![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zouden scholen beter af zijn ZONDER religie? | |||
Ja, GEEN religie in ons onderwijs. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 64,41% |
Nee, alle officieel erkende religies in ons onderwijs, zoals nu het geval is. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 32,20% |
Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,39% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook leuk meegenomen is het feit dat slavernij door Mohammed netjes geïnstitutionaliseerd werd en door die verwerpelijke VS-administratie werd afgeschaft..... Maar kom, blijkbaar doet het geen pijn en zolang je er niemand mee kwaad doet ben je steeds goed voor een uurtje dolle pret. Toch ook leuk dat je mij "niet haat"... is meegenomen (zal ik het in mijn onderschrift zetten ter verduidelijking van je postings ? een mens zou kunnen denken dat jij zowat alles en iedereen haat die geen mohammedaanse onderworpeling wenst te zijn.) ps.: hoe is het met je Dyab ondertussen? Heeft ie in feite zijn "�* l'islamite gehuwde" vrouw meegenomen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Partijlid
|
![]() Ruim genoeg. Spijtig dat het jou niet lukt. Mijn medeleven.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Banneling
|
![]() De godsbeleving is een subjectieve beleving. Objectief heeft God nog nooit een teken gegeven. Moest dat wel zo geweest zijn, dan was iedereen op deze aarde gedienstig aan God en gedienstig aan dezelfde God, dus godsdienstig. Dat is helaas niet het geval en deze die zogezegd godsdienstig zijn, gaan, helaas, dan nog vaak op de vuist met mekaar. Dat leert ons de geschiedenis en dat leert ons onze huidige tijd, spijtig genoeg.
Laatst gewijzigd door system : 19 juni 2007 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ja, dat heb je goed gezien, islam is onderwerping aan God, maar dat wil niet zeggen dat je je moet onderwerpen aan mensen die je een bedrieglijke, manipulatieve versie van God, een vervalsing dus, willen aansmeren. De onderwerping waarover sprake in de islam is een accepteren van de wetten van de natuur, en ermee omgaan om het leven zoveel mogelijk te beschermen. Wil jij dat, of wil jij dat niet. De slavernij werd in de VS slechts vrij recent afgeschaft. In de zevende eeuw wou Mohammed de slavernij afschaffen, maar dat is niet helemaal gelukt. Hij is er wel in geslaagd om andersdenkenden veel rechten te geven, maar hij vroeg er wel een redelijke vergoeding voor. Het is juist dat zijn nakomelingen dat 'redelijk' nogal rekbaar hebben geînterrpeteerd. Maar ieder goed idee is kraakbaar. De islam wordt geen slecht project omdat er moslims zijn die aan de verleiding van de macht niet kunnen weerstaan en hun eigen gedachtengoed verkrachten. Toen de islam in Europa bekend werd in de middeleeuwen, was de voornaamste aanklacht van christelijke Europa tegen de profeet Mohammed dat hij teveel rechten gaf aan vrouwen en slaven. De aantijgingen van moslimhaters veranderen naarmate hun perceptie van zichzelf wijzigt. Niemand verwacht van jou dat jij je ergens aan onderwerpt wat niet tot de natuur behoort. Ik hoop voor jou dat je toch gezond eet, dat je genoeg lichaamsbeweging neemt, en dat je niet rookt, en niet verslaafd bent aan alcohol. Het zijn namelijk wetten van God, of de natuur dat het slecht voor je is als je daar niet goed op let. Je kan je dus wel best onderwerpen aan de wetten van God. Zo zie je dat de islam goed voor je is. Het privéleven van Dyab zijn mijn zaken niet. Mijn interesse situeert zich op het politieke vlak, en op het spirituele. Ik heb een cursus van hem gevolgd.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar de mens heeft de intellectuele capaciteit om te overleven wellicht niet. Ik zie, en hoor wel geregeld op tv mensen die ze wel hebben, maar ze zijn te weinig talrijk om iets te kunnen doen, en als er verkiezingen zijn, dan kiest 20% van de mensen voor de rechte weg naar de ondergang, en nog eens 20% voor een kronkelweg naar de ondergang. De overige 60% is ook niet altijd even helder. Het ziet er niet zo best uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Partijlid
|
![]() Nog iets: Datgene wat jouw hormonaal systeem bepaalt, dat wordt bij concensus door het overgrote deel van de wereldbevolking met een woordje van drie letters aangeduid: de o, de g, en de d, in de volgorde: g-o-d. God dus. De bijbel en de koran bevatten een handleiding om met je eigen lichaam, en leven, en dus ook je hormonen zodanig om te gaan dat je een maximum aan geluk kan ervaren. Je kan je daartegen verzetten, maar je kan zelf je hormonenwerking niet bepalen. Je kan ze wel beinvloeden door de richtlijnen in de koran en de bijbel te volgen. Uit je postings maak ik op dat je nogal knoeit met je hormonen, en dat je dus niet gelukkig bent. De keuze is aan jou.
