Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 21:52   #201
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Juisst, eenmaal tsjeef, altijd tsjeef: het gaat hen uiteindelijk om de macht!!!
De staatshervorming zal hen worst wezen, als ze in Vlaanderen het maar weer voor het zeggen krijgen: MAAR: wat met holebi-adoptie? - met euthanasie voor mindrjarigen en/of dementen: iets van gehoord? (ja; terug schroeven): en daar gaat (en ging) het om - ieder verstandig mens weet immers dat een staatshervorming onmogelijk is: het is de wortel die men voor de ezel gehangen heeft (om stemmen te winnn), wetende dat de ezel toch zijn eigen weg gaat, maar ondertussen kan men terug keren naar La Flandre Profonde, waar maagden maagden zijn en mijnheer pastoor zegt wat je moet doen - ARM Vlaanderen....
Boontjes is offline  
Oud 19 juni 2007, 22:00   #202
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
"Uitvoering staatshervorming pas na 2009"

Het Vlaamse kartel CD&V/N-VA stapt niet in een regering zonder dat de krachtlijnen van een staatshervorming al in een regeerakkoord staan. Dat moet verder gaan dan een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Meer regionale bevoegdheden voor het werkgelegenheidsbeleid is een minimum. De uitvoering kan wachten tot na de regionale verkiezingen van 2009.

Een en ander moet een rooms-blauwe regering de mogelijkheid geven om relatief snel van start te gaan en de vruchten van een voorspelde economische groei te plukken.

De oranje wens is al informeel afgetoetst bij informateur Didier Reynders (MR). Er is een gedeeld belang. Reynders wil namelijk niet meteen bevoegdheden en centen overhevelen naar de gewesten, om de PS - nog aan de macht tot 2009 in het Waals Gewest - geen cadeau te doen.

Het inschrijven van de communautaire krachtlijnen in een rooms-blauw regeerakkoord betekent dat de uitwerking pas later haar beslag krijgt. (dm)

En we zijn begonnen. Eens een tsjeef, altijd een tsjeef.

En wat als in 2009 de PS opnieuw de grootste wordt in Wallonië-> als Reynderrs konsekwent is kan hij ook dan niets over hevelen....DUS: het Vlaams kartel zit , opniuew, in de tang, maar dat zal CD&V worst wezen: ze hebben eindelijk weer de MACHT, HALLELUYA!!!!
Boontjes is offline  
Oud 19 juni 2007, 22:04   #203
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

inderdaad de belangrijkste reden voor het uit te stellen is zogezegd geen geld te laten vloeien naar de huidige PS-staat, maar men zegt er niet bij dat de kans ook groot is dat de PS in 2009 wint (zeker als de PS het slim zou spelen)
Oud 19 juni 2007, 22:31   #204
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Hoedje af voor Dedecker.

Hij wil niet wachten tot 2009, want de staatshervorming is er niet voor de poltieke partijen, maar voor de bevolking, beweert hij.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 20 juni 2007, 07:16   #205
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
maar sommigen toch wat meer, en anderen wat minder.
Als de vos de passie preekt...
Oud 20 juni 2007, 07:19   #206
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je gepikeerdheid verraadt duidelijk meer dan dat.
Niettemin is het je goede recht.
"Gepikeerdheid"

Ja hoor, dit forum kan me echt wel opjagen
Oud 20 juni 2007, 07:21   #207
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen, maar wél dit:
En dan? Deze uitspraak sluit de andere niet uit. Nogmaals: de meeste mensen denken in realiteit niet zo zwart-wit als de briesende stampvoetende alter-ego's op dit forum. Probeer daar eens mee rekening te houden.
Oud 20 juni 2007, 07:25   #208
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Voila se dat is de manier om te spreken.
Geef Vlaanderen 1 Di Rupo....
Di RUpo is zijn volgende verkiezingsboemerang aan het voorbereiden

want diegen die belgie verder federaliseert zal eindigen met keihard te snoeien in wallonie... en in het 'sociale systeem van de PS-staat

En de mannetjes van de PS-staat die dit gaan voelen, gaan bereid zijn terug te stemmen voor DiRupo
brother paul is offline  
Oud 20 juni 2007, 07:32   #209
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik bedoelde dat Leterme enkel druk kan uitoefenen op de Walen indien hij eventueel bereid is om het bestaan van België op de helmlinh te zetten als er aan franstalige kant geen enekele toegeving loskrijgt. Indien hij daar niet toe bereid is en de franstaligen voelen dat aan, dan zal hij veel zwakker staan tijdens de onderhandelingen.
Leterme bezit niet de Vlaams Belangse zin voor onverantwoordelijkheid om de ganse Belgische bevolking af te dreigen met rechteloosheid, anarchie en "katholieker-dan-de-paus" gedrag. Althans dat hoop ik toch.

