Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 14:12   #41
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas;2741220[B
]Meer zelfs, de mens schijnt zelf ooit een aaseter te zijn geweest[/b]. En nu verstoten we onze roots?

Een schande zeg ik u.
maar wij zijn nog steeds aaseters...Uw biefstuk of kotelet die je koopt in de winkel is ook al effe dood hé! VERS vlees eten betekent een beest vangen & doodmaken, en daarna direkt opeten, liefst rauw dan ook nog.Als dat 2 �* 3 dagen in de winkel ligt, in zo een cellofaan doodskistje, dan is dat �*�*s hoor! Niks anders...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:14   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Deze is eigenlijk helemaal mijn lieveling en is hier wat mij betreft ook welkom: de Neophron percnopterus, of Egytische aasgier.

Maar blijkbaar zijn aasgieren hier enkel welkom als ze in de regering zitten.
ja, die beesten dat zich voeden met uitstervende vlamingen worden steeds maar her- en herkozen....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:33   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
maar wij zijn nog steeds aaseters...Uw biefstuk of kotelet die je koopt in de winkel is ook al effe dood hé! VERS vlees eten betekent een beest vangen & doodmaken, en daarna direkt opeten, liefst rauw dan ook nog.Als dat 2 �* 3 dagen in de winkel ligt, in zo een cellofaan doodskistje, dan is dat �*�*s hoor! Niks anders...
volkomen gelijk carlgustaaf.

Misschien moeten we de gieren gewoon hun koteletjes of biefstukjes in cellofaan aanbieden, en uiteraard mèt keurmerk?

Maar alle gekheid op een stokje: waarom kan Indaver niet even snel een paar honderd kilo (of meer: ze waren met meer dan honderd gieren) gaan afleveren zodat die dieren niet van honger omkomen?

Het is wèl het één of het ander: ofwel helpen de regeringen om de gieren te laten uitsterven, ofwel zorgen ze dat ze mits soepelder wetgeving in leven blijven.

Kom nu binnen vijf jaar niet af dat ze subsidies nodig hebben om de drie laatste paren van nageslacht te kunnen laten voorzien!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 18:19   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
da's weer goed .... bijvoederen ...
Die dieren zullen vanzelf wel verder zoeken naar een plaats waar voedsel te vinden is ....
Ik denk eerder dat de groene jongens en meisjes die dieren hier gewoon willen houden , tegen de dieren hun natuurlijk instinkt in ...
Hééééél goe bezig ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Met dergelijke opmerkingen bewijs je enkel dat je niet weet waarover je praat. Waarom zou de vogelbescherming in hemelsnaam de gieren hier willen houden waar ze geen enkele kans hebben om te overleven? Men ziet ze liefst zo snel mogelijk weer naar Spanje vertrekken en wil enkel vermijden dat ze verhongeren voordat ze dat kunnen doen.
Bon , nu ik van Natuurpunt net dezelfde uitleg als die van mij heb gehoord ben ik eens benieuwd .... http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...070619_gieren#
Waarom willen enkele maffe vogelliefhebbers die dieren hier houden ??? Omdat dat voor hen iets prachtig is .... Het ging hen blijkbaar om het gegeven , niet om de dieren ...Jammer ...

Enneuh .... Let op de kwaliteit van dat slachtafval ... Niet echt wat men op het vilbeluik gewoon is ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 19 juni 2007 om 18:20.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 19:29   #45
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon , nu ik van Natuurpunt net dezelfde uitleg als die van mij heb gehoord ben ik eens benieuwd .... http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...070619_gieren#
Waarom willen enkele maffe vogelliefhebbers die dieren hier houden ??? Omdat dat voor hen iets prachtig is .... Het ging hen blijkbaar om het gegeven , niet om de dieren ...Jammer ...

Enneuh .... Let op de kwaliteit van dat slachtafval ... Niet echt wat men op het vilbeluik gewoon is ...
waar wordt dat nu precies bevestigd dat die vogelliefhebbers die dieren hier zouden willen houden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 19:42   #46
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
waar wordt dat nu precies bevestigd dat die vogelliefhebbers die dieren hier zouden willen houden ?
We mogen nu wel stellen dat die "vogelfanaten" best weten dat het voederen van die vogels inhoud dat ze op die plaats gaan blijven...
Dus waarom voederen als die dieren het niet nodig hebben ???
Heel het verhaal van de vogeltjesbond over het krachten opdoen is zever ...
Mijn vraag was dan ook , WAAROM willen ze die wa hier houden ...

