![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk toch dat hier veel armere mensen mee worden getroffen.
Dat is toch ook de bevolkingsgroep die niet voldoende kan sparen voor een nieuwe wagen (of ze zijn 80 maand bezig met sparen hiervoor), ook een lening voor een nieuwe wagen niet kan afbetalen en dus op zoek gaat naar een autootje voor rond de 500euro, max. 1000euro. Bij welke auto's kom je dan uit? Idd de oude autootjes van voor 1996. Dat die auto's soms maar 2 jaar meegaan is niet erg, dan koopt men gewoon een ander oud autootje. Ook oude mensen zijn de dupe. Zij hebben een wagen die dikwijls al wat ouder is, en willen niet een nieuwe auto kopen aangezien de kans bestaat dat ze zelf rapper overlijden dan dat hun nieuwe auto de geest geeft. Velen redeneren dat ze van hun auto nog willen genieten zo lang het kan, en is de auto kapot dan kopen ze geen nieuwe meer maar schakelen ze de kinderen in om hun boodschappen te doen. Deze zijn tegenwoordig echter zelf zo druk met hun job/huishouden/kinderen dat de ouderen hun kinderen niet te veel tot last willen zijn en dus zuinig zijn op hun autootje en daar nog van willen genieten ook al is die ouder dan 10 jaar. Verder koopt iedereen een wagen met zijn eigen centen (of de baas in geval van bedrijfswagen) en iedereen moet het recht hebben om ten volle van zijn dure aankoop te genieten. Ik vind dat de auto's dan ook maar in prijs moeten dalen indien de levensduur van de wagen door de overheid wordt betaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor dat je de globale uitstoot (en andere vervuiling) van die rijken eens vergelijkt met die van de armeren voordat je nog zo'n onnozele uitspraken doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Wat niet wegneemt dat fiets, te voet, met een gedeelde wagen, bus, tram, metro, trein mijn eigen persoonlijke voorkeur wegdragen.
Ik heb mijzelf een soort aanhangwagentje gekocht voor aan de fiets waar ik boodschappen mee doe, en een fietskar voor mijn twee kinderen waar ik hen mee naar school doe en uitstapjes mee maak. Het spaart ons iig enorm veel naft uit. De wagen wordt hier enkel nog gebruikt door mijn man om mee naar zijn werk te rijden, hij doet dit helft om helft met een collega (carpoolen). Dit omdat er geen openbaar vervoer mogelijk is naar zijn werk. Een mogelijkheid zou zijn om die auto's wel nog te laten rijden maar vb maar voor een beperkte afstand per maand of per jaar. Zodat mensen die die oude wagen maar zelden gebruiken dit wel nog kunnen doen. En vb de mensen die die auto nog willen gebruiken voor langere afstanden verplichten om hun auto te laten ombouwen naar zoiets waar je olie in kan doen om mee te rijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een gezin vb kan moeilijker met openbaar vervoer, ten eerste geraken wij al niet met onze kinderwagen op de bus (hier in sint-niklaas toch niet), hier staat zowel bij de voorste als bij de achterste opstapplek een handvat in het midden van het deurgat dus doorgang te smal. Verder moeten er ook twee reisbedjes mee, eetstoel, verzorgingstas, en liefst ook wat speelgoed. Verder snap ik niet waar u haalt dat de rijkeren zouden moeten worden belast voor de vervuiling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Het klopt dat oudere auto's meer vervuilend zijn. Waar hij echter geen rekening mee houdt zijn de firmawagens. Persoonlijk heb ik een wagen die ik nauwelijks gebruik (6500 km/jaar), mijn verplaatsingen doe ik zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of met de fiets/te voet. Ik zie echter mensen die een firmawagen ongelooflijk veel gebruiken. Men betaalt de brandstof niet zelf, dus is er geen drijfveer om deze wagen minder te gebruiken. Deze personen geven dit dan ook grif toe. Ze rijden 1000-den km die eigenlijk overbodig zijn.
