Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2007, 14:00   #7621
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Ik vraag me echt af van waar die haaten die homofobie komt?
Er wordt vaak gezegd dat mensen met honofoob gedrag bang zijn voor hun eigen homoseksualiteit.

Welke last heb je in hemelsnaam van homoseksuelen om zo van leer te trekken tegen "die janetten"?
moest dus zijn:

Ik vraag me echt af van waar die haat en die homofobie komt?
...

Je moet niet zo overdrijven voor 1 vergeten spatie-tje
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 14:01   #7622
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Juist van waar die haaten die homofobie ? Ik heb schrik dat ik honofoob zou ga worden, ik denk.
Beter een honofoob in de de zak dan een homo aan je zak.....

Het is normaal de dood dat de homo's vertonen gedrag zoals die beesten. Dat is toch de bedoel van Raf die het begin is....
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 06:51   #7623
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Juist van waar die haaten die homofobie ? Ik heb schrik dat ik honofoob zou ga worden, ik denk.

Het is normaal de dood dat de homo's vertonen gedrag zoals die beesten. Dat is toch de bedoel van Raf die het begin is....
apocalyps now... niet vergeten, niet discrimineren hé
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 06:52   #7624
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

wie immiteer je hier ? Waseige of Di Rupo

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 10:50   #7625
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt vaak gezegd dat mensen met honofoob gedrag bang zijn voor hun eigen homoseksualiteit.

Welke last heb je in hemelsnaam van homoseksuelen om zo van leer te trekken tegen "die janetten"?
Dat wordt inderdaad nogal eens gezegd, al is het bij mijn weten nooit echt onomstotelijk aangetoond. In elk geval is de redenering niet echt onlogisch. De typische reactie bij angst, van wat dan ook, is de aanval of de vlucht. Mensen die homofoob zijn zullen dus ofwel zoveel mogelijk het onderwerp mijden (en homo's ook), ofwel zullen ze wild tekeer gaan tegen alles wat homoseksualiteit te maken heeft. In dat geval kan je je afvragen waar die angst vandaan komt.

Eén mogelijke verklaring zou inderdaad kunnen zijn dat die mensen bij zichzelf homoseksuele gevoelens ontwaren waar ze niet mee kunnen omgaan. Maar fobieën zijn bij definitie geen rationele angsten, integendeel, het is juist typisch voor een fobie dat de angst ofwel compleet irrationeel is (zoals bij homofobie), ofwel in complete wanverhouding met het feitelijke gevaar (zoals bij spinnen of hoogtes). Dus ik zou zeker niet gezegd willen hebben dat alle homofoben verdoken homo's zijn. Waarschijnlijk zijn die verdoken homo's juist géén echte homofoben, maar mensen die hun eigen psychische problemen uitwerken op anderen.
Oud 19 juni 2007, 10:53   #7626
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Deze draad lijkt wel een perpetum homobile.
Oud 19 juni 2007, 11:22   #7627
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wie immiteer je hier ? Waseige of Di Rupo
't was een mengeling van hetgeen Adavake schreef (taalfout) en door die fout was het precies of hij sprak Di Rupo-Vlaams en vandaar was het een kleine stap voor een menske en een gigantische stap voor de mensheid....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 11:23   #7628
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Deze draad lijkt wel een perpetum homobile.
LOL......

en zeggen dat ik hem met mijne foto terug in gang heb geduwd.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 juni 2007, 22:58   #7629
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezelf al eens afgevraagd hoeveel je betaalt aan gehandicapten?

Hoeveel zou je op het einde van je leven betaald hebben aan Limburgers?

Wat met de transfers naar Congo?

Enig idee hoeveel uren je al gewerkt hebt voor de kinderen van blonde mensen?

En tot slot, om (pro forma) in de topic te blijven: hoeveel zou je meer verdienen als AIDS-remmers voor homo's niet werden terugbetaald?

Om maar te zeggen: bekijk de zaken eens nuchter aub i.p.v. mee te heulen met de meute die nu de Walen als gemeenschappelijke vijand hebben herontdekt.