Strooi elke dag wat brood en zaadjes in uw tuin , en de duiven,mussen en meesjes zullen ook in de buurt blijven...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 19:44   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als ik zo gemeen zou zijn voedsel voor vogeltjes en andere klein gedierte in de tuin te strooien, gaan onze 4 katten ons ongelofelijk dankbaar zijn.
Oud 19 juni 2007, 19:59   #48
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We mogen nu wel stellen dat die "vogelfanaten" best weten dat het voederen van die vogels inhoud dat ze op die plaats gaan blijven...
ah, mogen we dat stellen ?
ik las dat ze aanvankelijk even naar Nederland waren en nu weer terug, althans een deel ervan... roken ze dat nog te leggen aas, dat ze overigens straal genegeerd hebben, misschien in hunnen glazen bol ?

Citaat:
Dus waarom voederen als die dieren het niet nodig hebben ???
dan doe je dat niet als het dat niet nodig is maar...
Citaat:
Heel het verhaal van de vogeltjesbond over het krachten opdoen is zever ...
was het misschien toch nodig ?
die mensen waren alvast overtuigd dat dat nodig was...dat ze er uiteindelijk niet aangeweest hebben kan tal van redenen kennen en is overigens verder irrelevant
maar ik neem aan dat jij beter weet en kan aantonen dat die bizarre vogeltjesliefhebbers dat slechts enkel gedaan hebben met de bedoeling ze hier te kunnen lijmen ?
dat is ze dan niet echt gelukt, medunkt

Citaat:
Mijn vraag was dan ook , WAAROM willen ze die wa hier houden ...
die logisch en chronologisch zou moeten volgen op de vraag : wouden ze ze hier houden ?

Citaat:
Strooi elke dag wat brood en zaadjes in uw tuin , en de duiven,mussen en meesjes zullen ook in de buurt blijven...
mussen zijn geen gieren
overigens klopt die redenering niet als het gaat over vogels ( dus niet diegene die je hier vermeldt ) die hier niet fulltime kunnen thuishoren om wat voor reden dan ook
ik zie je bv al een ooievaar vrijelijk te laten overwinteren door je visvijver toegankelijk te stellen ....
of een kolibri houden in je tuin gevoed op zoetwater....
zo werkt dat niet

Laatst gewijzigd door praha : 19 juni 2007 om 20:03.
Oud 19 juni 2007, 20:06   #49
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik zo gemeen zou zijn voedsel voor vogeltjes en andere klein gedierte in de tuin te strooien, gaan onze 4 katten ons ongelofelijk dankbaar zijn.
héhé...
moesten dat evenwel gieren betreffen kan het misschien zijn dat de gieren je ongelofelijk dankbaar zijn
Oud 19 juni 2007, 20:36   #50
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik hoop ook op massale terugkeer van raven. Raven zijn zeer coole vogels.
Vindt ik ook. Van mij mag er veel terugkeren, zelf raptors (zijn trouwens verwant aan vogels).
Oud 19 juni 2007, 21:08   #51
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vindt ik ook. Van mij mag er veel terugkeren, zelf raptors (zijn trouwens verwant aan vogels).
raptors ?
toch niet de eindhoven raptors ?
als je die coole voorhistorische beestjes bedoelt.... 'k weet niet maar 'k denk niet dat die hier voorkwamen
Oud 19 juni 2007, 21:10   #52
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
raptors ?
toch niet de eindhoven raptors ?
als je die coole voorhistorische beestjes bedoelt.... 'k weet niet maar 'k denk niet dat die hier voorkwamen
Heb ik gezegd dat die prehistorische roofkalkoenen naar onze streken terug moeten komen. Normaal leefden ze in Noord-Amerika, dus mogen ze daar terug voorkomen.
Oud 19 juni 2007, 22:03   #53
Heftruck

Standaard

Citaat:
Vogelbescherming Vlaanderen betaalt het slachtafval. Vlaams minister van Leefmilieu Kris Peeters (CD&V) liet aan VRT weten dat hij twijfelt aan de wettelijkheid van de actie.
Dieren voederen is namelijk onwettig?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 22:17   #54
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Met dergelijke opmerkingen bewijs je enkel dat je niet weet waarover je praat. Waarom zou de vogelbescherming in hemelsnaam de gieren hier willen houden waar ze geen enkele kans hebben om te overleven? Men ziet ze liefst zo snel mogelijk weer naar Spanje vertrekken en wil enkel vermijden dat ze verhongeren voordat ze dat kunnen doen.
Men wil die dieren hier houden omdat veel immigranten heimwee naar ze hebben, denk ik.

