Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind jij over het gedrag van onze moderatie?
De Spaanse inquisitie was er niets tegen. De situatie op Politics.be wordt steeds onhoudbaarder 7 18,42%
Ze gaan te ver, maar ik vind dat zo er nog niet. Het forum is er effectief op vooruitgegaan. 5 13,16%
Ik ga volledig akkoord met het huidige censuurbeleid van de moderatie. 17 44,74%
De moderatie gaat lang niet ver genoeg. Er moet nog veel meer censuur komen. 5 13,16%
Geen mening 4 10,53%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2007, 11:50   #21
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad een feit dat sommigen snel op hun teentjes getrapt zijn en dat dit niet bevorderlijk is voor de discussiesfeer.

Wat ik wel minder vind aan de moderatie (sommige mods) nogal eigenzinnig zijn in het verplaatsen van draden of samenvoegen van draden daar waar het totaal niet hoort.
Oud 14 juni 2007, 11:50   #22
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Mensen die constant andere mensen achtervolgen, discussies verkloten, schelden, etc... moeten nu eenmaal de gevolgen dragen van hun gedrag dat heeft niets met een mening te maken.
Ze verzieken daarentegen wel het klimaat voor vele anderen.
Met dien verstande dat U alleen over mij ging klikken, de échte (haast professionele zou ik zelfs zeggen) agitators liet U natuurlijk lustig verder doen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:51   #23
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Met dien verstande dat U alleen over mij ging klikken, de échte (haast professionele zou ik zelfs zeggen) agitators liet U natuurlijk lustig verder doen.

Als ze tegen mij niets zeggen doe ik de moeite ook niet omdat te melden.
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wanneer een opmerking in zijn richting gemeld moet worden.
Oud 14 juni 2007, 11:54   #24
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die constant andere mensen achtervolgen, discussies verkloten, schelden, etc... moeten nu eenmaal de gevolgen dragen van hun gedrag dat heeft niets met een mening te maken.
sommige karakterloze uitlatingen verkloten voor mij ook de atmosfeer soms, het mede-gehuil met de allochtonen in het bos, het ophemelen van perverten allerhande...Maar IK klaag daar niet over.Dit is nu éénmaal vrije meningsuiting, en zelfs al word er ongelofelijke , zelfs krimineel domme zever verteld moet ik mij dat laten welgevallen, want we leven nu éénmaal in een vrije westerse wereld...
Over de onophoudelijke beledigingen aan mijn adres hier op het forum begin ik niet eens.Vermits het bij de "verdraagzamen" geweten is dat ik mij niet beklaag bij de moderatie, laten ze zich totaal gaan.Laat het nu net d�*t zijn wat mij interresseert, dat de mensen zich niet beperkt voelen in hun zeggen, dan kan je juist een blik werpen in hun donkere inborst
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:55   #25
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Maar meneer, al die armen sterven in derde wereld landen, daar doe ik dan ook geen moeite voor."

Citaat:
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wanneer een opmerking in zijn richting gemeld moet worden.
Met dien verstande dat ik vermoed dat U en enkele anderen dit forum voor een soort TMFchat aanzien en alles wat ook maar op discussie (het doel van dit forum) lijkt meteen gaan melden Zo is er voor die die wel nog willen discussiëren ook geen plezier meer aan.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:56   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
sommige karakterloze uitlatingen verkloten voor mij ook de atmosfeer soms, het mede-gehuil met de allochtonen in het bos, het ophemelen van perverten allerhande...Maar IK klaag daar niet over.Dit is nu éénmaal vrije meningsuiting,
Dat is nog een mening, beledigingen niet.

Citaat:
en zelfs al word er ongelofelijke , zelfs krimineel domme zever verteld moet ik mij dat laten welgevallen, want we leven nu éénmaal in een vrije westerse wereld...
Over de onophoudelijke beledigingen aan mijn adres hier op het forum begin ik niet eens.Vermits het bij de "verdraagzamen" geweten is dat ik mij niet beklaag bij de moderatie, laten ze zich totaal gaan.Laat het nu net d�*t zijn wat mij interresseert, dat de mensen zich niet beperkt voelen in hun zeggen, dan kan je juist een blik werpen in hun donkere inborst
Dat ligt dan aan jezelf.
Ik kan niet overweg met kinderachtige commentaar en zal dat ook melden.
Oud 14 juni 2007, 11:58   #27
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze mij beledigen meld ik dat, en blijkbaar gaat de moderatie met mij akkoord.
Problemen mee? Vertrek dan...
zelf doe je wél heel neerbuigend anders hé
Oud 14 juni 2007, 11:59   #28
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht

"Maar meneer, al die armen sterven in derde wereld landen, daar doe ik dan ook geen moeite voor."