De druk die Leterme uitoefent, is die van de regeringsvorming. Hij is de Vlaamse sterke man, en daar kan geen Waal iets aan doen. Dat is ook het verschil met Di Rupo: "de strik" kan zoveel memmen als hij wil, hij telt feitelijk wel niet meer mee, en dat doet fameus veel pijn.

Citaat:
Komaan zeg. Wie vraagt hier om het bloed van de franstaligen.
Zowat iedereen die hier nu op CD&V/N-VA aan het kappen is.

Citaat:
Ik ben trouwens zelf franstalig.
En dan? Onkelinckx komt uit een Nederlandstalig nest. Moet ik daar iets uit afleiden wat betreft haar zin voor nuance of zo?

Citaat:
Jouw analyse is volgens mij voorbijgestreefd.
Sterk argument. I am impressed. Maar kom, als u dan toch zo overtuigd bent van uw punt, mag u me gerust eens proberen aan te tonen dat al de schreeuwlelijkerds hier niet bij voorbaat rancuneus zijn tov België. Bonne chance !
Oud 20 juni 2007, 07:46   #210
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
dat al de schreeuwlelijkerds hier niet bij voorbaat rancuneus zijn tov België.
"Rancuneus".

De geallieerden waren rancuneus tegenover de nazi's. De Russen waren rancuneus tegenover de sovjets. De Ieren zijn rancuneus tegenover de Britten.

Is er iets moreels fout aan rancuneus zijn tegenover "België"?
Kortaf is offline  
Oud 20 juni 2007, 07:54   #211
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien de MR werkelijk bereid zou zijn om een staatshervorming door te drukken zou je de FDF horen krijsen. Maingain zegt echter niets.
Citaat:
Ik bedoelde dat Leterme enkel druk kan uitoefenen op de Walen indien hij eventueel bereid is om het bestaan van België op de helling te zetten als er aan franstalige kant geen enkele toegeving loskrijgt. Indien hij daar niet toe bereid is en de franstaligen voelen dat aan, dan zal hij veel zwakker staan tijdens de onderhandelingen.
Om te onthouden.
Oud 20 juni 2007, 07:56   #212
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar kom, als u dan toch zo overtuigd bent van uw punt, mag u me gerust eens proberen aan te tonen dat al de schreeuwlelijkerds hier niet bij voorbaat rancuneus zijn tov België.
Hoeft niet. De schreeuwlelijkerd geeft dat grif toe.

Onbegrijpelijk, hé?
Oud 20 juni 2007, 08:00   #213
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoedje af voor Dedecker.

Hij wil niet wachten tot 2009, want de staatshervorming is er niet voor de poltieke partijen, maar voor de bevolking, beweert hij.

Paulus.
en waarom niet de steun van 20% van de vlamingen, VB????
Oud 20 juni 2007, 08:11   #214
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
en waarom niet de steun van 20% van de vlamingen, VB????
Omdat vlaams belang net iets te geschift bevonden wordt om mee samen te werken...
Tommm is offline  
Oud 20 juni 2007, 08:25   #215
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sterk argument. I am impressed. Maar kom, als u dan toch zo overtuigd bent van uw punt, mag u me gerust eens proberen aan te tonen dat al de schreeuwlelijkerds hier niet bij voorbaat rancuneus zijn tov België. Bonne chance !
Ten eerste : niemand is hier schreeuwelijk bezig. Je ziet ons niet, kent ons niet. Het feit dat ik franstalig ben betekent wel degelijk iets, want ik heb mij lang Belg gevoeld in hart en nieren. Het gaat mij niet om bloed en bodem, maar om een rationale vaststelling dat België niet werkt en ook niet kan wereken. Ik verkies zer een einde aan te maken ipv jaren aanmodderen terwijl de spanningen oplopen.

Jij bent blijkbaar bezorgd om anarchie en harde scenario's. Wel, ik ook. Het baart mij zorgen dat de status quo twee volkeren - die voor een deel alle twee in mij leven - tegen elkaar ophitst. Het Vlaams Blok (die nb is achteruitgegaan) doet dat niet, België doet dat. Het baart mij zorgen dat ik bij mijn franstalige vrienden en kennissen hoe langer hoe meer harde taal hoor die een gewelddadige confrontatie suggereert. En net daarom moet men nu splitsen. Hoe langer je wacht met de splitsing, hoe meer kans op geweld.

Dat jij dat niet wil zien is jouw recht. Maar heb jij ook oplossingen? De definitieve splitsing van het land is een oplossing. De status quo is er geen. Wij hebben nu 8 jaar paars gehad waarbij er ons continu verteld werd dat de mensen niet wakker lagen van het communautaire en dat die problemen nu eens en voorgoed uit de wereld zouden worden geholpen en kijk.... de communautaire spanningen zijn er weer. Levendiger dan ooit. En dat is niet te wijten aan posts van nationalisten op dit forum. En ook niet aan het VB. Het zit veel dieper dan dat en de verkiezingsuitslag heeft dat uigewezen.