Een duidelijke vermindering van het aantal gereden km zou makkelijk behaald kunnen worden door de firmawagens te beperken. Ik ken mensen die een firmawagen hebben maar slechts 5 km van het werk wonen en bovendien slechts zelden dienstverplaatsingen dienen te maken. Ik ken ook mensen die op meer dan 100 km van hun werk wonen. Een oud-collega die vroeger ongeveer 105 km van het werk woonde is verhuisd en woont nu zelfs 120 km van het werk. Hij heeft een firmawagen en heeft naast de extra tijd geen enkele reden om dichter bij het werk te gaan wonen. De meeste mensen die in de grote steden werken (Brussel, Antwerpen, Gent, Mechelen, Leuven) kunnen zonder problemen op zijn minst een stuk van het traject met het openbaar vervoer afleggen. Ze gebruiken bij voorkeur de fiets (kan ook indien nodig de auto zijn) om de eerste 5 �* 10 km te rijden tot het eerste IR of IC station. De verdere reis gaat vandaar zelfs sneller dan met de auto. Mijn treinrit van Mechelen naar Gent duurt bijvoorbeeld slechts een 40 min, iets wat met de auto nooit lukt. De vertragingen vallen reuze mee. Hier volgt mijn persoonlijke statistiek over een 200-tal dagen gemeten. Percentage treinen met minder dan 5 min vertraging: 89,4 % Vermits ik vertraging door geannuleerde treinen wel meetel (in tegenstelling tot de NMBS die vertraging door overmacht uit de statistieken haalt) is dit keurig. Ik neem dagelijks de trein van Mechelen naar Gent Dampoort en terug. 's Avonds neem ik hiervoor de trein van Gent-Dampoort naar Antwerpen-Berchem en vervolgens verder naar Mechelen, 's morgens rijd ik eerst naar Gent-Sint-Pieter en ga ik vandaar naar Gent-Dampoort. Vooral de treinen 's avonds zijn vertraging gevoelig (vooral het stuk Antwerpen - Mechelen). Sinds begin mei heb ik 's avonds slechts één keer vertraging gehad door een defect rijstel. Het comfort dat de NMBS levert is goed tot zeer goed. De M4-rijtuigen zijn goed, de I11, M6 en MS96 zijn voortreffelijk ! Voor de leken de M4-rijtuigen (bijnaam spiegelpaleis) zijn wat oudere rijtuigen die bijna allemaal gemoderniseerd zijn, als je een ouder rijtuig ziet is het bijna zeker een M4. De M6-rijtuigen zijn de nieuwe dubbeldek-rijtuigen, de I11 de nieuwste rijtuigen en de MS96 zijn de nieuwe motorstellen (bijnaam deense neuzen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar kijk klikkerdeklik: Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Omdat ze meer verbruiken natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Edina : 21 juni 2007 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() De enige manier om de uitstoot van wagens significant te doen dalen is door het aantal wagens én het aantal afgelegde kilometers van wagens te doen verminderen. En daar leiden zo'n maatregelen echt niet toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden we niet ergens een poll gedaan over hoe lang na de verkiezingen men over nieuwe belastingen zou beginnen? Lang heeft het niet geduurt é.
Net voor de verkiezingen...de journalisten worden gestalket door de politici, nu na de verkiezingen...geen commentaar...vies kijken... Stel poepgenollen zijn het ja. Allemaal, allemaal dezelfde zakkenvullerS.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Goh tis al een begin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
En dat geldt niet voor iedereen, maar gemiddeld is die stelling ongetwijfeld waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() En wat zal dan het effect zijn?
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() Oej kom laat ons overal airco wegnemen ![]() gemiddeld klopt die stelling voor iedere belg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Waar spreek ik over afnemen? Ik zeg gewoon dat de uitstoot (en andere vervuiling) van de rijkeren hoger ligt dan die van armeren. Dat is nu eenmaal een feit. Dus je uitspraak als zouden de rijkeren moeten betalen voor de vervuiling van armeren was nogal belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Jouw post
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat hij een belasting, taks, op basis van het effectief gereden aantal km invoert, daarmee zou je eventueel iets aan de co uitstoot kunnen doen en de grootvervuilers er doen voor betalen. Mijn ouders hebben een wagen, in perfecte staat, van '89 die per jaar 1500 km haalt maar waar ze wel de volle pot verzekering en taks voor betalen, eigenlijk zou je die mensen moeten bedanken voor hun bijdragen waar ze bijna geen gebruik van maken en bijgevolg ook het milieu niet vervuilen.
En de mijne? Die van 87 verbruikt 7 liter benzine, die van 99 het dubbele......wat ik met genoegen betaal, eigen keuze weet je.... Laatst gewijzigd door lantjes : 21 juni 2007 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() In Gent is het idd geen probleem, daar zijn zelfs bussen die zich kunnen laten zakken tot voetpadniveau en een loopplankje kunnen leggen zodat vb rolstoelgebruikers en kinderwagens ook op de bus kunnen. De handvaten aan de achterste deur in het midden zijn er verdwenen zodat je zonder probleem de bus op kunt. Zouden ze in sint-niklaas zeker ook mogen in investeren!
|
![]() |
![]() |