Dank U.
Oud 19 juni 2007, 23:24   #7630
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Sorry hoor Arnold, ik ben in principe ook voor een redelijk debat en niet voor een moddergevecht.

Echter, blijkbaar is het carlgustaaf hier toegestaan om met de regelmaat van de klok vrijelijk zijn gal te spuwen over "de janetten" (wat overigens duidelijk een scheldwoord is), dus ik zou niet weten waarom er dan voor de lol zo nu en dan niet eens een klad modder "back to sender" zou mogen gaan.
ik legde reeds uit dat "janet" een oude vlaamse uitdrukking is die haumau betekent...Geen belediging dus...Ge hebt te lange teentjes
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:26   #7631
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik legde reeds uit dat "janet" een oude vlaamse uitdrukking is die haumau betekent...Geen belediging dus...Ge hebt te lange teentjes
Jij gebruikt 't als scheldwoord omdat sommigen er problemen mee hebben. Hypocriet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:26   #7632
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Sorry hoor Arnold, ik ben in principe ook voor een redelijk debat en niet voor een moddergevecht.

Echter, blijkbaar is het carlgustaaf hier toegestaan om met de regelmaat van de klok vrijelijk zijn gal te spuwen over "de janetten" (wat overigens duidelijk een scheldwoord is), dus ik zou niet weten waarom er dan voor de lol zo nu en dan niet eens een klad modder "back to sender" zou mogen gaan.
maar van mij moogt ge met modder smijten zoveel je wilt hoor, zelfs met stront Als ge hem niet meer kunt ophouden, zwier er maar mee
Oud 19 juni 2007, 23:35   #7633
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

omdat die zo opdringerig zijn...Hun gebrek aan fatsoen, en hun "militantisme",hun bekeringsdrang storen mij.En bovenal, nu willen ze ook nog kinderen gaan "opvoeden".Dat was de druppel die de vaas liet overlopen...
De rest van uw betoog: dat zijn stokoude vertelselkes die ouwe janetten de jeugd sinds tientallen jaren proberen wijsmaken.Psychologie van het zevende knopsgat.Daar hebt ge bij mij geen boodschap aan.Mischien kan dat pakken bij een onzekere puber, die sowieso al bepaalde "neigingen" heeft, maar bij mensen van mijn leeftijd...Die hebben al tijd genoeg gehad om uit te vinden waar hun voorkeuren liggen...
Oud 19 juni 2007, 23:40   #7634
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu vraag ik mij af wie op die foto nu eigenlijk de Raf is ????

http://forum.politics.be/attachment....1&d=1181886681

Hopelijk nie de onderste want die heeft de sjakosj....
ik denk dat het die gorilla is.Raf doet toch steeds zo stoer.
Oud 19 juni 2007, 23:41   #7635
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Jij gebruikt 't als scheldwoord omdat sommigen er problemen mee hebben. Hypocriet.
ach, onzin jong...Gij verdraagt gewoon niets.Ge hangt de straffe uit, zijt allochtonen aan het nabootsen...Stockholm-syndroom?
Oud 20 juni 2007, 11:38   #7636
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/b]
omdat die zo opdringerig zijn...Hun gebrek aan fatsoen, en hun "militantisme",hun bekeringsdrang storen mij.En bovenal, nu willen ze ook nog kinderen gaan "opvoeden".
Het staat je vrij je mening te verkondigen (uiteraard), toch zou het leuk zijn als je deze even kritisch bekijkt, ondanks je 'oudere leeftijd'...

1. "Ze zijn opdringerig" is een beetje simpel. Opdringerige mensen zijn altijd vervelend, dus ook opdringerige homo's. De fout in je kinderlijk eenvoudige wereldbeeld ligt hierin: homo's die NIET opdringerig zijn vallen niet op, het zijn er nochtans erg veel, me dunkt. Dus zeggen dat homo's opdringerig zijn is vooral een perceptieprobleem.

