![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
jij ziet dat anders, dan is het aan jou dat ergens te staven dat lijkt me evident je egocentrisch standpunt kan je net zogoed doortrekken naar alle andere facetten van de werkelijkheid bv. waarom laten we het rode licht niet over naar het weldunken/inschatten ... het is best denkbaar dat gij of een ander dat kunt zonder brokken te amken Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Omdat het: LEUK is Ik rij zelf 40.000 km+ per jaar. Af en toe in Duitsland (waar je dus al geen maximumsnelheid hebt) en ik rij hier geregeld te snel. Wel quasi alleen op de autostrades, maar heb je er enig idee van hoe doodsaai en slaapverwekkend het zou zijn als ik 40.000 km / jaar moest afleggen en nooit sneller dan 120 zou kunnen rijden? Ik ben er quasi zeker van dat de kans dat ik dan verongeluk veel groter is dan nu, waar ik als er niet veel verkeer is toch wat kan variëren |
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#404 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een jaartje terug was ik op weg naar Nederland om een vriendin van me te bezoeken. Ik zat op de uiterst linkse wegstrook. Een super-mega-bus a la ![]() Met nog een spoiler op het dak om papa een dynamische papa te maken want anders overleeft hij zijn midlife crisis niet vond het nodig om een kleine wagen net voor me tegen de vangrail te crashen... Hij had zelfs zijn richtingsaanwijzers niet gebruikt. Gewoon die nissan micra in de vangrail keilen. Waarom ook niet? Ik heb toen een serieus uitwijk maneuver mogen doen om niet in te rijden op beiden. Maar ik ben op de pechstrook wel achteruit gereden om te getuigen tegen de politie dat die autobus gewoon van rijstrook verwisselde zonder het gebruik van zijn richtingaangevers. Die flikken vonden het feit dat ik achteruit reed op een pechstrook niet eens erg gezien mijn getuigenis.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 juni 2007 om 20:38. |
||
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#408 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#409 |
|
Minister
|
Wat een geluk dan dat wij zulke zaken overlaten aan beroepspolitici. Anders hadden we misschien wel een torenhoge staatsschuld. Of een enorme belastingdruk. Of was de vergrijzing van de bevolking misschien niet voorbereid. Of was justitie een ramp. enz. enz.
|
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Minister
|
Citaat:
Risico is een onderdeel van het leven zelf. Men kan het proberen te minimaliseren maar op een bepaald moment worden de maatregelen die men dan moet nemen onredelijk of zelfs absurd. Zo was er enkele jaren terug iemand die de fietshelm wilde verplichten. |
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Minister
|
Was misschien gisteren maar de gevolgen zijn er vandaag nog. Allez, wat hoúdt dat vermeende collectieve dan in waarnaar ik in "ethisch getinte debatten" naar verwijs?
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik zou het op prijs stellen mochten politici even, los van idoleogische premissen, stilstaan bij de zin en onzin van absolute snelheidsbeperkingen.
|
|
|
#413 | |
|
Minister
|
Citaat:
Snelheid, absolute dan, is in schadeomvang een sterk determinerende factor, niet in oorzaak. Dat zou enkel zo zijn wanneer de snelheid zodanig hoog is dat die het verwachtingspatroon van de andere weggebruikers doorbreekt. U vergist zich hier dus. Ik ga ervan uit dat als men iets voor verkeersveiligheid wil doen men maatregelen neemt die in de eerste plaats daaraan verhelpen en niet de staatskas spekken. Logisch toch. Als men met verkeersveiligheid inzit moet men beginnen met te erkennen dat het in grote mate een probleem van ruimtelijke ordening en weginrichting is en daar iets aan doen. |
|
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik hou er wel van als iemand af en toe de puntjes op de i zet.
|
|
|
#416 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dus zoals ik al zei : dat gaat zover dat jij ( en anderen ) voor mijn part zelfs mag (mogen) genieten van een bepaalde uitzonderingsmaatregel indien jij ( en die anderen ) kan ( kunnen) hardmaken wat je (ze) beweren dat moet erg eenvoudig te testen zijn met een simulator, niet ? bovendien ik brgrijp je hele betoog trouwens niet je zegt enerzijds dat je je niet onderwerpt aan heel die wetenschappelijk-statistische blahblah die je snelheid aan banden zou leggen daar waar jij denkt dat het jij het ook anders aan kan anderszijds ben je gelijk akkoord voor een elektronische snelheidsregeling eveneens opgelegd door een zelfde techniek |
|||
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/verkiezingen/quiz/
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wat je nu krijgt is dat iedereen die zich enerzijds nog ergens aan die regels wilt houden en anderszijds zo snel mogelijk wilt wezen die 120 km/h zowel als minimum en maximum zal proberen na te streven... da's inderdaad behoorlijk saai |
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
of neen je hebt gelijk die rode wijn van gisteren speelt me inderdaad nog wat de parten... uiteraard is vermeend niet van toepassing uit jouw gezichtspunt |
|
|
|
|