Omdat elke vat olie die uit Irak wordt geëxporteerd ook netjes aan de dagprijs wordt betaald, prijs die volgens jou ook al door de Amerikanen wordt bepaald ondanks het feit dat de prijzen veel te hoog zijn, ook voor de Amerikanen. |
|
|
|
|
|
|
#1128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geen persoonlijke aanvallen. mvg, Arnold. |
|
|
|
|
|
|
#1129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij bevestigt dat vandaag correct betaald wordt. Op basis van wat tot nu gebeurde is dat twijfelachtig: welke ommekeer is er en welke bronnen heb je ervoor? Wat met de opgebouwde miljardenschuld ? Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2007 om 15:58. |
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is natuurlijk een goed punt. Maar het is ook een punt dat die mensen heel makkelijk te weerleggen zijn. Die kleine moeite moet je dan natuurlijk wel doen;
|
|
|
|
|
|
#1131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1132 |
|
Banneling
|
Door ten gronde op creationisten en conspirationisten te reageren doet ge ze alleen plezier.Niet dus.
|
|
|
|
|
|
#1133 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laten we dan eerst even beginnen bij het begin. Het was Irak dat een miljardenschuld had tegenover de VS, maar de o zo slechte Bush en zijn administratie hebben deze schuld eind 2004/begin 2005 gewoon geschrapt om Irak een kans te geven sneller te kunnen herbouwen. Meer zelfs, Bush heeft de andere landen opgeroepen om hetzelfde te doen en dus de schuld van Irak aan alle andere landen ook laten schrappen. Lees maar zelf: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Filosoof is hier eventjes schaak-mat.
|
|
|
|
|
|
#1135 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1136 | ||||||
|
Banneling
|
je las dit niet, of je wou het niet lezen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1100 Ach zo? http://mondediplo.com/2005/09/08oilforfood Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan ook "geval Galloway"... Klinkt niet zo fraai allemaal Citaat:
Als je niet kan of wil lezen uiteraard... (en dat gaat dus over heel wat meer dan 4.1Mia $ in de andere richting uit je citaat!) Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2007 om 19:59. |
||||||
|
|
|
|
|
#1137 |
|
Banneling
|
Antoon,
Lees eens wat ik hierboven poste (2° maal reeds!) en kom me dan vertellen dat dat geen schuld vormt, als je een anders' geld beheert en je kan en wil daarna niet zeggen wat ermee gebeurde... Mag ik jouw inkomsten en spaarpot beheren op dergelijke voorwaarden zonder verantwoordelijk te zijn? Zonder schuld te hebben als 't verdwijnt? Doe me plezier en zeg j�*!! Hou er rekening mee dat als ik iets post dat doordacht is en ik de bronnen ken. In dit geval BBC, Le Monde en Jude Wanniski Hierna : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1100 zweeg je en maakte je enkel nietszeggende opmerkingen. Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2007 om 20:02. |
|
|
|
|
|
#1138 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Soldaat wint prijs voor blogboek
Terwijl een literaire prijs gaat naar een blog uit Irak, beperkt het Amerikaanse leger de internettoegang voor zijn manschappen. De memoires van een vroegere soldaat in Irak zijn gelauwerd met de Lulu Blooker Prize, de eerste literaire prijs voor boeken die zijn gebaseerd op internetblogs. Het boek Mijn oorlog won van 110 inzendingen uit 15 landen en brengt de auteur, Colby Buzzel, 10.000 dollar op. Het is de tweede keer dat de prijs wordt uitgereikt. Net nu kondigt het Amerikaanse leger aan dat het de internetmogelijkheden van de soldaten in Irak wil inperken. Alle soldaat-schrijvers moeten nu hun blogteksten eerst door officieren laten nalezen. Bovendien zal het leger de toegang ontnemen tot een dertiental websites, waaronder MySpace en YouTube. Voorheen konden soldaten posten wat ze wilden, zolang ze hun blogs maar registreerden. De kersverse winnaar van de Blooker Prize zei aan de Britse krant The Guardian dat deze nieuwe beperkingen hard aankomen voor de soldaten en hun families. 'Het is daar zwaar voor hen, en dit maakt het nog moeilijker,' zegt Buzzel. 'Het zal het moreel naar beneden halen van de soldaten die er al op hun tweede of derde ronde zijn.' In 2004 was Colby Buzzel een soldaat voor het Amerikaanse leger in de frontlinie in Mosul, een stad in het noorden van Irak. Op een blog portretteerde hij het dagelijkse leven van de soldaten. Als anonieme blogger was hij vaak directer dan de 'embedded' journalisten. Hij schreef over zijn eigen schietpartijen, over de muziek op zijn iPod en over zijn kameraden. Zijn blog won snel aan populariteit, maar na zes weken kwam plots het bevel dat hij ermee moest stoppen. Buzzel ruilde zijn machinegeweer in voor de pen en bundelde zijn teksten tot een boek, dat ondertussen naar zeven talen is vertaald.
|
|
|
#1139 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|