2. Besef aub dat 'gebrek aan fatsoen' een erg vaag, zeer subjectief en vooral veranderlijk begrip is. Het is daarom niet duidelijk wat je hiermee bedoelt. Wellicht raak je niet verder dan een cirkelredenering. "Homo's zijn vies omdat ik ze vies vind en ze hebben geen fatsoen omdat ze vies zijn want ik vind dat zo." Akkoord, je zei nergens dat je ze vies vond, maar ik denk dat je me begrijpt.

3. Militantisme: een grappig probleem. Als (sommige) homo's al militant zijn dan is dat simpelweg omdat er nog steeds mensen zijn die 'denken' zoals jij. Homo's strijden voor gelijke rechten, gewoon omdat die er momenteel niet zijn. En dat komt omdat heel wat mensen (vooral mannen!) nog altijd niet in staat zijn om de dingen op een rijtje te zetten en te erkennen dat homo's in de eerste plaats mensen zijn en dat andere mensen hen niks in de weg mogen leggen (tenzij je niet gelooft in vrijheid en mensenrechten).

4. "nu willen ze ook nog kinderen gaan opvoeden": voor al die OOK NOG is hilarisch en verraadt je bekrompen visie. Het lijkt alsof je vindt dat homo's al blij mogen zijn dat we ze überhaupt laten leven. En dan willen ze nu ook nog eens kinderen ... Inderdaad, ja, sommige mensen willen kinderen opvoeden, ook homo's.
Nooit heb ik zinvolle argumenten gehoord tégen homo-ouderschap. Alleen flauwekul als "het hoort zo niet", "het is onnatuurlijk", "een kind heeft nu eenmaal een moeder" enzovoort.

Wel, jeansbroeken 'horen ook niet', een kunstbeen, koemelk drinken of een auto zijn ook 'tegennatuurlijk', en kinderen worden nu eenmaal gepenetreerd zodra ze geslachtsrijp zijn.

Klinkt al wat minder voor de hand liggend hé...
Oud 20 juni 2007, 11:58   #7637
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Het staat je vrij je mening te verkondigen (uiteraard), toch zou het leuk zijn als je deze even kritisch bekijkt, ondanks je 'oudere leeftijd'...

1. "Ze zijn opdringerig" is een beetje simpel. Opdringerige mensen zijn altijd vervelend, dus ook opdringerige homo's. De fout in je kinderlijk eenvoudige wereldbeeld ligt hierin: homo's die NIET opdringerig zijn vallen niet op, het zijn er nochtans erg veel, me dunkt. Dus zeggen dat homo's opdringerig zijn is vooral een perceptieprobleem.

2. Besef aub dat 'gebrek aan fatsoen' een erg vaag, zeer subjectief en vooral veranderlijk begrip is. Het is daarom niet duidelijk wat je hiermee bedoelt. Wellicht raak je niet verder dan een cirkelredenering. "Homo's zijn vies omdat ik ze vies vind en ze hebben geen fatsoen omdat ze vies zijn want ik vind dat zo." Akkoord, je zei nergens dat je ze vies vond, maar ik denk dat je me begrijpt.

3. Militantisme: een grappig probleem. Als (sommige) homo's al militant zijn dan is dat simpelweg omdat er nog steeds mensen zijn die 'denken' zoals jij. Homo's strijden voor gelijke rechten, gewoon omdat die er momenteel niet zijn. En dat komt omdat heel wat mensen (vooral mannen!) nog altijd niet in staat zijn om de dingen op een rijtje te zetten en te erkennen dat homo's in de eerste plaats mensen zijn en dat andere mensen hen niks in de weg mogen leggen (tenzij je niet gelooft in vrijheid en mensenrechten).

4. "nu willen ze ook nog kinderen gaan opvoeden": voor al die OOK NOG is hilarisch en verraadt je bekrompen visie. Het lijkt alsof je vindt dat homo's al blij mogen zijn dat we ze überhaupt laten leven. En dan willen ze nu ook nog eens kinderen ... Inderdaad, ja, sommige mensen willen kinderen opvoeden, ook homo's.
Nooit heb ik zinvolle argumenten gehoord tégen homo-ouderschap. Alleen flauwekul als "het hoort zo niet", "het is onnatuurlijk", "een kind heeft nu eenmaal een moeder" enzovoort.