Het stikt hier ook al op veel plaatsen van verwilderde "halsbandparkieten", papegaaien van zowat een halve meter groot, die het oorspronkelijke vogelbestand zwaar bedreigen.

Ik denk dat die gieren ook hier wel kunnen overleven.
Oud 19 juni 2007, 22:30   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik gezegd dat die prehistorische roofkalkoenen naar onze streken terug moeten komen. Normaal leefden ze in Noord-Amerika, dus mogen ze daar terug voorkomen.
neen dat deed je niet, 'k was maar een gokje aan 't wagen

over welke raptors hebt gij het dan ?
Oud 20 juni 2007, 06:34   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Raptor wil niet meer en minder zeggen dan "roofvogel"

De velociraptor uit Jurassic park is natuurlijk wel een Hollywood "Raptor".
Oud 20 juni 2007, 06:49   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen heeft de vogelbescherming wel effe 200 kilo vlees verknoeid , de vogeltjes vonden het blijkbaar niet goed...
Mischien zijn die dieren hier wel omdat ze de temperatuur goed vinden ... Niet vanwege de honger ...

Een procesje aan hun broek wegens sluikstorten en het overtreden van de milieuwetgeving ... Iets te snel de barmhartige samaritaan willen spelen .

Wa voor een piemannen waren dat weer van de vogelbescherming, allemaal stukken vlees daar gooien hadden die nu werkelijk gedacht dat die gieren dat gingen eten , ....

hadden ze daar nu een heel kadaver van een koe of een verken gelegd ja, daar zouden ze misschien op afgekomen zijn, ...

maar ja die beesten eten geven is not done, dat zijn wilde beesten, ... als de natuur vind dat er teveel zijn ja, dan sterven die, ... daar in de pyrieneen lopen ook nog wilde beesten rond die sterven en afgeknaagd moeten worden,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 06:53   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik hoop ook op massale terugkeer van raven. Raven zijn zeer coole vogels.

Bij ons zitten er hier genoeg, en die zijn inderdaad wel cool, maar die schrikken er nie voor terug om zelf bv een kat aan te vallen, ... wij hebben ne vrij stevig gebouwde kater die voor nie veel schrik heeft, maar toen was m toch rap binnen zulle, ...
Oud 20 juni 2007, 07:01   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
volkomen gelijk carlgustaaf.

Misschien moeten we de gieren gewoon hun koteletjes of biefstukjes in cellofaan aanbieden, en uiteraard mèt keurmerk?

Maar alle gekheid op een stokje: waarom kan Indaver niet even snel een paar honderd kilo (of meer: ze waren met meer dan honderd gieren) gaan afleveren zodat die dieren niet van honger omkomen?

Het is wèl het één of het ander: ofwel helpen de regeringen om de gieren te laten uitsterven, ofwel zorgen ze dat ze mits soepelder wetgeving in leven blijven.

Kom nu binnen vijf jaar niet af dat ze subsidies nodig hebben om de drie laatste paren van nageslacht te kunnen laten voorzien!

Hoe erg dat ook is, ge moogt wilde dieren in princippe niet voederen, ... dan maakt ge ze afhankelijk van de mens, ... een mus die komt zo wa onzen afval oppikken van t terras een gier, wilde nie in uw taloor zien landen zeker he ?

Toch is het dat wat ge zult krijgen als ge ze gewoon maakt eten te geven, ... Daarom ook is het ten strengste verboden beren te voederen, of moet je als wandelaar in berengebied uw eten in luchtdichte containers verpakken of gewoon niks meenemen, ... Als die beesten een tijdlang geen natuurlijke prooi gehad hebben, of geen bessen of ander voedsel vinden, kunnen die heel agressief worden naar mensen toe, als ze weten dat die wel eten hebben, of eetbaar zijn,...

We hebben de natuur al genoeg verkloot zo zeker ? die beesten zijn hier nu, sommige zullen doortrekken, andere wegtrekken, andere zullen te verzwakt zijn en sterven, ja zie da is nu eenmaal t leven, ...
Oud 20 juni 2007, 07:03   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Men wil die dieren hier houden omdat veel immigranten heimwee naar ze hebben, denk ik.

Het stikt hier ook al op veel plaatsen van verwilderde "halsbandparkieten", papegaaien van zowat een halve meter groot, die het oorspronkelijke vogelbestand zwaar bedreigen.

Ik denk dat die gieren ook hier wel kunnen overleven.
Gieren gaan die halsbandparkieten nie aanvallen he, daar moet ge een echte roofvogel voor hebben, een havik of zoiets of een uil, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be