Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 15:22   #21
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen voor de Vlaamse extremisten.
De rest wordt bekogeld...

Wat een zielige bende flaminganten
Nooit geweten zeker hoe de Vlamingen werden ontvangen tijdens de marsen op Brussel?
Oud 9 juni 2007, 15:22   #22
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen voor de Vlaamse extremisten.
De rest wordt bekogeld...

Wat een zielige bende flaminganten
Altijd als de Vlaams-nationalisten zich beschermen tegen het Franstalig extremisme worden ze altijd bekogeld met het dezelfde extreem-linkse en Vlaams-racistische onzin.

Wat een zielige bende Belgicisten, arm arm Belgicisme!
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 15:37   #23
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Tijdens de ganse verkiezingscampagne voerden FDF en MR provocatieve plak en folderacties in de Vlaamse Rand.
Voorpost vond dat het even tijd werd om te reageren.
Op de filmpjes ziet u het ontvangstcomitée voor Maingain (fdf) die in Wezembeek-Oppen wou komen pleiten voor een uitbreiding van het Brussels gewest
http://www.youtube.com/watch?v=qkILJNkYJE8
Zo gaat het nu al jaren met de Vlaamse kip en de Waalse haan

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 9 juni 2007 om 15:38.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:00   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Lombas ,je nieuwe uiterlijk is er niet op vooruitgegaan.
Je kunt moeilijk zeggen dat het "vrijheid" uitstraalt.
Libertarisme is mijn blik op de samenleving, persoonlijk ben ik zo autoritair en totalitair als wat hoor.

Laatst gewijzigd door lombas : 9 juni 2007 om 16:02.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:01   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Wat stelt U voor om Dhr. Maingain te weren uit Brussel-Halle-Vilvoorde met zijn racistische invallen tegen Vlamingen?
"Weren" is helemaal niet nodig.

Citaat:
beschadiging van eigendom en lichaam, U maakt een grapje zeker.
Neen. Hoe zou jij je voelen als ik een ei op je pas gewassen hemd gooi?
Oud 9 juni 2007, 16:08   #26
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
"Weren" is helemaal niet nodig.?
Dhr. Maingain moet uit Vlaanderen geweerd worden omdat hij zich niet wil aanpassen m.a.w. geen Nederlands wil spreken.

Citaat:
Neen. Hoe zou jij je voelen als ik een ei op je pas gewassen hemd gooi?
Alleszins niet "beschadigd"! Trouwens ik draag geen hemden ik weet wat mijn stand in de samenleving is dus als mijn kleren vuil zouden zijn zou ik dat niet erg vinden...
Oud 9 juni 2007, 16:36   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dhr. Maingain moet uit Vlaanderen geweerd worden omdat hij zich niet wil aanpassen m.a.w. geen Nederlands wil spreken.
In Ekeren is een Internationale School, voornamelijk voor kinderen van allerlei buitenlanders die hier werken. Amerikanen, Britten en Indiërs grotendeels.

Gaan we hun ouders ook "weren"? Weinig van die mensen gaan de moeite doen om Nederlands te spreken hoor.

Mijn tante spreekt bijvoorbeeld enkel Quebecois en Engels en woont hier al langer dan tien jaar. Een andere tante komt uit Ghana, spreekt een beetje gebrekkig Nederlands, maar is doctor in de farmacie en werkt voor een grote firma.

"Weren"?

Je kunt niet alles op één lijn zetten. Het probleem is niet dat mensen onze taal niet spreken, het probleem is dat wij in een politiek systeem leven waarbij bepaalde migranten aan de staat worden gekoppeld - door subsidies - waardoor mensen als jij hun polletjes niet meer willen thuishouden en allerlei inbreuken willen plegen op hun soevereiniteit.

Citaat:
Alleszins niet "beschadigd"! Trouwens ik draag geen hemden ik weet wat mijn stand in de samenleving is dus als mijn kleren vuil zouden zijn zou ik dat niet erg vinden...
Dus als ik met verf op jouw deur klad, dan "beschadig" ik jouw deur niet? Je hebt bizarre opvattingen over het al dan niet beschadigen van eigendom, moet ik zeggen.