Wel, jeansbroeken 'horen ook niet', een kunstbeen, koemelk drinken of een auto zijn ook 'tegennatuurlijk', en kinderen worden nu eenmaal gepenetreerd zodra ze geslachtsrijp zijn.

Nobele poging Goldband, maar ik vrees dat ze geen effect zal hebben op mensen als CG. Naar mijn mening is homofobie, net als andere vormen van onverdraagzaamheid, een eigenschap die op een gegeven ogenblik deel gaat uitmaken van iemand's persoonlijkheid, en als dusdanig nog heel moeilijk kan worden bijgestuurd. Daarom denk ik ook dat dit soort problemen een lange tijd nodig heeft (meerdere generaties) om tot een brede en blijvende mentaliteitswijziging te komen.

Je merkt zelfs bij jonge mensen dat ze, eens getrouwd en met een kind, een vaste job en een auto (een klassiek schema waar ik absoluut niet op neerkijk), zo rond de dertig, automatisch en bijna onmerkbaar hun blikveld verengen en hun waarden en normen betonneren. Om daarna nog iets aan die normen te wijzigen, of ze zelfs maar in vraag te stellen, is zeer moeilijk. Het heeft ook denk ik te maken met het feit dat mensen op die leeftijd intensief met het dagelijks leven begaan worden (kinderen opvoeden, etc.) en minder tijd hebben om andere indrukken en ervaringen op te doen. Ze komen ook het meeste in contact met andere jonge mensen die ook in dat schema zitten, en niet met mensen die een alternatieve levensstijl hebben.

Het enige dat denk ik op latere leeftijd (misschien zelfs op de leeftijd van CG) nog iets fundamenteels kan wijzigen aan ingeprente waarden en normen is wanneer de persoon in kwestie door omstandigheden verplicht wordt zijn gewoonlijk levenspatroon te doorbreken en intensief in aanraking te komen met mensen en zaken die zijn of haar blikveld kunnen opentrekken, of die door hun anders zijn vragen oproepen rond de correctheid van het eigen wereldbeeld. Zo ken ik bijvoorbeeld een oudere arbeider die er een nogal radicaal negatieve mening op nahield over allochtonen, tot op het moment dat hij een nieuwe jonge Marokkaanse collega kreeg, en met de neus op het feit werd gedrukt dat die jongen een goede collega en een goede werkkracht was. Toen stelde hij zijn mening ineens bij en waren "de meeste" allochtonen profiteurs, ipv "alle". Een bescheiden stap, maar toch.

Laatst gewijzigd door Doki : 20 juni 2007 om 11:59.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 12:04   #7638
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Jezelf al eens afgevraagd hoeveel je betaalt aan gehandicapten?
Hoeveel zou je op het einde van je leven betaald hebben aan Limburgers?
Wat met de transfers naar Congo?
Enig idee hoeveel uren je al gewerkt hebt voor de kinderen van blonde mensen?
En tot slot, om (pro forma) in de topic te blijven: hoeveel zou je meer verdienen als AIDS-remmers voor homo's niet werden terugbetaald?
Om maar te zeggen: bekijk de zaken eens nuchter aub i.p.v. mee te heulen met de meute die nu de Walen als gemeenschappelijke vijand hebben herontdekt.

Dank U.
Goldband, je moet met het belangrijkste eerste beginnen he... de rest komt later nog wel.... LOL

Oud 21 juni 2007, 12:06   #7639
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
ik denk dat het die gorilla is.Raf doet toch steeds zo stoer.

LOL..... tja homoseks is bij de beesten doodnormaal he...

Oud 21 juni 2007, 12:08   #7640
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
bla bla bla

die aflevering heb ik 33 jaar geleden gemist denk ik..... LOL.... gelukkig maar....

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be