We weten dat je ons domme, arrogante kloten vindt. Maar daarme heb je niets opgelost, Turkje.

Tot slot : ik heb België veel meer liefgehad dan jij je kan inbeelden. Ik zou mijn leven hebben gegeven. De vaststelling dat dit land geen toekomst meer had heeft mij pijn gedaan. Voor een bastaardskind als mij die in geen een van de 2 gemeenschappen 100% past is dat hartverscheurend. Nuance genoeg voor jou?

Laatst gewijzigd door Kaal : 20 juni 2007 om 08:32.
Kaal is offline  
Oud 20 juni 2007, 08:29   #216
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leterme bezit niet de Vlaams Belangse zin voor onverantwoordelijkheid om de ganse Belgische bevolking af te dreigen met rechteloosheid, anarchie en "katholieker-dan-de-paus" gedrag. Althans dat hoop ik toch.
Dan heb jij zeker een lage dunk van de Walen die zo vaak dwarsligen en Vlaanderen gijzelen?
Oud 20 juni 2007, 08:38   #217
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

De druk die Leterme uitoefent, is die van de regeringsvorming. Hij is de Vlaamse sterke man, en daar kan geen Waal iets aan doen. Dat is ook het verschil met Di Rupo: "de strik" kan zoveel memmen als hij wil, hij telt feitelijk wel niet meer mee, en dat doet fameus veel pijn.
Leterme wil een staatshervorming (dat nemen we voorlopig nog aan).
Di Rupo wil dat niet.

We zullen eens zien wie feitelijk niet meer meetelt.
luc broes is offline  
Oud 20 juni 2007, 08:47   #218
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Leterme wil een staatshervorming (dat nemen we voorlopig nog aan).
Di Rupo wil dat niet.

We zullen eens zien wie feitelijk niet meer meetelt.
De politieke realiteit in Wallonië is serieus veranderd hoor, het wordt eens tijd om dat in te zien...

Tot 2009 (tenminste) is de rol van de PS op federaal vlak uitgespeeld indien CdH en MR elkaar vinden.
Tot dan ligt de sleutel bij Milquet, en niet bij Di Rupo...

Di Rupo mag dus roepen en schreeuwen zoveel hij maar wilt, indien MR en CdH in de regering stappen en overtuigd geraken van het nut van een staatshervorming en eraan meewerken, zal er een staatshervorming (dewelke, is moeilijker te bepalen) komen.
Oud 20 juni 2007, 08:48   #219
Kaal
Minister-President

Standaard

Luc Van der Kelen (HLN) over het hele gedoe :

Citaat:
Is er een goede reden voor dat gestook (op het kartel)? Helemaal niet. De boodschap was best duidelijk. De splitsing van BHV moet er zijn op het ogenblik dat de ministers de eed afleggen. En er moet bij de start van de regering een akkoord zijn over de rest van de staatshervorming, met stemming en brede steun in het parlement. Ook dat laat weinig twijfel. Wat met het zogenaamde uitstel tot 2009 dan? Ook al is het toevallig, er is niets mis om nieuwe bevoegdheden van een regio te laten ingaan na verkiezingen, bij het aantreden van een nieuwe regering.
Bron (site van de N-VA):
http://www.n-va.be/programma/nieuws/...ail.asp?ID=949

Ik heb veel respect voor Van der Kelen en hij heeft eigenlijk gelijk. Dat iedereen zo veel schrik heeft dat Leterme zou inbinden is volgens mij te wijten aan al die ex-CVP kiezers die zo lang en zo vaak ontgoocheld werden (in allerlei dossiers) dat ze niet kunnen geloven dat Leterme echt meent wat hij zegt.

We zouden eens een poll moeten houden onder de oudere forumleden (40 jaar en meer) en zien wie vroeger allemaal hondstrouw voor de CVP stemde.
Kaal is offline  
Oud 20 juni 2007, 08:50   #220
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Di Rupo mag dus roepen en schreeuwen zoveel hij maar wilt, indien MR en CdH in de regering stappen en overtuigd geraken van het nut van een staatshervorming en eraan meewerken, zal er een staatshervorming (dewelke, is moeilijker te bepalen) komen.
Di Rupo heeft wel veel invloed op de CdH, die samen met de PS het Waals Gewest bestuurt. En vergeet nooit dat de FDF deel uitmaakt van de MR. De toestand in het Zuiden van het land is volgens mij net zo ingewikkeld als in Vlaanderen.
Kaal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be