Met je stand heb ik niets te maken; het moet enkel niet veralgemeend worden.
Oud 9 juni 2007, 17:01   #28
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Ekeren is een Internationale School, voornamelijk voor kinderen van allerlei buitenlanders die hier werken. Amerikanen, Britten en Indiërs grotendeels.

Gaan we hun ouders ook "weren"? Weinig van die mensen gaan de moeite doen om Nederlands te spreken hoor.

Mijn tante spreekt bijvoorbeeld enkel Quebecois en Engels en woont hier al langer dan tien jaar. Een andere tante komt uit Ghana, spreekt een beetje gebrekkig Nederlands, maar is doctor in de farmacie en werkt voor een grote firma.

"Weren"?

Je kunt niet alles op één lijn zetten. Het probleem is niet dat mensen onze taal niet spreken, het probleem is dat wij in een politiek systeem leven waarbij bepaalde migranten aan de staat worden gekoppeld - door subsidies - waardoor mensen als jij hun polletjes niet meer willen thuishouden en allerlei inbreuken willen plegen op hun soevereiniteit.

Dus als ik met verf op jouw deur klad, dan "beschadig" ik jouw deur niet? Je hebt bizarre opvattingen over het al dan niet beschadigen van eigendom, moet ik zeggen.

Met je stand heb ik niets te maken; het moet enkel niet veralgemeend worden.
Kijk Dhr. Lombas als U zich in een land vestigt waar men een andere taal spreekt dan de Uwe. Dan is het normaal dat U die taal tracht te spreken ook is dat in het begin gebrekkig. Als men ziet dat U de taal aanleert zullen de taalfouten vergeven worden. Maar als U aanmatigend uw eigen taal spreekt in dat land en dus U niet aanpast dan moet U niet verwonderd zijn dat de mensen argwanend zullen zijn tegenover U.

Trouwens met "Alleszins niet beschadigd!" bedoelde ik dat op lichamelijk vlak omdat U het eerder over "beschadiging van lichaam en materiaal" had. Namelijk ik ben "eivrij" d.w.z. als U duizend eieren gooit op mij dan zal ik nog steeds niet dood of verwond zijn.
Wat hebt U zoal in gedachten om mijn deur te bekladden?
Oud 9 juni 2007, 17:23   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk Dhr. Lombas als U zich in een land vestigt waar men een andere taal spreekt dan de Uwe. Dan is het normaal dat U die taal tracht te spreken ook is dat in het begin gebrekkig. Als men ziet dat U de taal aanleert zullen de taalfouten vergeven worden. Maar als U aanmatigend uw eigen taal spreekt in dat land en dus U niet aanpast dan moet U niet verwonderd zijn dat de mensen argwanend zullen zijn tegenover U.
En ik geef je tegenvoorbeelden. Stel dat ik in Noorwegen aan de universiteit les ga geven. Is het dan vereist dat ik Noors leer? Ik geef mijn lessen in het Engels, dat is zo afgesproken met de faculteit. Daarbuiten ken ik wat woordjes om vriendelijk over te komen, maar veel moeite kan ik er niet in steken; er kan altijd een dag komen dat ik vertrek.

Het fundamentele probleem, dat zei ik al, is niet dat mensen die hier komen wonen onze taal niet leren of willen leren. Het probleem is dat onze staat bepaalde subsidies uitkeert die migranten naar hier lokken.

Zonder die subsidies wordt migratie veelal herleidt tot haar normale proportie; bijvoorbeeld:
  • Mensen die naar hier komen in navolging van hun wederhelft
  • Mensen die hier vast werk aangeboden hebben gekregen (cf. vele Britten, Fransen en Amerikanen in dit land)
  • Mensen die hier komen wonen, en al dan niet in het buitenland blijven werken (Nederlanders - als land is Monaco een mooi voorbeeld)
  • &c.
Er is geen staatscontrole nodig om deze mensen te dwingen onze taal te leren. Wat er kan zijn, is een spontane samenlevingsdruk om toch onze taal wat te spreken. Daar kan echter geen dwang van uitgaan.