Mooi,beledigingen op een forum vergelijken met de honger in de derde wereld.

Citaat:
Met dien verstande dat ik vermoed dat U en enkele anderen dit forum voor een soort TMFchat aanzien
Als de moderatie akkoord gaat met hetgene ik gemeld zijn we tenminste met twee.

Citaat:
en alles wat ook maar op discussie (het doel van dit forum) lijkt meteen gaan melden
Nogmaals, je merkt enkel iets van die 'melding' als de moderatie er mee akkoord gaat en dus ook vind dat je over de schreef bent gegaan.

Citaat:
Zo is er voor die die wel nog willen discussiëren ook geen plezier meer aan
De enige zaken die ik meld zijn beledigingen, een discussie kan verhit geraken maar beledigingen moeten nu eenmaal niet.
Oud 14 juni 2007, 12:00   #29
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zelf doe je wél heel neerbuigend anders hé

Dat vind jij, meld die neerbuigende commentaren en zie of de moderatie met u akkoord gaat.
Zij bepalen nog altijd het regelment en hanteren het ook,niet jij.
Oud 14 juni 2007, 12:00   #30
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
beledigingen uit uw mond zijn als komplimenten voor mij.
Oud 14 juni 2007, 12:01   #31
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
beledigingen uit uw mond zijn als komplimenten voor mij.

Je kan misschien een voorbeeld geven van beledigingen die ik aan jouw adres gemaakt heb?
Oud 14 juni 2007, 12:03   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

mensen, als het u niet aanstaat hier, komt dan hier niet meer! richt uw eigen forum op!
Oud 14 juni 2007, 12:04   #33
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind jij, meld die neerbuigende commentaren en zie of de moderatie met u akkoord gaat.
Zij bepalen nog altijd het regelment en hanteren het ook,niet jij.
Tja -zucht-op school had je ook altijd een paar van die kerels die bij de meester gingen mouwvegen...
Doet me denken aan dat verhaal over die nazi-kollaborateur: "het begon met klikken op school"
Oud 14 juni 2007, 12:07   #34
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja -zucht-op school had je ook altijd een paar van die kerels die bij de meester gingen mouwvegen...
Doet me denken aan dat verhaal over die nazi-kollaborateur: "het begon met klikken op school"

Het is eigenlijk zeer simpel:
- jij vindt dat beledigingen moeten kunnen en ik niet echter het reglement waarmee je akkoord moet gaan om hier lid te zijn vermeld ook dat beledigingen niet kunnen
- jij vindt waarschijnlijk ook nog van jezelf dat je een heilig boontje bent, je laatste bans bewijzen je ongelijk
- jij meldt beledigingen aan je adres niet, wel dat is jouw keuze maar dan moet je niet komen klagen als jouw beledigingen wel gemeld worden. Immers het reglement en het rode driehoekje zijn net daarom op het forum ingevoerd.
Oud 14 juni 2007, 12:14   #35
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn het net dat soort mensen die meestal niet worden aangepakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Scheldpartijen en beledigingen vind ik overbodig en die worden gelukkig ook niet toegestaan. Wat ik soms wel jammer vind is dat sommige mensen erg gauw op hun teentjes zijn getrapt en op het driehoekje drukken. Dat maakt een discussie soms stuk maar ligt meer aan de forummers dan aan de moderatie.

Ook hou je altijd een bepaalde hoeveelheid forumtrollen die excessen uitlokt. Pech maar dat is nu eenmaal zo. Als je erop ingaat vind ik dat eigenlijk ook maar dom.

