![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Parlementslid
|
![]() Juisst, eenmaal tsjeef, altijd tsjeef: het gaat hen uiteindelijk om de macht!!!
De staatshervorming zal hen worst wezen, als ze in Vlaanderen het maar weer voor het zeggen krijgen: MAAR: wat met holebi-adoptie? - met euthanasie voor mindrjarigen en/of dementen: iets van gehoord? (ja; terug schroeven): en daar gaat (en ging) het om - ieder verstandig mens weet immers dat een staatshervorming onmogelijk is: het is de wortel die men voor de ezel gehangen heeft (om stemmen te winnn), wetende dat de ezel toch zijn eigen weg gaat, maar ondertussen kan men terug keren naar La Flandre Profonde, waar maagden maagden zijn en mijnheer pastoor zegt wat je moet doen - ARM Vlaanderen.... |
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En wat als in 2009 de PS opnieuw de grootste wordt in Wallonië-> als Reynderrs konsekwent is kan hij ook dan niets over hevelen....DUS: het Vlaams kartel zit , opniuew, in de tang, maar dat zal CD&V worst wezen: ze hebben eindelijk weer de MACHT, HALLELUYA!!!! |
|
![]() |
![]() |
#203 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad de belangrijkste reden voor het uit te stellen is zogezegd geen geld te laten vloeien naar de huidige PS-staat, maar men zegt er niet bij dat de kans ook groot is dat de PS in 2009 wint (zeker als de PS het slim zou spelen)
|
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoedje af voor Dedecker.
Hij wil niet wachten tot 2009, want de staatshervorming is er niet voor de poltieke partijen, maar voor de bevolking, beweert hij. Paulus. |
![]() |
![]() |
#205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de vos de passie preekt...
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ja hoor, dit forum kan me echt wel opjagen ![]() ![]() ![]()
![]() |
#207 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan? Deze uitspraak sluit de andere niet uit. Nogmaals: de meeste mensen denken in realiteit niet zo zwart-wit als de briesende stampvoetende alter-ego's op dit forum. Probeer daar eens mee rekening te houden.
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want diegen die belgie verder federaliseert zal eindigen met keihard te snoeien in wallonie... en in het 'sociale systeem van de PS-staat En de mannetjes van de PS-staat die dit gaan voelen, gaan bereid zijn terug te stemmen voor DiRupo |
|
![]() |
![]() |
#209 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De druk die Leterme uitoefent, is die van de regeringsvorming. Hij is de Vlaamse sterke man, en daar kan geen Waal iets aan doen. Dat is ook het verschil met Di Rupo: "de strik" kan zoveel memmen als hij wil, hij telt feitelijk wel niet meer mee, en dat doet fameus veel pijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#210 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De geallieerden waren rancuneus tegenover de nazi's. De Russen waren rancuneus tegenover de sovjets. De Ieren zijn rancuneus tegenover de Britten. Is er iets moreels fout aan rancuneus zijn tegenover "België"? |
|
![]() |
![]() |
#211 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onbegrijpelijk, hé?
![]() |
#213 |
Staatssecretaris
|
![]() en waarom niet de steun van 20% van de vlamingen, VB????
|
![]() |
![]() |
#214 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij bent blijkbaar bezorgd om anarchie en harde scenario's. Wel, ik ook. Het baart mij zorgen dat de status quo twee volkeren - die voor een deel alle twee in mij leven - tegen elkaar ophitst. Het Vlaams Blok (die nb is achteruitgegaan) doet dat niet, België doet dat. Het baart mij zorgen dat ik bij mijn franstalige vrienden en kennissen hoe langer hoe meer harde taal hoor die een gewelddadige confrontatie suggereert. En net daarom moet men nu splitsen. Hoe langer je wacht met de splitsing, hoe meer kans op geweld. Dat jij dat niet wil zien is jouw recht. Maar heb jij ook oplossingen? De definitieve splitsing van het land is een oplossing. De status quo is er geen. Wij hebben nu 8 jaar paars gehad waarbij er ons continu verteld werd dat de mensen niet wakker lagen van het communautaire en dat die problemen nu eens en voorgoed uit de wereld zouden worden geholpen en kijk.... de communautaire spanningen zijn er weer. Levendiger dan ooit. En dat is niet te wijten aan posts van nationalisten op dit forum. En ook niet aan het VB. Het zit veel dieper dan dat en de verkiezingsuitslag heeft dat uigewezen. We weten dat je ons domme, arrogante kloten vindt. Maar daarme heb je niets opgelost, Turkje. Tot slot : ik heb België veel meer liefgehad dan jij je kan inbeelden. Ik zou mijn leven hebben gegeven. De vaststelling dat dit land geen toekomst meer had heeft mij pijn gedaan. Voor een bastaardskind als mij die in geen een van de 2 gemeenschappen 100% past is dat hartverscheurend. Nuance genoeg voor jou? Laatst gewijzigd door Kaal : 20 juni 2007 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
#216 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan heb jij zeker een lage dunk van de Walen die zo vaak dwarsligen en Vlaanderen gijzelen?
#217 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo wil dat niet. We zullen eens zien wie feitelijk niet meer meetelt. |
|
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot 2009 (tenminste) is de rol van de PS op federaal vlak uitgespeeld indien CdH en MR elkaar vinden. Tot dan ligt de sleutel bij Milquet, en niet bij Di Rupo... Di Rupo mag dus roepen en schreeuwen zoveel hij maar wilt, indien MR en CdH in de regering stappen en overtuigd geraken van het nut van een staatshervorming en eraan meewerken, zal er een staatshervorming (dewelke, is moeilijker te bepalen) komen.
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Luc Van der Kelen (HLN) over het hele gedoe :
Citaat:
http://www.n-va.be/programma/nieuws/...ail.asp?ID=949 Ik heb veel respect voor Van der Kelen en hij heeft eigenlijk gelijk. Dat iedereen zo veel schrik heeft dat Leterme zou inbinden is volgens mij te wijten aan al die ex-CVP kiezers die zo lang en zo vaak ontgoocheld werden (in allerlei dossiers) dat ze niet kunnen geloven dat Leterme echt meent wat hij zegt. We zouden eens een poll moeten houden onder de oudere forumleden (40 jaar en meer) en zien wie vroeger allemaal hondstrouw voor de CVP stemde. |
|
![]() |
![]() |
#220 |
Minister-President
|
![]() Di Rupo heeft wel veel invloed op de CdH, die samen met de PS het Waals Gewest bestuurt. En vergeet nooit dat de FDF deel uitmaakt van de MR. De toestand in het Zuiden van het land is volgens mij net zo ingewikkeld als in Vlaanderen.
|
![]() |