Citaat:
Trouwens met "Alleszins niet beschadigd!" bedoelde ik dat op lichamelijk vlak omdat U het eerder over "beschadiging van lichaam en materiaal" had. Namelijk ik ben "eivrij" d.w.z. als U duizend eieren gooit op mij dan zal ik nog steeds niet dood of verwond zijn.
Je zei dat in reactie op wat ik op een hemd doelend zei - niet terugkrabbelen of leren schrijven.

Als ik je een pets in je gezicht geef, zul je ook niet dood of verwond zijn, toch is het aantasting (letterlijk) van je lichaam. Een ei naar iemand gooien dat die persoon raakt, is sowieso aanleiding tot het hebben beschadigd van iemands goed of lichaam.

Want ik kan liters verf op je deur gooien, kapot zal ze er niet van gaan hoor.

Citaat:
Wat hebt U zoal in gedachten om mijn deur te bekladden?
Hangt er van af wat ik mag doen.
Oud 9 juni 2007, 20:32   #30
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ik geef je tegenvoorbeelden. Stel dat ik in Noorwegen aan de universiteit les ga geven. Is het dan vereist dat ik Noors leer? Ik geef mijn lessen in het Engels, dat is zo afgesproken met de faculteit. Daarbuiten ken ik wat woordjes om vriendelijk over te komen, maar veel moeite kan ik er niet in steken; er kan altijd een dag komen dat ik vertrek.

Het fundamentele probleem, dat zei ik al, is niet dat mensen die hier komen wonen onze taal niet leren of willen leren. Het probleem is dat onze staat bepaalde subsidies uitkeert die migranten naar hier lokken.

Zonder die subsidies wordt migratie veelal herleidt tot haar normale proportie; bijvoorbeeld:
  • Mensen die naar hier komen in navolging van hun wederhelft
  • Mensen die hier vast werk aangeboden hebben gekregen (cf. vele Britten, Fransen en Amerikanen in dit land)
  • Mensen die hier komen wonen, en al dan niet in het buitenland blijven werken (Nederlanders - als land is Monaco een mooi voorbeeld)
  • &c.
Er is geen staatscontrole nodig om deze mensen te dwingen onze taal te leren. Wat er kan zijn, is een spontane samenlevingsdruk om toch onze taal wat te spreken. Daar kan echter geen dwang van uitgaan.
Wel verschaal alle culturen en gebruik overal het Engels.

Citaat:
Je zei dat in reactie op wat ik op een hemd doelend zei - niet terugkrabbelen of leren schrijven.
Hoezo, krabbel ik terug? Schrijven kan ik goed maar typen daarentegen...

Citaat:
Als ik je een pets in je gezicht geef, zul je ook niet dood of verwond zijn, toch is het aantasting (letterlijk) van je lichaam. Een ei naar iemand gooien dat die persoon raakt, is sowieso aanleiding tot het hebben beschadigd van iemands goed of lichaam.

Want ik kan liters verf op je deur gooien, kapot zal ze er niet van gaan hoor.
Wat een onozele wijsbegeerte onzin!

Citaat:
Hangt er van af wat ik mag doen.
Alles tot ik U vastheb!
Oud 9 juni 2007, 21:00   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel verschaal alle culturen en gebruik overal het Engels.
Dat is wel het laatste wat ik wil.

Citaat:
Wat een onozele wijsbegeerte onzin!
Wat een "onozele" (hoe kun je nu beter illustreren dat je niet kunt typen ) juiste wijsbegeerte onzin (schrijven is ook moeilijk precies, die zinsconstructie van je is niet geheel katholiek).

Citaat:
Alles tot ik U vastheb!
Sorry, mét kinky spelletjes kost het extra.

Laatst gewijzigd door lombas : 9 juni 2007 om 21:01.
Oud 9 juni 2007, 21:10   #32
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is wel het laatste wat ik wil.
U laat het in ieder geval blijken!