De discussies staan hier op een redelijk hoog peil. Het hangt er natuurlijk wél vanaf op welk subforum je je bevindt.
Het probleem is dat de problemen nogal selectief worden aangepakt en dat vooral de probleemgevallen net door de mazen van het net glippen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dat is de reden waarom hevige duscussies hier voorkomen en men bepaalde regels oplegt om alles in goede banen te leiden. Ik heb al geweten dat er mensen begonnen met afspraken te maken om met elkaar eens leuk op de vuist te gaan en er opmerkingen gemaakt werden in de trant van "ik weet je wel wonen". Dat zulke zaken niet getolereerd kunnen worden ligt in feite niet aan het CGkR of aan "de belgische staat" - dat is om in de mode te blijve "een kwestie van gezond verstand".
Het gaat mij niet zozeer om het feit dat er regels bestaan, maar dat die regels niet helpen met het verbeteren van de kwaliteit van dit forum, dat ze selectief/discriminerend zijn en dat de serieuze problemen (troll-gedrag) net niet worden aangepakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
het tolereren van haat transformeert een maatschappij onverbiddelijk tot een onleefbaar geheel : men komt uit op een theorie volgens dewelke het onmogelijk is dat mensen met elkaar in vrede samenleven. Het is misschien moeilijk, maar niet onmogelijk (in een tegengesteld geval bestond er geen mensheid meer).
Niemand had het over haat. Het gaat enkel om meningen.

Dit forum tolereert trouwens haat, zolang die maar naar bepaalde delen van de bevolking is gericht. Dat is hypocriet en op zich intollerant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ Bekijk bericht
Als dat voor jou een motivatie is om niet meer te komen, dan vraag ik me af wat je hier nog steeds doet.

Zoals ik al zei :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Politics.be scoort vrij laag op beide punten. De enige reden waarom ik hier nog blijf, is omdat het zowat het enige forum is waar je in 't Nederlands over politiek kunt praten en waar er een redelijk aantal bezoekers is van verschillende ideologische achtergronden. Als men echter de censuurpolitiek blijft doorzetten zoals men vandaag bezig is, dan overweeg ik echter ernstig om hier weg te gaan.
Citaat:
Het spijt me maar ik kan het in zijn geheel niet met je eens zijn. Mensen van verschillende strekkingen kunnen hier open met elkaar discussieren en kunnen daarin behoorlijk ver gaan.
Nochtans zwaait men tegenwoordig steeds sneller met beschuldigingen als "racisme" of "persoonlijke aanval" in gevallen waar daar hoegenaamd geen sprake van is.

Citaat:
Ook hou je altijd een bepaalde hoeveelheid forumtrollen die excessen uitlokt. Pech maar dat is nu eenmaal zo. Als je erop ingaat vind ik dat eigenlijk ook maar dom.
Het is net aan die trollen dat iets gedaan moet worden, maar dat is dan weer iets wat de moderatie niet doet.

Citaat:
De discussies staan hier op een redelijk hoog peil.
Het peil is op één na het laagste van alle forums waar ik al actief lid van ben geweest.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 juni 2007 om 12:16.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 12:17   #36
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn het net dat soort mensen die meestal niet worden aangepakt.
Voorbeeld?
En overigens als de geviseerde nalaat om de post te melden, bij wie ligt dan de fout dat de moderatie er niets tegen kan doen?
Oud 14 juni 2007, 12:18   #37
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorbeeld?
En overigens als de geviseerde nalaat om de post te melden, bij wie ligt dan de fout dat de moderatie er niets tegen kan doen?
Als ik voorbeelden aanhaal, dan riskeer ik om zelf voor een "persoonlijke aanval" beschuldigd te worden, zoals ik al eerder heb gemerkt. Therefore, no thanks.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 juni 2007 om 12:19.
Oud 14 juni 2007, 12:24   #38
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik voorbeelden aanhaal, dan riskeer ik om zelf voor een "persoonlijke aanval" beschuldigd te worden, zoals ik al eerder heb gemerkt. Therefore, no thanks.

Je kan toch een link geven naar een post of dergelijke?
Ten andere, meld je die posts dan ook?
Oud 14 juni 2007, 12:29   #39
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan toch een link geven naar een post of dergelijke?
Liever niet. Ik heb al enkele keren op mijn donder gekregen omdat ik publiekelijk bepaalde posts of posters bekritiseer voor hun gedrag.

Citaat:
Ten andere, meld je die posts dan ook?
Soms wel, soms niet. Ik heb alvast nooit gemerkt dat de moderatie erop reageert.
Oud 14 juni 2007, 12:35   #40
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Liever niet. Ik heb al enkele keren op mijn donder gekregen omdat ik publiekelijk bepaalde posts of posters bekritiseer voor hun gedrag.
An sich doe je daar niets mis mee.

Citaat:

Soms wel, soms niet. Ik heb alvast nooit gemerkt dat de moderatie erop reageert.
Dan moet je consistent zijn en het altijd doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be