![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou op slag hetzelfste doen met die mensen... Bah, ik haat (en dan bedoel ik echt HAAT) zulke dierenmishandelaars... Ik kots van zo'n mensen (allee jah, as ge da nog mensen wilt noemen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door manta
![]() Het beeld van een kat die door een chinees eerst in kokend water gedompeld wordt en dan levend gestript op een stapel word gesmeten waar het nog half levend ligt te rillen is voor altijd in m'n geheugen gergrift ... ![]() Ik heb die beelden nog op een betamaxband, volgens mij rond 1988 uitgezonden.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ... Ow ... Wat voel ik me ineens oud worden ... ![]() Maar dat kan wel rond die tijd geweest zijn ...
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw emoties spelen u zwaar parten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je willens nillens een levend wezen pijn doet, dan schort er duidelijk iets aan je ingesteldheid als mens.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die en gelijkaardige videos ook gezien en dan heb ik spijt dat ik agnost. Op zo'n moment zou ik willen dat ik echt kon geloven dat er een hel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emoties ? Als je de mensen leert kennen, ga je de dieren graag zien. (bekend gezegde) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat van die verkrachtingen lijkt me toch wel sterk...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderga zo'n dingen, en je weet meteen wat een hel is. En dat geldt zowel voor mens als dier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Walgelijk gewoon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Ter vergelijking :
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw..._Irak_kinderen Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 20 juni 2007 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de humanist zich superieur verheven voelt boven het dierlijke leven, is pure ironie. De humanist is namelijk het product van eeuwen van degeneratie en cultureel verval. Gezien het meestal diezelfde humanisten zijn die het eerste beginnen roepen wanneer iemand rassensuperioriteit predikt, gaat dit meestal gepaard met heel way hypocrisie. Het zou mij betwijfelen dat u anders bent. Citaat:
Citaat:
Gezien de doorgedreven degeneratie tijdens de 20ste eeuw, vrees ik dat enkel de laatste optie overblijft. Het ziet er zelfs naar uit dat hier niet eens moeite voor moet gedaan worden. Zoals de mens zich vandaag ontwikkelt, is de uitroeiing namelijk het logische gevolg. En de dieren : die zullen er wel bij varen om eindelijk van het juk der mensdom af te zijn. De eerlijkheid en spontaniteit van dieren zijn inderdaad een verademing met de laagheid en valsheid van vele mensen. Enkel bij kleine kinderen vind je soms nog die eerlijkheid en spontaniteit, hoewel de opvoeding van tegenwoordig ook dat meer tot een zelfzaamheid maakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik voel en weet mij absoluut verheven boven alle leven dat niet menselijk is en ik koester een totaal wantrouwen voor mensen die dergelijk besef niet hebben. Leven -elk leven-, moet gerespecteerd worden maar verre van alle leven is gelijkwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Elke individu is uniek, elk ras is uniek en elke soort is uniek. Omwille van die uniciteit is dus principieel elk individu verschillend, elk ras verschillend en elke soort verschillend. Dat impliceert dan weer dat het ene individu meer gaven heeft dan het andere, dat het ene ras meer gaven heeft dan het andere en dat de ene soort meer gaven heeft dan de andere. Kort gezegd : elke levend en ademend organisme is verschillend en ongelijk tav elk ander levens en ademend organisme. Betekent dit echter dat het ene leven meer waard is dan het andere? Uw logica doortrekkend, zou dit betekenen dat het leven van een (gemiddelde) Europeaan of een Aziaat meer waard is dan dat van een (gemiddelde) Zuid-Amerikaan of een Afrikaan, omdat Europeanen en Aziaten (gemiddeld) meer begiftigd zijn met verstandelijke capaciteiten dan een Zuid-Amerikaan of een Afrikaan. Uw logica doortrekkend, betekent dit eveneens dat het leven van een gezonde sterke mens meer waar is dan het leven van een mentaal of fysiek gehandicapte. Humanisten als uzelf weigeren echter de logische consequentie van hun eigen ideeën door te trekken, omwille van een principieel en irrationeel antropocentrisme dat de mens onterecht in het midden van de "schepping" plaatst en dat alle andere diersoorten tot haar dienaars degradeert, waarbij enig onderscheid tussen "God's kinderen" dan weer "onmenselijk" wordt genoemd. Door het aanhangen van dit verwerpelijke antropocentrisme toont u aan niet veel beter te zijn dan de dogmatische Christenen. Het zijn trouwens Christenen en Joden die het antropocentrisme in het Westen tot gemeengoed hebben gemaakt. Hoe dan ook : elke leven is verschillend maar verdient hetzelfde respect. Van nature is het wel zo dat een individu meer medeleven zal tonen met een ander individu dat om genetische of culturele redenen dicht bij hemzelf dan met iemand waar hij verder vanaf staat. Daarom zal een Vlaming zich van nature meer verwant voelen met een Vlaming van met een Fransman, meer met een West-Europeaan dan met een Afrikaan, meer met een mens dan met een hond, meer met een hond dan met een vis en meer met een vis van met een vlieg. Dit betekent echter niet dat het ene leven minderwaardig is dan het andere. Dit betekent niet dat het meer gerechtvaardigd is om het ene individu te folteren of doden dan dat het gerechtvaardigd is om het andere te folteren of doden. Dit betekent enkel dat wij van nature sneller geneigd zijn om ons lot te verbinden met het ene individu dan met het andere. Hoe dan ook : graag had ik uw mening geweten over intellectuelen vs. arbeiders en Vlamingen vs. Marokkanen alsook hoe u dit in verband brengt met uw houding tov niet-menselijk leven en het betoog dat ik niet net gegeven heb. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 juni 2007 om 12:30. |
|||
![]() |
![]() |