Citaat:
Wat een "onozele" (hoe kun je nu beter illustreren dat je niet kunt typen ) juiste wijsbegeerte onzin (schrijven is ook moeilijk precies, die zinsconstructie van je is niet geheel katholiek).
juiste wijsbegeerte onzin, Wat een wartaal! Leer typen!

Citaat:
Sorry, mét kinky spelletjes kost het extra.
Wat bedoelt U met "kinky"? Is dat een of andere ONOZEL Engels woord?

Ik denk dat U me niet begrijpt. U mag mijn voordeur op alle wijzen bekladden tot dat ik U betrap en dan zullen er slagen, voor U petsen, vallen. U mag gerust zijn dat U dan lichamelijk zal beschadigd worden.
Oud 9 juni 2007, 21:27   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U laat het in ieder geval blijken!
Inderdaad. Ik ben voor een sociale samenleving.

Citaat:
juiste wijsbegeerte onzin, Wat een wartaal! Leer typen!
Ik denk dat dit het moment is waarop je jezelf alleen maar belachelijk begint te maken.

Citaat:
Wat bedoelt U met "kinky"? Is dat een of andere ONOZEL Engels woord?

Ik denk dat U me niet begrijpt. U mag mijn voordeur op alle wijzen bekladden tot dat ik U betrap en dan zullen er slagen, voor U petsen, vallen. U mag gerust zijn dat U dan lichamelijk zal beschadigd worden.
Ik denk dat jij me niet begrijpt. Ik was ermee aan het lachen. Je opgewondenheid tegen wat ik zeg, illustreert enkel hoe serieus je dit aan het opnemen bent.
Oud 9 juni 2007, 21:47   #34
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ik ben voor een sociale samenleving.
???

Citaat:
Ik denk dat dit het moment is waarop je jezelf alleen maar belachelijk begint te maken.
Dank U

Citaat:
Ik denk dat jij me niet begrijpt. Ik was ermee aan het lachen. Je opgewondenheid tegen wat ik zeg, illustreert enkel hoe serieus je dit aan het opnemen bent.
Ik verontschuldig me voor mijn opgewondenheid maar indien U mij als flikker ziet, jaja ik heb ZELF het woord "kinky" opgezocht in mijn woordenboek, dan maakt U mij echt kwaad hoor!

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 9 juni 2007 om 21:47.
Oud 9 juni 2007, 21:58   #35
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Kalm, Essevee, kalm.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 21:59   #36
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Kalm, Essevee, kalm.
Begrepen!
Oud 9 juni 2007, 22:08   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???
Pardon, ik had er aan moeten toevoegen: een samenleving zonder dwang. Dat werkt altijd beter.

Kijk maar naar Amerika. Dat daar geen taalprogramma's bestonden in 1900, had je zelf ook al door. Toch spreken dié mensen allemaal mooi Engels.

Nu dat er "zesdertighonderd" programma's op mensen af worden gegooid, loopt de boel in het honderd.

Citaat:
Dank U
Graag gedaan.

Citaat:
Ik verontschuldig me voor mijn opgewondenheid maar indien U mij als flikker ziet, jaja ik heb ZELF het woord "kinky" opgezocht in mijn woordenboek, dan maakt U mij echt kwaad hoor!
Het woord "kinky" heeft met homoseksualiteit niks te maken. In dagelijkse omgang heeft het zelfs met seksualiteit niks te maken. Zelfs dan nog sloeg het meer op mij dan op jou.

Soit, dat is een nevendiscussie.

Laatst gewijzigd door lombas : 9 juni 2007 om 22:09.
Oud 9 juni 2007, 22:48   #38
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pardon, ik had er aan moeten toevoegen: een samenleving zonder dwang. Dat werkt altijd beter.

Kijk maar naar Amerika. Dat daar geen taalprogramma's bestonden in 1900, had je zelf ook al door. Toch spreken dié mensen allemaal mooi Engels.

Nu dat er "zesdertighonderd" programma's op mensen af worden gegooid,
U moet rekening houden dat Engels niet de enige taal is dat gesproken is in Amerika. Zelfs wordt Engels niet door alle Amerikanen verstaan!

"Een grote meerderheid (82,1% bij de volkstelling van 2000) van de Amerikanen spreekt Engels, in een vorm die men algemeen herkent als Amerikaans Engels. De lagere sociale lagen van de zwarte bevolking spreken Afro-Amerikaans Engels, een sociolect dat sterk van het Amerikaans der blanken afwijkt. De grootste taalminderheid is de Spaanstalige (10,7%; uiteraard spreken haar leden Latijns-Amerikaans Spaans); andere talen scoren alle minder dan één procent: Chinees (0,771%; in alle varianten, die feitelijk talen op zich zijn), Frans (0,627%; inclusief een aantal creolen en dialecten) en Duits (0,527%; vaak in varianten als Pensylvaans, wat tegenwoordig meestal als aparte taal geldt) zijn nog de grootste. De grootste van de Inheemse Amerikaanse talen, het Navajo, vindt men behoorlijk ver onderaan de lijst van Amerikaanse talen geordend naar aantal sprekers: het wordt gesproken door 0,068% van de bevolking. De rest van de inheemse talen nemen nog eens 0,078% voor hun rekening (Navajo is dan ook met voorsprong de grootste Indianentaal). De meeste Indianentalen zijn inmiddels uitgestorven, bijna uitgestorven of sterk bedreigd."

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/VSA

Er wordt zelfs Nederlands gesproken in de VSA! Voor meer inlichtingen raadpleeg volgende verwijzing:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederla...renigde_Staten
Oud 9 juni 2007, 22:58   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet rekening houden dat Engels niet de enige taal is dat gesproken is in Amerika. Zelfs wordt Engels niet door alle Amerikanen verstaan!

"Een grote meerderheid (82,1% bij de volkstelling van 2000) van de Amerikanen spreekt Engels, in een vorm die men algemeen herkent als Amerikaans Engels. De lagere sociale lagen van de zwarte bevolking spreken Afro-Amerikaans Engels, een sociolect dat sterk van het Amerikaans der blanken afwijkt. De grootste taalminderheid is de Spaanstalige (10,7%; uiteraard spreken haar leden Latijns-Amerikaans Spaans); andere talen scoren alle minder dan één procent: Chinees (0,771%; in alle varianten, die feitelijk talen op zich zijn), Frans (0,627%; inclusief een aantal creolen en dialecten) en Duits (0,527%; vaak in varianten als Pensylvaans, wat tegenwoordig meestal als aparte taal geldt) zijn nog de grootste. De grootste van de Inheemse Amerikaanse talen, het Navajo, vindt men behoorlijk ver onderaan de lijst van Amerikaanse talen geordend naar aantal sprekers: het wordt gesproken door 0,068% van de bevolking. De rest van de inheemse talen nemen nog eens 0,078% voor hun rekening (Navajo is dan ook met voorsprong de grootste Indianentaal). De meeste Indianentalen zijn inmiddels uitgestorven, bijna uitgestorven of sterk bedreigd."

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/VSA

Er wordt zelfs Nederlands gesproken in de VSA! Voor meer inlichtingen raadpleeg volgende verwijzing:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederla...renigde_Staten
En ik zeg dus:

Nu dat er "zesdertighonderd" programma's op mensen af worden gegooid, loopt de boel in het honderd.

Er zijn overigens bitter weinig Navajo-taligen en Nederlandstaligen in de VSA die géén Engels spreken.
Oud 10 juni 2007, 08:28   #40
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ik zeg dus:

Er zijn overigens bitter weinig Navajo-taligen en Nederlandstaligen in de VSA die géén Engels spreken.
Zoals ik al eens gezegd heb verschaling van de cultuur: bijna iedereen spreekt Engels i.p.v. zijn eigen moedertaal.

Ik denk toch dat er een groep is van Spaanstaligen in de VSA die geen Engels spreekt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be