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen nood: lees even dit zeer interessante artikel over "Islam en magisch denken in de moderne wereld " nadat je de aardappeltjes hebt geschild.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doen mijn katten (zie duupje) ook, alle wilden dieren doen dat. Ook de toeristische gieren. Laten we ons allemaal houden aan de "natuur" en we mogen terug in paalwoningen leven hier (ook geen dijkjes bouwen hoor Eva) - en paalwoningen? ook geen bomen omkappen. Sorry: HOLWONINGEN dus, netjes door de natuur uitgesleten. Maar ik begrijp uw standpunt: voor degenen die dachten dat het grootste gedeelte van het huidige islamitische gebied altijd al ZANDBAK is geweest: ik moet ze teleurstellen. De "natuur" heeft er dus zandbak van gemaakt. Enkel Israel (die verdamte juden toch hé) zijn erin geslaagd om géén zandbak te creëren. O die stouteriken hé Eva: ze onderwerpen zich niet aan de "natuur". (deden ze al evenmin in de tijd van Mohammed: enkel joden kenden de techniek om het land te bewerken... en Mo heeft ze dan maar buitengekieperd omdat ze niet meer de helft van hun oogsten wilden afgeven, de stouterds.)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Banneling
|
![]() Ik zit met verwondering deze thread te lezen. Ik had niet gedacht dat er nog weldenkende mensen zijn die de bijbel of koran serieus nemen, laat staan als argument in een discussie gebruiken.
Religie, in al zijn vormen, is een collectie leugens. Leugens met een ogenschijnlijk goed doel, maar dat maakt ze niet minder erg. De mens moet zijn geweten volgen om goed te zijn, en geen godsdienstige doctrine. Overigens is dit geweten een manier om er voor te zorgen dat we elkaar niet uitmoorden: soorten die dit niet hebben, bestaan niet lang. God heeft hier niks mee te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je vergeet dat je in je haat tegen de islam ook in een moeite de Joden haat, tenzij je ervan uitgaat dat Joden geen joden meer zijn. De islam is de heruitvinding van het judaïsme. Mohammed heeft geprobeerd om christenen en Joden terug samen te brengen, maar dat is niet gelukt. Er zijn Joden die hem wél begrepen hebben. Leopold Weiss was een Joodse rabbijn. Hij heeft de islam omarmd, en een unieke vertaling geschreven van de koran onder zijn islamitische naam: Mohammed Asad. Het zal wel lukken om het judaïsme met de islam te verzoenen, maar het christendom ... wat dat betreft zit ik met mijn handen in mijn haar. Ik heb net boodschappen gedaan. Nog een vrouwentaak die jij met je dienstboden niet moet doen. Misschien kan je daar ook een beetje mee spotten. Maar uit je laatste post blijkt andermaal dat er met je hormonaal stelsel iets ferm mis is. Misschien kan je toch maar eens de bijbel of de koran lezen, of misschien helpt het al als je de mensen om je heen gewoon probeert te begrijpen. Met een open hart naar mensen, heb je geen heilige boeken nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GOD zorgt namelijk voor mijn hormonen, niet mijn leeftijd, niet mijn vruchtbaarheid, niet mijn pilgebruik, niet mijn... whatever! Maar als ik de koran volg dan .... ja d�*n.... kan ik lekker terug gaan menstrueren! Enfin, de revelatie van de dag dankzij Eva! En bovendien "knoei" ik met mijn hormonen.... hoezo Eva? Op mijn 55ste? bedoel je nu dat ik écht al lang mocht stoppen met die anti-conceptie pil te nemen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2007 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beauty is in the eye of the beholder. God ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Partijlid
|
![]() Goed, maar omdat sommige mensen het niet zien, wil dat niet zeggen dat God er niet is. Dat is jammer voor de mensen die het niet zien, en ook jammer voor de mensen die slachtoffer zijn van het onrecht wat geschiedt door mensen die God niet zien. Het volstaat ook niet om een lidkaartje te kopen van een religie om God te zien, of ook volstaat het niet om geboren te worden in een godsdienstig gezin. Een mens heeft nu eenmaal een groeiproces door te maken, en daar valt niet aan te forceren. Ik beschouw een gezond agnosticisme als een normale fase in de ontwikkeling van de mens. Eerst gelooft men wat men voor geschoteld krijgt, dan gaat men zich daar vragen bij stellen, en tenslotte ontdekt men als men geluk heeft (Etienne Vermeersch heeft geen geluk, en die mens is al over de 70) de diepere betekenis van de 'heilige' boeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1.Pantheïsme: alles is god, de natuur is goddelijk. 2.Polytheïsme: verschillende goden. 3.Henotheïsme: één van die verschillende goden overtreft de anderen. 4.Monotheïsme: eerst persoonlijke god, dan onpersoonlijke god, dan een vaag goddelijk begrip of een kosmische kracht. 5.Het besef dat de mens uiteindelijk op zichzelf aangewezen is en dat men in harmonie moet leren leven met de natuur en met de medemens. Dit schema is evenveel (of even weinig) waard als uw schema. Laatst gewijzigd door system : 19 juni 2007 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 juni 2007 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |